No właśnie te loki są już w Chojnicach. Będą obsługiwały pociągi na Hel, jako że suki już stare i się rozpadają, a tu zmodernizowane SP32 po likwidacji Kudowy się nudziły na bocznicy.
W nowym rozkładzie jazdy pociągów nie będzie kursów na stykowym odcinku Magistrali Podsudeckiej, między Nysą, a Kamieńcem Ząbkowickim.
Jeszcze kilka dni temu dowiedzieliśmy się, że pociągi z Kędzierzyna do Kłodzka oraz z Nysy do Legnicy zostały zgłoszone do nowego rozkładu jazdy pociągów. Dziś wiemy z całą pewnością, że Województwo Opolskie rezygnuje z uruchomienia tych połączeń.
Lotem błyskawicy rozniosła się informacja o planowanym przywróceniu połączeń kolejowych między Nysą, a Kamieńcem Ząbkowickim. Spotkało się to z ogromnym zadowoleniem pasażerów, którzy od kilku lat jak na razie bezskutecznie domagali się powrotów dalekobieżnych pociągów na linii kolejowej 137. Niezliczona liczba serwisów o tematyce kolejowej rozpisywała się również na ten temat podkreślając zasadność przywrócenia pociągów o międzywojewódzkich relacjach, gratulując władzom podjęcia takiej decyzji.
Okazuje się, że nasza radość była przedwczesna. Województwo Opolskie rezygnuje z finansowania pociągów na omawianym odcinku. W odpowiedzi na pismo jednego z czytelników, który apelował o przywrócenie połączeń władze napisały:
przeprowadzona szczegółowa analiza sytuacji wykazała jednoznacznie, iż aktualnie nie ma możliwości wznowienia i finansowania ww. przewozów. Związane jest to z trudną i niestabilną sytuacją finansową spółki Przewozy Regionalne, jak również z brakiem możliwości technicznych uruchomienia ww. połączeń. Przewoźnicy wykonujący regionalne przewozy pasażerskie na terenie województwa polskiego i dolnośląskiego tj. spółka Przewozy Regionalne oraz Koleje Dolnośląskie borykają się z problemami w zakresie eksploatacji taboru i nie dysponują wystarczającą ilością pojazdów szynowych niezbędną do zapewnienia ciągłości realizacji połączeń na przedmiotowym odcinku. Samorząd Województwa Opolskiego jako priorytet (...) określił utrzymanie aktualnej siatki połączeń.
W 135 rocznicę ukończenia budowy naszej linii kolejowej nie przyjdzie nam cieszyć się z przywrócenia tak upragnionych połączeń.
źródło: kolejpodsudecka.pl
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
To jest jakieś chore , żeby likwidować coś czego jeszcze nie ma.
Dużo ludzi było już pozytywnie nastawionych , a teraz wyjdzie nam ośmieszyć tych , którzy tam pracują.Oby tak dalej , szkoda już słów , nie ma innego zdania tylko negatywnie- byliśmy i będziemy nastawieni na Urzędy w naszym kraju.
Powyższa odpowiedź opolskiego samorządu mnie jakoś specjalnie nie dziwi. Jest bardzo rozsądna. Priorytetem jest utrzymanie ruchu na obecnym poziomie. Dopiero _mając_ więcej taboru i funduszy można myśleć o reaktywowaniu zawieszonych połączeń. Piszę mając, czyli posiadając go fizycznie, a nie jak w przypadku UMWD: najpierw "papierowe" zwiększenie oferty, a potem wieczne komunikacje zastępcze.
Inna sprawa: czyżby ktoś z UMWO czytywał stronę KD lub infokolej? Wygląda na to, że opolskie jakoś za bardzo nie wierzy w możliwości "spółki do specjalnych zadań" z Legnicy...
_________________ Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Tak reaktywacje trzeba robic z głową i tu opolskie ma racje u nas KD daje się nowe linie nie patrząc na to czy mają tabor by tam jezdzic czy nie... No cóż coś w tym jest,potem pewnie na tym forum sporo osób by narzekało tak jak teraz na Lwówek(już nie wgłębiając się w te podkłady i inne sprawy z nią związane) czy na podsudecką w stronę Kłodzka itp. Z drugiej strony w przyszłym roku mają się wreszcie pojawic z dużym opóznieniem co prawda ale jednak te upragnione nowe szynobusy i wtedy będzie można myślec nad kolejnymi trasami tak nam potrzebnymi aby je uruchomic .
To na linii Nysa-Kamieniec Z.bedziemy płacić więcej jadąc przez Wrocław,to jest naprawde to chore.
Szkoda ze zlikwidowali pociąg Lubli- Kudowa Zdrój i Katowice-Legnica to były dobre połączenia.
Ostatnio w rozkładzie jechał Olenka po czym zlikwidowali,na szczęscie mam fote zrobioną w Nysie
prowadził tylko 2 lub 3wagony i stonka.
A teraz coś słychać w sprawie przywrócenia tam ruchu pasażerskiego? Zakrawa to na jakąś groteskę - Paczków, Otmuchów itd odcięte od połączeń pasażerskich...
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Witam. Patrząc na tabele w SRJP 2011/2012 nie zauważyłem odcinka Nysa-Kamieniec Ząbkowicki (dawniejsza tabela nr.235).Czyżby już definitywnie ta linia została zlikwidowana,że nawet nie zamieszczono jej w tabelach. Pomimo zawieszenia kursowania pociągów na odcinkach Nysa-Głuchołazy-Mikulovice czy Zawadzkie-Tarnowskie Góry,nikt tabel nie wykasował,tylko jest umieszczony wpis że ruch pociągów jest wstrzymany.Myślę, że taka informacja również powinna być umieszczona w tabeli na odcinku Nysa-Kamieniec Ząbkowicki. Może kiedyś ktoś pomyśli o reaktywacji tej linii, jakże bardzo ważnej,choćby poprzez wprowadzenie połączeń sezonowych w zimie i w lato np.z Katowic do Kłodzka czy w przyszłości do Kudowy Zdrój (pod koniec przyszłego roku jest planowane przywrócenie połączeń Kłodzko-Kudowa Zdrój.).
powiem więcej: na nowej mapie dołączonej do cegły 2011-2012 NIE MA narysowanej linii Nysa-Kamieniec!!! po prostu wymazali ją...
a są dalej takie na których ruch dawno,dawno zamarł jak Wałbrzych-Mieroszów czy Hrebenne-Rawa Ruska!!!
Wałbrzych-Mieroszów jest na mapie bo jeżdżą jeszcze tutaj towarowe a w przyszłości mają być także składy osobowe tzn. z Mezimesti do Mezimesti przez Wałbrzych, bodajże Tłumaczów. Taka objazdówka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum