Wysłany: 07-06-2010, 11:14 Z Warszawy do Siedlec z maksymalną prędkością
Wczoraj pasażerowie Kolei Mazowieckich po raz pierwszy mogli przejechać trasę Siedlce - Warszawa z prędkością 160 km/h. Z dworca w Siedlcach wyjechał o godz. 18:40 a do stacji Warszawa Wschodnia dotarł o godzinie 19:29. Na razie przewoźnik uruchomił jedno takie połączenie w niedzielny wieczór.
Połączenie realizowane jest ezetem Flirt, którego producentem jest szwajcarska firma Stadler. Na razie z taką prędkością pociągi KM będą kursować w każdą niedzielę. Decyzję o dopuszczeniu Flirtów, których producentem jest szwajcarska firma Stadler do poruszania się z prędkością 160 km/h została wydana przez UTK w lutym tego roku. Jest to pierwszy w Polsce ezt, który otrzymał taką zgodę.
http://www.rynek-kolejowy.pl/15970/ED74_z_dopuszczeniem_bezterminowym.htm
Czyli Bydgostie też mogą. Szkoda, ze się tego nie wykorzystuje.
Info dla PKP IC: 160 km/h i klimatyzacja to żaden luksus, to już standard, którego brak w drogich pociągach EIC!
PRy mogłyby śląskiego FLIRTa dać na IR do Warszawy. To by dopiero była konkurencja!
Ale FLIRTy śląskie należą do województwa. i to ludzie z urzędu decydują gdzie je dać. zapewne za poradą zakłady PR, ale jednak wątpliwa jest ich obecność na IR
Albo gdyby Koleje Mazowieckie puściły swoje flirty do Krakowa po CMK jako poszerzenie oferty "Słonecznego" na trasę Gdynia-Kraków. Uch, co to by był za czad .
RE WOŚP to klasa sama w sobie, jednak należy stopniowo dążyć do poprawy taboru na IR (obecny jest ok, ale zawsze może być lepiej) - przy czym dla mnie ważniejsze jest rozwijanie nowych połączeń.
Praktycznie co godzinę cały dzień, poza pociągami do Łukowa, które jadą na EN57 lub piętrusach. Jeszcze jeden rano z Siedlec jedzie na EN57, a reszta to Flirty (czas przejazdu o kilkanaście minut krótszy od EN57, wiec jak widać w rozkładzie jakiś pociąg o dłuższym czasie jazdy, to jest to zwykły EN57).
Tylko uwaga, teraz są robione przeglądy Flirtów i na jednym obiegu zamiast Flirtów może jechać 2xEN57AKM
Nie jeżdżą? Oj, wydaje mi się, że jednak niektóre pociągi z Siedlec na Flirtach mają relację wydłużoną do Skierniewic. Na pewno widziałem na Śródmieściu Flirta z napisem SKIERNIEWICE na wyświetlaczu.
Oj, wydaje mi się, że jednak niektóre pociągi z Siedlec na Flirtach mają relację wydłużoną do Skierniewic.
Nie. Po prostu jak na Grochowie brakuje taboru (a EN57 i pochodne psują się na potęgę), to wysyła się to, co jest. A z reguły w środku dnia jakiś Flirt stoi i czeka na wieczorną zmianę, to się go wysyła w trasę, ot do Skierniewic czy gdziekolwiek gdzie nie ma czego wysłać.
A może ktoś, w końcu podniesie temat przesiadek na stacji Siedlce do pociągów w kierunku Łuków.
Farsą jest brak pociągów KM do Łukowa i odwrotnie, (przykład: do Deblina pociągi KM jeżdżą,a Deblin nie leży w województwie mazowieckim). Kiedy, w końcu Siedlce pogodzą sie ze zmianą roli jako Stacji węzłowej? Nie ma potrzeby, aby pociągu kończyły bieg na stacji Siedlce, jeśli w Łukowie jest dość torów postojowych(które przede wszystkim użytkuje PKP Cargo) , jeśli linia Siedlce-Łuków jest "wyremontowana" i przystosowana do standardów europejskich. Nie ma potrzeby,aby Kierownik i Maszynista tracili czas na "próbe hamulca" co zwiększy czas jaki mogą przeznaczyć na "jazdę", co zawsze zmniejszy zapotrzebowanie na Maszyniste i Kierownika, który może zarazem ,jechać do Łukowa i wrócić do Warszawy. Nie mówie o wszystkich pociągach, ale co 2ha powinny być pociągi bezpośrednie.Niech podróżni widzą te "piekne stadlerki" . Dlaczego podróżny jadący pociągiem osobowych z Białej Podlaskiej do Warszawy, musi przesiadać sie dwukrotnie? Czy to decyzja polityczna? Czy Lublin nie mógł bym wydzierżawić znanego "DEP"-u Kolejom Mazowieckim, co zwiększy zatrudnienie i pozwoli odciążyć ZNTK Mińska Mazowiecki?
Niestety, ale Siedlce muszą w tej materii również stracić "na wartości", bo koleje muszą zarabiać, a nie marnotrawić, a podróżny nie musi przesiadać sie z pociągu do pociągu na 98km przed Warszawą. Ludzie. Farsa.
- Nie chciałem tworzyć nowego tematu, jeśli moderator uzna, że warto podnieść ten wątek, niech zmieni jego "położenie" na nowy temat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum