Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
DB przygotowuje do wejścia na Polski rynek
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 27-05-2010, 14:12   DB przygotowuje do wejścia na Polski rynek Odpowiedz z cytatem

DB bardzo poważnie przygotowuje do wejścia na Polski rynek

- Deutsche Bahn oczekuje z Urzędu Transportu Kolejowego na uzyskanie licencji na przewozy dla spółki DB Polska. Deutsche Bahn jest zainteresowane wykupem akcji, gdy tylko zostanie ogłoszona prywatyzacja PKP IC. Już teraz bardzo poważnie się przygotowuje do wejścia na Polski rynek - pisze Tadeusz Tuma, członek zarządu Związku Zawodowego Pracowników Kolejowych RP w Gdyni przy PKP Cargo.

Liberalizacja rynku przewozów kolejowych w Polsce ma się dobrze. Europejskie instytucje w tym i kolejowe powinny być zadowolone. Do rynku dopuszczono ponad 60-u różnej kondycji przewoźników realizujących przewozy pasażerskie czy towarowe. Pisząc o kondycji mam na myśli różną formę własności, wielkość posiadanego kapitału czy zakresu działania. Na tle innych dość mocno wchodzi w nasz rodzimy rynek niemiecka firma DB Schenker. Firma ta jest częścią narodowego niemieckiego przewoźnika Deutsche Bahn AG. Dzięki różnego rodzaju wykupowi akcji poszczególnych firm działających na rynku kolejowych przewozów w Polsce, po cichu bez nadmiernego rozgłosu i błysku fleszy, DB Schenker stała się właścicielem bądź współwłaścicielem:

1/ DB Infrastruktura S.A.
2/ DB Schenker Rail Polska S.A.
3/ DB Schenker Rail Rybnik S.A.
4/ DB Schenker Rail Caaltran Sp. z o.o.
5/ DB Schenker Rail Spedkol Sp. z o.o.
6/ DB Schenker Rail Kolchen Sp. z o.o.

Walka o rynek kolejowych przewozów towarowych w Polsce dopiero się zaczęła. Ostatnio DB mocno zainteresowała się rynkiem przewozów pasażerskich. Umożliwia to tzw Dyrektywa z III pakietu kolejowego z 2007 roku liberalizacja rynk przewozów pasażerskich od 01 stycznia 2010 roku. Zezwala firmą z Uni Europejskiej na tzw kabotaż, inaczej wjazd przewoźników z UE do Polski w tym zatrzymywanie się na stacjach pośrednich celem zabrania pasażerów. Teraz pociągi z Berlina do np. Krakowa, będą mogły przewozić pasażerów w Polsce od granicy ze wszystkich stacji pośrednich do Krakowa.

Wcześniejsza współpraca DB Fernverkehr i PKP Intercity (połączenia: Kraków - Hamburg, Warszawa - Berlin czy Szczecin – Amsterdam) – stworzyła przyczółek, dobry pretekst firmie DB do rozszerzenia wpływów i interesów w Polsce – nawet nikt nie protestuje! Magiczne słowo RYNEK – tłumaczy wszystko, czy aby na pewno?

Za 2,4 mld dolarów DB wykupiła firmę Arriva. DB oczekuje z Urzędu Transportu Kolejowego na uzyskanie licencji na przewozy dla spółki DB Polska. DB jest zainteresowane wykupem akcji, gdy tylko zostanie ogłoszona prywatyzacja PKP IC. Już teraz DB bardzo poważnie się przygotowuje do wejścia na Polski rynek. Ogłosiła przetarg na dostawę 200 lokomotyw spalinowych, które będą posiadać świadectwa dopuszczenia do ruchu na terenie wszystkich państw sąsiadujących z Niemcami oraz Włoch. Ostatnio rocznie na zakup, modernizację i naprawę taboru DB przeznacza ok. 1 mld euro. W przededniu konfrontacji na polskim rynku nie bez znaczenia jest również fakt wymiany kadry w DB Schenker Rail Polska. Czy znowu obudzimy się z ręką w nocniku?

Nie należy zapominać, że Kolej Deutsche Bahn jest sukcesorką Deutsche Reichsbahn - Niemieckich Kolei Rzeszy. Marka ta nieodłącznie kojarzy się wielu instytucjom i fizycznym osobom z czasami okupacji niemieckiej. Informacja o planach niemieckiej kolei, która zamierza w Polsce zająć się przewozami pasażerskimi spowodowała wystąpienie dwóch polskich organizacji - Stowarzyszenia Polaków Poszkodowanych przez III Rzeszę i Polskiego Związku Byłych Więźniów Politycznych Hitlerowskich Więzień i Obozów Koncentracyjnych do DB o odszkodowanie, co spotkało się z odmową. W następstwie 20 kolejnych organizacji z Rosji, Ukrainy i Białorusi wystosowały do Deutsche Bahn apel o zadośćuczynienie ofiarom w kwocie 445 mln euro. Przedstawiciele ofiar napisali: "Niemieckie Koleje Rzeszy (Deutsche Reichsbahn) były integralną częścią nazistowskiego reżimu przymusu. To one przewoziły miliony osób z całej Europy do ośrodków zagłady i do pracy niewolniczej. (...) Deutsche Reichsbahn pobierała opłaty za każdy kilometr trasy, która wiodła nas, wypędzonych, do więzień, ku zagładzie. Deutsche Reichsbahn wzbogaciła się poprzez udział w tych masowych zbrodniach".

W świetle tego co się ostatnio dzieje na polskim rynku przewozów kolejowych nasuwa się pytanie: czy chodzi o odnowienie znajomości szlaków kolejowych dla maszynistów z DB? Przecież tędy kolej ta już kiedyś jeździła! Miała stałe rozkłady jazdy i to z całej Europy prowadzące do … obecnie miejsc pamięci narodowej!

Bo jak na to inaczej nie patrzyć. Dwa lata temu rząd niemiecki nie dopuścił do wykupu przez PKP Cargo niemieckiej firmy zajmującej się przewozami kolejowymi. Widocznie różnie w Europie rozumieją liberalizację rynku. Inaczej u siebie, inaczej u sąsiadów – gdzie rynek dopiero się tworzy, gdzie trzeba „pomagać” w jego funkcjonowaniu i to pewnie bezinteresownie. Życie i historia już dawno weryfikowało – w biznesie bezinteresowności nie ma! Obudźmy się, oby nie było za późno!

źródło: Tadeusz Tuma, ZZ Pracowników Kolejowych RP w Gdyni przy PKP Cargo / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 28-05-2010, 10:21    Odpowiedz z cytatem

Równie dobrze DB może wystąpić o zapłatę za wykorzystywanie zdobycznych BR52 po wojnie, aż do ostatniego przejazdu "Parowozem przez Wielkopolskę" włącznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 29-05-2010, 09:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wcześniejsza współpraca DB Fernverkehr i PKP Intercity


Cytat:
stworzyła przyczółek, dobry pretekst firmie DB do rozszerzenia wpływów i interesów w Polsce – nawet nikt nie protestuje!

Baranie związkowy chciałbyś aby było jak do tej pory ? Kierownikami są tylko ludzie mierni ale wierni a na dodatek przeważnie starzy, których miejsce jest na niezasłużonej emeryturze. Jakie zasługi ma te kierownictwo w państwowych spółkach kolejowych. Ja chcę odejść z państwowej kolei i jest to dla mnie, pracownika o bardzo dobrych kwalifikacjach szansa. Szansa, której nie dano mi na polskiej kolei. Nie dano możliwości wykazania się, płacono znacznie mniej niż różnym pociotkom o "regułach" obowiązujących w awansach pionowych nawet nie wspomnę.

Cytat:
Kolej Deutsche Bahn jest sukcesorką Deutsche Reichsbahn - Niemieckich Kolei Rzeszy. Marka ta nieodłącznie kojarzy się wielu instytucjom i fizycznym osobom z czasami okupacji niemieckiej.

Tak, a PSL kojarzy się z ZSL a SLD z PZPR i nikt z tego powodu nie rości do nich -postkomunistów pretensji.

Cytat:
Stowarzyszenia Polaków Poszkodowanych przez III Rzeszę i Polskiego Związku Byłych Więźniów Politycznych Hitlerowskich Więzień i Obozów Koncentracyjnych do DB o odszkodowanie

A dlaczego Polacy nie występują o odszkodowania od Rosjan za łagry i utratę mienia zabużańskiego ?
Polacy w tym także PKP powinni zapłacić Niemcom odszkodowania za sieć kolei na ziemiach zachodnich i za dworce kolejowe np. we Wrocławiu.
Przyjdą Niemcy, wreszcie będzie porządek na kolei. Dość złodziei na stanowiskach dyrektorskich i naczelnikoskich. Bo jak nie nazwać to złodziejstwem jeśli ich płaca jest obliczna na podstawie wielokrotności średniej płacy krajowej zamiast rzeczywistej efektywności oraz sytuacji finansowej spółki kolejowej, w której są kierownikami/decydentami.
Niemców powitam z całą rodziną kwiatami, jeśli tylko będzie oficjalna uroczystość wjazdu do Polski. Wywieszę niemiecką flagę, niech się beton= mafia dyrektorsko-związkowa zacietrzewi ze złości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 29-05-2010, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Polacy w tym także PKP powinni zapłacić Niemcom odszkodowania za sieć kolei na ziemiach zachodnich i za dworce kolejowe np. we Wrocławiu.


A znasz nieuku treść porozumień z konferencji pokojowych? Co tam powiedziano o mieniu pozostawionym poza granicami? Jak myślisz, dlaczego to polski rząd płaci odszkodowania zabużanom?
Nasze kłopoty wynikają tylko z lekkomyślności Polaków, nie zadbania o księgi wieczyste. W innym przypadku nie mielibyśmy się czego obawiać.
Ty jak dla mnie możesz pracować i w kolejach chińskich. Pakuj manatki i w drogę. O wyborze inwestorów dla polskiego rynku niech wybiorą jednak Ci, którzy cokolwiek wiedzą w temacie. Nie za bardzo rozumiem dlaczego niemiecka kolej państwowa ma być lepsza od polskiej? Czasy kolorowych opakowań przywożonych z zachodu chyba już bezpowrotnie minęły?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 30-05-2010, 16:45    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pakuj manatki i w drogę

Nie będę się włóczył jak ty głąbie z 3 miejscowości.
Niemiecka kolej będzie lepsza bo nie będzie w niej pekaposkiego betonu. Nie będzie synekur w polskim DB dla krewnych i kolesi aparatczyków politycznych. Płaca dla kierownictwa będzie zależna od wykonywanej pracy a nie od wielokrotności średniej płacy krajowej ogłaszanej przez Główny Urząd Statystyczny. A dobry robotnik zarobi więcej bo DB nie będzie obciążone "kręceniem lodów" przez różnych politycznych oficjeli w wykonaniu dyrektorów kolejowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-05-2010, 19:08   

Ja osobiście licze na wejście kolei DB na nasz rynek ,jeśli ma być konkurencja to taka z prawdziwego zdarzenia a pasażer wybierze sobie najlepszą ofertę ,poczekamy wkrótce przekonamy się jak ten mechanizm zadziała, w kujawsko -pomorskim zadziałał
Powrót do góry

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 30-05-2010, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Osobiście to tak bym nie liczył na masowy szturm polskiego rynku kolejowego przez DB. Jeśli chodzi o trasy regionalne to wogóle dla mnie jest to odległa przyszłość. DB musiałoby zakupić kilkadziesiąt jednostek (bo w zasadzie nie posiada aż tyle taboru w kraju ojczystym, by przekazać go Polsce) w zależności od wojwództwa. Taka inwestycja zapewne nie zwróciłaby się, biorąc pod uwagę cenę dostępu do torów i energii a także fakt, że w RP dużo ludzi nie korzysta z usług kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 31-05-2010, 05:56    Odpowiedz z cytatem

Niestety taka zapewne prawda. Fajnie by było gdyby jeździli, Czesi i Niemcy, ktokolwiek, byle jeżdzili, ale przy cenach za kilometr przejazdu z marną prędkością, 20tkami, to marne szanse. DB może wejdzie ale na lepsze magistrale i lokalne linie przejęte od PLK (a tego niewiele narazie, bo ręka, rękę urzedniczą myje..."sami swoi"). No chyba, że DB poczeka na upadek PLK samej. Co szybko się może nie zdarzyć, choć nigdy nic nie wiadomo...
Jedni, drudzy, trzeci głupi na stanowiskach nie są. Załatwiają tylko swoje interesy, z tym że jednym zależy na jeżdżeniu, a inni mają wiekszą kasę jak nie chcą jeździć. A kogo my bardziej uszanujemy? Proste...

A co do pracowników, to nie jeden z nich i z nas tutaj u zagranicznego pracodawcy pracował(a)/uje. I co? Takie czasy. Jak mnie ktoś pyta gdzie mieszkałem, to zaczynam wymieniać.
Fakt, że do Niemców niektórzy mają niechęć, czemu się nie można dziwić. Ale VW jeździłem i za TY2 też Smile Pracowałem kiedyś w PL u Polaka wykształconego tam. Mentalność typowo niemiecka, ciężka do zrozumienia. Nie pracując u niego można łatwo go oceniać pozytywnie. Pracując tam, to trzeba się dłużej nad tym zastanowić , żeby się nie zniechęcić, aby być w końcu być zdowolonym. Ale kasa była...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wskaźnik Kauera Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lut 2010

PostWysłany: 01-06-2010, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Do Rodriges-a - Judasz za 30 srebrników się sprzedał! Ciekawe na ile cenisz siebie?

Problem z DB nie wynika z liberalizacji rynku, pod warunkiem że wszyscy mają takie same szanse. Problem jest w tym, że ta kolej jest znacząco dofinansowana przez własne państwo. Wykupując IC, będzie w jakiś dziwny sposób dofinansowywana przez rządowe dotacji polskie. To jest intrygujące. Po za tym jakież to warunki panują na polskim rynku kolejowych przewozów? PR - przekazane samorządom, pełne długów - bo nikt w kręgach decyzyjnych firmy PKP jak i rządu (przecież właściciela PKP) nie był w stanie określić faktycznych wydatków, a przede wszystkim kosztów działalności tej firmy. W ogóle PKP była nie dofinansowana przez wiele lat (miliardy strat), od 20-stu lat w reformowana i reorganizowana, utrzymująca się jeszcze na powierzchni z wpływów PKP CARGO S.A., które miast inwestować w swoją firmę utrzymywało całą grupę kolejową (PKP). Czy z tego dofinansowania z Cargo należy dopłacać DB przez spółkę IC? W działaniach naszych decydentów brak wizji, pomysłu długofalowego na transport kolejowy w Polsce. Wszystko to działania tymczasowo, jak przyciśnie i wyjścia nie ma trzeba uchwalić ustawę. To dopiero jet problem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 08-06-2010, 23:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Do Rodriges-a - Judasz za 30 srebrników się sprzedał

a ty się nie sprzedałeś sługusie mafii z betonu kolejarskiego...
[quote]Problem z DB nie wynika z liberalizacji
Cytat:
Problem jest w tym, że ta kolej jest znacząco dofinansowana przez własne państwo. Wykupując IC, będzie w jakiś dziwny sposób dofinansowywana przez rządowe dotacji polskie. To jest intrygujące.

A dlaczego miałoby być niedofinansowane jeśli IC i PR są dofinansowane. To co kolej DB ma być filantropijna dla Polaków.

Cytat:
W ogóle PKP była nie dofinansowana przez wiele lat (miliardy strat), od 20-stu lat w reformowana i reorganizowana

Coooo? niedofinansowana ? A co się stało z pieniędzmi z dotacji i z pieniędzmi za sprzedane bilety ? To jeśli Polak nie potrafi przez tyle lat zreformować to może Niemiec będzie potrafił. Czy wolisz nadal ładować pieniądze podatników do worka bez dna.

Cytat:
Czy z tego dofinansowania z Cargo należy dopłacać DB przez spółkę IC?

Co ty za farmazony wypisujesz...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-06-2010, 09:50    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, gdyby tak DB na swoim rynku doczekałyby się konkurencji np. w tamtych warunkach dość taniego PKP IC? Jak się ma monopol na swoim rynku to można snuć dalekosiężne plany. Nie widzę powodu by polski rynek miał być konkurencyjny, a np. niemiecki nie. DB cenami dumpingowymi najpierw wykończy konkurencję, a potem zaprowadzi niemieckie porządki. Przeraża mnie ten optymizm co niektórych użytkowników forum, warto już dziś zdać sobie sprawę z niebezpieczeństwa.
Rodriges to człowiek sprzedajny. Jestem pewien, że gdyby żył w czasach zdrady targowickiej znalazłby się po tamtej stronie. Jak trzeba być pozbawionym honoru by tak traktować własnego pracodawcę, by tak go nie nawiedzić. Brzydzę się takimi ludźmi jak Ty zdrajco.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-06-2010, 15:08   

Sheva zupełnie się z tobą nie zgadzam a już taki tekst do innego uzytkownika ze sprzedał się za 30 srebrników jest obrzydliwy,dziwnie pojmujesz konkurencje,wiem ze jestes wrecz fanatykiem PR- szczególnie pociagów IR,ale w Polsce mamy innych przewozników w tym zagranicznego ,tak czy inaczej DB i tak wejdzie na polski rynek oczywiscie w ograniczonej skali jesli ma byc konkurencja to prawdziwa
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-06-2010, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Gryff tyle słów, a konkretów ani za grosz. Nawet nie odnosisz się do moich tez, tylko wygłaszasz swoje osadzone w jakieś abstrakcyjnej rzeczywistości mowy. Zatem zapytam ponownie. Czy DB w Niemczech jest monopolistą? Czy prawdą jest, ze w tym kraju pospiesznych nie ma praktycznie wcale? Gdyby na tamten rynek weszło PKP IC, na pewno już wyniki DB nie byłyby takie świetne. Zastanów się dlaczego Niemcom my swój rynek mamy otwierać, a jakoś oni do otwarcia swojego się tak nie spieszą. Jestem wielkim zwolennikiem konkurencji, ale na uczciwych zasadach. Mamy jeden rynek europejski i szanse muszą być równe. A słowa a la fanatyk możesz sobie darować, Ja Cię mogę nazwać bojownikiem ciemnej nocy, tylko po co Very Happy ?
Proszę czytaj teksty po kilka razy jeśli czegoś nie zrozumiałeś.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

swingman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2010

PostWysłany: 17-06-2010, 02:44    Odpowiedz z cytatem

sheva17 a czy jestes pewny, że niemiecki rynek przewozów kolejowych jest zamknięty? Nie jestem specjalistą od tego ale wydaje mi sie, że regulacje na temat liberalizacji przewozów kolejowych objęły całą Unię Europejską. To, że w Niemczech nie ma naszych przewoźników wg. mnie wynika z ich słabości a nie barier formalnych. PR i IC maja wielkie problemy na swoim podwórku więc gdzie im do ekspansji na obcy rynek, która zawsze jest droga i ryzykowna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 17-06-2010, 10:08    Odpowiedz z cytatem

Te same rozporządzenia UE obowiązują zarówno Polskę, jak i Niemcy. Nawet Polska miała czas wydłużonej ochrony rynku kolejowego. Nie ma sprawy! Niech PKP Intercity wchodzi na rynek DB i niech proponuje usługi! Czym zachwyci Niemców? Czystością? Punktualnością? A może niską ceną za niskiej jakości usługę? Jakim taborem wejdzie tam PKP IC skoro nie ma taboru na kraj! Konkurencja w wielu krajach europejskich podniosła jakość usług, które są świadczone przez duże, wprawione w tego rodzaju usługach firmy. A gdy dołożyć do tego dotacje państwa do kolei, w wielu krajach EU ten środek transportu kwitnie. U nas gnije.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl