PKP PLK S.A. zapraszają na Dni Techniki Kolejowej w Szczecinie. Impreza odbędzie się 12 czerwca.
Poniżej prezentujemy program imprezy.
10:00 - otwarcie wystawy taboru kolejowego i stoisk promocyjnych Spółek Grupy PKP
10:00 - 12:00 - zwiedzanie Izby Pamięci w siedzibie PKP PLK S.A. (ul. Korzeniowskiego 1)
10:00 - 10:40 - występy zespołów artystycznych z Domu Kultury Kolejarza w Stargardzie Szczecińskim
10:40 - 11:00 - występ orkiestry Zespołu Szkół Nr 4 im. Armii Krajowej w Szczecinie (dawne Technikum Kolejowe)
11:00 - pokaz sprawności grupy operacyjno-interwencyjnej Straży Ochrony Kolei
11:00 i 12:00 - wycieczka do schronu i ekspozycja "Szczecin po II wojnie światowej" (bilety w cenie promocyjnej)
12:00 - występy zespołów artystycznych z Domu Kultury Kolejarza w Stargardzie Szczecińskim
12:10 - uroczyste otwarcie Dni Techniki Kolejowej w Szczecinie
12:15 - przyjazd pociągu retro VULCAN z lokomotywą "Piękna Helena"
12:30 - 13:15 - zwiedzanie pociągu retro VULCAN, sesja zdjęciowa, napełnianie wodą zbiornika parowozu
13:00 - 15:00 - zwiedzanie lokomotywowni Szczecin Port Centralny (ul. Marynarska 1; dojazd we własnym zakresie)
13:00 - wycieczka do schronu i ekspozycja "Zimna wojna" (bilety w cenie promocyjnej)
13:00 - występ orkiestry Zespołu Szkół Nr 4 im. Armii Krajowej w Szczecinie (dawne Technikum Kolejowe)
13:30 - 13:55 - wycieczka wokół Szczecina pociągiem retro VULCAN z lokomotywą "Piękna Helena"
13:00 - pokaz sprawności grupy operacyjno-interwencyjnej Straży Ochrony Kolei
14:00 - pokaz pracy sprzętu ratownictwa technicznego
16:00 - zakończenie Dni Techniki Kolejowej
A więc, jednak poziom DTK w Szczecinie, wcale nie najniższy! Chociaż tyle dobrego...
bajer, W Białymstoku widać szykuje się prawdziwa impreza kolejowa, żeby podobnie było i w innych miastach, a swoją drogą jak będą chłopaki z "Kolejowego Podlasia" to może i Puszczańska Kolej Drezynowa również będzie na DTK
Mih, Na dzień dzisiejszy nie ma zgody na jazdę tego parowozu na DTK, Ty42 również nie będzie ponieważ jego remont trochę się opóźnił
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Mam dobre wieści: Dni Techniki Kolejowej w Opolu jednak się odbędą!
Wystawa taboru kolejowego jak co roku będzie stała na torze czternastym przy peronie trzecim Oto program imprezy:
11 czerwca 2010r. piątek i 12 czerwca 2010r. sobota.
Wystawione zostaną następujące pojazdy:
Pociąg Sieciowy serii PS00 (zakład śląski w Gliwicach)
Autobus Szynowy serii SA134 (Opolski Zakład Przewozów Regionalnych)
Wagon kryty pogotowia technicznego (Opolski zakład Polskich Lini Kolejowych)
Ciężka Drezyna serii WM15 zwana Wózkiem Motorowym (Opolski Zakład PLK)
Mam nadzieje że PKP Cargo też przyśle na wystawe swój tabor.
W hollu dworca będzie można zobaczyć:
Stanowisko obsługi sterowania odłącznikami.
Stanowisko sterowania ogrzewaniem rozjazdów.
Stanowisko prezentacji dworca Opole Główne.
Początek imprezy godzina 10:00
Serdecznie zapraszam na tą imprezę kolejową.
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Kolejne Dni Techniki Kolejowej za nami. Przy słonecznej pogodzie około 20 000 osób bawiło się w czterech miastach: Gdańsku, Gliwicach, Częstochowie i Warszawie. Największymi atrakcjami były, jak zwykle, lokomotywy oraz pojazdy zaplecza technicznego takie jak: pociągi sieciowe, podnośniki czy 4AXE, a także najszybsza w Polsce lokomotywa Siemens Eurosprinter, popularnie zwana Husarzem, którą można było podziwiać, od zewnątrz, ale i od wewnątrz, na warszawskim dworcu Zachodnim. To właśnie lokomotywa tej serii, podczas testów prowadzonych w maju 2009 roku, pomknęła wraz z pociągiem PKP Intercity z prędkością 235 km/h, ustanawiając rekord dla składu wagonowego na polskich torach. Kilka lat wcześniej, w Niemczech Eurosprinter pobił światowy rekord prędkości lokomotywy - 357 km/h. Wraz z „Husarzem”, zostały zaprezentowane: wagon bezprzedziałowy klasy 1 (najnowszy nabytek PKP Intercity wyprodukowany przez poznańską FPS) oraz specjalny wagon konferencyjny. Dla najmłodszych uczestników imprezy przygotowano gry i zabawy z nagrodami. Dużą popularnością cieszyły się także występy na scenie, dmuchane zjeżdżalnie oraz konkursy i zabawy.
Sporym zainteresowaniem cieszyły się specjalne pokazy Straży Ochrony Kolei. Tresura psów, czy symulacja odbicia ukradzionego samochodu została nagrodzona gromkimi brawami. Można je było zobaczyć również z góry –ze specjalnych koszy przyczepionych do dźwigów, które chętnych zabierały na wysokość nawet 30 metrów To właśnie do takich pojazdów ustawiały się największe kolejki.
Najmłodsi aktywnie uczestniczyli w występach na scenie, na których non-stop trwały dla nich atrakcje, bawili się na dmuchanych zjeżdżalniach i gigantycznych klockach a także dowiadywali się jak bezpiecznie obchodzić się z prądem podczas specjalnie przygotowanych interaktywnych zajęć.
Niemniejszym zainteresowaniem cieszyły się imprezy towarzyszące takie jak symulator jazdy lokomotywą czy nocne przejście Tunelem Średnicowym w Warszawie, gdzie wolne miejsca rozeszły się w pierwszych minutach po ogłoszeniu zapisów. Podobnie było w Gdańsku, gdzie na zwykle nieczynną dworcową wieżę zegarową ściągnęły tłumy żądnych wrażeń i pięknych widoków. Także tu specjalnie zorganizowana wycieczka do stacji Zakładowej Lotos Kolej zgromadziła setki fanów kolei.
„Jest nam niezmiernie miło, że tyle osób jest wciąż zainteresowanych naszym zawodem”–mówi w imieniu organizatorów Grzegorz Grabowski, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy PKP Energetyka S.A. –„oglądając razem z nimi najnowsze pojazdy techniczne, lokomotywy i komfortowe wagony pasażerskie z optymizmem patrzę w przyszłość. Rysunki najmłodszych dzieci, ich wielka radość i szczere zainteresowanie utwierdzają nas, że takie imprezy należy robić. Największym jednak słowem uznania dla naszej pracy były słowa małego chłopczyka, który pociągając mnie za rękaw powiedział: pse pana, kelajase są naprawde fajni. Ja tez nim będę”.
Cieszy także fakt, iż Dni Techniki Kolejowej stały się imprezą rodzinną. Nie trudno było zauważyć wiele rodzin, które w komplecie przybyły, aby z bliska zobaczyć to, co na kolei najfajniejsze. Szkoda tylko, że zabrakło, szczególnie w Warszawie, przewoźników spoza Grupy PKP. Fajnie byłoby zobaczyć najnowszy pociąg SKM Warszawa czy jeden ze zmodernizowanych ezt Kolei Mazowieckich…A tak Dni Techniki Kolejowej stały się trochę uboższym krewnym Dni Transportu Publicznego. Kolej w Polsce to już nie tylko PKP. Dobitnym tego przykładem niech będzie fakt, iż o wiele większe zainteresowanie osób zgromadzonych przy peronie stacji Warszawa Zachodnia wzbudził przejeżdżający właśnie pociąg ExpressInterRegio prowadzony ET22, niż poczciwa lokomotywa SM42 z PKP Cargo, na ekspozycji taboru…Ważnym akcentem tegorocznych Dni Techniki Kolejowej był udział w imprezie prywatnego przewoźnika –Lotos Kolej. Jaki z tego wniosek? Jak się chce to można. Szkoda też, że tegoroczne Dni Techniki Kolejowej nie zawitały do innych miast, takich jak chociażby Lublin, Kraków, Poznań czy Wrocław. Czyżby tamtejsi kolejarze nie mieli nic do pokazania? Wątpliwe…
Dni Techniki Kolejowej to impreza niewątpliwie potrzebna. Trzeba mieć nadzieję, iż na stałe wpisze się do kolejowego kalendarza. Trzeba też mieć jednak nadzieję, iż organizatorzy w przyszłości dołożą starań, aby impreza ta miała nieco szerszy zakres. Każdy jednak sposób propagowania transportu kolejowego w Polsce należy uznać za niezmiernie potrzebny.
Taaa najlepszy sposób propagowania: zero informacji, jak już to na dzień dwa przed.
No ale chęci są, póki co.
A i w Lublinie także cosik się działo, ale szczegółów trudno by szukać. Może na Lubelskiej Galerii Kolejowej??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum