oporny301, więc sam potwierdzasz, że siedzisz na kolei z własnej nieprzymuszonej woli. Nie narzekaj w takim razie na warunki pracy i płacy, na które się godzisz.
Na wysokie odprawy trzeba sobie zarobić. Koncerny energetyczne są bogate i stać je na takie odprawy. PR-y nie stać nawet na bieżące zobowiązania. Jak chcesz 100 tys. odprawy to zatrudnij się Grupie PGE.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dyżurni ruchu, dyspozytorzy i kasjerzy siedzą na dupie i raczej się nie przemęczają, choć ich praca jest odpowiedzialna.
Noema, jeżeli takie jest Twoje zdanie, to w ramach dojazdu na uczelnię, zatrzymaj się na chwilę we Wrocławiu i zobacz, czy dyżurni ruchu, dyspozytorzy siedzą na dupie...
Cytat:
Ciężką fizyczną pracę na kolei mają pracownicy torowi, energetycy na pociągach sieciowych, mechanicy i monterzy taboru, osoby sprzątające wagony.
Noema, osoby sprzątające wagony nie są związani ze strukturami PKP, czy innych Spółek kolejowych.
To fakt, że takiej pracy nikt im nie zazdrości, przy tak żałosnych zarobkach i wykorzystywaniu do maksimum Tam dopiero miałoby co robić PIP
Noema, jeżeli takie jest Twoje zdanie, to w ramach dojazdu na uczelnię, zatrzymaj się na chwilę we Wrocławiu i zobacz, czy dyżurni ruchu, dyspozytorzy siedzą na dupie...
A co jeszcze robią? Biegają w pocie czoła po torach? Byłam dyż. ruchu. Z dyspozytorami też miałam do czynienia. Wiem co mówię, i mi nikt ciemnoty nie wciśnie.
Cytat:
Noema, osoby sprzątające wagony nie są związani ze strukturami PKP, czy innych Spółek kolejowych.
Ale pracują na kolei i wykonują pracę pożyteczniejszą niż nie jeden pekapista. Tak, ja wiem, że sami kolejarze za kolejarzy uznają tylko i wyłącznie pracowników Grupy PKP, PR i od biedy KM. I że wszyscy inni pracujący na kolei to już dla nich niekolejarze. Ale ja takiego podziału nie uznaję. Spotkałam się nawet z twierdzeniem pewnego związkowca z kolejarskiej "S", że pracownicy PR nie są już kolejarzami, bo PR-y to nie PKP. A więc bycie kolejarzem w Polsce oznacza bycie pekapistą. Bo kolej zdaniem wąsatych zwiącholi to tylko PKP.
Czy pracownicy polskich spółek DB (Schenker, Arriva) to kolejarze czy kosmici?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, byłaś dyż. ruchu na małej stacji, a ja mam na myśli dyż. ruchu na dużych stacjach oraz mam na myśli dyspozytorów odcinkowych PLK, zakładowych PR, IC, KD .
Dolnoślązak, nie wiesz na jakich stacjach pracowałam.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wróćmy do tematu.
Wypowiedziany przez pracodawcę układ, zawiera takie uregulowania i postanowienia jak w spisie treści, a mianowicie:
SPIS TREŚCI wypowiedzianego ZUZP w Przewozach Regionalnych
Rozdział I Postanowienia ogólne
Rozdział II Stosunek pracy
Rozdział III Obowiązki pracodawcy i pracownika
Rozdział IV Zasady wynagradzania pracowników i inne świadczenia
Rozdział V Odpowiedzialność materialna pracowników
Rozdział VI Szkolenie i doskonalenie zawodowe
Rozdział VII Nagrody i wyróżnienia
Rozdział VIII Czas pracy
Rozdział IX Urlopy pracownicze
Rozdział X Bezpieczeństwo i higiena pracy
Rozdział XI Działalność socjalna
Rozdział XII Uprawnienia do kolejowych świadczeń przejazdowych
Rozdział XIII Wzajemne zobowiązania stron Układu
Rozdział XIV Dodatkowe ubezpieczenie emerytalne
Rozdział XV Postanowienia przejściowe i końcowe
Załącznik Nr 1 Wykaz pracodawców zrzeszonych w Związku
Pracodawców Kolejowych
Załącznik Nr 2 Tabela stanowisk, wymagań kwalifikacyjnych
i zaszeregowań pracowników
Załącznik Nr 3 Tabela punktowa stawek wynagrodzenia zasadniczego
Załącznik Nr 4 Dodatek funkcyjny
Załącznik Nr 5 Premia
Załącznik Nr 6 Dodatki za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia,
uciążliwych lub niebezpiecznych
Załącznik Nr 7 Dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych, w dniach
wolnych od pracy wynikających z pięciotygodniowego
tygodnia pracy, w niedzielę i święta oraz dodatkowe
wynagrodzenie za pracę w porze nocnej
Załącznik Nr 8 Dodatek wyrównawczy
Załącznik Nr 9 Dodatek za staż pracy
Załącznik Nr 10 Deputat węglowy
Załącznik Nr 11 Nagrody jubileuszowe
Załącznik Nr 12 Wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy
wskutek choroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną
Załącznik Nr 13 Odprawa rentowa lub emerytalna
Załącznik Nr 14 Rodzaje prac, które powinny być wykonywane przez
co najmniej dwie osoby
Załącznik Nr 15 Zasady przyznawania posiłków regeneracyjno – wzmacniających
Co prawda, & 97 stanowi, że w przypadku wypowiedzenia przez jedną ze stron układu, należy niezwłocznie przystąpić do negocjacji celem zawarcia nowego.
Ale czy po to pracodawca wypowiedział układ? Przecież wcale nie muszą go strony zawrzeć.
Wtedy żegnajcie wszelkie "przywileje", - patrz spis treści -, a zacznie obowiązywać wyłącznie Kodeks pracy i Regulamin wyngradzania. I nikt nie będzie się pytał, co strona pracowników na to.
§ 97 stanowi, że w przypadku wypowiedzenia przez jedną ze stron układu, należy niezwłocznie przystąpić do negocjacji celem zawarcia nowego.
Ci którzy zostali przejęci przez PKP Intercity z Cargo i OPM też mieli na piśmie podane, że strony przystąpią niezwłocznie do negocjacji w sprawie jednolitego w IC ZUZP. Minęło półtora roku i nadal w IC obowiązują conajmniej 3 rózne ZUZP.
Dlatego z tą niezwłocznością bym uważał.
Pomyliłeś porozumienie w sprawie przejścia pracowników do PKP Intercity S.A. a tym co stanowi ZUZP.
Póki co, Intercity nie wypowiedziało układu. Intercity negocjuje nowy, wspólny dla wszystkch pracowników.
Jak dobrze pamiętam treść tego dokumentu, to chyba jest czas do końca lipca czy sierpnia.
Z powyższego pisma wynika, iż Solidaruchy jeszcze nie przyjęły do wiadomości, że Przewozy Regionalne nie są już w PKP. Znienawidzone trzy literki "PKP" zniknęły z nazwy spółki już rok temu.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wiedzą, wiedzą. ZUZP ma swoją nazwę własną bez względu co się komu podoba. A z drugiej strony wlasnie PR wystąpilo do związków z inicjatywą rozpoczęcia prac nad nowym ukladem.
Kolej to ostatni bastion komuny w Polsce.
Jeszcze są nauczyciele.
Ja bym nie wziął nauczycieli tylko niektóre osoby pracujące na uczelniach i też niektórych.
Ja też bym nie wziął pod uwagę wszystkich kolejarzy a tylko niektórych. Tym bardziej, że ci z biur coraz chcętniej są zatrudniani w lepszych firmach niż spółki kolejowe. To o czymś świadczy.
Wkrótce rozpoczną się rokowania w sprawie UZP w PR
„Rynek Kolejowy” dotarł do pisma, z którego wynika, że 20 sierpnia rozpoczną się w Przewozach Regionalnych rokowania zarządu spółki z przedstawicielami związków zawodowych, reprezentujących pracowników w sprawie zawarcia zakładowego układu zbiorowego pracy.
Na dzień 20 sierpnia spółka Przewozy Regionalne zaprosiła organizacje związkowe do negocjacji nowego układu zbiorowego pracy. – Większość pracowników zadaje pytania związkowcom – jaki będzie ten nowy układ?; taki sam, gorszy, a może lepszy? Na jego temat krążą różne niepotwierdzone informacje, np. że zabierze się niektóre przywileje wynikające z obowiązującego do tej pory ZUZP – zdradza „Rynkowi Kolejowemu” Roland Potoczny, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego „Kontra”.
– Jednak jak będzie wyglądał nowy Układ Zbiorowy Pracy, już w najbliższych miesiącach będzie wszystko wiadome. Jesteśmy przekonani, że nowa Pani Prezes spółki Przewozy Regionalne zrobi wszystko, aby strona Pracodawcy i związków zawodowych była zadowolona i bez problemu wszystkie związki zawodowe ten układ zaakceptują – dodaje Roland Potoczny. – Wierzymy, że do takiej sytuacji, jak w spółce PKP Intercity nie dojdzie, gdzie dwie organizacje związkowe nie podpisały nowego Układu Zbiorowego – zaznacza.
Wczoraj pracodawca dotarczył projekt nowego układu. Kolega mówił że jest z..........y.
Co to może oznaczać? Prawo do pracy?
Dajcie jakiś materiał do dyskusji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum