Wysłany: 21-06-2010, 19:03 Zakup biletu PR przez Internet
Czy w praktyce spotkaliście się z jakimiś problemami w honorowaniu biletów w pociągach interREGIO zakupionych przez Internet? Czy konduktorzy stwarzają jakieś problemy?
Żaden podróżny z biletem internetowym na IR nie musi szukać konduktora. Pokazuje go normalnie, gdy ten przyjdzie do kontroli biletów. Swoje bilety internetowe na IR miałem już sprawdzane co najmniej ze 20 razy i nigdy nie było problemów. PR-y jedynie mają problem wewnętrzny ze swoimi pracownikami, że większości z nich nie chce się skanować kodu z tego biletu, a później pasażer legalnie może sobie kliknąć "zwrot biletu" i dostanie pełną kasę minus 15% odstępnego, bo w systemie komputerowym nie będzie wzmianki ze skanowania, że bilet był kontrolowany.
kms, Nie powinieneś pisać tego "głośno" bo robisz w ten sposób reklamę dla osób chcących wyłudzić kasę i "darmowy" przejazd...Zgłaszałem tę sprawę do PR dostałem w odpowiedzi info, żeby zwracać uwagę na to i pisać maila do centrali na zasadzie "Uprzejmie donoszę..."
Drużyny konduktorskie otrzymały wytyczne dotyczące sprzedaży internetowej biletów.Według postanowień wytycznych podróżny posiadający bilet zakupiony przez internet zobowiązany jest zgłosić się z biletem do konduktora/kierownika pociągu celem jego legalizacji tzn.zeskanowania oraz skasowania.Niestety regulamin sprzedaży internetowej nic o tym nie mówi.Znowu mamy sprzeczności w kwestii przepisów.
Nie wiem nic na temat wytycznych dla drużyn konduktorskich.
Wytyczne na pewno nie mogą być w sprzeczności z Regulaminem internetowej sprzedaży biletów (IPR) na przejazd pociągami "Przewozy Regionalne" sp. z o.o.
A w regulaminie jasno są określone obowiązki podróżnego:
# Podróżny zobowiązany jest w pociągu wręczyć osobom dokonującym kontroli biletów:
1. 1) ważny, czytelnie wydrukowany bilet, spełniający warunki określone w § 5 ust. 6,
2. 2) dokument ze zdjęciem, którego numer został wydrukowany na bilecie, z wyjątkiem sytuacji o której mowa w § 4 ust. 2 pkt 4,
3. 3) ważny dokument poświadczający dane uprawnienie, gdy korzysta z ulgowego przejazdu.
W przypadku nie spełnienia powyższych wymagań podróżny traktowany jest jak bez ważnego biletu na przejazd.
Tego się trzymajmy i nie komplikujmy świetnego i wygodnego choć dla niewielkiej części pasażerów rozwiązania.
spokojniej bo Ci żyłka pęknie. Mówie to co wiem i to co mieli konduktorzy/kierownicy do podpisania, a moje słowa potwierdził @egon. Więc z bastuj chłopie.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Już sobie wyobrażam dyskusję konduktora z podróżnym, w których każdy z nich - według swoich przepisów - ma tak naprawdę rację.
A tak poza tym - w przypadku biletu internetowego PR, nawet po godzinie przyjazdu danego pociągu do stacji docelowej można zwrócić bilet tylko klikając na "zwrot biletu", a nie w trybie reklamacji?
Ciekawe, jak wygląda taki bilet i czy jest to bilet na konkretny pociąg - czy na trasę (jak w przypadku PKP IC bilet na TLK jest na trasę, bo na EIC już raczej na konkretny pociąg wskazany na dopłacie). Jeśli na trasę i ważny jest do północy to system tak na prawdę nie wie, którym pociągiem podróżny jechał. Można odbyć podróż, wrócić do domu i przed północą zwrócić bilet.
w przypadku PKP IC bilet na TLK jest na trasę, bo na EIC już raczej na konkretny pociąg wskazany na dopłacie
Eee? Najpierw sprawdź informacje, a potem pisz. W przypadku TLK na chwilę obecną w ogóle nie ma biletów internetowych. Natomiast jak przez pewien czas były, to również na konkretny pociąg, nie na trasę.
Nie miałem na myśli biletów internetowych, tylko kupione w kasie, gdzie jest podana relacja, np Malbork-Gdańsk. W praktyce można pojechać na takim bilecie, następnie wrócić i legalnie dostać zwrot.
Cały czas była dyskusja o biletach internetowych, ale mniejsza o to.
Sposobów na oszukiwanie jest niestety kilka, kombinatorzy zawsze jakiś wymyślą, wiele tutaj zależy po prostu od uczciwości podróżnego i tyle.
Podróżny to jedna sprawa, druga to też leniwi konduktorzy - bardzo często nie chce im się sprawdzać biletów i częściej w służbowym przedziale w jednostkach drużyna zamiast sprawdzać bilety, w towarzystwie innych kolejarzy prowadzi głośne dyskusje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum