oporny301, dyrektorzy zakładów chyba nie są stroną ZUZP tylko zarząd spółki. Poza tym w PKP IC są trzy różne ZUZP-y, z czego dwa odnoszą się do pracowników przejętych ze spółek PKP Cargo i PKP PR.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wysłany: 27-06-2010, 18:58 Re: Wypowiedzenie ZUZP w PKP Intercity
oporny301 napisał/a:
Podobno w czwartek 24-go, dyrektorzy zakładów spółki wypowiedzieli ZUZP w PKP Intercity S.A.
Czy może to ktoś potwierdzić?
Tak, to prawda .
Na wszystkich zakładach Spółki IC, zostali wyznaczeni pracownicy z centrali Spółki, aby w dniu 23, 24.06.2010 r. wszystkim organizacjom związkowym (za potwierdzeniem !) wręczono dokument potwierdzający, że Spółka IC wypowiada "stary" ZUZP.
Dlatego 06 lipca w trybie pilnym jest kolejne spotkanie w Centrali Spółki "IC" z negocjatorem i Zarządem, aby podpisać nowy Układ Zbiorowy Pracy.
Rozmowy maja trwać do skutku. A jak będzie już niedługo zobaczymy.
To coś tu nie pasuje.
Zawsze jest jakiś okres wypowiedzenia każdej umowy, przeważnie miesiąc. W Kolejach Mazowieckich w ubiegłym roku wypowiedzieli ZUZP i przystapili do negocjacji. Wypowiedzenie nastąpiłow czerwcu a dotychczasowy ZUZP miał przestać obowiązywać 31 grudnia, czyli za pół roku. Nikt nikogo nie zmusi do skrócenia okresu wypowiedzenia. Chyba, że ten nowy jest tak korzystny dla wszystkich, że każdy pracownik ma tylko korzyści z wprowadzenia nowego. Poza tym te ZUZP w spółkach PKP są warte tyle co papier toaletowy. ZUZP często powiela zapisy już zawarte w PUZP oraz w kodeksie pracy np. w kwestii bhp. Największą wartość stanowi Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy (PUZP). Tam są np. zawarte uprawnienia do prawie bezpłatnych przejazdów kolejarzy.
Ciekawe czy ograniczą ilość etatowych kontraktowców, których pensja w przeciwieństwie do "zwykłych pracowników" stale rośnie bo w kontraktach mają wpisane wg wskaźnika - krotności średniej płacy w Polsce ogłaszanej przez Główny Urząd Statystyczny.
Powinni zlikwidować istniejące w ZUZPach dodatkowe kilka (8?) dni urlopu za pracę w nocy np. konduktorzy to mają. Zauważcie, że inne zawody z branży nie kolejowej pracują w nocy a czegoś takiego nie mają. Tym bardziej, że te dni zamiast na wypoczynek wykorzystywane są do dorabiania np. przy układaniu glazury za pieniądze.
Rodriges, tyle, że inne zawody nie rozpoczynają pracy np. o 2:40, nie kończą o 4:10, więc choćby za to utrudnienie, dodatkowy urlop dla mnie jest potrzebny.
Zazdrościsz układania kafelek? Spróbuj sam, to proste zajęcie. Czy to nie pracownika broszka jak spędza swój urlop?
_________________ " Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś."
E. Murphy
Rodriges
Jeżeli piszesz już coś na temat dodatków lub wynagradzania pracowników, to wcześniej sprawdź zapisy lub może kogoś zapytaj, kto jest lepiej od ciebie poinformowany. Po pierwsze nie ma pracowników kontraktowych, a najwyżej wynagradzanych na innych zasadach niż ZUZP, czyli z tzw. wskaźnika. Po drugie w IC wszyscy pracownicy wynagradzani ze wskaźnika mają ten wskaźnik "zamrożony" na pozimie z roku 2008, a więc nic im automatycznie nie wzrosło i nie wzrasta. Po trzecie dodatkowy urlop nie jest za pracę w nocy. Za pracę w nocy jest dodatek za każdą przepracowaną godzinę nocną, zgodnie z zapisami odpowiedniego załącznika.
Największą wartość stanowi Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy (PUZP). Tam są np. zawarte uprawnienia do prawie bezpłatnych przejazdów kolejarzy.
Nie bezpłatne, a ulgowe przejazdy (99% zniżki). Przy czym ulgowe przejazdy wynikają z przynależności przewoźników (PKP IC, PR, KM, WKD, PKP SKM) do Związku Pracodawców Kolejowych PKP, a nie z respektowania PUZP.
Wróble ćwierkają, że PR wypowiedziały członkostwo w ZPR, więc kolejarze ze spółek Grupy PKP od 2011 roku stracą ulgowe przejazdy w pociągach PR.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Tym samym pewnie PR przestaną wydawać swoim pracownikom bilety FIP i pewnie automatycznie bilet FIP na Polskę (PKP) będzie nie ważny w Przewozach Regionalnych, no, chyba, że PR przystąpią do FIP i będzie wydawany osobny blankiet (jak w Szwajcarii) labo wszystko dot. FIP zostanie po staremu.
Jeśli ktoś z Was jest zainteresowany ulgami FIP - to warto by się dowiedzieć, ewentualnie coś zrobić - w PR na pewno też są zapaleni FIPowcy
tyle, że inne zawody nie rozpoczynają pracy np. o 2:40, nie kończą o 4:10, więc choćby za to utrudnienie, dodatkowy urlop dla mnie jest potrzebny.
Inne zawody też tak właśnie rozpoczynają, np. kierowcy. Niestety oni i wiele innych zawodów nie są rozpieszczani tak jak konduktorzy.
Cytat:
Czy to nie pracownika broszka jak spędza swój urlop?
A czy to nie pracownika broszka jak on rozpoczyna pracę; w środku nocy czy w środku dnia. Urlopy wypoczynkowe wprowadzono po to aby pracownik wypoczął a nie pracował. Dlatego m.in. 2 tygodnie ciągłego urlopu a nie np. 4 dni lub 3 tygodnie. To wszystko zostało wyliczone przez specjalistów.
Taki dorabiający konduktor jest leniwy na kolei. Nie chce mu się częściej chodzić korytarzem w nocnym pociągu bo jest zmęczony. Dlatego kiedy grasują złodzieje w pociągu nocą nie widać konduktora bo odpoczywa w przedziale słuzbowym, przecież napracował się...
Wszyscy pracownicy zmianowi mający do czynienia z obsługą klienta powinni podpisać oświadczenie, że nie będą podejmować dodatkowej pracy bez zgody pracodawcy. Tak jest np. w policji.
[ Dodano: 28-06-2010, 19:33 ]
Cytat:
Po pierwsze nie ma pracowników kontraktowych, a najwyżej wynagradzanych na innych zasadach niż ZUZP, czyli z tzw. wskaźnika.
Nie kłam są; dyrektorzy, naczelnicy itd.
Cytat:
Po drugie w IC wszyscy pracownicy wynagradzani ze wskaźnika mają ten wskaźnik "zamrożony" na pozimie z roku 2008, a więc nic im automatycznie nie wzrosło i nie wzrasta.
Nie prawda może tobie zamrozili co nie znaczy, że wszystkim. Jeśli taki jesteś biegły w temacie to napisz jakie są wskaźniki dla jakich stanowisk. Chętnie dowiemy się bo to na kolei odwieczny temat tabu.
Cytat:
Za pracę w nocy jest dodatek za każdą przepracowaną godzinę nocną, zgodnie z zapisami odpowiedniego załącznika.
To wiemy ale sa też dodatkowe dni urlopu. Szkoda, że nie napisałeś, że związkowiec może przepracować jedną godzinę nocną w miesiącu i też nabywa prawo do dodatkowego urlopu za noce.
I na koniec moja prośba nie kłam, pisz całą prawdę.
[ Dodano: 28-06-2010, 19:35 ]
Cytat:
Tym samym pewnie PR przestaną wydawać swoim pracownikom bilety FIP
Chyba nie. Podobna sytuacja była w ubiegłym roku w Kolejach Mazowieckich i nadal mają FIPy.
Rodriges
Niestety potwierdziłeś tylko, że nie rozumiesz tego, co jest napisane. To niestety dość powszechne zjawisko. Nie zarzucaj tylko innym kłamstwa skoro nie znasz podstawowych pojęć z zakresu prawa pracy.
Inne zawody też tak właśnie rozpoczynają, np. kierowcy. Niestety oni i wiele innych zawodów nie są rozpieszczani tak jak konduktorzy.
Może więc warto dać taki urlop kierowcom?
Rodriges napisał/a:
Taki dorabiający konduktor jest leniwy na kolei. Nie chce mu się częściej chodzić korytarzem w nocnym pociągu bo jest zmęczony.
Jak konduktor jest leniwy, to nawet gdyby miał 1/2 roku urlopu pozostanie leniwym. Cecha osobowości ma tu znaczenie, nie to czy dorabia. Wielokrotnie widywałem leniwych kierpociów i konduktorów, większość z nich to spasione buce niezdolne do podjęcia dodatkowej pracy, którym kolej życie uratowała a i tak potrafią tylko posadzić 4 litery i nie ruszać się z miejsca kilka godzin.
_________________ " Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś."
E. Murphy
Pan Grzegorz Mędza
Prezes Zarządu
„PKP Intercity” Spółka Akcyjna
ul. Grójecka 17
02-021 Warszawa
Federacja Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych przedstawia, uwagi zgłoszone w dniu 22 czerwca 2010 r. do ostatniego projektu Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników zatrudnionych przez jednostki organizacyjne wchodzące w skład „PKP Intercity” S.A. W trakcie odbytych w tym dniu rokowań FZZMK zgłosiła uwagi do zapisów:
1.W §2 ust. 11 wpisać nową treść „Rozporządzeniu MI – należy przez to rozumieć rozporządzenia Ministra Infrastruktury”.
Uzasadnienie:
Odwoływanie się tylko do jednego Rozporządzenia z dnia 16 sierpnia 2004 r. jest niewystarczające w przededniu obowiązywania jeszcze innych Rozporządzeń (np. o licencji maszynisty).
2.W §3 ust. 2 pkt. 2 pozostawić zapis, że miejscem wykonywania pracy, może być jedno z wymienionych miejsc:
- siedziba pracodawcy,
- siedziba sekcji,
- miejscowość, w której znajduje się posterunek.
Treść odnoszącą się nie do punktu geograficznego a do obszaru (obszar działania spółki, obszar działania zakładu, obszar działania sekcji) należy wykreślić. FZZMK jest też gotowa w całości zaakceptować proponowany zapis z uzupełnieniem, że dla pracowników drużyn pociągowych miejscem wykonywania pracy pozostaje punkt geograficzny (siedziba pracodawcy, sekcji lub miejscowość).
Uzasadnienie:
Ze względu na bezpieczeństwo ruchu pociągów pracownicy drużyn pociągowych a zwłaszcza drużyn trakcyjnych powinni mieć zapewnione warunki do odpowiedniego wypoczynku pomiędzy zmianami roboczymi. Przyjęcie rozwiązania, że miejscem wykonywania pracy (tj. rozpoczynania i kończenia pracy) są duże obszary działania spółki, zakładu lub sekcji nie zapewniają warunków do należytego wypoczynku. Ponadto zgodnie z postanowieniami Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy do czasu pracy tych pracowników wlicza się czas oczekiwania w stacji zwrotnej, łącznie z okresem jazdy w charakterze pasażera do stałego miejsca określonego w umowie o pracę. Realizacja tego zapisu stałaby się w praktyce niemożliwa gdyby miejscem wykonywania pracy był obszar.
FZZMK zwraca się przy tym uwagę, że w „PKP Intercity” S.A. drużyny pociągowe obsługują dalekobieżny ruch pasażerski i można przy wskazaniu punktu geograficznego jako miejsca wykonywania pracy tak tę pracę zorganizować żeby drużyna pociągowa rozpoczynała i kończyła pracę w takim miejscu, bez konieczności odbywania jazd pasażerem.
3.W §14 i §15 użyte jest określenie „wynagrodzenie liczone jak za efektywny czas pracy w danym miesiącu”. Nikt z autorów tego zapisu nie potrafi wyjaśnić co on oznacza. FZZMK uważa, że skoro za czas: badań lekarskich zleconych przez Pracodawcę, szkoleń i egzaminów, postępowań wyjaśniających, które są okresami niewykonywania pracy zaliczanymi do czasu pracy pracownikowi przysługuje wynagrodzenie, to powinno ono być wyliczane zgodnie z §5 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29 maja 1996 r. w sprawie sposobu ustalenia wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw, dodatków wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności przewidzianych w Kodeksie pracy.
Uzasadnienie:
Zgodnie z tym Rozporządzeniem pracownikowi za czas niewykonywania pracy (jak w tym przypadku) przysługuje wynagrodzenie jak za urlop z tym, że jest ono obliczane z miesiąca w którym przypadł okres niewykonywania pracy.
4.W §49 należy wpisać, że mogą być stosowane systemy czasu pracy które obowiązują na mocy postanowień §39 Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy.
Uzasadnienie:
Regulacja PUZP ma formę obligatoryjną ponieważ zawiera określenie „stosuje się”. W takiej sytuacji nie możemy akceptować rozwiązania, które polega na pomijaniu zapisów PUZP odnoszących się do systemu jednozmianowego i systemu wielozmianowego z jednoczesnym wpisywaniem do ZUZP systemu przerywanego czasu pracy i zadaniowego czasu pracy.
5.W §52 ust. 2 należy wykreślić liczbę 400 godzin nadliczbowych i wpisać liczbę 150 godzin nadliczbowych.
Uzasadnienie:
Praca w większej ilości godzin nadliczbowych występuje w spółce w zespole drużyn pociągowych. Jest to praca, która może być w całej spółce przemieszczana, jeżeli chodzi o odcinki obsługi trakcyjnej i pociągowej, pomiędzy zakładami. W spółce występuje duża dysproporcja w wypracowaniu godzin nadliczbowych nie tylko pomiędzy zakładami ale również pomiędzy poszczególnymi sekcjami w zakładzie. Sądząc po wynikach spółka nie podejmuje skutecznych działań aby tę sytuację zmienić. Propozycja ustalenia w roku limitu 400 godzin nadliczbowych traktujemy jako próbę dalszego utrzymywania tego negatywnego zjawiska.
Jedne zakłady, sekcje, które w 2009 r. przekroczyły dopuszczalne roczne limity 150 godzin będą miały usankcjonowaną prawnie pracę do 400 godzin nadliczbowych a inne zakłady, sekcje będą pracować w normie godzin lub niewiele tę normę przekraczając.
FZZMK jest gotowa zaakceptować większe limity godzin nadliczbowych pod warunkiem, że godziny te będą równomiernie wypracowywane w całej spółce, zwłaszcza w zespole drużyn trakcyjnych.
6.W §54 ust. 5 zwarto definicję ustalającą godziny rozpoczęcia i zakończenia ustalonego w rozkładzie czasu pracy pracownika dnia wolnego w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy – jest to kolejne 24 godziny po zakończonej dobie pracowniczej, natomiast nie ustalono godziny rozpoczęcia i zakończenia podobnego dnia wolnego ale w zamian za niedzielę i święta. FZZMK proponuje aby w §54 ust. 5 wpisać po wyrazach „tygodniu pracy” wyrazy „oraz za niedzielę i święta”. Dalej bez zmian.
Można również wpisać w §54 nowy ustęp o treści „Godziny rozpoczęcia i zakończenia dnia wolnego w zamian za pracę w niedzielę i święta ustala Pracodawca w Regulaminie Pracy”. Ponieważ w spółce stosowane są jednolite programy użytkowe do opracowywania indywidualnych rozkładów czasu pracy to lepiej tą sprawę uregulować jednolicie w ZUZP.
7.W §54 należy wykreślić ust. 4. Proponowany zapis jest sprzeczny z postanowieniami Załącznika nr 2 do PUZP.
8.W §55 wpisać należy zasadę uzgadniania planów urlopów z zakładową organizacją związkową.
9.Załącznik nr 1 Tabela stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników. FZZMK uważa, że kwalifikowanie pracowników do poszczególnych grup zaszeregowanie powinno być oparte o kryterium wartościowania stanowisk pracy. Jeżeli będzie ona tworzona na podstawie „koncertu życzeń”, to wnioskujemy o wpisanie stanowiska „starszy maszynista” z 12 grupą zaszeregowania.
10.Załącznik nr 2 Tabela stawek wynagrodzenia zasadniczego. FZZMK wnioskuje o zmianę „widełkowej” tabeli stawek wynagrodzenia zasadniczego na tabelę „szczeblową”. Wartość kwotowa szczebla może być 50 lub 25 zł. Stawki w poszczególnych grupach powinny się „zazębiać”.
11.Załącznik nr 4 Dodatki za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uciążliwych i niebezpiecznych. Pracownicy drużyn pociągowych wykonują taką samą pracę w całej spółce. Przysługujące im dodatki z tego tytułu powinny być jednakowo ustalane (określane) w ZUZP. Nie widzimy możliwości różnicowania takich dodatków w zależności od tego w jakim zakładzie pracują. Niezależnie od powyższej uwagi należy zmienić treść ust. 7. Ustalanie wykazu stanowisk o których mowa leży w kompetencji Zakładowych Organizacji Związkowych a nie Komisji BHP.
12.Załącznik nr 10 Wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy z powodu choroby FZZMK oczekuje wyjaśnienia zapisu ust. 6, w którym wymieniano enumeratywnie składniki wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy.
13.Załącznik nr 15 Dodatek kilometrowy. FZZMK oczekuje na ustalenie stawek dodatku kilometrowego na takich samych zasadach jakie stosowane są obecnie dla pracowników przejętych w 2008 r. z PKP CARGO S.A. w trybie art. 231 Kodeksu pracy.
14.Załącznik nr 16 i 17 Ryczałt delegacyjny dla drużyn pociągowych. FZZMK nie może zaakceptować sytuacji zróżnicowania kwoty tego ryczałtu w innej wysokości dla drużyn trakcyjnych (225,40zł) i innej wysokości dla drużyn konduktorskich (420zł).
15.Załączniki 16 i 17 powinny zawierać mechanizm waloryzacji i ryczałtu wraz ze zmianą wysokości diety i ryczałtu rozliczanego z tytułu podróży służbowych.
16.Załącznik nr 19 Urlop dodatkowy. Urlop dodatkowy powinien być udzielany na zasadach urlopu wypoczynkowego. Należy go planować w planie urlopów.
Uzasadnienie:
FZZMK nie znajduje żadnego uzasadnienia aby urlopem tym dysponował Pracodawca i udzielał go po 2 dni po zakończeniu kwartału. Udzielanie urlopu po 2 dni uniemożliwia pracownikowi planowanie wypoczynku (nie wie kiedy otrzyma te 2 dni). Takie udzielanie urlopu uwzględnia tylko interes pracodawcy i jest zaprzeczeniem idei stwarzania pracownikom możliwości korzystania
z wypoczynku. Zwracamy przy tym uwagę, że część tego urlopu (2 dni ostatniego kwartału) jest przenoszona na kolejny rok.
17.Załącznik nr 20 Fundusz Nagrodowy. FZZMK jest przeciwna tworzeniu tego funduszu. Nie znajdujemy żadnego uzasadnienia aby tak duże środki finansowe pozostawały bez żadnej kontroli w dyspozycji Prezesa Zarządu Spółki.
18.Załącznik nr 21 Ekwiwalent za dodatkowy 4-dniowy urlop dla pracowników drużyn trakcyjnych.
FZZMK opowiada się za udzielaniem tego urlopu w naturze na zasadach urlopu wypoczynkowego. Takie stanowisko wynika z faktu przyznania tego urlopu pracownikom drużyn trakcyjnych ze względu na warunki wykonywanej pracy. Urlop ten w jakiś sposób rekompensuje im uciążliwość i szkodliwość wykonywanej pracy. W takiej sytuacji nie znajdujemy uzasadnienia aby możliwość wypoczynku zamieniać na pieniądze. Może to mieć negatywny wpływ na zdrowie pracownika i pogorszenie jakości wykonywanej przez niego pracy.
Przewodniczący Federacji Grzegorz Siódmak
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum