PKP S.A swoimi informacjami na nowej stronie informuje jakie dokładnie dworce (w liczbie 77) będą są lub już były kompleksowo odnawiane (przebudowywane lub stawiane od nowa) w całej Polsce.
Na terenie województwa dolnośląskiego będą to:
- Kłodzko Główne
- Legnica
- Świebodzice,
- Wałbrzych Miasto
- Wrocław Brochów
- Wrocław Główny
- Wrocław Kuźniki
- Wrocław Leśnica
- Wrocław Mikołajów
- Wrocław Pracze
Szczególnie cieszą pierwsze 3 i Brochów, o których do tej pory jako o kompleksowych remontach się nie mówiło.
A jak wyjdzie - zobaczymy.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Na terenie województwa Łódzkiego:
- Pabianice
- Zgierz
- Piotrków Trybunalski
- Łódź Widzew (niedługo koniec remontu)
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-07-2010, 21:26
Czy prawdą jest to, że na dworcu Łódź Widzew ma być hala peronowa? Byłem tam przedwczoraj i puki co nic nie zapowiada by taka hala miała tam powstać, a skoro niedługo koniec remontu to powinno być już coś widać.
Legnica miała mieć już w 2009r wyremontowany dworzec zresztą w innych tematach sporo o tym pisano . Ta stacja jest jedną z 3 takich w Polsce unikalnych pod względem szczególnie Hali peronowej jaką mają Bytom ooraz remontowany obecnie Główny we Wrocławiu
Z terenu południowej Wielkopolski remontu doczekają się dworce między innymi w Ostrowie Wielkopolskim, Kaliszu oraz Jarocinie. O ostrowskim dworcu wspomina mój kolega w artykule, który można znaleźć tutaj: artykuł o remoncie dworca PKP . Spójrzcie szczególnie na zdjęcia.
Wreszcie doczekamy sie remontu głogowskiego dworca
Nareszcie budynek głogowskiego dworca kolejowego doczeka się odnowy. Nie od razu i nie tak szybko, bo za rok. Ale decyzja, że ma być gruntowny remont, zapadła. Dobre i to.
Dworzec PKP w Głogowie od wielu lat straszy swoim zaniedbaniem podróżnych i mieszkańców. Wszystkich to denerwuje, bo taki dworzec to wstyd, wrzód na mapie miasta. Z zewnątrz jeszcze jakoś się prezentuje, najgorzej jest wewnątrz. Było już wiele pomysłów i nacisków, z różnych stron. Kilka lat temu miasto miało pomysł, żeby odkupić dworzec i na własny koszt go wyremontować, przywrócić dawną świetność. - Kolej jednak nie była zainteresowana tą propozycją - mówi Krzysztof Sadowski, rzecznik prezydenta Głogowa.
W ubiegłym roku też były dobre informacje na temat przyszłości dworca. Właściciel, Polskie Koleje Państwowe, planowały przekazać część budynku sieci Biedronka. Miał być tam sklep, a przy okazji musiałoby się także poprawić otoczenie. W tym roku plany uległy zmianie i rozmowy z marketem zostały wstrzymane. Ale wreszcie jest dobra wiadomość. Jest decyzja - PKP postanowiły przeprowadzić gruntowny remont i przekazać dworzec innemu zarządcy, który będzie decydował o jego dalszych losach.
- Dworzec PKP został zakwalifikowany do całkowitej modernizacji w 2011 roku – poinformowała Beata Kuczyńska, zastępca rzecznika PKP S.A Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu. Planuje się m.in. wymianę dachu, elewacji, wprowadzenie monitoringu, modernizację kotłowni, wymianę instalacji wodno – kanalizacyjnej i elektrycznej, wymianę schodów i posadzek, dostosowanie toalet dla potrzeb niepełnosprawnych, a także wybudowanie przestrzeni przeznaczonych do zagospodarowania.
- Nie ma ostatecznego planu remontu ani podanej kwoty przeznaczonej na modernizację, gdyż wciąż jest zbierana dokumentacja obiektu- wyjaśnia Beata Kuczyńska.
Nie wiadomo również czy przyległe do głogowskiego dworca budynki i łącznik będą remontowane. Po zakończeniu remontu PKP planuje przekazać budynek nowemu właścicielowi, którym zostanie "Oddział Dworca”. Rozmowy w tej sprawie są już prowadzone. Decyzje o zagospodarowaniu pomieszczeń przeznaczonych na działalność komercyjną podejmie już następny właściciel.
Odrapane ściany, obskurna poczekalnia ze staroświeckim piecem kaflowym, na zewnątrz ubikacja z cuchnącym szambem. Na szczęście dni dworca Chełm Miasto w takim kształcie są już policzone.
Obecny wygląd poczekalni dworca PKP Chełm Miasto bardziej odstręcza niż zachęca pasażerów
Obecny wygląd poczekalni dworca PKP Chełm Miasto bardziej odstręcza niż zachęca pasażerów
W sprawie remontu dworca jeszcze na początku tego roku interpelował poseł Zbigniew Matuszczak. W następstwie, minister infrastruktury poinformował go, że Polskie Koleje Państwowe S.A. już mają to w planie. Z najnowszych informacji wynika, że jest już gotowa dokumentacja. Lada dzień zostanie też ogłoszony przetarg na wykonawstwo.
– W każdym mieście dworzec jest jego wizytówką – mówi Matuszczak. – Decyduje o pierwszym wrażeniu przyjezdnych. Nasz wystawia nam jak najgorsze świadectwo.
W interpelacji poseł zwrócił uwagę, że przepustowość dworca Chełm Miasto to około 500 pasażerów na dobę. Tymczasem przez kompleksowo wyremontowaną stację Chełm Główny przewija się o zaledwie 100 pasażerów więcej. Oba dworce są więc porównywalne. Dlaczego zatem pod względem standardu tak diametralnie się różnią?
Deklaracje kolejarzy dotyczące remontu cieszą też Agatę Fisz, prezydent miasta. – Obecny wygląd dworca Chełm Miasto urąga podstawowym wymogom estetycznym i funkcjonalnym. Pomożemy kolejarzom w jego przebudowie na ile tylko będzie nas stać – zapewnia Fisz.
Przebudowa dworca obejmie m. in. wymianę dachu, okien i drzwi oraz odnowę elewacji, przebudowę poczekalni i kas, budowę sanitariatów przystosowanych dla osób niepełnosprawnych oraz zainstalowanie systemu informacji wizualnej dla podróżnych. Odnowiony dworzec ma być monitorowany.
Miasto gotowe jest wesprzeć także remont kładki nad torami przy dworcu Chełm Główny. Jest ona już w tak złym stanie, że stwarza realne zagrożenie dla przechodniów. Zdaniem nadzoru budowlanego musi być natychmiast wyłączona z ruchu. Stąd decyzja władz lubelskiego oddziału PKP o zamknięciu kładki już dzisiaj o godz. 12. Kolejarze wspólnie z miastem zdążyli przygotować już specjalnie oznakowane przejście naziemne.
– Z kładki korzystają nie tylko podróżni, ale przede wszystkim mieszkańcy miasta, bo jest to jedyne w tym rejonie przejście łączące osiedla Dolnej i Górnej Dyrekcji z dzielnicą przemysłową – mówi Józef Górny, zastępca prezydenta.
Z wyliczeń kolejarzy wynika, że na remont kładki potrzeba blisko 4,5 mln zł. Lubelska PKP nie mając takich pieniędzy, zabiega o nie w swojej warszawskiej centrali. Jeśli odpowiedź będzie pozytywna, to prace przy kładce zostaną wykonane jeszcze w tym roku. Ze swojej strony miasto dołożyło kolejarzom 50 tys. zł.
Źródło:http://www.dziennikwschodni.pl
Rok potrwają utrudnienia na ostrowskim dworcu PKP. Rozpoczyna się bowiem zapowiadany od dawna remont budynku. W planach jest wymiana okien, podłóg, drzwi i instalacji oraz budowa nowych kas i klimatyzowanych pomieszczeń. W innym miejscu znajdzie się poczekalnia. Na razie nie będzie prac na peronach.
"Na początku listopada otworzymy dworzec tymczasowy, który działać będzie na czas remontu" - powiedział Radiu Centrum zarządca ostrowskiego dworca Marian Łakomy:
"Trudno powiedzieć, co jeszcze nas czeka, bo pewne rzeczy, które chcielibyśmy wykonać są zależne od Polskich Linii Kolejowych. Jeżeli PLK znajdą jakieś pieniądze , to może uda nam się przy okazji podnieść pierwszy peron, który jest tak niski bo zawsze były problemy z nawiązaniem się do posadzki w holu dworca."
Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa i kosztować ma 7 000 000 złotych. Remont potrwa do grudnia przyszłego roku.
Wysłany: 04-04-2011, 08:51 Dolny Śląsk: Dworce w regionie do remontu
PKP chce zmodernizować dworce w Świebodzicach, Głogowie, Kłodzku, Legnicy i Wałbrzychu. Remontu doczeka się także budynek na wrocławskim Brochowie.
- Inwestycje mają na celu kompleksowe modernizacje budynków dworców. Obecnie jesteśmy w trakcie przygotowania do sześciu inwestycji na Dolnym Śląsku - tłumaczy Bartłomiej Sarna z PKP. - Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem inwestycje powinny ruszyć w drugiej połowie 2011 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum