Wiecie czy PR zamierza uruchomić coś do Szczecina z Jeleniej Góry przez Zieloną Górę??? Ptaszki mi ćwierkają że coś ma ze Szklarskiej Poręby ma pojechać jakiś IR w tamtą stronę.
Dobre pytanie. Jestem ze Szklarskiej Poręby, ale niedawno się przeniosłem do Szczecina. Takie połączenie na pewno by się przydało.
W zeszłym roku jeździło TLK Szklarska Poręba - Szczecina z przesiadką w Jeleniej Górze i potem bezpośredni bodajże do Świnoujścia (właśnie przez Zieloną Górę). Dziwię się, że w te wakacje nie jeździ.
pozdrawiam:)
_________________ W dalszym ciągu zaskakuje mnie fenomen przedziałowych znajomości.
W poprzednich latach były składy wagonowe, czasami nawet z wagonami sypialnymi. A jak jechali koloniści ze Szczecina, były one dość okazałe.
Mam tylko nadzieję, że jeśli okaże się to prawdą, to zrobią postój w Iłowej, jak to drzewiej bywało. W końcu pod kątem ilości mieszkańców jest tu podobnie jak w Nowogrodzie, i zazwyczaj co najmniej kilka osób tu wsiadało...
[ Dodano: 21-07-2010, 13:51 ]
Dostałem z lubuskiego Urzędu Marszałkowskiego założenia dotyczące rozkładu jazdy 2010/2011. Niestety bez konkretnych godzin, ale lepszy rydz, niż nic.
Głogów – Zielona Góra
Codziennie 7 par w tym 5 bezpośrednich połączeń z Wrocławiem
Zielona Góra – Rzepin
Codziennie 7 par w tym 3 bezpośrednie do Szczecina i 1 para do Frankfurtu nad Odrą finansowana przez Ministerstwo Infrastruktury
Rzepin – Kostrzyn
Codziennie 5 par pociągów w tym 4 bezpośrednie do Szczecina
Zbąszynek – Poznań
13 par pociągów kursujących w różnych terminach.
Zbąszynek – Rzepin
Codziennie 2 pary pociągów i 1 para w dni szkolne, ponadto 2 pary do Frankfurtu nad Odrą finansowane przez Ministerstwo Infrastruktury.
Zbąszynek – Gorzów Wlkp.
Codziennie 5 par pociągów
Kostrzyn – Krzyż
Codziennie 10 par pociągów w tym 2 pary do Poznania
Zielona Góra – Żary
Codziennie 4 pary pociągów w tym w soboty, niedziele i święta jeden kurs do Jeleniej Góry;
Żary – Węgliniec
Codziennie 4 pary pociągów oraz 1 para w dni szkolne i 1 para do Jeleniej Góry w soboty, niedziele i święta;
Żagań – Legnica
Codziennie 6 par pociągów (w tym 2 pary pociągów przygranicznych Legnica – Forst finansowanych przez Ministerstwo Infrastruktury) oraz 1 para w dni robocze;
Żagań – Forst
Codziennie 2 pary Legnica - Forst oraz jedna para Żagań – Forst w dni robocze (pociągi finansowane przez Ministerstwo Infrastruktury)
Leszno – Głogów
5 par pociągów oraz1 para Leszno – Wschowa
Nie mogłem zedytować poprzedniego posta, więc napisałem w kolejnym. Howgh!
Od 1 grudnia wraca bezpośrednie połączenie PKP Intercity relacji Gorzów - Warszawa. Takie zobowiązanie podjął Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury na spotkaniu z lubuskimi parlamentarzystami.
Dziś odbyło się spotkanie Lubuskiego Zespołu Parlamentarnego z wiceministrami infrastruktury - Juliuszem Engelhardtem i Radosławem Stępniem. Podczas posiedzenia poruszono temat inwestycji drogowych i relacji kolejowych miasta Gorzowa. Senator Henryk Maciej Woźniak zaproponował, przywrócenie w nowym rozkładzie jazdy porannego połączenia InterCity z Gorzowa do Warszawy i z powrotem. Pociąg InterRegio miałby wówczas ponownie obsługiwać połączenia lokalne.
- Po długich i burzliwych obradach, minister Juliusz Engelhardt przychylił się do tej propozycji i złożył publiczną deklarację, że w nowym rozkładzie, który zacznie obowiązywać od 1 grudnia ten pociąg zostanie przywrócony. W najbliższym czasie rozpoczną się negocjacje w tej sprawie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego. Interregio mogłyby przesunąć natomiast swój tabor na linię Zbąszynek - Gorzów, która jest obsługiwana obecnie przez będące w nie najlepszym stanie autobusy - relacjonuje H. M. Woźniak
Obecny na spotkaniu poseł Jan Kochanowski nie zgodził się z ministrem, że poprzednie bezpośrednie połączenie Intercity było nieekonomiczne (20 - 30 pasażerów wsiadających w Gorzowie). - Sam korzystałem z pociągu tej relacji i widziałem, że wagony były zapełnione. Jak była mowa o rachunku ekonomicznym, to zapytałem ministra komu ma służyć dworzec wyremontowany za 2 mln zł, jeśli odcina się jednocześnie mieszkańców Gorzowa od połączeń kolejowych ? - tłumaczy J. Kochanowski.
Lubuscy parlamentarzyści będą również negocjować z Marcinem Jabłońskim, marszałkiem województwa, pomysł skomunikowania szynobusów z Gorzowa z najważniejszymi pociągami przejeżdżającymi przez Krzyż np. pociągiem IC Chrobry relacji Szczecin - Warszawa.
Problemem w rozmowach w ministerstwie okazało się natomiast przywrócenie bezpośredniego połączenia Gorzów - Warszawa w godzinach nocnych - Próbują nam udowodnić, że korzysta z niego kilku pasażerów. Musimy to jeszcze zweryfikować i wrócić do rozmów - kończy J. Kochanowski.
A czy będzie jakieś połączenie Lubuskiego z południową Wielkopolską, czyli dokładnie rzecz ujmując pociąg Zbąszynek - Ostrów - Zbąszynek, bądź zamiast niego coś do Zielonej Góry?
Robikon, wiadomo dlaczegi i czy to potwierdzone informacje?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Pewnikiem dlatego, że mało kto korzystał z szynobusu. Jak ostatnio byłem w Żarach, to do Niegosławic wybrali się kierpoć i maszynista. Może po drodze ktoś wsiadł, ale wątpię - ostatnio przez długi czas kursowała tu KKA, co jeszcze bardziej zniechęciło ludność do podróżowania. Połączenie to miałoby sens w relacji (Żary) - Żagań - Głogów, jednak nie ma komu torów naprawić, a towary jeszcze bardziej je niszczą...
Powiedzmy sobie szczerze że PLK celowo utrudnia wykorzystanie tras. Przykładem niech będzie nawet odcinek z Niegosławic do Głogowa. PLK oferuje tam przewoźnikom pasażerskim prędkość 20 km /h. Z taką samą prędkością jeżdżą tam pociągi towarowe które mają zupełnie inny nacisk osi , gdzie jeden tylko ładowny wagon waży więcej niż cały SA 105 wzięty do kupy.
Linia nr 14 na odcinku Żagań - Głogów jest totalnie olana przez decydentów i kończy się tak jak się kończy. Ludzi zachęcić mogły tak na prawdę połączenia do Głogowa ale samorządy oglądające się na PLK nic nie zrobiły w kierunku dofinansowania remontu linii i podniesienia dozwolonej szybkości przejazdu. Stan torów bardzo się pogarsza na i końcowy efekt w postaci zawieszonych połączeń gotowy. Napisałem do lubuskiej w tej sparwie może jak trochę szumu zrobią to coś się wreszcie ruszy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum