Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Tory się wyginają - pasażerowie bez ochrony
Autor Wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 20-07-2010, 06:33   Tory się wyginają - pasażerowie bez ochrony Odpowiedz z cytatem

Wszyscy narzekają na upały - może tylko turyści i urlopowicze troszkę mniej.
Ciekawe, że takiej sytuacji nie przewidziano przy ustalaniu przepisów dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Mam oczywiście na myśli pracowników bo o całej otoczce Naszej pracy niektórzy zadbali.
Tory się gną - ogranicza się prędkość!
Komputery i sterowanie - często klimatyzowane bo może ulec awarii.
Biura decydentów - często klimatyzowane bo tam zapadają najważniejsze i trudne decyzje.
Związkowcy do "pracy" w krótkich spodenkach i koszulkach polo.
A kto sprawdził w jakich warunkach pracują np. maszyniści i drużyny konduktorskie?
Kto "wpadł" na pomysł aby w takich warunkach ograniczyć im czas pracy?
Może ktoś pomyśli o jakimś dodatku za pracę w warunkach "tropikalnych" i urągających warunkach socjalno-sanitarnych?
Czy butelka wody sodowej za 50 groszy ma stanowić wystarczającą kompensatę?
Czy "projektanci" umundurowania służbowego próbowali w takim umundurowaniu prowadzić pociąg gdy w kabinie jest temperatura jak w hucie szkła?
Czy praca w takich warunkach nie stanowi zagrożenia prowadzenia pociągu?
Domyślam się, że zaraz ktoś napisze, że można odmówić pracy w takich warunkach ale czy ktoś takiego pracownika obroni i sprawą się zajmie?
Może przysłowiowy Kowalski usłyszy - nie pi....ol, Nowak pracuje i nie narzeka. Język

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 20-07-2010, 07:11    Odpowiedz z cytatem

Ale o co Ci chodzi Question Przecież maszynista na EU/P07 ma idealną klimatyzację Śmiech Otwierasz wszystkie okna, 120km/h i nawiew jest taki że bębenki w uszach trzaskają Język Co z tego że sikać lecisz do wagonu (zakaz korzystania z WC w czasie postoju) albo lejesz na koło (powodujące szybsze rdzewienie ram wózków a to zagraża bezpieczeństwu) Śmiech Gorzej jak się zachce "wyszlakować" Rolling Eyes Wtedy jest problem Shocked Wodę przecież od dyspozytora dostajesz zimną. Potem nawet masz zapewnione napoje gorące bo ta sama woda osiąga z 50 stopni Celsjusza Shocked Czym zabezpieczysz sobie braki czajników na lokomotywach. Choć ciekawe gdzie te wszystkie czajniki zniknęły w Intercity Twisted Evil A mundur Question Przecież jest super wygodny i śliczny, do tego idealnie wchłania pot Śmiech Więc nie ma co narzekać tylko walić na służbę i 12 godzin spędzić w piekarniku Śmiech Twisted Evil Laughing Very Happy Maszynista to piękny zawód Śmiech

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 20-07-2010, 07:36    Odpowiedz z cytatem

Nie zapominaj o koledze który nie pracuje na EU/P z automatyczną klimatyzacją ( 120km/h) a pracuje np. na SU/SP/SM i prędkość wynosi np. 40 km/h !! To wbrew niektórym z ekspresów także MASZYNISTA !
Fakt - maszynista to piękny zawód pod warunkiem, że przed nazwą pisze "Instruktor" - reszta ma przerąbane.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 20-07-2010, 07:41    Odpowiedz z cytatem

Nie zapominam o "spalinowcach" kolego Śmiech Fakt, od kilku lat mam przed nazwą "instruktor" ale zaczynałem na SM42, SM31, SM30 i ST44 i spalinówkami jeździłem 13 lat, potem dopiero zrobiłem trakcję elektryczną i po jakimś czasie wsiadłem na ekspresy jak to nazywasz Język Teraz też jeżdżę i tym i tym. A mam nadzieję że wyczytałeś w moim poście po prostu żart Śmiech Pozdrawiam

PS: Dodam jeszcze że może dziwny ze mnie instruktor ale ja nadal jestem maszynistą i nie zamierzam tego zmieniać. Instruktorem się bywa a maszynistą jest się całe życie już. I moi koledzy czy może podwładni jak byś wolał chyba raczej są zadowoleni z tego faktu Laughing

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

saci Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Cze 2010

PostWysłany: 20-07-2010, 07:47    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio ratowałem się termosem Razz
Pare kostek lodu potrafi czynić cuda, tylko szybko się kończy (po 6h oszczędzania (0,75l))
PS. Nie radze wlewać nic gazowanego to termosa - fajnie strzela korek Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 20-07-2010, 09:03    Odpowiedz z cytatem

Jeśli temperatura w maszynie jest powyżej 40 to przynajmniej w górnictwie dostaje się wodę i to w dość dużych ilościach.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 20-07-2010, 09:12    Odpowiedz z cytatem

Pod względem dostępności do wody, gazowanej lub nie, nie mamy co narzekać. Jest w ilościach wystarczających i każdy maszynista bierze jej tyle ile potrzebuje. Ale to tylko woda. A co do reszty to niestety. Tyle lat się nic nie robiło. Dopiero teraz jakaś tam klima w kabinie zaczyna się pojawiać, a i to w ilościach śladowych. Mam nadzieję że się to wreszcie zmieni. Niestety nadal maszynista musi dźwigać ze sobą całą wyprawkę typu woda, grzałka, jakiś termos, szklanka, kawa, herbata, cukier, jakiś garczek do grzałki, no i kanapki w ilości niezbędnej i najlepiej z zapasem na wrazie czego bo tak na prawdę nigdy nie wiadomo o której się naprawdę wróci, do tego całe zeszyty rozkładów jazdy bo kartka to za mało, WOS-y na linie po których będzie jechał, wykazy, długopisy itp itd itp itd....... Ehhhh...... Crying or Very sad Kiedy to się zmieni Question

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 20-07-2010, 10:02    Odpowiedz z cytatem

W sumie to, że nie ma czajnika w lokomotywie to mnie na pokazach zaskoczyło. Czyżby podczas produkcji nie można było znaleźć jakiegoś ciepłego miejsca w lokomotywie i wykorzystać tego ciepła na ogrzewanie wody, ewentualnie trochę podgrzać tak jakby woda mogła się zagotować?

A co tego kiedy to się zmieni. Jak jakiś inżynier przejedzie się 12 godzin na lokomotywie.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 20-07-2010, 12:53    Odpowiedz z cytatem

Dla mnie największym skandalem jest, że pracownicy biur zostali zwolnieni z pracy o godzinę wcześniej "ze względu na upały" (w czerwcu to było). A mnie kto odda tę godzinę? W pociągu klimy nie ma.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buuuuum Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Ełk

PostWysłany: 20-07-2010, 14:46    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio widziałem jak mechanik w stonce wylewał se wode na podłoge, pewnie tam usiedzieć sie nie dało... zauważyłem że ostatnio stoją w kabinach zgrzewki wody, chyba właśnie w takim celu.
+ Goła klata i jedziemy Język
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 20-07-2010, 15:10    Odpowiedz z cytatem

kiedyś jak lokomotywy należały do danego gniazda i byli przypisani maszyniści do danego loka to była cały sprzęt na lokomotywie zaczynając od śrubokrętów po przez czajniki aż do ręczników, a teraz nie ma nic, jak lokomotywa zaczyna w Gdyni a kończy w Zakopanym. Teraz na jednostkach przynajmniej w PRach Białystok, jest czajniczek przypisany do danej jednostki i nie ma problemu ze zrobieniem sobie herbaty/kawy.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

woland Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2008

PostWysłany: 21-07-2010, 16:18    Odpowiedz z cytatem

Fajnie macie w Białymstoku. W Katowicach był kiedyś taki mądry szef który stwierdził że kuchenki na ezetach nie są zgodne z DTR-ką więc kazał je zlikwidować. Teraz nawet zdaża się tabor, na którym w kabinie nie ma nawet gniazdka 110V by można było zagotować wodę. I nic nie można na to poradzić. Sad

_________________
SZTUKATERIA ELEWACYJNA- www.wmb.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 22-07-2010, 07:57    Odpowiedz z cytatem

Zgadza się @woland. Kiedyś nawet z wysoko postawionym dygnitarzem z PR-a, będąc jeszcze w Cargo, miałem spór właśnie o brak gniazdka w kabinie maszynisty. Odpowiedział że nigdzie nie ma zapisu że maszynista ma sobie robić kawę czy herbatę w trakcie pracy, więc mu odpowiedziałem czy gdzieś jest zapisane że w biurach mają być czajniki bezprzewodowe i że mogą sobie robić kawę czy herbatę. Dość niemiło wspominam spotkanie z tym Panem. Ale fakt, jeszcze do niedawna Białostockie maszyny były najpiękniejsze na sieci. Nawet mieliśmy powiedziane że broń nas Boże żeby z tej lokomotywy choćby łyżeczka zginęła. Wsiadało się jakby do innej bajki. Na naszych planowych spalinówkach też wszystko było, łącznie z leżankami na czas przerwy i nikomu to nie przeszkadzało. Te czasy już chyba nigdy nie wrócą Sad

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 22-07-2010, 11:51    Odpowiedz z cytatem

dokładnie najlepiej zadbane lokomotywy to były Białostockie,

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szofer Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Gru 2008
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 22-07-2010, 18:14    Odpowiedz z cytatem

syrenka napisał/a:
Dla mnie największym skandalem jest, że pracownicy biur zostali zwolnieni z pracy o godzinę wcześniej "ze względu na upały" (w czerwcu to było). A mnie kto odda tę godzinę? W pociągu klimy nie ma.

No właśnie co na to DYREKTORZY spółek i związki? Czyżby tylko biurwom było gorąco?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl