Pozytyw jest taki, że mamy połaczenie z portem lotniczym ale minusem jest to, że wszelkie szynobusy idą na obsługę Balic. Prawda jest taka, że nie powinna się liczyć ilość tylko jakość. Czyli dostosowanie oferty do przylotu/odlotu samolotów. Ponoć nie ma szans, aby pociągi zatrzymywały się w większej liczbie na PO Łobzów. Motywacja jest taka, że dla turystów lepszy jest poc. pośpieszny. A poza tym komfort podróży by spadł. Wg mnie to takie farmazony, bo czy będzie 5 czy 10 osób więcej to turyście może nie przeszkadzać. natomiast pociag z 5 osobami mijający zapchany Łobzów może stać się przyczyną żartów...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Wysłany: 25-01-2010, 09:54 Modernizacja linii kolejowej na lotnisko w Balicach
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę na opracowanie studium wykonalności modernizacji połączenia kolejowego z Międzynarodowym Portem Lotniczym "Kraków - Balice" na odcinku Kraków Główny - Mydlniki - Balice.
Koncepcja zakłada modernizację kolejowego połączenia z portem lotniczym o długości 12 km oraz budowę nowego odcinka o długości ok. 500 m od rozjazdu z istniejącą linią kolejową nr 118 Kraków Mydlniki - Balice do nowego przystanku końcowego usytuowanego naprzeciwko terminala pasażerskiego. Umowa przewiduje m.in. opracowanie szczegółowych analiz ekonomicznych i eksploatacyjnych, koncepcji modernizacji, raportu środowiskowego i wniosków o wydanie decyzji środowiskowych oraz projektów budowlanych i dokumentacji przetargowej.
Ogólne założenia projektu zakładają elektryfikację linii na odcinku od stacji Kraków Mydlniki - Kraków Balice, wybudowanie nowych przystanków kolejowych usprawniających transport publiczny aglomeracji krakowskiej oraz wybudowanie odcinka linii kolejowej ze stacją końcową położoną w bezpośrednim sąsiedztwie terminalu lotniska.
Dokumentację opracuje firma Movares Polska Sp. z o.o., specjalizująca się w realizacji zadań projektowych w konsorcjum z Przedsiębiorstwem Projektowania Realizacji i Wdrożeń BPK Katowice Sp. z o.o. (firmy opracowała dokumentację przedprojektową w innych zadaniach inwestycyjnych, m.in. wybranych odcinków linii kolejowej E-30 Zgorzelec - Medyka)
Po wykonaniu opracowania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłoszą przetarg na wykonanie prac budowlanych. Projekt modernizacji linii został umieszczony na liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, zadanie 7.1-24. Budżet przedsięwzięcia zaplanowano na 350,73 mln zł brutto z dofinansowaniem z Funduszu Spójności o wartości 188,86 mln zł.
Czyli jednak wszystko idzie w dobra stronę..., nowe przystanki oznaczają rozwinięcie kolei aglomeracyjnej, zbudowanie przystanku przy terminalu sprawi, że dalej będzie do busa niż pociągu a nie odwrotnie jak teraz, zastanawia mnie tylko o ile wydłuży się podróż po wprowadzeniu nowych przystanków.
Tak, ale nie dopuszczam do siebie myśli, iż to się nie zmieni po remoncie to byłby jeszcze większy bezsens niż papieski.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-01-2010, 17:16
Ja chciałbym tu jeszcze dodać że w latach 2011-12 będzie modernizacja lini Olsztyn- Szymany lotnisko koszt inwestycji 154mln zł (żródło Gazeta Wyborcza art z 8 stycznia 2010r)
Podróż nie powinna się wydłużyć, ewentualna strata na postoje powinna zostać zniwelowana przez lepszą prędkość przejazdu. Obecnie jest chyba niższa niż na trasie Sucha-Żywiec.
zastanawia mnie tylko o ile wydłuży się podróż po wprowadzeniu nowych przystanków.
Czas może sie wydłuży (ale o parę minut - pamietajmy, że linia będzie zmodernizowana i zeelektryfikowana, więc może będzie szybciej). Ale za to będą z tego połączenia korzystać także inne osoby.
Co do biletów - zawsze mogą zrobić takiego myka, że ostatni odcinek będzie inną strefą biletową (w Europie zdarza się, że bilet na kolej na lotnisko jest o wiele droższy od aglomeracyjnego). Chociaż miło by było gdyby tego jednak nie zwiększali jakoś drastycznie...
Co do biletów - zawsze mogą zrobić takiego myka, że ostatni odcinek będzie inną strefą biletową (w Europie zdarza się, że bilet na kolej na lotnisko jest o wiele droższy od aglomeracyjnego). Chociaż miło by było gdyby tego jednak nie zwiększali jakoś drastycznie...
Bardzo ciekawy pomysł, niestety nie do zrealizowania w polsce (albo bardziej przez pkp), no cóż poczekamy zobaczymy, na razie busiarstwo za dużo zarabia na tym połączeniu i daje ładna wizytówkę dla miasta i kraju.
Osobiście uważam że to dobra inwestycja, jestem "za". Modernizacja torowiska przyczyni się do szybszej jazdy pociągów i zmniejszy hałas - przestaną być słyszane stuki pociągów na łączeniu torów które są w nieciekawym stanie. Podoba mi się koncepcja wybudowania przystanku końcowego blisko budynku odpraw pasażerów, bo teraz jest troszkę daleko iść na przystanek a i raczej większość pasażerów nie wie o takowym połączeniu ponieważ niezorientowani nie widzą w ogóle przystanku kolejowego. Uważam że budowa trakcji też się przyda.
Jeśli chodzi o mieszkańców nieopodal linii kolejowej to troche mi ich szkoda i uważam że miasto powinno im jakoś zrekompensować poniesione straty w korzystaniu ze środowiska, ale nie powinno to blokować inwestycji ponieważ gdzieś te tory muszą być usytuowane. A inwestycja jest potrzebna.
Ten sam problem jest od Bieżanowa Drożdżowni do Wieliczki. Niestety tokoszt zabudowy w pobliżu torów kolejowych.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Osobiście uważam że to dobra inwestycja, jestem "za". Modernizacja torowiska przyczyni się do szybszej jazdy pociągów i zmniejszy hałas - przestaną być słyszane stuki pociągów na łączeniu torów które są w nieciekawym stanie. Podoba mi się koncepcja wybudowania przystanku końcowego blisko budynku odpraw pasażerów, bo teraz jest troszkę daleko iść na przystanek a i raczej większość pasażerów nie wie o takowym połączeniu ponieważ niezorientowani nie widzą w ogóle przystanku kolejowego. Uważam że budowa trakcji też się przyda.
Jeśli chodzi o mieszkańców nieopodal linii kolejowej to troche mi ich szkoda i uważam że miasto powinno im jakoś zrekompensować poniesione straty w korzystaniu ze środowiska, ale nie powinno to blokować inwestycji ponieważ gdzieś te tory muszą być usytuowane. A inwestycja jest potrzebna.
Pozdrawiam!
tak to z daleka wygląda z bliska brak wiaduktu na Balickiej,przy linii dwutorowej przejazd będzie zamknięty co 10minut biorąc pod uwagę ze tory będą na nasypie budowa wiaduktu jest dużo tańsza.Nikt nie bierze pod uwagę ilości mieszkańców przy ul.Balickiej jak również WSR gdzie studentów dojeżdża cała masa /NIE PLANUJE SIĘ PRZYSTANKU PRZY ul.Balickiej/ natomiast ma się wizję budując przystanek ŁĄKI w rejonie ul.Zakliki
Piękne, to naprawdę piękne jakie potężne działki wpłyną do prywatnych kieszeni z tych przewalonych kosztowo inwestycji. 25 lat temu mieszkałem przez całe lato na Sycylii. Mogę powiedzieć że tamtejsi mafioso przy naszych to pikus. Pan Pikus. Kury im macac a nie w mafię się bawić. Nie to co u nas, w pełnym świetle prawa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum