Będę miał bilet FIP na Hiszpanię. Według rozkladu jazdu mam połączenie z Madrytu pociagami Talgo i Arco (do Granady z przesiadką w Cordobie). Nie zamierzałem starać się legitymację FIP tylko chcę korzystać z biletów FIP.
Te ceny dotyczą biletów Interrail, myślę że takie same są dla FIP, będąc w Hiszpanii płaciłem za poc. Estrella 1 kl. 9 euro a za Talgo 2 kl. 6 euro.
Cena to jeden problem a drugi to dostępność miejsc.
1.RENFE
All national trains and AVE trains, reservation compulsory:
Euromed, Arco, Alaris, Altaria, Talgo:
- tourist class = 6 EUR
- business class = 9,5 EUR
- business class with special services = 22,5 EUR
AVE and Talgo 200:
- tourist class = 10 EUR
- class 'preferente' = 23 EUR
Dan informacje, które podałeś są nieaktualne lub nieprawdziwe. Na pociągi dużych prędkości dużych prędkości sieci AVE czyli: AVE, AV Media Distancia i Talgo 200 nie ma żadnej rezerwacji, tylko jest cena globalna (bilet+rezerwacja) i na FIP przysługuje 60% ulgi. Na pociągi kwalifikowane sieci Grandes Lineas, czyli Talgo, Arco, Altaria, InterCity, Alvia, Estrella, Euromed, Alaris jest obowiązkowa rezerwacja - 6,50 euro w 2 klasie i 10,50 euro w 1 klasie. Klasy biznes w tych pociągach nie ma. Jest klasa Club w pociągach sieci AVE.
Niestety już wiele razy złapałem się na tym że na stronie RENFE są nieaktualne i stare informacje. Trochę to dziwne, ale tak niestety jest. To co ja napisałem, obowiązywało już w zeszłym roku. I jeszcze jedna informacja - w pociągach dużych prędkości sieci AVE możliwy jest przejazd w klasie CLUB lub Preferente z ulgą na FIP nawet wtedy, kiedy mamy bilet lub kartę zniżek FIP tylko na 2 klasę !
I co z tego że znamy już ceny dopłat, jeśli pójdziemy do kasy i Pan powie że nie ma miejsc i że jedyne są tylko sypialne za >20 euro. Albo tak jak miałem w Maladze że w jednym okienku nie załatwiłem żadnego biletu na 6 pociągów, a w drugim okienku Pan nic nie powiedział i wydrukował te 6 biletów.
Co Wy na to?
Największy problem jest z rezerwacją na pociągi AVE Madryt - Sevilla w piątki i niedziele. Jak ktoś nie kupi wcześniej biletu to może utknąć na dobre. Kasjerzy w Sevilli w żadnym języku ani be ani me - tylko po Hiszpańsku. Sypialny już kosztuje powyżej 65 euro.
Serdecznie dziękuję. Konkluzja - AVE i Talgo 200 z uwagi na cenę należy wybić sobie z głowy, a w pozostałych zabezpieczyć sobie miejscówki. No pozostają jeszcze InterRegio (osobowe) - tu chyba miejscówki nie obowiazują?
W maju wracam - to zdam relację "jak jest w tym roku".
Wszystkich "informatorów" pozdrawiam
Dokładnie tak jest. Ale udało mi się coś sklecić. Wjazd z Port Bou do Barcelony. Stąd nocnym Hotelowym do Cordoby (obowiazkowa miejscówka) i dalej regionalnymi pomiędzy Cordobą, Sevillą, Huelvą i Granadą (mój cel to poznanie Andaluzji w cztery dni)). Stąd jedynym połaczeniem pociagami regionalnymi na dobę (z przesiadką w Linares Baeza) do Madrytu. I powrot nocnym Schnellzugiem do Irunu, no a to już prawie Francja.
Mam nadzieję, że mi sie uda.
A czy ktoś wie jak jest z nocnymi pociągami (chyba odpowiedniki naszych nocnych pośpiesznych); np nocny pociąg "Costa Brava" Barcelona-Madryt, albo pociąg "Pio Baroja" Portbou-Irun. Jak ma się w nich obciążenie w sezonie (lipiec-sierpień) a jak poza sezonem? Czy np lepiej kupić miejscówki wcześniej czy przed odjazdem pociągu też dostaniemy bez problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum