Na Dolnym Śląsku są KD i myślisz, że mieszkańcy Dolnego Śląska mają możliwość czegoś wymagać od władz województwa?
A dlaczego nie, jeżeli wystarczająco dużo poprzez innego kandydata można tą politykę zmodyfikować o 180 stopi. Takie są korzyści samorządowości.
Wydaje mi się że PR średnio interesuje rozwój lokalnych linii, inwestując jedynie w tabor dla IR.
A gdzie ten tabor miałby jeździć i jako jaka kategoria pociągów? Jeżeli np. jako pierwszy poranny Regio (o takim taborze pisałem) do Wrocławia czy Opola biorę w ciemno. No i nawet Moraczewskiemu pomnik osobiście postawię na peronie nr 1 w Brzegu.
Dla przypomnienia z mojego postu nr 2:
Cytat:
PS. Dla wszystkich zamierzających pisać jak to PKP skrzywdziło PR. Zaczynam przychylać się do roli pasażera, który pytany odpowiada: a co mnie to wszystko obchodzi? Pociągi mają być w miarę nowe, czyste i punktualne z kulturalną obsługą. Za tą jakość ma dopłacać marszałek oraz płace ja w bilecie. Koniec
Wydaje mi się że PR średnio interesuje rozwój lokalnych linii, inwestując jedynie w tabor dla IR.
Co wspólnego ma inwestycja w nowy tabor z rozwojem lokalnych linii? To drugie jest w gestii urzędów marszałkowskich. Środki unijne na zakup nowego taboru też łatwiej jest pozyskać samorządom wojewódzkim niż zadłużonej spółce, której wszyscy (łącznie z marszałkami) życzą jak najgorzej.
Im bliżej wyborów samorządowych, tym coraz więcej marszałków będzie mówić o powoływaniu własnych spółek kolejowych, bo takie są wytyczne warszawki. Na "górze" zarządzono upadek PR, żeby ratować PKP IC i bezjajeczni marszałkowie, którzy są tylko lokalnymi POlitykami, muszą wykonać odgórny prikaz, jeśli chcą dostać się na listy wyborcze.
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Nie podniecajcie się tak! Na razie jedyną spółką stricte lokalno-samorządową są Koleje Dolnośląskie (KM nie liczę, bo one powstały na części majątku PKP PR). KD wygenerowały 7 mln straty za ubiegły rok, co w przeliczeniu daje ok. 55 tys. zł na jednego pracownika KD. Zadłużenie PR jest proporcjonalnie mniejsze, a trzeba mieć na uwadze, że KD startowały z czystym kontem, a PR w chwili usamorządowienia miały ok. 360 mln zł ukrytego długu odziedziczonego z PKP plus faktury do zapłacenia za remont lokomotyw, które trafiły do PKP IC.
W celu ratowania KD przed upadłością UMWD musi co kilka miesięcy podwyższać kapitał zakładowy spółki, a i tak nie uchroni to KD przed grobem. Likwidacja KD to kwestia czasu, o czym zacznie się mówić po wyborach samorządowych. Na razie na urojonym sukcesie KD marszałek Łapiński chce zrobić sobie kampanię wyborczą.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, ukryte przez beton PKP zadłużenie PR w chwili przejmowania spółki przez samorządy wynosiło nie 360 mln a ok. 380 mln zł plus odsetki.
Marszałkowie zamiast domagać się od Rządu pokrycia tej straty (marszałkom obiecano, że przed usamorządowieniem PR zostaną całkowicie oddłużone) to kombinują jak uwalić PR, aby stworzyć swoje spółki, czyli takie małe prywatne folwarki na wzór KD.
Areczek napisał/a:
Im bliżej wyborów samorządowych, tym coraz więcej marszałków będzie mówić o powoływaniu własnych spółek kolejowych, bo takie są wytyczne warszawki. Na "górze" zarządzono upadek PR, żeby ratować PKP IC i bezjajeczni marszałkowie, którzy są tylko lokalnymi POlitykami, muszą wykonać odgórny prikaz, jeśli chcą dostać się na listy wyborcze.
Nic dodać, nic ująć! Kwintesencja POlactwa!
Tym wszystkim, których ucieszyłby upadek PR przypominam, że to oznacza powrót monopolu PKP IC na trasach dalekobieżnych. Koniec PR to koniec interREGIO. To także koniec TLK, które dla PKP IC są kulą u nogi. Monopolista będzie was doić karząc sobie słono płacić za przejazd EIC. Wtedy zapłaczecie za PR.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
- Województwo opolskie rozważy możliwość utworzenia własnej spółki kolejowej – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Andrzej Kasiura, członek zarządu województwa opolskiego.
- Rząd przygotował projekty nowelizacji ustaw, które po uchwaleniu przez Sejm RP umożliwią spółkom kolejowym złożenie w stosunkowo krótkim czasie wniosku o upadłość. Jeśli to prawo zostanie uchwalone, istnieje oczywiście ryzyko upadłości spółki Przewozy Regionalne – ocenił Andrzej Kasiura.
- W tej sytuacji województwo opolskie rozważy możliwość utworzenia w oparciu o wydzielony majątek spółki Przewozy Regionalne własnej spółki kolejowej – dodał Kasiura.
Wydaje się że województwo opolskie chyba za małe jest by zdołać utrzymać "swoją kolej". Portale kolejowe donoszą o możliwości połączenia się z Dolnośląskim Zakładem Przewozów Regionalnych we Wrocławiu.
Przewozy regionalne,Opolskie Koleje czy Koleje Dolnośląskie?Bo na Koleje Śląskie bym raczej nie stawiał.
Moim skromnym zdaniem mogą zostać PR-y ale postawić podobny warunek jak wielkopolska lub KD o ile to ożywi linie stykowe i poprawi nieco oferty na liniach drugorzędnych jak podsudecka ,kluczborska ,czy krotoszyńska.
Jakie sprzeczne wiadomości można wyczytać na ten temat , z jednej strony spółka PR ma wyprzedać majątek aby spłacić swoje zobowiązania , na jesieni zaczyna się proces reformy zatrudnienia podobnie jak w IC . Moje zdanie albo zostanie PR , bo z tego co mówi marszałek jest zadowolony ze współpracy lub wejdzie przetargiem inna spółka , ale jeśli ktoś naiwnie myśli że ożywi to linie stykowe , to między bajki włożyć . Własna spółka nie powstanie , bo po kompromitacji KS , zapędy zmalały . Do tego sytuacja gospodarcza sytuacja Polski z związku z kryzysem wschodnim , raczej się nie polepszy , a to mniejsze podatki i konieczność zaciskania pasa. Kryzys dopiero przed nami i oby nie było gorzej.
– Regiony poszły różnymi drogami, to zawsze pochodna kondycji gospodarczej konkretnego województwa – powiedział na antenie Radia Opole marszałek Andrzej Buła, pytany o przyszłość Przewozów Regionalnych. – Potencjał Opolszczyzny nie pozwala na powołanie autonomicznej spółki – dodał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum