Wysłany: 26-08-2010, 17:50 Nowa linia Podłęże - Piekiełko
PLK z hersztem bandy na czele roztacza kolejne wizje, jedna z nich to wybudowanie linii Podłęże-Piekiełko kosztem zaorania wielu innych lokalnych, górskich linii kolejowych. Czyli do Kolejowej Komunikacji Autobusowej dołącza teraz Kolejowa Komunikacja Rowerowa a z PLK zostanie wyodrębniony następny departament czyli Kolejowe Ścieżki Rowerowe z ciepłymi posadami dla najbardziej zasłużonych nieudaczników. Robi się coraz ciekawiej.
Więc XXI wiek w wydaniu MI i PLK zapowiada się imponująco tj. jedna linia magistralna a potoki podróżnych zapewniają ścieżki rowerowe z rozbudowaną bazą noclegową gdyż aby zdążyć na pociąg trzeba będzie kilka dni wcześniej ruszyć w drogę.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Stworzenie szybkiego połączenia kolejowego w góry - w Tatry, Beskid Wyspowy oraz w Beskid Sądecki - oraz reaktywacja systemu transportu publicznego to główne cele kampanii „Pociąg-autobus-góry”, zainicjowanej na Podhalu przez lokalnych działaczy z Biegówek pod Tatrami, Tatrzańskiej Izby Gospodarczej oraz stowarzyszenia Zakopiańskie Perspektywy.
W godzinę dojechać do Nowego Sącza i niewiele dłużej do Zakopanego - to już nie tylko marzenia, ale realne plany. Budowa nowej linii kolejowej Podłęże-Piekiełko została wpisana do Kontraktu Terytorialnego, jaki pod koniec ubiegłego roku podpisały władze województwa małopolskiego z rządem. Jego realizacja może zająć najbliższe 6 lat.
Jeżeli tylko to się uda, to oznacza koniec morderczych podróży z Krakowa do Krynicy i Zakopanego. Dziennikarka wypowiadająca się na peronie stacji Podłęże ma niepotrzebne wątpliwości. Każdy z przyjemnością wsiądzie do pociągu żeby nawet te 2 godziny jechać do Zakopanego niż tłuc się busem po notorycznie zakorkowanej i niebezpiecznej zakopiance.
Poza tym tak jak wypowiadają się przedstawiciele władz samorządowych przede wszystkim jest to szansa na ożywienie gospodarcze tych regionów co jest bardzo ważne z punktu widzenia codziennego życia mieszkańców tamtych okolic.
Pozostaje tylko czekać na efekty tych prac.
Wkrótce decyzja ws. nowej linii Piekiełko-Podłęże.
W pierwszych miesiącach tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydują o wyborze wariantu budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacji istniejącej linii Chabówka - Nowy Sącz – podało TVP Kraków.
Inwestycja znalazła się na liście projektów kolejowych w Kontrakcie Terytorialnym dla Małopolski. Przedsięwzięcie zakłada budowę ok. 57 km nowej linii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże i skieruje na południe. W miejscowości Szczyrzyc tory mają się rozgałęziać i biec na wschód do Tymbarku (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna (linia 623). W tych lokalizacjach nowa linia połączy się z istniejącą 76 -kilometrową linią Chabówka - Nowy Sącz (linia 104), która będzie modernizowana.
Ciekawe czemu przy tej okazji nie mówi się nic o odbudowie odcinka Nowy Targ - Podczerwone - Sucha Hora?
Na sporej części wspomnianego odcinka powstała już (niestety) ścieżka rowerowa. Nawet most w Podczerwonem już jest odmalowany. Z jednej strony szkoda, że nie odbudowano linii ale z drugiej strony jest to jakaś forma zachowania trasy i może kiedyś torowisko zastąpi asfalt.
Nowa linia kolejowa, umożliwiająca podróż do Zakopanego przez Podłęże i Mszanę, jest obiecywana w różnych wariantach od kilkudziesięciu lat. Zapisana w Dokumencie Implementacyjnym inwestycja zyskała jednak właśnie duże poparcie.
Samorządy apelują o budowę linii Podłęże-Piekiełko.
– Dziś jest naprawdę realna szansa, by ta inwestycja stała się faktem – mówiono w piątek w Starostwie Powiatowym w Limanowej na temat planowanej budowy nowej linii kolejowej „Podłęże-Piekiełko”. Dzięki niej, czas przejazdu z Nowego Sącza do stolicy województwa ma skrócić się do 60 minut.
Sowa: budowa linii Podłęże-Piekiełko ożywi region.
– Wiążemy z tą linią duże nadzieje na uruchomienie regionalnej kolei aglomeracyjnej. Gęsta siatka połączeń i skrócenie czasów dojazdu z pewnością wpłynie korzystnie na rozwój Sądecczyzny i zapewni zupełnie nowe możliwości rozwoju gospodarczego tej części regionu – zaznaczył Marek Sowa marszałek Małopolski na Konwencie Wójtów i Burmistrzów Powiatu Nowosądeckiego.
Wasiak: W tym roku decyzja o budowie linii Podłęże – Piekiełko
Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” przyznaje, że projektu budowy linii kolejowej Podłęże – Piekiełko zostanie ostatecznie oceniony do końca 2015 roku. Tymczasem rządowe dokumenty wspomnianą inwestycję ponownie określają jako rezerwową.
6 mld zł. na nową linię, która jest tylko kolejną obietnicą a i tak nie do końca chętnie serwowaną. Czy za te pieniądze nie uratuje się linii do Zakopanego i Krynicy, nadając im najlepsze z możliwych parametrów? Często pojawiają się głosy, że CMK "zapychana" jest czym się da a alternatywna trasa przez Radom umiera. Czy aby to nie będzie ten sam scenariusz? Tylko że dużo droższy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum