Jakby zakład w Gdyni dysponował większą ilością własnych lokomotyw, to można by wtedy myśleć o bezpośrednim osobowym "Motława" Gdynia - Ełk. No i od razu po co ma jechać tylko do Ełku, niech jedzie do Białegostoku lub do Suwałk. Kiedyś jeździły pociągi osobowe Olsztyn - Białystok, zarówno i przez Mikołajki, i przez Giżycko, ale nie mam pojęcia, jak wyglądała w nich frekwencja.
Nie jestem "tubylcem", ale po przeglądzie SRJP dodałbym: Z Elbląga Regio przyjazd do Olsztyna około 8.30, 14.30. Z Olsztyna do Elbląga z przyjazdem 7.30, 8.30, (albo 6.30, 7.30) oraz z przyjazdem około 12.30 i 19.00. Plus poprawienie skomunikowań na Malbork w Elblagu. Teraz jest niespecjalnie z tym.
Może jakiś/ jakieś R+ z Olsztyna do Gdyni przez Elbląg? Brakuje takiego szybkiego i taniego połączenia na załatwienie czegoś w stolicy województwa i powrót.
Poranny IR na dojazd z Olsztyna do Wawy przed godziną 9 i powrót ze stolicy do Olsztyna przed 22 (szczególnie piątki). Albo nawet wydłużenie po CMK do Krakowa (sezon - Zakopek).
Dlaczego R-97023 przyjeżdzający do Olsztyna z Działdowa na 7.15 ma w tabeli SRJP adnotację "od 1.XI. w (6), (7)"? Błąd czy głupota?
Brakuje skomunikowania, choćby tylko w sezonie, w Nidzicy do/z Wawy na Ełk przez Wielbark - Szczytno - Pisz.
Marzenia? Olsztyn - Białystok przez Szczytno - Wielbark - Ostrołękę. Najkrócej (250km). "Tylko" ten paskudny odcinek Wielbark - Ostrołęka...
Brak pociagów na Ełk przez Mrągowo, ale tu też potrzebny jest remont.
To tak na szybkiego.
a sądzisz że gdyby załóżmy MOTŁAWA jeździła w relacji Gdynia - Suwałki to którędy generowałaby największe potoki?
przez Mrągowo,Mikołajki, Orzysz, Ełk, Olecko
przez Korsze, Kętrzyn, Giżycko, Ełk, Olecko
przez Szczytno, Ruciane Nida, Pisz, Ełk, Olecko???
chodzi mi o sezon i rok szkolny...
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-08-2010, 21:50
Skalnica spójrz na mapę sieci kolejowej i sprawdż gdzie sa linie pod drutem ,odpowiedz znajdziesz sama
I jeszcze jeden kwiatek. Po uruchomieniu drugiej pary Olsztyn - Pisz - Ełk należałoby przesunąć w Olsztynie odjazd pociągu R-97143 z godziny 12.27 przynajmniej o 15 minut później. W Olsztynie dzięki temu pociąg z Ełku będzie miał skominkowanie na Elbląg i w Malborku do Gdyni (skróci się czekanie na przesiadkę). Nie jest to chyba problem, tym bardziej że R-97143 ma obecnie po drodze tylko jedno krzyżowanie z TLKą ze Szczecina.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Jeśli mogę się wtrącić, gdyby przedłużyć Mołtawę do Suwałk, to widziałbym ją jadącą przez Korsze, Giżycko, Ełk, Olecko.
A swoją drogą, nie rozumiem dlaczego PR zlikwidowały w te wakacje szynobus na trasie Olsztyn- Czerwonka- Mikołajki?!!!!Mogliby zatrzymać to połączenie choć na wakacje... Jechałem nim w tamtym roku w obie strony. W Olsztynie z ledwością wepchnąłem się do niego.
Rozumiem, że brak kasy na takie połączenie, a szkoda! Mam nadzieję, że od przyszłego rozkładu to się zmieni! Fajna sprawa z szynobusami na trasie Ełk- Olsztyn przez Pisz. Buzia sama sie cieszy!
prorytetem dla mazur powinien byc sezon wakacyjny.
Szkoda szynobusów puszczac na linie pod drutem.
Trzeba przeznaczyć je w sezonie na połączenia:
conajmniej 5 par rel. Olsztyn-Mikołajki.
IR z Poznania (6:15) w wakacje w zestawieniu 3*B właśnie do Mikołajek.
3 pary szynobusów do Węgorzewa - bardzo potrzebne, tylko niewiem czy na odc. Kętrzyn-Węgorzewo moga jezdzic szynobusy.
Dołozyłbym jeszcze 1 parę połaczeń rel. Olsztyn-Pisz w weekendy.
1 pociąg przyspieszony Olsztyn-Ełk w weekendy. zestawienie wagonowe (rowery itp.)
Sukces murowany.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
3 pary szynobusów do Węgorzewa - bardzo potrzebne, tylko niewiem czy na odc. Kętrzyn-Węgorzewo moga jezdzic szynobusy.
ZTCW mogą. Wg informacji ze strony:
http://www.shk.org.pl/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=1&Itemid=9&lang=pl
" latach 1975-76 na całej trasie wymieniono nawierzchnię układając podkłady betonowe i szyny typu S-49 co pozwoliło zwiększyć dozwolony nacisk na oś do 20 ton i podnieść prędkość maksymalną z 50 do 60 km/h."
Wg podanej tam tabeli 508 SRJP 89/90, 34km trasy pociąg osobowy jechał 50minut. PKS-y ten odcinek pokonują w 55-65 minut.
pp, jak podczas roku szkolnego czyli okresu pozasezonowego zaoszczedza na niektórych trasach puszczajac SA zamiast kibla to moze starczy pieniedzy na uruchomienie w/w sezonowych połączeń
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
W latach 70-tych i 80-tych często jeździłem trasą Olsztyn-Ostrołęka, likwidacja tego połączenia do dziś jest dla mnie zagadką. Jedna z lini o pełnym obłożeniu podróżnych. Ponoć są plany rozbiórki na odcinku od granicy województwa warm-maz do Ostrołęki. Tym bardziej dziwne, że wkrótce ma rozpocząć się remont tej lini na odcinku Olsztyn-Szymany. Ciekawe komu przeszkadzało te połączenie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum