Wysłany: 20-04-2010, 16:47 Dworzec Łódź Widzew został zamknięty
Dworzec Łódź Widzew został zamknięty
Rozpoczął się remont dworca Łódź Widzew. Na plac weszli robotnicy firmy Skanska, a funkcje dworca przejął obiekt tymczasowy w postaci kontenerów kasowych położonych przy ul. Służnowej.
Obiekt tymczasowy będzie miał wymiary 12 m x 6 m i znajdować się w nim będą:
• poczekalnia dla podróżnych
• okienko kasowe Przewozów Regionalnych
• okienko kasowe PKP Intercity
• sanitariaty
• pomieszczenie socjalne dla pracowników kas
Oprócz rozbudowy dworca zostanie również przeprowadzony jego generalny remont. Dworzec zostanie też przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa podróżnym i klientom PKP SA zostanie zamontowany monitoring. Prace na dworcu mają potrwać do końca lipca.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
23 czerwca 2010 zakończyła się część prac zmierzających do modernizacji stacji Łódź Widzew. Gotowy jest już jeden parking na ok. 140 miejsc postojowych oraz pętla autobusowa. Po zamknięciu stacji Łódź Fabryczna dworzec Łódź Widzew zostanie skomunikowany z centrum miasta za pomocą trzech linii autobusowych.
Budynek dworca Łódź Widzew z dnia na dzień zmienia swoje oblicze. Obiekt został rozbudowany o dodatkowe skrzydło, w którym mieścić się będą kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia.
Tereny przydworcowe staną się bardziej przyjazne podróżnym oraz zyskają na estetyce. Pojawią się ławki, kwietniki, tablice informacyjne i stojaki na rowery.
Dzięki hotspotowi posiadacze laptopów, palmtopów oraz telefonów komórkowych będą mieli możliwość korzystania z darmowego Internetu. Zakończenie inwestycji przewidywane jest na koniec lipca.
_________________ Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-07-2010, 19:58
Nie jestem pewien czy to właściwy temat, ale mam pytanie. Kiedy ostatecznie ma być zamknięty dworzec Łódź Fabryczna i czy po jego zamknięciu pociągi będą kończyły bieg na stacji Łódź Widzew czy będą jeździły na kaliską?
Z góry dziękuję z odpowiedź.
Wiemy tyle prace miały rozpocząć się na przełomie lipca i sierpnia ale się nie rozpoczną!
To już drugi przesunięty termin.
PKP ma poślizg jeśli chodzi o remonty nie tylko w Łodzi a to za sprawą toczących się w nieskończoność procedur przetargowych.
PKP mówi oficjalnie, iż remont dworca Łódź Widzew dobiega końca, gdyż wykonawca się sprężył, na koniec września robotnicy znikną z dworca.
Jeśli idzie o przetarg na prace na Łódź Fabryczna nie jest jeszcze wyłoniony zwycięzca.
PKP przewiduje, że do grudnia przetarg winien dobiec końca i zostanie ogłoszony wykonawca.
A teraz konkrety
wykonawca zgodnie z projektem ma 42 miesiące od daty podjęcia prac na ich wykonanie.
Tu zaczynają się schody bo ?!
PKP mówi o tym, że chciało by, dworzec zamknięty został 12 Grudnia 2010 - to jest z pierwszym dniem obowiązywania nowego rozkładu jazdy.
Bardziej wiarygodny jest jednak drugi termin - to znaczy - w okresie zimy pozostawić jeszcze czynny dworzec a zamknąć go 1 marca 2011.
Jeśli idzie o termin nie wiele to zmienia ponieważ dworzec będzie gotów na koniec sierpnia 2010 lub trzy miesiące wcześniej, co przy tak odległym terminie trzy miesiące nie robią żadnego wrażenia. Przypomnieć warto, że początkowo dworzec miał być zamknięty od kwietnia 2010.
Jak dotąd nikt wyraźnie nie powiedział czy pociągi będą docierać do dworca Łódź Kaliska, wręcz przeciwnie mówi się o tym że stacja Widzew przejmie obowiązki Fabrycznej - a z tego by wynikało że pociągi będą kończyć bieg na Widzewie.
_________________ Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
EU07, szczerze mowiac nie widze takiej mozliwosci by wszystkie dotychczasowe pociagi zaczynajace lub konczace na "fabryce" miałyby konczyc na Widzewie. Po prostu nie mozliwe logisrtycznie.
Sądze ze przynajmniej PR-y beda dojezdzac do Kaliskiego gdzie moja swoje tory postojowe. Nawet smiem powiedziec ze co po niektore moglyby zjezdzac z Widzewa do Zgierza i tam nocowac, a torów jest tam sporo. Tor 9,11,13 wolny całą dobę i zelektryfikowane.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Tyle tylko że tory w Zgierzu, poza 1,2 i 3 są pozamykane i nic nie ma prawa na nie wjeżdżać. Co do Łodzi Kaliskiej to zobaczymy. PR ma swój Punkt Rewidencki a dla IC jak na razie są czynne tylko dwa tory 34 i 36, reszta też jest zamknięta. Gdyby pociągi Łódź - Warszawa były na obsłudze tylko ED74 nie było by problemu z obrotem na Widzewie ale składy wagonowe już nie miały by możliwości obsługi na Widzewie. Ale pożyjemy zobaczymy. Czas pokaże jakie decyzje zostaną podjęte
_________________ Kolejarze wszystkich spółek łączcie się
EP07Budyn, Fakt ze wymienione wczesniej przeze mnie tory są zamknięte ale zdatne do użytku bodaj z predkoscia 20-30 kmh.
Natomiast kolego troche nie masz racji co do tych torów które są czynne.
Czynne są:
5,3,1,2,4 oraz tor do złomu bodaj 7.
Szlakowa z Widzewa do Zgierza jest niezła wiec nie jest to głupi pomysł bo na Kaliskim tez za duzo wbrew pozorom torów nie ma.
IC nie mają postojowych bo ASnyk i Włókniarz zjeżdza na Fabryczną "Esem". Czasem nawet łączą je razem i jako 12-13 wagonowy skład zjezdzaja na Fabrykę.
Apropo skąd jestes?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Stawiam, że wybierze opcje nowego Fabrycznego. To niby jego ostatnie miesiące na stanowisku ministra, chce startować na prezydenta Łodzi. A dzięki wyborze przebudowy Fabrycznego, zyska ogromne poparcie w śród mieszkańców Łodzi za wybór patriotycznej decyzji.
Wysłany: 24-08-2010, 18:47 Będą pieniądze na dworzec Łódź Fabryczna
Z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego mamy informacje, że projekt budowy węzła przy nowym dworcu Łódź Fabryczna jest wysoko oceniany i znajdzie się na liście projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko" powiedział "Polsce Dziennikowi Łódzkiemu" Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu infrastruktury.
Chodzi o budowę trzypoziomowego parkingu, przebudowę układu drogowego wokół nowego podziemnego dworca Łódź Fabryczna, a także przebudowę niektórych linii tramwajowych i budowę nowych przystanków.
We wrześniu złożony przez łódzki magistrat projekt ma trafić na oficjalną listę inwestycji kluczowych, co oznacza, że nie będzie musiał brać udziału w konkursie i 225 mln zł dofinansowania będzie na wyciągnięcie ręki.
A to oznacza, że nie jest tak źle, jak jeszcze trzy tygodnie temu wieszczył wiceprezydent Łodzi Łukasz Magin (PO). Powołując się na szefową Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Elżbietę Bieńkowską, Magin stwierdził na konferencji prasowej, że minister infrastruktury Cezary Grabarczyk będzie musiał wybrać jedną z dwóch inwestycji: łódzką lub projekt drugiej nitki warszawskiego metra.
Magin dodał, że jeśli nie będzie rekomendacji dla łódzkiego projektu, cały program przebudowy dworca Łódź Fabryczna legnie w gruzach, bo miasto nie znajdzie na to pieniędzy.
Dziś wiadomo, że była to tylko gierka wiceprezydenta Magina i kolejna odsłona politycznego konfliktu dwóch łódzkich polityków Platformy Obywatelskiej: ministra Cezarego Grabarczyka i szefa resortu sprawiedliwości Krzysztofa Kwiatkowskiego.
Minister Grabarczyk nigdy nie stał przed dylematem, którą z tych dwóch inwestycji rekomendować, bo one ze sobą nie konkurują i nigdy nie było opcji, że jeśli jedna z nich dostanie dofinansowanie, to druga odchodzi z kwitkiem - tłumaczy Mikołaj Karpiński.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego najświeższą listę inwestycji kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko powinno opublikować najpóźniej ostatniego dnia września.
Bez sensu. KDP już nie powstaną a przy tych wszystkich pseudo inwestycjach za rzekomo unijne, a faktycznie nasze pieniądze, chodzi o jedno: zgarnąć szybko kasę max i w nogi. Jeszcze lepiej to robić w Berlinie. Miasto już 10 lat temu było zadłużone 2x bardziej niż Polska po Gierku. Moja Ciotka twierdziła że zarząd miasta te przestępcy (Verbrechern).
Część pociągów z Fabrycznego będą kończyć i rozpoczynać bieg nie tylko na Widzewie ale i na Kaliskim (oczywiście te które jadą do Warszawy
P.S A czy ktos wie co z PKS-sami Czy zostaną na swoim miejscu czy przeniosą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum