Złożony z trzech pawilonów budynek powstał w 1890 r. na trasie Kolei Północnej łączącej Wiedeń z Krakowem i Lwowem (odgałęzienie do Bielska powstało w 1855 r. i zostało w 1878 r. przedłużone do Żywca; w 1888 r. powstały linie do Cieszyna i Kalwarii) według projektu bielskiego architekta Karola Schulza, przez firmę budowlaną innego bielskiego architekta Karola Korna[2] w stylu austriackich dworców prowincjonalnych. Początkowo nazywany był "nowym dworcem" w odróżnieniu od, położonej ok. 200 metrów dalej, stacji z 1860 r. Budowa dworca doprowadziła do szybkiej rozbudowy Dolnego Przedmieścia w kierunku północnym (m.in. powstanie ul. 3 Maja).
Co ty na to kolego?
[ Dodano: 02-09-2010, 12:09 ]
Kto ważniejszy Korn czy Schulz
Dobrze, że coś więcej próbują działać z iR ze Śląska do Wawy. Może w takich obiegach coś ruszy w tej kwestii... Liczę zresztą na sporą ilość iR od nowego RJ na śląsku, przecieki przynajmniej sporo ich zapowiadają.
Gratuluję mieszkańcom B.B. takiego prezydenta, który widzi przyszłość w rozwijaniu (przywracaniu) połączeń kolejowych. Oby to wszystko bylo zrobione z głową i choć część zapowiedzi napisanym w tym liście dało się spełnić. Pozostali samorządowcy z naszego regionu powinii brać z tego Pana przykład, przynajmniej w sprawach kolejowych.
Gdyby wszyscy samorządowcy wspólnie naciskali na kolej w sprawie pociągów to na pewno mielibyśmy zdecydowanie lepszą siec połączeń kolejowych w regionie. Nawet jakby to miała być tylko działalność przedwyborcza. Niestety większość samorządów ma gdzieś kolej w swoim regionie, a wielu samorządowców nawet nie wie, że ma stację kolejowa na swoim terenie. Brawo dla Prezydenta Bielska Białej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum