Wysłany: 09-09-2010, 18:29 Nowy rozkład jazdy na Podsudeckiej
Podsudecka: Nowy rozkład gorszy od obecnego?
Portal kolejpodsudecka.pl dotarł do nieoficjalnych informacji dotyczących nowego rozkładu jazdy pociągów na linii nr 137 Katowice-Legnica, odcinek Kędzierzyn-Nysa. Nowy rozkład jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać w grudniu 2010 r. przyniesie wiele przykrych niespodzianek: krótsze relacje, mniej skomunikowań, dłuższy czas jazdy.
Po informacjach o braku połączeń na odcinku Nysa-Kamieniec Ząbkowicki dowiadujemy się, że również nie będzie pociągów z Opola Głównego i Wrocławia Głównego do Głuchołaz i Jesennika – informuje portal.
Zamówiony przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego i przygotowany przez PKP PLK S.A. rozkład jazdy, przy obniżeniu prędkości drogowej, spowoduje wydłużenie czasu jazdy aż do 100 minut z Kędzierzyna-Koźla do Nysy i 90 minut w kierunku przeciwnym. Przypomnijmy, że obecnie pociąg z Kędzierzyna-Koźla do Nysy 75-cio kilometrowy odcinek pokonuje w 90 minut. Już od kilku lat zarządca infrastruktury obniża prędkości na linii, co ma bezpośredni wpływ na czas przejazdu. Jeszcze w rozkładzie jazdy 2005/2006 pociąg regionalny z Kędzierzyna Koźla do Nysy jechał tylko 83 minuty. Dla rozkładu jazdy 2010/11 będzie to 100 minut.
Podobnie wygląda sytuacja z relacjami pociągów. Proces szeroko pojętej regionalizacji kolei oraz wprowadzenie autobusów szynowych spowodowało skrócenie pociągów najpierw do Kamieńca Ząbkowickiego, a następnie tylko do Nysy. Po przywróceniu kursowania pociągów na odcinku Nysa-Brzeg część składów wydłużono z Kędzierzyna-Koźla do Brzegu przez Nysę. W nowym rozkładzie jazdy pozostanie tylko jeden pociąg w bezpośredniej relacji. W pozostałych przypadkach występuje konieczność przesiadania się w Nysie i oczekiwania od 10 do 30 minut. Jak to wpłynie na frekwencję i rentowność chyba nie trzeba pisać.
Jak informuje portal kolejpodsudecka.pl, najgorzej wygląda sytuacja ze skomunikowaniami na stacji Kędzierzyn-Koźle. Obecnie znaczna część osób korzystających z pociągów regionalnych przesiada się w Kędzierzynie-Koźlu na inne pociągi, przede wszystkim w kierunku Gliwic, Katowic oraz Raciborza i Wrocławia Głównego (Opola Głównego). Od kilku lat rozkład jazdy pociągów był uznawany za wzór w kraju, przede wszystkim ze względu na modelowe skomunikowania na stacjach węzłowych.
O cholera ale masakra! Przede wszystkim te rozkomunikowania na Slask! Przeciez zawsze wszystko bylo elegancko poukladane... smigalo sie z Nysy, w KK z reguly stal juz podstawiony kibel na Gliwice, przesiadka, w Gliwicach juz czekaly osobowce na Czewe... a teraz to jedynie ten 14:55 zachowuje stary takt... skandal!!! Choc mam nadzieje ze to jakas tylko prowizoryczna pomylka i nic takiego nie bedzie mialo miejsca:(
Wydłużenie czasów jazdy na odcinku KK - Nysa (nowe zwolnienia i obniżenia szlakowej) kładzie niemal wzystko: obiegi, cykle, skomunikowania - w tym bezpośrednie relacje Brzeg - KK (zostaje tylko jedna para, reszta na skomunikowania w Nysie).
Wypada Opole - Nysa - Jesenik - Ostrużna. Tu podziękowania dla ministra - tego misia z MI.
_________________ Pozdrawiam
Robert Wyszyński
koordynator Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie
http://okoko.cal.pl/
Otrzymałem dziś mailem odpowiedź z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na wniosek dotyczący propozycji zmian w rozkładzie jazdy 2011/2012. Poniżej pozwolę sobie zacytować jej treść:
"W odpowiedzi na Pana wniosek do rozkładu jazdy 2011/2012 pragnę podziękować za przekazane uwagi. Jednocześnie informuję, iż w trakcie wstępnych uzgodnień między Samorządami Województw Dolnośląskiego i Opolskiego strony ustaliły, że nie przewidują ruchu na trasie Kamieniec Ząbkowicki - Nysa. W związku z powyższym na rozkład jazdy 2011/12 pociągi na tym odcinku nie zostaną zamówione. Uprzejmie proszę o przyjęcie powyższych informacji."
Dodam od siebie że zaproponowałem eksperymentalnie wydłużenie od piatku do poniedziałku o odcinek Nysa - Kamieniec Ząbkowicki pociągów 46739 i 64742 by w Kamieńcu Zabkowickim skomunikowac je z 60853, (66346), 60828, 66341, (66343).
"W odpowiedzi na Pana wniosek do rozkładu jazdy 2011/2012 pragnę podziękować za przekazane uwagi. Jednocześnie informuję, iż w trakcie wstępnych uzgodnień między Samorządami Województw Dolnośląskiego i Opolskiego strony ustaliły, że nie przewidują ruchu na trasie Kamieniec Ząbkowicki - Nysa. W związku z powyższym na rozkład jazdy 2011/12 pociągi na tym odcinku nie zostaną zamówione. Uprzejmie proszę o przyjęcie powyższych informacji."
Dosłownie otrzymałem tą samą odpowiedź i żal pomyśleć jak traktują mieszkańców Podsudeckiej, zero konkretów i dopóki konkurencja z zagranicy do nas nie zawita myślę , że nie ma szans na powrót pociągów na trasie Kamieniec-Nysa
Tak to smutne że zawiesza-likwiduje się ruch pasażerski na takich liniach.Podobnie jest na podkarpaciu,cóż mamy takich mondrali od koleji że niedugo będziemy jezdzić tylko cmk,a reszta zarośnie trawą i po bólu he he
Wg mnie, utworzenie kadłubowego woj. opolskiego było błędem. Większa jego część powinna należeć do DLS. Jedynie część poniżej A4 między DK45 a skrz. z 88/4, dalej wzdłuż 409/414 do DK40 do śląskiego. Tak samo: Olesno i Gorzów Śląski.Oprócz likwidacji bezwartościowej ale jednak kosztownej administracji, zostałyby przywrócone naturalne więzi w regionie. Wtedy też musiałyby zostać pod ten układ opracowane relacje, które byłyby praktycznym ich wcieleniem. Ewentualnie mieszkańcom Prudnika przysługiwałoby prawo do referendum, w celu określenia swojej przynależności.:-]
_________________ Dlaczego zlikwidowano Bin Ladena? Bo zaczynal sie domyslac, kto zorganizowal 09.11!
Z województwem opolskim faktycznie racja. To twór sztuczny, który został (poza światłami reflektorów rzecz jasna) wymuszony na Polsce przez rząd niemiecki. Drugi taki kadłubek - tym razem już efekt krajowego lobbingu - to województwo świętokrzyskie.
Smutne wiadomości, bardzo smutne... A uwalenie Głuchołaz ociera się już o jakiś pieprzony sabotaż.
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Przejmując od Kolei Śląskich połączenia stykowe na granicy województw Opolskiego i Śląskiego Przewozy Regionalne sprawiły miły prezent komunikując ze sobą na stacji Kędzierzyn Koźle ostatni pociąg rel. Nysa-Kędzierzyn Koźle z ostatnim pociągiem rel. Kędzierzyn Koźle-Racibórz! Do tej pory brakowało zaledwie chwilki żeby się przesiąść. WIELKIE DZIĘKI OZPR!!!
OZPR mógłby sie postarać troszke bardziej i puścić chociaż jeden pociąg REGIO Nysa-Gliwice-Nysa.Marszałka śląskiego nie powinno za bardzo obchodzić dokąt pociąg jedzie bo finansuje tylko kurs od Gliwic do granicy województwa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum