Wysłany: 15-08-2010, 14:15 Koniec Suwałki - Olecko
30/31.VIII będą ostatnimi dniami kursowania wakacyjnego TLK Wrocław - Suwałki - Wrocław. Pociąg ten jako jedyny kursuje po trasie Olecko - Suwałki - Olecko. Tym samym od 1 września Suwałki zostaną z 3 parami pociągów Regio i jedną przelotową parą poc. TLK. A do końca maja były 3 pary Regio i 3 pary TLK (całorocznych)!
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Szkoda... zwłaszcza że na ten pociąg przesiada się dużo pasażerów z 16112 który obecnie jest skrócony do Olsztyna Głównego i skomunikowany. Szkoda nie wiem dokładnie ile, ale Suwałki to nie jest jakieś małe miasto... a pociągów maja jak na jakiejś prowincji...
Wracałem tym pociągiem z podróży po Litwie i przenocowaniu w Suwałkach.
W sumie to się nie dziwię, że go zdejmują. Wiadomo każdy chce aby pociągów było jak najwięcej, ale jego trasa przez Olecko nie była najleprzym rozwiązaniem.
W moim kursie (17,07,2010) w Suwałkach wsiadło 40 może 50 osób. W Olecku nikt (!!!). Jeszcze ta podróż - 43 km w 1,5 godziny to zdecydowanie przesada.
Dopiero od Ełka pociąg zaczął się zapełniać, a Giżycku były już tłumy.
Szkoda Suwałk, brak druta robi swoje niestety.
Niezbędny jest remont odcinka Olecko - Suwałki, tak aby pociąg jechał max 40 min. i dogadanie się marszałków podlaskiego i war. - maz. aby wdłużyć kursy z Olsztyna do Suwałk.
Najlepiej by było się skupić na tym co możliwe do osiągnięcia, a mianowicie wydłużenie obecnych pociągów Olecko - Ełk do Olsztyna. Jeżeli samorządy się dogadają, to można by stworzyć połączenia Suwałki - Olsztyn i Suwałki - Białystok.
Według mnie wydłużenie składów Ełk - Olecko do Suwałk jest możliwe, ale poczekajmy aż olsztyński PR otrzyma jeszcze 3 dwuczłonowe szynobusy. Wtedy będzie można nad tym pomyśleć, ale ponoć szlakowa od Olecka nie jest zbyt piękna
Jest fatalna. Mówiło się coś o remoncie , ale cicho.
Dla towarów te 30-40km/ h wystarcza... a ruch pasażerski tam nie istnieje.... już.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-08-2010, 10:06
Linia Olecka jest systematycznie zajeżdżana przez Gagary, choć dla szynobusów,jeśliby doszło do reaktywacji ruchu Olecko-Suwałki byłaby ona o 10-20 km/h większa
Moja dzisiejsza podróż z Suwałk przez Olecko do Ełku i dalej przez Giżycko, Korsze, Olsztyn, Działdowo do Warszawy.
Zrobiłem jeszcz kilka filmików - wystawię niebawem i opiszę przejazd po tej linii.
Witam
Tak sobie ostatnio myślałem jak wygląda sytuacja z gniazdem IC i CARGO
w Suwałkach. To znaczy ilu jest konduktorów, kierowników i mechaników?
Jak wyglądają mniej więcej służby godzinowo i które pociągi obsługują
dokładnie? Czy gdzieś są dowożeni/przywożeni samochodami? Bo np. w
przypadku IC to w sumie nie wiem czy jest sens utrzymywania drużyn w
Suwałkach po ostatnich cięciach w rozkładzie, ale może się mylę.
Suwałki prowadzą Hańcze na odc. Białystok-Suwałki-Białystok i TLK rel. Białystok-Wrocław odj. 10:00 na odc. Białystok-Wawa Wsch i TLK rel Wawa Zach-Białystok przyj. 19:40. a Tak to dojeżdżają do Białegostoku i zaczynają służbę na wszystkich pociągach. 4 maszynistów z Suwałk zgodziło się przejść na Białystok, ale kilku niee i czeka ich chyba zwolnienie. a w IC Suwałk jest chyba 18osób z drużyn.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum