Witam!
Ostatnio jezdziłem pociągiem na trasie Gliwice-Rybnik,niestety ostatnio mało osób
jezdziło,bo w Gliwicach są PKS,ale na dzień dzisiejszy PKS dość sporo zlikwidowało kursów
i coraz mniej ludzi jezdzą,ale wcześniej czy później i tak będzie jeszcze mniej kursów
i wogóle nie bedzie można dojechac do Rybnika,PKS powoli upada.
może i wtedy uruchomią poc.do Rybnika.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-09-2010, 21:12
Mógłbyś na przyszłość pisać swoje posty nieco staranniej? Nie mam zamiaru domyślać się, o co Ci chodzi. Jechałeś pociągiem z Gliwic do Rybnika? Rozumiem, że masz na myśli przesiadkę w Katowicach?
Planuję atakować UM, ŚZPR i Gminy przez które przebiega linia 149, aby od rozkładu 2011/2012 udało się reaktywować tę linię kolejową dla pociągów osobowych. Co myślicie o tym pomyśle, macie jakieś propozycje?
Podpisuję się pod kolegą obiema rękami i nogami w sprawie reaktywacji Gliwice - Rybnik na dzień dobry 12 par!!!
Według mnie po remoncie puszczenie tam pociągów w relacji Bytom - Gliwice - Rybnik z ew przedłużeniem do Raciborza, Pszczyny patrz Bielska Białej jest wypałem !
To byłby strzał w 10!!! Jakie byłyby międzyczasy dla tej trasy. Byłoby to świetne uzupełnienie tworzonej SKR.
Pozwoliło by to reaktywować mimo kiepskiej lokalizacji stację knurów, byłby to plus. Być może skomunikowanie z pociągami rybnik-katowice tak by zapewnić dojazd do Katowic z Knurowa. W ogóle to marzy mi się remont i reaktywacja linii katowice ligota - gliwice przez zabrze makoszowy. Mam nadzieję że kiedyś doczekam pociągów na stacji murcki i kostuchna (mało prawdopodobne gdyż trzeba by zmienić lokalizację stacji, obecnie nikt by tam nie wsiadał. A pociągi chciałbym też zobaczyć na Jankego w Katowicach. Tyle możliwości realizacji SKR, mam nadzieję że przyszłość będzie lepsza!!
Tak naprawdę gdyby wszystko dobrze zaplanować, zdobyć finansowanie z UE, zaangażować miasta, województwo oraz być może budżet państwa dało by się stworzyć dobrą SKR w ciągu 10-15 lat. Rolę miast widzę w przejmowaniu dworców i przystanków od PKP, tak jak to robią Tychy.
Możliwości jest bardzo dużo. Kluczem byłyby dobre skomunikowania bo przy obecnej gęstości sieci nie da się zapewnić wygodnego dojazdu bez przesiadek. Jako stacje przesiadkowe warto by zaplanować Ligotę (2 perony, 4 tory[obecnie jeden nieużywany]), kolejną stacją mógłby być Chorzów Batory.
Zastanawiam się również nad koncepcją wykorzystania linii Bytom-Chorzów Batory - Katowice Ligota z pominięciem stacji Katowice. Można by zapewnić dojazd z Tych Miasta (z przesiadką w Ligocie) do Chorzowa/Bytomia.
Linię Sosnowiec - Tychy M. najchętniej przedłużyłbym do Lędzin a może i do Mysłowic Kosztowy z zapewnieniem skomunikowania pociągów Oświecim - Katowice.
Ostatnio zmieniony przez mikiyee dnia 06-11-2010, 18:43, w całości zmieniany 1 raz
Póki co nic się nie dzieje jeżeli chodzi o remont mieli zacząć naprawy od września ale jest cisza, więc musimy poczekać cierpliwie na wyremontowanie szlaku a wtedy możemy zacząć cokolwiek działać. Dzięki za poparcie pomysłu
Nie chciałbym robić niepotrzebnego bajzlu w wątku, ale przyszedł mi jeszcze jeden pomysł do głowy. Być może w perspektywie SKR udałoby się utworzyć połączenie Orzesze Jaśkowice - Katowice Ligota przez Wyry, Tychy, Kostuchnę, Ochojec z odpowiednimi przesiadkami. Zdaję sobie sprawę że to trochę futurologia, ale myślę że byłby to dobry pomysł, o ile na tej linii jeździłby szynobus. Pozwoliłby mieszkańcom Wyr, Łazisk na dostanie się do Katowic i Gliwic (z przesiadką na linię Rybnik-Gliwice). Rektywowano by przy tym stacje Kostuchna i Ochojec.
Nie robisz bajzlu. Urząd Marszałkowski już myśli o reaktywacji linii od Tychów przez Murcki i Ochojec do Ligoty. Podobnie chcą się wziąść za towarową przez Panwenik , Kochłowice , Makoszowy do Gliwic. Zdaje się że ktoś zaczął myśleć. A kolej uważa że te linie coraz częściej zaczynają być nieocenione w obliczach klęsk takich jak podtopienia lub śnieżyce czy wypadki
[ Dodano: 30-11-2010, 15:51 ]
A tak na marginesie właśnie miałem niespodziankę bo o 15:16 przejechał przez Kostuchnę w kierunku Murcek skład EN57 jako 90116 Tychy Miasto - Katowice z ludziami
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Jak udała się reaktywacja Tychy Miasto z Katowicami i Bytomia z Gliwicami to może wreszcie po zakończeniu koniecznych remontów wrócą pociągi z Gliwic do Rybnika. Dobrym pomysłem jest połączenie relacji, np Bytom - Rybnik - (Racibórz/Wodzisław). Może doczekamy się czasów, kiedy tory na Górnym Śląsku przestaną być zwijane. Na razie czekamy na remont odcinka Knurów Kopalnia - Szczygłowice. Czy przed opadami śniegu działo się coś w tym kierunku, czy zakończono już badania terenu obok zapadniętego szybu kopalnianego w Szczygłowicach?
Panowie, myślicie o reaktywacjach (co prawda słusznych) a tymczasem trwa inwazja całorocznych KKA.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Niestety masz racje ale nie możemy skupiać się tylko na jednych liniach, a o innych zapominamy. Uważam, że po remoncie tej linii czas będzie bardzo przyzwoity i można będzie się pokusić o reaktywowanie połączeń na tym szlaku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum