ale tam nie ma pociągów do Skoczowa, On jest wpisany jako 'kierunek' wszystkie jadą dalej bynajmniej ja tak zauważyłem...
dodatkowo w propozycji Skalnicy zarówno GÓRAL jak i SKALNICA kursują do Bratysławy - chyba kolega nie czyta ze zrozumieniem
_________________ hej tu IC_Ondraszek, usunąłem / zablokowałem sobie konto i nie wiem jak poprzedni nick to Alive23
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-09-2010, 15:43
Od dłuższego czasu rozważam różne rozwiązania rozkładowe, jakie można by zastosować w naszym województwie. Mam tutaj na myśli głównie łączenia relacji, o czym częstokroć powtarzam tu i ówdzie. Jak dobrze wszyscy wiemy, dzięki gęsto rozwiniętej sieci kolejowej w GOP-ie, ale nie tylko, bo nie można przecież zapominać o ROW-ie, Śląsku Cieszyńskim i okolicach Częstochowy, relacje pociągów można łączyć na naprawdę wiele różnych sposobów tak, aby wszyscy w jakimś stopniu na tym skorzystali.
Poniżej chciałbym przedstawić swoją wizję, nad którą ponad miesiąc temu zacząłem pracę, na razie tylko zamieszczam ogólny zarys jakby to miało wyglądać, niemniej jednak jeśli moje prace nad projektem dobiegną końca, na pewno go tutaj opublikuję.
Pociągi kursujące między Częstochową, a Rybnikiem co godzinę, jednak co drugi kursujący w relacji Częstochowa - Chałupki - (Bohumin), a co drugi w relacji Częstochowa - Racibórz, np. o 4:15 pociąg wyjeżdżający z Częstochowy do Raciborza, natomiast o 5:15 do Chałupek (Bohumina), o 6:15 do Raciborza itd. Postój w Katowicach nie dłuższy jak 3 do 4 minut.
LINIA II:
- Gliwice - Katowice - Zawiercie - Częstochowa
Opis linii:
Pociągi kursujące jako uzupełnienie linii I. Zakładamy, że pociągi od strony Rybnika kursujące do Częstochowy, wyjeżdżają z Katowic zawsze 15 minut po pełnej godzinie (5:15, 6:15, 7:15 itd.) - dopasowujemy więc rozkład składów przyjeżdżających od strony Gliwic tak, aby między Katowicami, a Częstochową pociągi kursowały co 30 minut, (5:15 od strony Rybnika, 5:45 z Gliwic, 6:15 od strony Rybnika. 6:45 z Gliwic itd.). Postój w Katowicach nie dłuższy jak 3 do 4 minut.
LINIA III:
Gliwice - Katowice - Kraków
Opis linii:
Pociągi kursujące jako uzupełnienie na odcinku Gliwice - Katowice pociągów do Częstochowy. Wyjeżdżające 30 minut po składach w kierunku duchowej stolicy Polski. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskujemy przejrzysty takt 30-minutowy między Gliwicami, a Katowicami (np. 5:15 do Częstochowy, 5:45 do Krakowa, 6:15 do Częstochowy, 6:45 do Krakowa itd.), a także przy niewielkim wysiłku zapewniamy dogodne skomunikowania w Katowicach dla pociągów przyjeżdżających od strony Rybnika z pociągami w kierunku Krakowa i vice versa.
Połączenie relacji Oświęcim - Katowice z Katowice - Lubliniec w celu uatrakcyjnienia obu relacji, nie cieszących się zbytnim zainteresowaniem. Pociągi w relacji Oświęcim - Lubliniec kursujące co dwie godziny, np. 5:15, 7:15, 9:15 itd., uzupełnione na odcinku Katowice - Lubliniec pociągami relacji Katowice - Kluczbork - (Ostrów Wielkopolski), dzięki czemu między Katowicami, a Tarnowskimi Górami i Lublińcem mamy zachowany przejrzysty i łatwy do zapamiętania takt 1-godzinny. Jak by to miało wyglądać dla stacji Katowice? Np.: 5:15 pociąg relacji Katowice - Kluczbork - (Ostrów Wielkopolski), 6:15 pociąg relacji Oświęcim - Lubliniec, 7:15 pociąg relacji Katowice - Kluczbork - (Ostrów Wlkp.), 8:15 pociąg relacji Oświęcim - Lubliniec itd.
LINIA V:
Katowice - Tarnowskie Góry - Herby Nowe - Kępno/Zduńska Wola
Opis linii:
Wydłużenie kursujących obecnie pociągów relacji Katowice - Wieluń Dąbrowa do stacji Kępno + uruchomienie nowej relacji Katowice - Zduńska Wola. Ja to widzę na zasadzie dwóch jednostek EN57 wyjeżdżających z Katowic w kierunku Herbów Nowych, przy czym pierwsza jednostka jadąca do Kępna, natomiast druga jadąca do Zduńskiej Woli. Obie jednostki łączone/rozłączane na stacji Herby Nowe. Wyjazdy z Katowic 30 minut po pociągach w kierunku Lublińca, przy czym do Kępna powinny kursować 3 pociągi z Katowic (6, 12 i 18), natomiast do Zduńskiej Woli widziałbym miejsce dla dwóch pociągów (6 i 12). Można się jeszcze zastanowić nad uzupełnieniem relacji Katowice - Kępno pociągami w relacji Tarnowskie Góry - Wieluń Dąbrowa.
Pociągi kursujące co godzinę, wszystkie w relacji Zwardoń - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
LINIA VII:
Tychy Miasto - Katowice - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice
Opis linii:
Uzupełnienie linii VI, dzięki czemu na odcinku Tychy - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice uzyskujemy takt 30-minutowy.
LINIA VIII:
Wisła Głębce - Katowice - Gliwice
Opis linii:
Wydłużenie pociągów do stacji Gliwice. Niestety wiąże się to z koniecznością zmiany kierunku jazdy w Katowicach, ale korzyści byłyby wymierne: Tychy uzyskałyby bezpośrednie połączenie z Gliwicami, konkurencyjne do zapchanych i wlekących się niemiłosiernie autobusów. Na odcinku Katowice - Gliwice pociąg zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, natomiast na odcinku Wisła Głębce - Katowice tak jak obecnie.
Połączenie relacji Bytom - Gliwice z Gliwice - Opole i wydłużenie części kursów do Wrocławia (np. co 3 kurs do Wrocławia, a pozostałe do Opola). W Bytomiu skomunikowanie dla pociągów przyjeżdżających od strony Tarnowskich Gór, natomiast w Gliwicach skomunikowanie dla pociągów przyjeżdżających np. z Częstochowy lub Krakowa.
LINIA X:
Gliwice - Kędzierzyn Koźle - Opole
Opis linii:
Wydłużenie wszystkich pociągów kursujących w relacji Gliwice - Kędzierzyn Koźle do Opola, przy czym składy powinny wyjeżdżać 30 minut po pociągach z Bytomia - tworzymy w ten sposób takt 30 minutowy na odcinku Gliwice - Opole. Skomunikowania tak jak w linii IX.
Jak na razie uwzględniłem tutaj najważniejsze moim zdaniem linie w województwie śląskim. Do dyskusji pozostawiam relacje Katowice - Kielce, Częstochowa - Lubliniec - Opole, Częstochowa - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Kraków, a także Katowice - Cieszyn.
Czekam na Wasze opinie i ewentualne propozycje.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-09-2010, 18:50
Co do linii do Kępna i Inowrocławia Powinieneś zauważyć że ta relacja do Zduńskiej nie ma sensu, raczej powinien być wydłużony do Inowrocławia, tak jak był pierwotnie Do tego dorzuciłbym ze 2 pary Zduńska Wola-Częstochowa/Herby Stare. Na wieluniance pociągi do Kępna wydłużyłbym do Ostrowa Wielkopolskiego lub Kalisza- większa frekwencja i szansa na nowych klientów
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-09-2010, 19:48
Do Ostrowa zaproponowałem pociągi kursujące przez Kluczbork, natomiast do Kępna kursujące przez Wieluń. Nie widzę powodu, aby to zmieniać.
Co do pociągu relacji Katowice - Zduńska Wola. Zaproponowałem taką relację, gdyż jest większa szansa na uruchomienie takiego połączenia, aniżeli relacji Katowice - Inowrocław, które na dzień dzisiejszy jest czystym science fiction.
Darek -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-09-2010, 09:09
@mk1992- podoba mi się Twój pomysł z rozkładem choć też mam obawy co do relacji do Zduńskiej Woli, no i to spinanie i rozpinanie składów chyba by nie przeszło.Kiedyś jeździły składy z Herb Starych do Kępna- było by to dobre rozwiązanie- z pociągu relacji Katowice-Zduńska Wola można by się było w Herbach Nowych przesiąść na Kępno, a dodatkowo w Herbach Starych mogliby wsiadać pasażerowie z Częstochowy, chyba, że w ogóle dać pociąg Częstochowa - Kępno, kiedyś tez taki kursował. Ułatwiłoby to też dojazd z Częstochowy do Poznania, z przesiadką w Kępnie, bo teraz to prawie niczym się nie da dojechać do stolicy Wielkopolski. W Kępnie zazwyczaj było dobre skomunikowanie na Ostrów-Poznań więc gdyby teraz było podobnie to z przesiadką nie byłoby kłopotu , a do tego jeszcze atrakcja bo trzeba z dolnego perony wejść na górny- dla niewtajemniczonych -perony w Kępnie są na dwóch krzyżujących się ze sobą poziomach.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-09-2010, 09:21
@Darek
Jeśli z pociągu z Katowic do Zduńskiej (moim zdaniem nic w d... ni w c...) istniałoby dobre skomunikowanie na pociąg do Torunia to jestem za
Powinien on jednak kursować w pełnej relacji, najlepiej do Torunia
Co do poc. do Kępna, przesiadka na górny poziom stacji nie jest zbyt wygodna, choćby dla osób niepełnosprawnych, dlatego proponowałem wydłużenie tego składu do Kalisza przez Ostrów ze skomunikowaniem na poc. do Poznania w Ostrowie
Powinien on jednak kursować w pełnej relacji, najlepiej do Torunia
Nie rozumiesz, że jest na tej linii za dużo województw, a dzięki temu UM sie nie umieją zgodzić...
Prędzej powstanie Katowice- Zduńska Wola (w co też wątpię) niż samo Zduńska Wola- Inowrocław(Toruń), juz nie mówiąc o Katowice- Inowrocław jako jeden pociąg.
Kuba, ja to doskonale rozumiem, tylko widzisz, taki pociąg może mieć słabą frekwencję i wyleci wraz z pierwszą poprawką rozkładu
Poza tym zaproponowałem skomunikowanie w Zduńskiej na pociąg do Inowrocka
Stacja w Kępnie uważam, że ma spory potencjał. Co do osób starszych to skoro taka osoba poradziła sobie z wejściem do pociągu to na pewno da rade wejść po schodach na górny peron. Starsze osoby schorowane rzadko decydują się na samotne podróżowanie więc nie uważam aby to było aż tak dużym problemem. Jeśli okazuje się, że faktycznie wyleci TLK d.Barbakan z Wielunia to pociąg REGIO z Katowic do Wielunia D. Powinien być przedłużony do Kępna aby umożliwić mieszkańcom przesiadkę w Kępnie dalej na inne połączenia. Sporo osób jeździ tym REGIO do Wielunia i tam oczekuje na TLK do Szczecina.
Tylko ja mówiłem o wózkowiczach, dlatego uważam że skład od Kępna powinien być wydłużony do Ostrowa lub Kalisza, wraz ze skomunikowaniem w Ostrowie z pociągiem na Poznań z drzwi do drzwi Jak sobie to wyobrażasz, aby osoba na wózku pokonała SCHODY z jednego poziomu stacji na drugi
Nie chę offtopować ale czy nie jeżdżą tam czasem EN57??Łatwiej jest chyba dostać się z peronu na pociąg niż z dolnego poziomu stacji na górny A windy jak to zwykle bywa częściej są uziemione jak jeżdżą -przykład-> stacja Poznań Garbary
Kuba, ja to doskonale rozumiem, tylko widzisz, taki pociąg może mieć słabą frekwencję i wyleci wraz z pierwszą poprawką rozkładu
Akurat ja pamietam jeszcze skady ze Zduńskiej do Katowic czy Tarnowskich Gór, które miały bardzo dobrą frekwencję, ale jak sie przy nich zaczęło grzebać i najpeirw skracać do Herb, a później zrobić je do Częstochowy to wychodzą później muchowozy...
Sporo osób jeździ tym REGIO do Wielunia i tam oczekuje na TLK do Szczecina.
Dokładnie tak to wygląda, niestety w drodze powrotnej ze Szczecina po TLK nie ma już z Wielunia żadnego połączenia w stronę Herb Nowych więc przydałby się jeszcze jakiś Regio z Kępna czy Wielunia po 19, najlepiej do Częstochowy bo teraz pasażerowie z Częstochowy wysiadają w Herbach Nowych, a tam czeka ktoś znajomy samochodem.
To jest "Wykaz wniosków o przydzielenie trasy pociągu złożonych w ramach rozkladu jazdy 2010/2011"
dla PR Katowice czyli krótko mówiąc propozycja nowego rozkładu jazdy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum