Wysłany: 12-09-2010, 09:39 Mój plan przebudowy posterunku POD
Poznań POD. Jaki jest, każdy widzi. Tory w stanie dobrym, choć pogarszają się z roku na rok. Duży ruch pociągów i kiepsko z dojazdem na główny, wszak są tylko dwa tory na odstępie POD-Główny.
Moja propozycja obejmuje:
Budowę trzeciego toru na odcinku Poznań Główny-Poznań POD dla pociągów w kierunku Piły
Zjazd pociągów kołobrzeskich na niewłaściwy tor szczeciński tak aby możliwa była bezkolizyjna jazda pociągów ze Szczecina i Kołobrzegu
Modernę rozjazdów i torowiska pod 120 km/h
Miejsce na 4 tor lub ewentualnie, jeśli starczy kasy, budowa 4 toru dla pociągów od Szczecina
Do tego:
Modernizacja stacji Poznań Wola- zastosowanie automatyki zamiast pędni drutowych i semaforów kształtowych
Co wy na to??
Czekam na inne propozycje (zwłaszcza fachowców z PLK)
Zauważ, że ograniczyć takie plany może fakt, iż część torowiska na odcinku Poznań POD-Poznań Wola i nawet trochę za tę stację jest już wymieniona na strunobetonowe podkłady. Choć fakt, że wymiana rozjazdów by się jak najbardziej przydała - teraz pociągi niepotrzebnie zwalniają przed rozgałęzieniem POD.
Trzeci tor, ale gdzie go wmieszczą na tych wiaduktach? Ja nie mam pojęcia.
Nie potrafili pomyśleć przy okazji modernizacji węzła o przystanku Centrum pod M. Teatralnym, by zwłaszcza jak planują Koleje Wielkopolskie puszczać pociągi przelotowe, ułatwić dostęp do Centrum,a Waść z takimi grandioznymi projektami. Przecież to czysta fantazja, dla tych bezmózgów!
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-09-2010, 19:33
@sasho33
Przy okazji remontu estakady Szczecińskiej, a za jakiś czas on nastąpi, bo jest w fatalnym stanie należałoby wtedy dołożyć ze dwa przęsła wiaduktu (nad ul Garbary i PST).
A wymiana rozjazdów jest konieczna, tak jak remont linii do Piły (w niektórych miejscach jedzie się 40 km/h, a stuka że pociąg dosłownie skacze i ma się wrażenie, że zaraz na wierzch wyleje się cała treść pokarmowa )
[ Dodano: 12-09-2010, 20:39 ]
skromniejsza wersja przewiduje rozgałęzienie trzeciego (pilskiego) toru za wiaduktem PST
Raczej już nic nie wyremontują. Tylko odcinek wsch.-zach. kosztował jak pamiętam 113 mln. Eur,to skąd wezmą tu pieniądze? I po co? Za niecałe 2 lata z Poznania zostanie tylko głęboka dziura w ziemi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum