To jest chyba jakiś konkurs dla dyrektorów i naczelników (którzy nb zatrudnią do tego pewnie swoich podwładnych i jeszcze zgarną nagrodę), bo przeciętny kolejarz na stanowisku robotniczym raczej nie wie jak napisać "projekt racjonalizatorski", już nie mówiąc o tym, że konkluzja wśród uczestników na tym szczeblu byłaby prosta: zwolnić połowę administracji a oszczędność była by gwarantowana. I to ze skutkiem natychmiastowym...
_________________ Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
syrenka połowa administracji to za mało 3/4 sprawę rozwiąże... Jak IC powstawało był jeden dyrektor jeden naczelnik pociągi jeździły a teraz każdy wie jak jest bez miliona podpisów i miliona ludzi pociąg nie pojdzie
Aaalisha -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-09-2010, 19:56
A teraz IC ma milion dyrektorów, którzy muszą podpisać milion papierków... A chcieć jakaś sprawę załatwić na szybko - eeeee nie ma takiej opcji. Człowiek odbija się od ściany....
Aaalisha głupie zaswiadczenie o zatrudnieniu to już schody a co dopiero zaświadczenie o dochodach podanie 3 zdjęcia ale zaraz nas okrzyczą że to nie ten wątek
CzarnyBohater, nie okrzyczą, nie bój sie
To że w naszej spółce PR jest przerost administracji i do niczego niepotrzebnych naczelników itp. to fakt. Nikt pracownikom IC nie broni wypowiadac się o firmie PR i na odwrót. U nas tez jest jeszcze tzw. beton, a np. ja szeregowy pracownik bez którego pociąg nie odjedzie nie mam nic do powiedzienia.
pozdrawiam mimo niecheci do konkurencji wszystkich pracowników InterCity. W końcu wykonujemy taki sam zawód, a przynależnośc do danej spółki powinna zejśc na ostatni plan.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
W Przewozach Regionalnych spółka z o.o. jest więcej dyrektorów niż w PKP Intercity S.A.
Konkurs wiadomo bzdura niesamowita. Dlaczego mogą w nim brać udział tylko pracownicy PR. Dlaczego ci co odeszli z PR biorąc odprawę lub ci bez odprawy OPM nie mogą wziąć udziału w konkursie. Według mnie to właśnie ci zgłosiliby najlepsze odważne pomysły ponieważ nie są uzależnieni od pracodawcy - PR.
No cóż ale podstawowa kwestia jaka byłaby poruszana w zgłaszanych pomysłach to likwidacja dyrektorów biur o conajmniej połowę a tych którzy by zostali nazwanie kierownikami biur. Oczywiście pensja jak dla kierownika a nie dyrektora. Likwidacja wydziałów w centrali PR (w biurach). Zmiana polagałaby na likwidacji naczelników wydziałów i zastąpienie ich głównymi specjalistami kierującymi zespołem. Oczywiście pensja też musi być zmniejszona.
Następna sprawa to weryfikowanie oświadczeń o tym, że studiujące dzieci pracownika nie uzyskują dochodu w kwocie niedozwolonej. Tu chodzi o prawie bezpłatne bilety na przejazd koleją. Każdy taki student powinien dostarczyć zaświadczenie z urzędu skarbowego. Odrazu PR ma spore oszczędności.
Nie potrzeba opracowywania planów tylko niech zarząd PR wyegzekwuje to co powinien egzekwować od dawna.
Dziwny jest ten konkurs. Powinien być otwarty, dla wszystkich chętnych. Żaden pracownik PR nie zaproponuje przecież redukcji etatów w administracji, bo zostanie wrogiem nr 1, a bez cięć w przerośniętej biurwie nie może być mowy o ograniczaniu kosztów stałych.
Wydaje mi się, że ten konkurs to przykrywka dla już opracowanego i wstępnie zaklepanego projektu, tak aby kolesie mogli "legalnie" podzielić się forsą. W związku z tym, aby wyeliminować wszelkie podejrzenia o przekręt, zwycięski projekt powinien być upubliczniony wraz z nazwiskiem i stanowiskiem służbowym autora!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Konkurs wcale nie jest dziwny i według mnie wcale nie musi chodzić tutaj jedynie o ograniczenie zatrudnienia.
Pomijając to, że pewnie zdarzą się takie projekty, żeby zwolnić 90% administracji, bo przecież nic nie robią, to mogą pojawić się również inne pomysły, np. lepsze zobiegowanie skłądów pociągów, poprawa cyklu technologicznego, czy też organizacji wykonywania czynności. Pracownicy, jak to nazywacie "na dole" czasami lepiej widzą, gdzie uciekają pieniądze spółki, a niestety ludzie odpowiedzialni za w/w rzeczy są często zasiedziałym betonem, nie mającym zielonego pojęcia o nowoczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem i personelem. Podstawowe hasła to: "nie da się" i "przecież tak zawsze było".
Poza tym w razie czego, jakby projekt był niewygodny dla związków, albo innych sił naciskowo-terrorystycznych, zarząd może powiedzieć - "przecież to ludzie chcą...".
Autor - Gumiś
Opis rozwiązania - fuzja spółek PR i IC
Stan techniki - ??
Efekty - racjonalizacja zatrudnienia , szczególnie w administracji i zapleczu. Efektywniejsza obsługa klienta.
Zmniejszenie kosztów obsługi. Itd....itd.
W przypadku przyjęcia mojego projektu do realizacji wygraną proszę przekazać na rzecz portali - "Infokolej.pl"
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Nie wiem czemu tak skrytykowany został ten konkurs. Podobne istnieją w dużych polskich zakładach. Przykładem jest ZAK SA z Kędzierzyna i tam co roku pojawiają się naprawdę ciekawe pomysły. Wiele z nich z zakresu bezpieczeństwa zostało zrealizowanych, więc może i w przypadku Przewozów Regionalnych pojawi się kilka ciekawych rzeczy. Dodam, że w przypadku ZAK SA konkurs jest skierowany tylko do pracowników.
andrzej_sz, tak ale PR to nie prywatny folwark tylko spółka utrzymywana z pieniędzy podatników i każdy chętny powinien mieć możliwość wzięcia udziału w tym konkursie. Tym bardziej, że nie jeden niekolejarz ma lepszą wiedzę na temat funkcjonowania PR niż przeciętny pracownik tej spółki. Problem w tym, że propozycje z zewnątrz mogłyby być zbyt "rewolucyjne" (np. łączenie sekcji, redukcja przerostu zatrudnienia, likwidacja ulg przejazdowych dla kolejarzy spoza PR), które byłyby nie do przyjęcia przez dyrektorsko-związkowy beton, który sprawuje faktyczną władzę w spółce (zarząd to tylko marionetki!). Dlatego powtarzam - ten konkurs to kpina!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Mariusz W. -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2010, 12:28
Noema, napisz lepiej że chciałabyś wziąć w tym konkursie udział. A nie możesz i pewnie dlatego się złościsz.
To że spółka jest własnością samorządów, to nie znaczy że wszyscy muszą mieć na nią wpływ.
Uważasz, że pracownikom nie zależy na tym, by spółka dobrze prosperowała i była nastawiona na zadowolenie pasażerów? Wiadomo, że nie wszystkim, ale pewnej części zależy.
Każdy pracownik może wziąć udział. Ci, którzy mają szersze spojrzenie na działanie spółki na pewno taką szansę wykorzystają.
Taki konkurs powinien być odbierany jak najbardziej pozytywnie.
Mariusz W., gdybym chciała wziąć udział w tym konkursie to bym wzięła przez podstawioną osobę (mam znajomych w PR). Ale nie jestem zainteresowana.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum