Lepiej dostać takiego esa niż czekać 2h na przystanku bez kasy, czyli gołego.
Nie przeczę, gdyby tylko przychodziły jak się 'wysypie', a nie 1,5-2h po fakcie. W przypadku tego pierwszego potencjalni podróżni mogli poczekać jedynie 1,5h na taką informację - ciekawe ilu z nich już nigdy nie wróci na przystanek obsługiwany przez KD?
Kolejna informacja, tym razem z godziny 20:23:
Cytat:
Kolej-Dolny Slask. Pociag relacji Klodzko Miasto (odjazd 18:04) - Legnica (przyjazd 21:13) jest opozniony okolo 80 minut. Za utrudnienia przepraszamy.
_________________ Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-09-2010, 20:45
EU07-469 napisał/a:
To o czym wspominałem- za mało i zbyt awaryjny sprzęt. I oby po zakupach takie SMS-y pozostały tylko wspomnieniem.
Nie pozostaną. Marszałek już planuje linie do obsłużenia przez nowe szynobusy: Legnica - Żary - Węgliniec od nowego rozkładu i Zgorzelec - Lubań - Jelenia Góra. Nadzieja w tym, że po 21 listopada nie będzie już marszałkiem.
Zastanawia mnie jacy to fachowcy planują rozkład w oparciu o tabor, którego nie mają, a mają nadzieję go mieć. W zasadzie nie powinno to nikogo dziwić, bo przecież ci sami fachowcy uruchamiają linię kolejową z wielką pompą, a nie potrafią uzgodnić zasad prowadzenia ruchu. Dzięki temu na połowie hucznie otwartej trasy, ale już nie w blasku fleszy, przez 2 miesiące pomyka KKZ.
_________________ Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Oczywiście zaraz zostaną mi zarzucone złe intencje, że jestem przekupiony, podstawiony albo że pracuję w KD
Nikt niczego nikomu nie zarzuca. Myślę, że KD są i będą krytykowane za to, że niczym nie różnią się od PKP. W spółce rządzi tzw. beton, panuje tam nepotyzm i kumoterstwo, prezeska Genowefa Ładniak zatrudnia w administracji emerytów z PKP i mnoży dyrektorów, a i sama prezeska jest osobą kontrowersyjną, która nigdy nie zostanie zaakceptowana przez tzw. opinię publiczną, która pamięta jej wyczyny z czasów PKP PR.
KD miały pokazać nową jakość na torach, a co pokazały? Suma sumarum drugie PKP. Znacznie lepszą opinię mają Przewozy Regionalne, swego czasu też mocno krytykowane na forum, lecz o ile PR zmieniają się na lepsze to KD staczają się po równi pochyłej. A to staczanie zapoczątkowało posadzenie na stołku prezesa Genowy Ładniak, po ustawionym konkursie jak fama głosi.
KD to najlepszy dowód na to jak jedna osoba, w tym przypadku osoba prezesa zarządu, może pogrzebać wizerunek firmy.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
dinxles, nie dziękuj KD tylko urzędowi marszałkowskiego, który przejął tę linię od PKP i wyremontował za publiczne pieniądze. Zasługi KD w reaktywacji połączeń do Trzebnicy są zerowe! KD tylko wykonują przewozy na zlecenie UMWD szynobusami należącymi do UMWD. Równie dobrze mogłyby być to PR.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Bartini, Pytałeś o stan osobowy w KD, otóż rozmawiałem z jednym z ich pracowników i wygląda to tak:
około 40 konduktorów, około 40 maszynistów, około 20 osób w biurze.
Modliszka, chyba z tym ze mamy lepszą opinię niż KD to trochę przesadziłaś może w środowisku kolajarzy, ale chyba nie pracujesz z ludzmi:) Ja bardzo często słyszę uwagi pod tytułem, że moglibyśmy się zachowywać jak ci panowie w czerwonych koszulach w tej innej firmie.
Myślę, że gdyby nie to, że nasz tabor to w większosci stare kible, moglibyśmy z nimi powalczyć o pasażerów. W chwili obecnej przez ten szum w telewizji na temat naszych długów i upadłości a także artykuly które znalazłem w gazecie o podróży do Szczecina na gorących krzesłach ( mowa o EZT z plastikowymi siedzeniami) nie mamy z nimi szans i to jest smutna prawda.
Ja bardzo często słyszę uwagi pod tytułem, że moglibyśmy się zachowywać jak ci panowie w czerwonych koszulach w tej innej firmie.
No to się tak zachowujcie! W czym problem? Nie da się?
Trzeba uczciwie przyznać, że obsługa konduktorska w pociągach KD jest o niebo lepsza niż w PR. Wynika to głównie z tego, że są to przeważnie młodzi ludzie, nieskażeni pekapizmem.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Trzeba uczciwie przyznać, że obsługa konduktorska w pociągach KD jest o niebo lepsza niż w PR. Wynika to głównie z tego, że są to przeważnie młodzi ludzie, nieskażeni pekapizmem.
Fakt. Od siebie dodam, że za "moich czasów" przyjmowaliśmy ludzi z tzw. "łapanki" - niezwiązanych wcześniej z koleją. Jak się okazało, to zaowocowało pozytywnie, ale niestety w perspektywie kolejnego roku działalności pokazało, że to chyba jedyna korzyść z powstania KD...
_________________ Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Ale z tym PR też nie jest tak źle. Jadąc ostatnio z Janowic do Wrocławia kupowałem bilet u dość sympatycznego konduktora. Kierownik pociągu był trochę gburowaty, ale z konduktorem można było nawet pożartować.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Wiesz Noema, może i się da, ale powiedz to starym kierownikom pociągu, konduktorom, którzy pracują już kilka ładnych lat, żeby biegali po składzie jak 20 latkowie w KD po szynobusie.
Sam byłem świadkiem jak jechałem do Zgorzelca, jak konduktorzy (konduktor i kierownik nie wiem jak to u nich jest) podchodzili do każdego kto tylko wsiadł- W pieńsku np 5 osób odrazu podchodzą sprzedać bilet, proponują może rozkład ulotkowy, w lasowie 1 osoba i to samo, jędrzychowice, to samo. U nas jest to nie możliwe. Oni robią na 20 km4 kontrole my z wrocławia do Węglińca jakieś 3 Chlopaki w KD cieszą się z pracy bo jest naprawdę dobra i robią wszystko, żeby pasażerowie się u nich dobrze czuli. U nas jest raczej przeświadczenie, że to obsługa pociągu jest najważniejsza i przez to zachowują się trochę gburowato.
[ Dodano: 20-09-2010, 10:07 ]
Jestem nowym użytkownikiem, ale na Kolei już trochę pracuję ( niedługo 10 lecie ).
Zastanawiam się nad tym wszystkim i dochodzę do wniosku, ze to wszystko może ma jakiś sens.
Mianowicie, zobaczcie w jakiej sytuacji jest teraz nasz zakład: co chwile zmienia nam sie dyrektor, wypowiedzieli nam układ zbiorowy, mamy ogromne długi, których nie da się już spłacić. Działamy na granicy upadłości ( chroni nas ustawa, która mówi, że jesteśmy spółką Państwową i nie można ogłosić upadłości- która defakto jest przerabiana obecnie tak, żeby było to możliwe) mamy chyba z 15 różnych związków zawodowych i ludzi, którzy są starymi wyjadaczami na kolei i za nic nie pozwolą nic zmienić żeby było lepiej dla pasażera tylko ma być na tyle dobrze, żeby oni mogli sobie lody kręcić do własnej kieszeni i żeby dotrwali do emerytury.
Marszałek ma obowiązek finansowania PR-ów ale nie ma kontroli nad tymi pieniędzmi
Spójrzcie na to z tej strony: Nie ma Kolei Dolnośląskich, nasza firma upada, ludzie idą na bruk, jest totalna dezorganizacja jeśli chodzi o usługi transportowe.
A jak jest: Sytuacja PR-ów jest niepewna i nie wiadomo w którym kierunku to wszystko się potoczy, więc Marszałek zakłada własną kolej KD i ma swojego rodzaju zabezpieczenie. Nie chce inwestować w spółkę, która ma pół miliona długu, tylko w nową która ma stosunkowo niewielki dług. Kupuje tam nowy sprzęt, zatrudnia ludzi.
W sytuacji kiedy upadamy ( co podejrzewam się stanie) usługi transportowe przejmuje KD, marszałek może przyjąć starych pracowników do pracy ale już na jego warunkach ( nie ma układów zbiorowych ani 15 związków) Marszałek może też przejąć część sprzętu i będzie jedna wielka firma ( podejrzewam że pod nazwą Dolnośląskie Koleje Dojazdowe wpiszcie to w google zobaczycie co wyskoczy)
Więc pozbyli by się długu dzięki ogłoszeniu upadłości, mogliby zrobić selekcję pracowników według własnych potrzeb a kolej dalej by jeździła.
Dlatego nie wiem czy tak warto żeby KD zrobiło precz z dolnego śląska
Chlopaki w KD cieszą się z pracy bo jest naprawdę dobra i robią wszystko, żeby pasażerowie się u nich dobrze czuli.
Nie tylko chłopaki, bo i dziewczyny też pracują. Warto dodać, że konduktorzy w KD zarabiają znacznie mniej niż konduktorzy w PR, a mimo to im się chce.
Cytat:
U nas jest raczej przeświadczenie, że to obsługa pociągu jest najważniejsza i przez to zachowują się trochę gburowato.
Bo kolejarze z PR nadal żyją w pekapistycznym przeświadczeniu, że kolej jest dla kolejarzy a nie dla pasażerów.
Cytat:
mamy chyba z 15 różnych związków zawodowych i ludzi, którzy są starymi wyjadaczami na kolei i za nic nie pozwolą nic zmienić żeby było lepiej dla pasażera tylko ma być na tyle dobrze, żeby oni mogli sobie lody kręcić do własnej kieszeni i żeby dotrwali do emerytury.
Pod tym względem PR nie różnią się zbytnio od KD, gdzie już są dwa związki zawodowe. W KD też pracują starzy wyjadacze, którzy przeszli ze spółek PKP i kręcą swoje lody. Poza tym jestem przekonana, że w PR Wrocław nie ma takiego nepotyzmu i kumoterstwa jakie panuje w KD, gdzie pracują całe klany rodzinne oraz kliki i sitwy towarzyskie. Na ten temat można napisać książkę, która na pewno stałaby się kolejowym hitem.
Cytat:
Marszałek ma obowiązek finansowania PR-ów ale nie ma kontroli nad tymi pieniędzmi
Marszałek ma obowiązek finansować kolejowe przewozy regionalne. Nigdzie nie jest napisane, że muszą to być PR czy KD. Wystarczy zrobić przetarg, który teoretycznie wygrywa Arriva i PR Wrocław można zlikwidować.
Cytat:
Więc pozbyli by się długu dzięki ogłoszeniu upadłości
Ogłoszenie upadłości nie oznacza, że długów nie trzeba spłacać. Trzeba! Syndyk masy upadłościowej przejmuje majątek upadłej spółki i wystawia na licytację. Pozyskane w ten sposób fundusze idą na spłatę długów i bieżących zobowiązań.
Dziś równie dobrze można ogłosić upadłość KD, których zadłużenie wynosi równowartość połowy kapitału zakładowego spółki. Pod tym względem sytuacja PR jest o wiele lepsza. O ile PR mają spory majątek to KD nie mają w zasadzie nic, poza starą kamienicą w Legnicy, która wymaga kapitalnego remontu (wartość kamienicy to 998 tys. zł, a koszt zaplanowanego remontu to 2 mln zł).
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum