Ze strony www.pr.pkp.pl "Od 2003 roku samorządy dofinansowując deficytowe połączenia regionalne mają wpływ na kształtowanie oferty przewozowej. Od końca 2008 roku są udziałowcami w spółce PKP Przewozy Regionalne, a od 2009 roku przedstawiciele samorządów zasiadają w naszych władzach. Usamorządowienie PKP PR jest elementem rządowej Strategii dla transportu kolejowego do roku 2013.....Na mocy Porozumienia samorządy zarządzają największą spółką kolejową w Polsce, mając pełen wpływ na kształt rozkładu jazdy, ofertę biletową oraz kierunki rozwoju i inwestycji" itd..
Cześć wszystkim:) Niedługo zmiana rozkładu jazdy (chodzi mi o grudniowe zmiany) i chciałbym Was zapytać co myślicie, gdyby na linii Gdynia - Kościerzyna nastapiły zmiany:
a) dodatkowy pociąg z Kościerzyny (myślę pon-pt ok. 8, w weekendy ok. 12), z Gdyni (ok. 16.30)
b) wyprowadzenie zmian w taborze (6 rano - z Kościerzyny większy szynobus, 7, 9 - mniejsze szynobusy; z Gdyni - 15.38 większy skład zdecydowanie, 17.55 też dobrze by byo wiekszy, zdecydowanie w piątki)
Może sami macie jakieś propozycje zmian?
A ja mam taką propozycję rozkładu dla stacji Kościerzyna
do Gdynii:
3:40, 4:50, 5:40, 8:00, 12:00, 15:30, 20:00
z Gdynii:
2:00, 4:40, 6:00, 7:25, 11:50, 16:00, 20:05
do Chojnic
2:05, 6:05, 14:00, 16:05, 20:00
z Chojnic
3:35, 7:00, 11:50, 15:25 20:05
z Czerska
7:30 11:50 15:50
do Czerska
6:10 12:00 15:25
Trochę duże luki masz pomiędzy odjazdami z Kościerzyny do Gdyni,a i do Chojnic też...no i martwiłbym się o frekwencję w pociągu do Chojnic o 2.05.Na trasie Kościerzyna-Gdynia i powrót ja bym widział takt np 1,5 godzinny,z tego co drugi przedłużony do Chojnic.
Wysłany: 06-04-2011, 16:49 Od kiedy remont Gdynia - Kościerzyna?
Jak w temacie, ale proszę o odpowiedź w postaci konkretnej daty (jeśli ktoś ją zna:D), oraz może jakichś informacji o tym jak wtedy funkcjonować będzie komunikacja na tej linii.
Daty nie znam, więc nie podam. Modernizacja i być może elektryfikacja (poroniony pomysł) ma przebiegać w ramach poronionego projektu PKM. Moderna D29-201 na w/w odcinku ma polegać na przejeździe WM15, wysypaniem worka tłuczniu i wpisanie prędkości szlakowej na 120 km/h czyli podwyższenie o 20 km/h - obecnie jest 100 km/h.
Jakiś czas temu, obiło mi się o uszy że chcą tę durną PKM ciągnąć do Czerska, pewnie ma to jakiś związek z planowaną od 150 lat elektryfikacją Ostbahnu. Nie wiem na ile to jest pewne ani prawdopodobne. Założenie by miało być takie że następuje elektryfikacja odcinka Tczew - Czersk oraz Gdynia - Kościerzyna. Następnie przedłużyliby elektryfikację do Czerska i można by było jechać pod drutem w relacjach Gdynia - Kościerzyna i Kościerzyna - Tczew.
Do tego raczej nie dojdzie, nawet jeżeli to albo się obudzę i stwierdzę że to zły sen albo rzucę się pod pierwszego kibla/ pośpiecha jaki przejedzie w tej relacji. Nie dla elektryfikacji D29-201 oraz D29-203 poza odcinkiem Kostrzyn - Krzyż.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Daty nie znam, więc nie podam. Modernizacja i być może elektryfikacja (poroniony pomysł) ma przebiegać w ramach poronionego projektu PKM. Moderna D29-201 na w/w odcinku ma polegać na przejeździe WM15, wysypaniem worka tłuczniu i wpisanie prędkości szlakowej na 120 km/h czyli podwyższenie o 20 km/h - obecnie jest 100 km/h.
Jakiś czas temu, obiło mi się o uszy że chcą tę durną PKM ciągnąć do Czerska, pewnie ma to jakiś związek z planowaną od 150 lat elektryfikacją Ostbahnu.
Oby to się nigdy nie stało! A PKM niech lepiej najpierw zacznie do Chojnic dojeżdżać, niż do Czerska. Zresztą elektryfikacja wydaje mi się w obecnych czasach spalinowych zespołów trakcyjnych, strzałem w stopę. Dlatego zawsze się cieszyłem i cieszę, że przez Chojnice nie przebiega żadna zelektryfikowana linia, a to, że PKPIC i PR przy organizacji pociągów IR skutecznie pomija moje miasto przy rozkładach jazdy swoich to da się jakoś przeżyć.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Nie wyobrażam sobie ażeby zarówno Kościerzyna, Chojnice, Czersk czy Kartuzy były pod drutem. Po prostu sobie tego nie wyobrażam choć zdaję sobie sprawę że dzięki elektryfikacji byłoby tam więcej pociągów. To że nie ma pośpiechów na bezdruciu to jest jakaś kpina. Zresztą nie po to marszałek bulił kasę na PESY i inne gówniane NEWAGI żeby teraz stały na Grabówku czy w Kościerzynie. Chyba że trzeba było gdzieś przepieprzyć kasę podatnika ale w to akurat w tym wypadku wątpię.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Czy więcej to wątpię (może Tczew - Chojnice - Piła co najwyżej), takie połączenia jak Chojnice - Kościerzyna czy Chojnice - Szczecinek które przewożą mniejszą ilość pasażerów, mogłyby stać się nierentowne dla połączeń wykonywanych jednostkami.
No ja bardzo "gratuluje" UMWP, że kupuje pojazdy tylko na połączenia Kościerzyna - Gdynia Gł. - Hel (Newagi są "skazane" tylko na te połączenia do 2016 roku). Jakby innych połączeń w województwie nie było (a na niektóre połączenia Chojnice - Tczew, SA132 jest za mały). Dlatego nadzieja w PR-ach, że powiększą swój tabor jeszcze o jakieś pojazdy i dzięki temu będzie można zwiększyć ilość połączeń.
W ogóle to słyszałem, że nasze Newagi spisują się ostatnimi czasy bez zarzutu ;-)
Uwaga na przyszłość - proszę nie cytować wypowiedzi przedmówcy.
@mk1992.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
W ogóle to słyszałem, że nasze Newagi spisują się ostatnimi czasy bez zarzutu ;-)
Sprzęt tak, obsługa powinna zostać chyba wychłostana (innego rozwiązania nie widzę).
W jednym z dwuczłonów szyba wybita od dłuższego czasu. Jak się komuś "zachce", to jedyna nadzieja, że będzie dłuższy postój na stacji (o, tych to nie brakuje, nawet, jak nie ma mijanki) i będzie można pójść w krzaki, bo ubikacja pełna. Wymyślone numery linii, wykrzyknik po nazwie stacji docelowej i do dzisiaj nieuruchomione tablice boczne. Ekrany LCD - o ile działają bez zarzutu, bo chwilami jest z tym problem - dalej wyświetlają materiały promocyjne NEWAGu. Drzwi się czasem zacinają, i jak już jest z jakimiś problem - to tak przez co najmniej dwa tygodnie (aż się same naprawią?). No i na sam koniec nie ma jakiejś logiki w przyznawaniu dwu- lub trójczłonowych jednostek, jeżdżą jak leci. Na kursie, gdzie i trójczłon byłby pełny jadą dwa człony, o 23 do Władysławowa jadą trzy.
Za to zdarza się trzyosobowa obsługa, nawet w dwuczłonach. Ot, taki folklor.
Natomiast tak, NEWAGi się spisują świetnie, mimo wszystkich starań PR, by tak nie było.
_________________ ... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Jeszcze kilka lat temu na Chojnice - Tczew jeździł fiat z poczwórną bipą i było w sam raz, dziś jeździ tramwaj z PESY.
Na Chojnice - Kościerzyna i Chojnice - Szczecinek powinni kupić i dać SA105 i SA108. Osobiście z sentymentu bym tam dał SA101 albo SA102, ale za duże i coraz częściej się psują.
Dziwi mnie dlaczego dla UMWP D29-201 kończy się w Kościerzynie. W zasadzie od rzeźni w 2000 roku połączenia na południe od Kościerzyny totalnie leżą, można by w sezonie - na początek - dać jakieś połączenia. Chętnie bym się wybrał latem na wakacje do okolicznych gospodarstw (Okoniny Nadjeziorne dla przykładu) ale żeby tam się wybrać chciałbym mieć konkretne połączenia, nie jakieś ogryzki co są byleby być...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Jak się komuś "zachce", to jedyna nadzieja, że będzie dłuższy postój na stacji (o, tych to nie brakuje, nawet, jak nie ma mijanki) i będzie można pójść w krzaki, bo ubikacja pełna. Wymyślone numery linii, wykrzyknik po nazwie stacji docelowej i do dzisiaj nieuruchomione tablice boczne. Ekrany LCD - o ile działają bez zarzutu, bo chwilami jest z tym problem - dalej wyświetlają materiały promocyjne NEWAGu.
No za wszelkie ograniczenia w ruchu to szybciej PKP PLK odpowiada niż PRy? ;-)
Co do kibli, to w ruchu regionalnym jeszcze to jest nic (choć zgodzę się, że powinno być tak, że za każdym razem gdy pociąg melduje się w Gdyni, toaleta jest wypróżniana), bo w takich pociągach EIC kible też pełne aż się przelewa i to na połowach trasy, a jest to przecież ruch dalekobieżny, gdzie pasażer spędza w pociągu z reguły więcej czasu, niż w pociągu relacji regionalnej.
Co do reklam to nie wiem jak ta sprawa wygląda, czy można już wykupywać miejsce i czas na tych ekranach. No ale reklamy Newagu nie są same, bo dochodzą do nich jeszcze reklamy PR-ów typu RegioKarta ;-)
Ciekaw jestem, czy jeżeli chciałbym wypożyczyć sobie Newaga na jakąś imprezę, to czy UMWP wyraziło by zgodę. Bo o ile z PESAmi problemów być nie powinno (bynajmniej tu na Pomorzu), to czy nowe pojazdy na przypisane linie mogłyby być wypożyczone?
Pawel_15 napisał/a:
Na Chojnice - Kościerzyna i Chojnice - Szczecinek powinni kupić i dać SA105 i SA108. Osobiście z sentymentu bym tam dał SA101 albo SA102, ale za duże i coraz częściej się psują.
No ostatnimi czasy SA101 najczęściej jeździ do Szczecinka. W środku jest całkiem przyjemnie, zmodernizować pojazd, bo silniki to one słabe mają jednak i jeszcze by śmiało mogły jeździć wraz ze stodwójkami Chojnice - Szczecinek - Słupsk. Na Chojnice - Kościerzyna standardowo ostatnio SA103 i pewnie dołączy do niego SA109. Też myślę dobry zestaw.
Co do Chojnice - Tczew, to jeden SA138 i już by lepiej było.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Jeżeli chodzi o wypożyczanie taboru to na wszystkich imprezach na Pomorzu takich jak Kartuzy - Kokoszki czy Lipusz - Bytów jeździ SA134 wynajmowany od Arrivy.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum