Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Wielkopolska lewica nie chce pociągów
Autor Wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 19-08-2010, 22:33    Odpowiedz z cytatem

akurat długi Gierka spłaciliśmy juz dawno temu (w relacji do obecnej gospodarki to był Pan Pikuś).
Co do przywilejów dla stroicieli harmonijek ręcznych, kasjerek itd. masz racje.

Trochę OT: Jednego, czego nie potrafie zrozumiec to to, ze Gierek za te (obecnie) małe długi zelektryfikował pół kraju, rozbudował przemysł. A obecnie 25% budżetu rocznie idzie na same emerytury Sad

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 20-08-2010, 13:06    Odpowiedz z cytatem

geordi, nasza wina? Skoro rodzi się połowa mniej dzieci, to nie dziwota, jakie kwoty przeznaczamy na emerytury. A jak my będziemy emerytami to dopiero się pokichamy. Korzonki będziemy wpierniczać, aż miło... Neutral

Swoją drogą, ciekawa sprawa. Jeszcze 25-30 lat temu kto tam patrzył, że bida aż piszczy, a w sklepach sam ocet. Dzieci rodziły się na potęgę. A teraz? "Nie stać nas na dziecko". Jak to słyszę, to nóż w kieszeni mi się otwiera. Mam ochotę powiedzieć: "Twoich rodziców też nie było na nie stać, a jednak jesteś na tym parszywym świecie" Evil or Very Mad

Ale to już totalny OT i temat na inny wątek.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Doctor No Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2010
Skąd: Poznan

PostWysłany: 25-08-2010, 11:35    Odpowiedz z cytatem

Batiuszka Stalin wiedziałby co zrobić z takimi. Ale za rok o tej porze nawet 99% komuchów będzie za tym samym. Jak myślicie,co się stanie, jak fakt wyczerpania ropy stanie na parkiecie giełdowym??? Buhaha
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 27-09-2010, 17:26    Odpowiedz z cytatem

Politycy kręcą się wokół kolei.

Sprawa kolejowych Przewozów Regionalnych wywołała gorącą dyskusję na poniedziałkowej sesji sejmiku. - Jeśli sprzedamy udziały w spółce, stracimy wpływ na przewoźnika i ceny - mówił wicemarszałek Wojciech Jankowiak. - To dlaczego spółka już teraz robi, co chce? - atakował Waldemar Witkowski z lewicy.

Przewozy Regionalne to spółka kolejowa. Uruchamia głównie pociągi osobowe na krótkich, regionalnych trasach. Od 2008 r. jest własnością samorządów. Wielkopolska ma w niej prawie 10 proc. udziałów.

I właśnie to nie podoba się wojewódzkim radnym lewicy. Nawołują, by jak najszybciej sprzedać udziały. Bo spółka od dawna generuje długi. - Cała ta inwestycja okazała się chybiona. Przewozy Regionalne już dawno utraciły płynność finansową - ocenia radny Waldemar Witkowski. - Nie jesteśmy przeciwni kolei, ale przestańmy odkładać tę sprawę na później, bo w końcu poniesiemy tego koszty.
Nie zgadza się z nim wicemarszałek Wojciech Jankowiak (PSL): - Sprzedaż udziałów w spółce oznaczałaby również sprzedaż rynku. Przestalibyśmy mieć wpływ na przewoźnika i jego ceny. Poza tym obecnie nie ma chętnych, by te udziały odkupić.

W 2009 r. Przewozy Regionalne zanotowały 290 mln zł straty. A w pierwszym półroczu 2010 r. - kolejne 100 mln. Kilka województw zdecydowało się na utworzenie własnych spółek kolejowych, choć zachowały udziały w Przewozach Regionalnych. To samo chce zrobić samorząd w Wielkopolsce. W grudniu mają ruszyć pierwsze pociągi Kolei Wielkopolskich, które stopniowo mają zastępować składy Przewozów Regionalnych.

- Ale to nie stanie się z dnia na dzień. To potrwa kilka lat - przypomina Jankowiak. - A w międzyczasie zadania organizowania kolejowych przewozów regionalnych nikt z nas nie zdejmie. Dlatego przez dłuższy czas będzie dwóch przewoźników.

Urząd Marszałkowski co roku płaci Przewozom Regionalnym za uruchamianie pociągów na regionalnych liniach. W tym roku było to 100 mln zł. W przyszłym będzie nawet więcej - prawdopodobnie około 110 mln zł, bo urzędnicy zamówili częstsze pociągi na najważniejszych trasach. Udział Kolei Wielkopolskich od grudnia (wtedy rusza nowy rozkład PKP) będzie na razie symboliczny: szynobusy na jednej, ewentualnie dwóch trasach.

Na poniedziałkowej sesji Jankowiak podkreślał, że dużą część długów Przewozy Regionalne wygenerowały, uruchamiając dalekobieżne pociągi Interregio. Samorządy tych pociągów nie chciały i - poza nielicznymi wyjątkami - ich nie finansują.

- A przed chwilą pan marszałek mówił, że nie sprzedajemy udziałów w Przewozach Regionalnych, bo chcemy zachować na nie wpływ. Ale jak widać na przykładzie Interregio, władze tej spółki i tak robią co chcą! - zaatakował Witkowski.

- Gdybyśmy utworzyli Koleje Wielkopolskie już kilka lat temu, bylibyśmy dziś w zupełnie innej sytuacji. Z uśmiechem patrzylibyśmy na to, co się dzieje w zadłużonych Przewozach Regionalnych - wtórował mu Przemysław Smulski z PiS.

- Jak pan marszałek chce uzdrowić Przewozy Regionalne, skoro jednocześnie tworzymy dla nich konkurencję? I co dalej, gdy Koleje Wielkopolskie będą już na wszystkich trasach? - dopytywali radni opozycji.

Jankowiak tłumaczył, że na trasach, na których będą pojawiać się pociągi pod szyldem Kolei Wielkopolskich, samorząd po prostu nie będzie już zamawiał pociągów od Przewozów Regionalnych.

Stopniowo ma być też poszerzany tabor Kolei Wielkopolskich. Do 22 szynobusów dołączyło niedawno 12 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych (tzw. ezetów). Lada dzień Urząd Marszałkowski wyłoni też zwycięzcę przetargu na 22 nowoczesne ezety, które mają trafić do Wielkopolski za półtora roku.



Źródło: Gazeta Wyborcza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 27-09-2010, 20:41    Odpowiedz z cytatem

jak myślicie warto popierać ten pomysł kolei wielkopolskich czy czasem nie będzie to kolejna firma generująca pokłady biurwy i kosztów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 27-09-2010, 20:57    Odpowiedz z cytatem

A znasz pasożyta publicznych środków, który tego nie robi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-09-2010, 21:07    Odpowiedz z cytatem

Rafaello1973 napisał/a:
jak myślicie warto popierać ten pomysł kolei wielkopolskich czy czasem nie będzie to kolejna firma generująca pokłady biurwy i kosztów?

Będzie dokładnie tak samo jak w KD, czyli PKP BIS z przerostem biurwy:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=10576
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=10678

Na Dolnym Śląsku w kwestii kolei regionalnej KD nie wniosły absolutnie nic nowego! Natomiast w kwestii zbetonienia biurwa KD przebiła PR Wrocław.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 27-09-2010, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Dzięki Noema oraz koledze wyżej za info i linki przydadzą się .Pytam dlatego ,że choć domyślam się pewnych rzeczy to jednak wole być na bieżąco.Przede wszystkim dlatego ,że lewica zaproponowała mi start w wyborach do sejmiku województwa wielkopolskiego . Serio na konwencji w Poznaniu w niedziele ,zostałem przedstawiony jako kandydat. :)Jednak sprawa utworzenia kolei wielkopolskich to jedna z nielicznych rzeczy z którymi z częścią ludzi z tego komitetu wyborczego się nie zgodzę .Wystartuję choćby dlatego że jakbym miał zakładać swój własny komitet to było by sporo zachodu w PKW a jak wystawia jakaś duża partia jest łatwiej z rejestracją kandydata.Sam jestem bezpartyjny Jestem wrogiem generowania biurwy i rozkradania kasy .za te pieniądze lepiej kupić więcej EZTów czy wagonów i dogadać sie z PR-ami oraz PLK i np dołożyć się do remontu torów linii Gniezno - Jarocin - Krotoszyn Czy Ostrów - Kępno lub w stronę Sieradza ,albo w kierunku Piły, tak jak to będzie zrobione w przypadku linii Wolsztyn - Poznań - Wągrowiec.Co z tego że kupią parę szynobusów czy EZtów jak na starych torach się rozkraczą Crying or Very sad , Można dofinansować zamiast Tworzyć Koleje wielkopolskie parę fajnych kursów Regio i Interegio Smile Nie wiem czy zostanę wybrany do sejmiku może sie uda Smile ,ale parę waszych pomysłów z forum podrzucę w Urzędzie marszałkowskim lub poproszę o pomoc forumowiczów jak już będę mieć numer na liście dam znać, imię i nazwisko i numer na liście wojewódzkiej.Glosować będą mogli na mnie ludzie z powiatów gnieźnieńskiego , wrzesińskiego , średzkiego , słupeckiego,śremskiego i i części Poznania. Troche mi sie marzy że gdybym się dostał do sejmiku wojewódzkiego poprosiłbym kogoś o ułożenie fajnego projektu RJ dla Wielkopolski oraz propozycji pociągów IR, dołożył bym swoje i z tym by się poszło do reszty radnych i do UM. Pożyjemy zobaczymy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl