W dodatku byłoby to w miarę szybkie połączenie, dające możliwość przesiadki np. na Kraków - Wrocław. Ale Sandomierz to Świętokrzyskie, a Rzszów - Pokarpackie. Marszałek z Kiekc musiałby się do tego biznesu dołożyć. Gdyby była inicjatywa lokalnego samorządu, to sądzę że pomysł by wypalił. W końcu to końcówka relacji (raptem parę kilometrów) i praca przewozowa nie byłaby jakaś rewelacyjnie duża. Chociaż i tak należy dążyć do remontu trasy przez Dębicę, która daje mozliwość szybszego dotarcia do Krakowa i dalej nazachód.
ET05, Myślę, że warto by było. Warto by było wydłużyć osobówki z Przeworska, kończące bieg w Rozwadowie. Ale czy kogoś to obchodzi? Na pewno nie politykierów. A szkoda...
Warto tym zainteresować władze Sandomierza, ale za jakiś czas. Teraz tematem nr 1 jest powódź.
_________________ pozdrawiam
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-09-2010, 11:52
Witam. Czy są jakieś plany przywrócenia ruchu pasażerskiego w Sandomierzu? W ostatnim czasie widziałem w Bytomiu kilka bilbordów, na których reklamowany jest Sandomierz jako miasto królewskie. Pomyślałem sobie, że z miłą chęcią odwiedziłbym to miasto. Ale jak wklepałem w sitkolu stację Sandomierz to aż się przeraziłem jak zobaczyłem, że to miasto nie posiada ani jednego połączenia kolejowego! To jest niedopuszczalne i uważam, że sandomierski magistrat wraz z władzami wojewódzkimi powinni jak najszybciej dobrać się do dupy PR-om i ICK-om. W Bielsku się da, więc w Sandomierzu tym bardziej powinno się dać!
ibonek, wybacz, ale z Przeworska? Dla kogo? Jeśli już, to z Rzeszowa, bo stamtąd jest szansa na przyjezdnych z kierunku Kraków-Katowice. Choć na razie też nie ma tam co wydłużać, bo te cztery pary to jest kompromitacja a nie oferta przewozowa. Na razie żadną inną linią nie dojedzie się tam z Polski szybciej. Przez Mielec to tragedia. Podobnie przez Ostrowiec.
jak wyglada w tej chwili sytuacja z predkoscia szlakowa i przejezdnoscia na trasie Kielce- Staszów-Tarnobrzeg-Sandomierz?? moze ktos pomyslalby o reaktywacji tej trasy - wydluzyc Przeworsk-SWR do Tarnobrzegu, fajnie to skomunikowac i bylaby oferta na tanie połączenie Kielce - Przemyśl nie przez Kraków
To już prędzej można zrobić połączenia Rzeszów-Przeworsk i z powrotem nowymi szynobusami, które zostały zamówione. Oczywiście przez Kolbuszową, Tarnobrzeg i SWR.
I tak najlepiej po 8-10 kursów w obie strony. Sprzęt by się nie marnował i oferta przewozowa byłaby znośna.
Połączenie do Sandomierza można załatwić z Tarnobrzega bezpośrednimi autobusami miejskimi. Nie będzie problemu, który marszałek ma dopłacać za połączenie kolejowe.
jubikej, wg danych PLK na linii 70 Chmielów - Włoszczowice jest 60km/h. Kiedyś kible z Przeworska jeździły do Tarnobrzega, ale mie wiem czemu to się skończyło. To Przemyśl - Kielce powinno jechać dalej, p. Cz-wę, Poznań do Szczecina. Czemu nie? Na takich relacjach powinny być TLK-i, a nie tylko na najlepszych trasach, i tak zresztą kiepsko obsługiwanych. Chyba że mówimy o zwykłym składzie Regio, który i tak nie jechałby specjalnie dłuzej od pośpiecha. Z Przemyśla do TBGa jechałby taki Regio około 2h 50'. Do tego jeszcze dwie godziny do Kielc. To i tak szybciej od autobusów.
DarekP, Do Przeworska od Tarnobrzega jest drut, puszczanie tam spalinowych szynobusów to pomyłka. Powinny one jeździć albo do Stalowej Woli Płd. (nie kończyć w Rozwadowie) albo do Sandomierza. Zresztą Sandomierz musi w końcu pojąć że dla niego wyjściem jest w obecnej sytuacji przedłużenie choć kilku kursów z Rzeszowa. I to obecnie jest okno na świat dla tego miasta. To jest raptem trzy kilometry do granicy województwa. Czy to takie straszne pieniadze dla świętokrzyskiego UM-u żeby dopłacić?
Natomiast przyszłościowo patrząc, to samorząd sandomierski moim zdaniem powinien dążyć, razem z Mielcem i TBG do remontu linii 25 do Dębicy. Tędy jest najkrócej i najszybciej do Krakowa i na Śląsk.
wlasnie dziwi mnie ze pociagi z Przeworska jada do SWR tylko, Tarnobrzego to w koncu duze miasto, mamy linie zelektryfikowana, dziwnie mysla w tym urzedzie marszlakowskim
dziwi mnie tez niewykorzystanie wlasnie tej trasy przez Staszow, predkosc szalu nie robi ale z 1 czy 2 TLK moglyby tamtedy jezdzic - jedna do wawki druga do Poznania lub dalej
pp Pytania:
- jakie jest obłożenie kibli na trasie Przeworsk-SWR? Może szynobus wystarczy, kible niech jeżdżą na trasie Przemyśl-Rzeszów-Tarnów. Tam jest kogo wozić.
- jeżeli pytasz o moje zdanie w kwestii finansowania tych 3 km to nie jest to duży problem, ale dla samorządów wojewódzkich - chyba tak.
Poza tym nadal uważam, że trasa Rzeszów-Tarnobrzeg-SWR-Przeworsk jest dla pociągów Regio najlepsza. Skończą się problemy z dojazdem z Tarnobrzega do SW Centrum, czy Przeworska.
Takt w szczycie co godzinę, poza co dwie. Mijanki są - tylko jeździć.
Poza tym nie widzę przeszkód dla szynobusów, aby zahaczały o Sandomierz, to tylko kilkanaście minut straty czasu, ale dużo większe szanse na złapanie dodatkowych pasażerów.
jak wyglada w tej chwili sytuacja z predkoscia szlakowa i przejezdnoscia na trasie Kielce- Staszów-Tarnobrzeg-Sandomierz??
Witam!
W tym roku przebyłem "na nogach" odcinek z Włoszczowic do Staszowa. Szlakowa na tym odcinku wynosi teoretycznie 60 km/h niestety jest małe ale. Ta prędkość obowiązuje tylko do 15 km dalej praktycznie aż do 42 km mamy ograniczenie do 40 km/h a część tego odcinka (około 2 kilometrów) ma ograniczenie do 30 km/h. Jest także kilka ograniczeń na przejazdach kolejowych do 20 km/h. Od Włoszczowic do Sitkówki Nowiny sytuacja wygląda dużo lepiej szlakowa 80 km/h, dwa ograniczenia prędkości na wiaduktach (kilometr 7 oraz 12) oraz ograniczenie na łukach od ok. 3,500 do 4,200 także do 50 km/h. Moim zdaniem z takim stanem infrastruktury jaki mamy na linii 70 nie opłaca się reaktywować tej linii. Czas przejazdu można sobie obliczyć, jeśli potrzeba dokładniejsze dane co do tych ograniczeń mogę dosłać, mam je niestety na innym komputerze.
Linii tej potrzebne są i to na gwałt remonty wtedy mogłaby być bardzo ciekawą alternatywą łączącą województwo podkarpackie z centrum Polski. Myślę, że jeśli czasy przejazdu byłyby podobne do autobusowego zainteresowanie by było. Niestety nie ma co liczyć na takie naprawy jeśli nie ma pieniędzy na bieżące remonty linii na których odbywa się ruch pasażerski. Linia ta jest bardzo klimatyczna, biegnie przez ciekawe tereny na pewno jest warta odwiedzenia. Ja niestety nie miałem okazji przejechać jej pociągiem musiałem więc przemierzyć ją w ten sposób zrobiłem przy tym kilkanaście tysięcy zdjęć, jeśli będzie zainteresowanie mogę jakieś wrzucić na forum.
Pozdrawiam: stmichal
DarekP, teraz to nie wiem, ale dobre kilka lat temu 4Bipa z Przeworska do SWR przyjeżdzała dobrze załadowana do Stalowej, gdzie po drodze (SWP, SW, SWC, SWR) wysypywała się praktycznie całkowicie. Podobnie te do Przeworska około 14-15. Już dawno tam nie jechałem, ale pamiętam że zawsze była wymiana po drodze: Leżajsk, Nowa Sarzyna, Rudnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum