Co do pociągów ogrysków tybu Krynica-Plavec to to połączenie niema najmniejszego sensu, tym bardziej że te pociągi (zwłaszcza ten poranny) nie był w Muszynie skomunikowany z niczym dlatego jeździł pusty.
Jedynym rozwiązaniem dla tej lini jest tak jak wspomniałem wcześniej "Jaworzyna" do Koszyc, a nawet drugie połączenie popołudniowe (np."Dunajec").
Co do lini Stróże/Rzeszów - Zagórz to propozycje zamieściem wcześniej, ale skoro jest tak ciężko na wydłużenie pociągów na odcinku Biecz-Jasło, to o realizacji tych moich propozycji można niestety tylko pomarzyć.
Zastanawiam się tylko dlaczego w Czechach czy na Słowacji pociągiem można dojechać prawie w każdą "dziurę", a w Polsce nic się nie opłaca. Wystarczy spojżeć jakim zainteresowaniem cieszy się słowacka elektyczka w Tatrach. Pociągi jeżdżą dość często, a niekiedy już na starcie w Popradzie ciężko o miejsce siedzące.
No to jest super wiadomość jak dla mnie. Wreszcie ktoś pomyślał że ta linia wreszcie będzie logicznie wykorzystana. Z tego wynika że będzie jeździł w godzinach "Jaworzyny" i to cały rok. Dla mnie bomba.
Widzę że Słowacy mają już zarys nowego RJ, (Czesi z resztą też) tylko nasze PR trzymają go w tajemnicy niewiadomo z jakiego powodu.
A tak apropos jakbyś miał taką możliwość to prześlij link do całego zarysu słowackiego RJ, bo jestem ciekawy czy będą jakieś ciekawostki w Zwardoniu i Łupkowie.
Z góry dzięki.
Tak tylko jeśli w porze Jaworzyny to żeby nie skończyło się na uwaleniu jej. No chyba ż Jaworzyna pojedzie jako R+.
A co z sezonówkami Plavec-Muszyna-Plavec?
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Też zauważyem że sezonówek Krynica - Plavec niema, ale w takiej relacji to one woziły powietrze.
Gdyby była możliwość techniczna to w zamian słowacki szynobus Poprad-Krynica-Poprad w sezonie miałby jakiś sens.
Ja myślę że ten pociąg do Koszyc pojedzie zamiast "Jaworzyny" i liczę że na terenie Polski będzie przyśpieszony.
Nawet nie mów, ze zamiast Jaworzyny bo to byłoby samobójstwo PR. Już pokazali co potrafią likwidując Giewont. jest lepszy pomysł czyli jeden jako osob drugi przyśp na całej trasie. A jeśli by nie daj Bóg zlikwidowali Jaworzynę to tamten osob musi jechać jako osob bo innego nie ma.
A co do osob Plavec-Muszyna to PR pokazały zaściankowość. Najpierw robili sobie jaja likwidując letnie skłądy w tym roku, choć przeszkód nie było odcinając Muszynę i Krynicę od kolei a teraz pokazuje to że najlepiej likwidowaćpociagi które jadą poza województwo czy poza kraj.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-10-2010, 19:35
Skład ma być wagonowy. Może będzie np. wagon do Krynicy. Krynica - Muszyna to nie taka wielka odległość więc mimo cen cargo nie taki masakryczny koszt.
[ Dodano: 13-10-2010, 19:37 ]
I co teraz Kris123, Piter Tarnów dalej będziecie bronić badziewia relacji Krynica - Plavec czy może skład całoroczny z Krakowa jest lepszy?
A zauważyłeś pewną wadę jaką Adams podał? Likwidacja jaworzyny to byłby cios.
Podrugie ja nadal uważam że wspólnie ze Słowakami można było wprowadzić ciekawą ofertę pomiędzy państwami. I to nie 2 razy na dobę. Poza tym pociąg do Kosic powinien jechać tak jak dawniej czyli 2 razy na dobę w tym jeden koło 21/22 z Grybowa tak jak to funkcjonowało.
Najlepiej by było aby Jaworzyna w takim razie pojechałą jako przyśpieszona a do Kosic jako R+ lub odwrotnie
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
A może po prostu na dworcu w Muszynie podstawiony autobus do Krynicy, w końcu ile ludzie może jechać z Krakowa do Krynicy dwie - trzy, a wyjdzie taniej i szybciej
Kris123 ja bym nie liczył że będą jeździły dwa pociągi z Krakowa w kierunku Krynicy "Jaworzyna" i Koszycki jeden po drugim. Już prędzej tak jak zaproponował Kryniczanin łącznik Muszyna-Krynica. Polska lokomotywa mogłaby jeździć ze skłasem do Krynicy, a do składu Koszyckiego mogliby podpiąć słowackiego loka w Muszynie.
Co do relacji Krynica-Plavec to tylko słowacki szynobus do Popradu, jeśli by się nie dało do Krynicy wpuścić słowackiego motoraka (dziwne kolejarskie homologacje czy jak tam się to nazywa) to chociaż Poprad-Muszyna przy skomunikowaniu z pociągami do/z Krynicy i Krakowa. Do stacji granicznej ponoć można (przykład Łupków czy jeszcze rok temu Zwardoń)
[ Dodano: 13-10-2010, 20:19 ]
kns napisał/a:
A może po prostu na dworcu w Muszynie podstawiony autobus do Krynicy, w końcu ile ludzie może jechać z Krakowa do Krynicy dwie - trzy, a wyjdzie taniej i szybciej
Jak ktoś będzie chciał jechać autobusem to pojedzie bezpośrednim PKSem których do Krynicy jest mnóstwo szybciej i bez przesiadki. Jeśli pociąg to tylko bezpośredni albo wcale.
A tak z czystej ciekawości to obecna KKA Nowy Sącz-Krynica ma jakąś frekfencję?
[ Dodano: 13-10-2010, 20:42 ]
Dwa osobowe nie. No chyba że jak w przypadku Dunajca i 66120
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Jak już Jaworzyna miała by zostać to bym to widział tak. Koszycki w obecnych godzinach Jaworzyny jako przyśpieszony, a jako Jaworzyna ten pociąg 4.05 z Krakowa w wydłużonej relacji do Krynicy i codziennie.W drodze powrotnej może zostać tak jak dotychczas bo Koszycki jedzie znacznie puźniej. Natomiast za Koszyckim regio do Nowego Sącza w terminach obecnego 4.05 (zamiana relacji)
fAJNIE ze się pojawi ta osobówka do Koszyc ale jeden pociąg na dobę to za mało, pytanie na czym on pojedzie na kiblu czy lok? Wydaje mi się że godzina przyjazdu do Kosic troche za pozno,powinno być max na 9-10. No ale dobre i to, po rzezi PICu który się ośmiesza totalnie wycinając nawet jeżdżaca od niepamiętnych czasów CRACOVIĘ co jest SKANDALEM żeby nie było poicągu do Budapesztu nawet w sezonie!!!!!
_________________ 1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
IC się popisało,likwidacja pośpiesznych itp, a co do Jaworzyny 4.05 to za wcześnie wg mnie. Może być problem taki, że jeśli Koszyce pojadą jako przyśp to pytanie kto zajmie się ruchem z pozostałych PO
2 pary powinny być do Kosic +Jaworzyna oczywiscie sensownie ulozone
na plus Skalnica Kraków-Zilina-Kraków pozostaje
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Dobra znamy już te opowieści o 50% frekwencji na Bieczu.
Ja więcej jak 10 osób na raz przez ostatni miesiąc nie widziałem, a widzę codziennie czy to w Muszynie, Krynicy czy Nowym Sączu, a nie sądzę żeby po drodze jakoś niesamowicie się dobijał. Tak jako ciekawostka to dzisiaj jeździła Bova Futura... Czyli komfort jakiego często i w IC nie ma...
Co do Plavca - ja bym widział 2-3 pary jako Plavec - Nowy Sącz skomunikowany z autobusem Nowy Sącz Dworzec PKP - Nowy Sącz Real/Galeria Sandecja, tym bardziej że rynek na pewno jest - świadczy o tym chociaż to, że PKS planuje otworzyć 4 kursy Bardejov - NS i 4 kursy NS - Bardejov.
W sumie to może do Krynicy wagon nie byłby nawet potrzebny w końcu kto wybiera niewygodny pociąg na trasie Kraków - Krynica jadący ponad 4 godziny, skoro obok stoi: http://www.phototrans.eu/images/photos/small/16/443088.jpg
jadący 2 godziny 50 minut. Taka niestety prawda - pociągiem jadą albo MK, albo ludzie z chorobą lokomocyjną.
Ostatnio zmieniony przez kns dnia 13-10-2010, 21:23, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum