Jedno mnie jeszcze zastanawia dlaczego zmiana w ramach 3 korekty RJ ma obowiązywać tylko do 7 listopada tego nie rozumiem
z powodu rozpierduchy na Pruszcz - Szymankowo i remontowych "rozkładów" PLK. Dlatego "rozkładu w ramach 3 korekty" de facto w pomorskim i na liniach arrivy (skomunikowania!) nie było. 1 września wszedł w życie kolejny w tym roku rozkład zamknięciowy (czwarty?), 8 listopada będzie następny.
Dodać należy, że dezorganizacja przewozów Arrivy i olewanie klienta nastąpiło po zawarciu konsorcjum z DB. Wcześniej, kiedy Arriva nazywała się jeszcze PCC Arriva był to przewoźnik cieszący się w kujawsko-pomorskim bardzo dobrą opinią, na którą sobie - mimo początkowych problemów - zasłużył. Obecnie zaś Arriva-DB nie fatyguje się nawet, by załatwić KKA pasażerom oczekującym na pociągi relacji Świekatowo-Bydgoszcz i nazad, które notorycznie nie przyjeżdżają z powodu problemów taborowych lub mają wielominutowe opóźnienia.
Jeżeli przewoźnik ma problemy z załatwieniem sobie odpowiedniej ilości i jakości taboru to może nie powinien startować w jakichkolwiek przetargach, które tej ilości i jakości wymagają? Dodam, że kiedy w wakacje 2009 oba pesiaki Przewozów Regionalnych (wtedy jeszcze PKPPR) obsługujące linię Bydgoszcz Gł.-Chełmża wykitowały na 2 tygodnie, wtedy nie było dla PKP-PR problemem załatwienie zastępczego składu i na ten czas ludzi woziły składy stonka+mechpom. Arriva nie potrafi zaś załatwić nawet KKA.
Dodam, że około 2007-08 roku prywatny przewoźnik posiadał wydzierżawione od Niemców stare wagony Bm, które nierzadko były doczepiane do SA106, kiedy pojemność SA nie pozwalała na prowadzenie przewozów na danej trasie. Po zakupie MR/D zostały one zwrócone właścicielom. Gdyby obecnie były w posiadaniu Arrivy zorganizowanie składów zastępczych polegałoby tylko i wyłącznie na wypożyczeniu lokomotywy typu SU42/SM42 (w cieplejsze dni). Obecnie "niedasię".
Po co to piszę? Po to, żeby ostrzec zwolenników hipotetycznej supremacji DB na polskich torach i tych, którzy dostrzegają w DB przyszłych zbawców polskiej kolei. Olewanie pasażerów zaczęło się od konsorcjum z DB - przypadek?
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-10-2010, 15:25
ET40 Z tymi wnioskami poczekajmy jeszcze do grudniowego RJ w/g wymogów 10-letniego przetargu osobiście nie wierzę żeby DB dopuściło do kompromitacji spółki działającej w naszym kraju
gryff,już dopuszcza do kompromitacji. Pogadaj z pasażerami pociągów np Grudziądz-Toruń jeżdżących jak w puszce to zmienisz zdanie.Jak usłyszałem od nich ze nawet na tej linii, jakby nie było, głównej obsługiwanej przez Arrive pojawia się KKZ, a nawet bywa że nic nie przyjeżdża, to juz przechodzi wszelkie granice.Arriva to drugie KD w wydaniu kujawskim...
_________________ 1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-10-2010, 11:30
Dziś jechałem tym nietypowym składem na odcinku Jabłonowo Pomorskie -Mełno ,lokomotywa SU-45 jest z Bydgoszczy ,przy okazji rozmawiałem z kolejarzem który też jechał tym składem i stwierdził że przetarg będzie unieważniony w całości czyli również z pakietem "A"co mnie bardzo zaskoczyło ,za ok tydzień ma być rozpisany nowy przetarg
A co do rewelacji tzw. kulejorzy nt. przetargu to już w lipcu pewna oświecona dyżurna z X twierdziła, że PR wygrały wszystko i ARRIVA jeździ tylko do grudnia Najczęściej takie rewelacje jak ta dwa posty wyżej puszczają w obieg pracownicy PR, aby podenerwować ludzi z Arrivy.
Pomyśl chłopie, skoro za tydzień miałby być ogłoszony nowy przetarg, to niby kiedy ma być jego rozstrzygnięcie? Dzień później?
Jeśli nawet unieważnione będą wszystkie pakiety, to prawd. na rozkład 2010/11 będzie roczna umowa, a przetarg ogłoszony w przyszłym roku. Wówczas PR, znając stawkę Arrivy zrobią podobny numer, jak przy przetargu na linię Chełmża - Bydgoszcz. Nagle może okazać się, że PR na liniach spalinowych mogą jeździć nie tylko za mniej niż 30 zł ale i poniżej 18.
Co do KKA na Toruń - Grudziądz. Jeśli połowa SA stoi z powodu defektów, co przecież jest regułą dla produktów z Bydgoszczy, to łatwiej puścić KKA właśnie na tej linii, (niż np. Bydgoszcz - Tuchola, gdzie busy musiałyby krążyć po lasach), gdyż jest w miarę dogodny dojazd do każdego przystanku i spóźnienie zwykle sięga max 30 minut.
Inny nietypowy skład pojawił się też kilka dni temu na linii Chełmża - Bydgoszcz, tj. stonka + doczepa (SA123-001). Także z powodu "niedyspozycji" SA106
@kopernik, a nie przyszło ci do głowy, że niezawodność produktu zależy także od jego utrzymania? Jeżeli w Arrivie oszczędzają na wszystkim i nie potrafią należycie zająć się szynobiustami z Pesy no to nie można się dziwić, że odmawiają posłuszeństwa. Poza tym wydaje mi się, że na Toruń - Grudziądz/Malbork kursują głównie MR/D - mogę się jednak mylić, dawno nie korzystałem. A jeżeli padają i SA1xx i MR/D to oznacza, że to z Arrivą jest coś nie tak a nie z szynobusami!
Jakoś PR-owskie SA106 nie psują się przy pierwszej lepszej okazji, a nawet jeżeli zepsują się (to tylko maszyna) - PR potrafią zorganizować porządną komunikację zastępczą, nawet nie KKA tylko skład zastępczy. Co organizuje Arriva prócz tego składu SU45+bmnopux? Kursy bez pokrycia.
Swoją drogą niektórzy chyba zaczną niedługo kwestionować awaryjność Kolzamów byle tylko Pesa wyszła na szmelc...Ja wiem, że konkurencja m.in zagramaniczna grasuje także na forach, ale co niektórzy dają się nabierać na anty-pesowską propagandę jak takie barany niemyślące.
Ostatnio zmieniony przez ET40 dnia 16-10-2010, 21:10, w całości zmieniany 2 razy
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-10-2010, 20:37
kopernikJak chyba zauważyłeś nie jestem pracownikiem PR i nie wydaje mi się żeby ten facet kłamał a wiesz dlaczego ?Ponieważ mówił to w obecności konduktora z Arrivy który notabene jest jego kumplem ,poczekajmy zobaczymy co będzie za tydzień
[ Dodano: 16-10-2010, 21:49 ] kopernikJesteś pracownikiem Arrivy,wnioskuje z rangi pod awatarem więc oświeć nas jak to będzie dalej z twoja firmą.chyba jednak słabo orientujesz się ponieważ kolega ET40ma rację linię Malbork -Toruń obsługują głównie MR/D
[ Dodano: 16-10-2010, 21:49 ] kopernikJesteś pracownikiem Arrivy,wnioskuje z rangi pod awatarem więc oświeć nas jak to będzie dalej z twoja firmą.chyba jednak słabo orientujesz się ponieważ kolega ET40ma rację linię Malbork -Toruń obsługują głównie MR/D[/quote]
jasne, szczególnie wówczas, gdy jedzie SA106 lub zestaw z doczepą, albo SA134 . Jeśli chodzi o linię 207, to MR głównie na Grudziądz - Malbork.
Losy przetargu rozstrzygną się przede wszystkim w UM, a nie podczas kumplowskich spekulacji w nietypowym składzie. Mam często niezły ubaw, gdy widzę, że pracownicy konkurencyjnych firm są lepiej zorientowani w przebiegu procedury przetargowej, niż członkowie zarządu województwa
Swoją drogą zastanawia mnie fakt, dlaczego ten skład jeździ na linii do Brodnicy?
Powinien moim zdaniem obsługiwać Laskowice...
Ma ktoś foto tego skladu co to PRy mają go w posiadaniu na linii z Chełmży?
Jakoś tam śmiesznie wyglądął tne sklad, zdaje się, że to jakaś modyfikacja była członu pasażerskiego? (widziałem przez chwilke i nie przyjrzałem się)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum