Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Powrót parowozu TKt48-18 do Jaworzyny
Autor Wiadomość

krawczykus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Paź 2007

PostWysłany: 12-10-2010, 19:06   Powrót parowozu TKt48-18 do Jaworzyny Odpowiedz z cytatem

Uroczysty powrót parowozu Tkt48-18
w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej
19 października 2010 r.
Para i dym ponownie uniosą się
nad jaworzyńską lokomotywownią


Miłośników starej kolei serdecznie zapraszamy do śledzenia przejazdu parowozu pod parą z Piły, przez Poznań, Leszno, Wrocław
do Jaworzyny Śląskiej.

odjazd Piła - 5:00
przyjazd Poznań – 8:00
przyjazd Leszno – 9:30
przyjazd Wrocław – 13:00 –15 00 - Dworzec Główny – możliwość zwiedzania przy peronie w ramach otwarcie rzeźby miejskiej Wrocławia „Pociąg do nieba”
przyjazd Jaworzyna Śląska – 16:00 - 19:00 bocznica Muzeum - możliwość zwiedzenia parowozu

Serdecznie zapraszamy
do udziału w uroczystości.
* wszelkie godziny odjazdów i przyjazdów podane są orientacyjnie,
w razie opóźnienia można kontaktować się z Muzeum


Parowóz TKt48-18 z 1957 roku - tzw. tendrzak, wyprodukowane przez Zakłady HCP w Poznaniu, przeznaczonych do ruchu podmiejskiego i pociągów towarowych. Prędkość maksymalna 80 km/h, całkowity ciężar 98 ton, moc parowozu - 1060KM
Masa napędna „tekatki” była nieduża, co w połączeniu z czterema parami kół napędowych dawało doskonałe przyspieszenie rozruchu. Cecha ta sprawiała, iż zdecydowana część tendrzaków prowadziła składy osobowe, szczególnie z dużą liczbą przystanków. Często prowadziły składy w terenach podgórskich z uwagi na dobre wpisywanie się w łuki i tę samą prędkość konstrukcyjną w obie strony (częsta zmiana kierunku trakcji). Popularne „tekatki” były (za swe cechy trakcyjne) ogólnie lubiane przez załogi.
TKt48-18 od 1993 roku była na stanie Parowozowni w Jaworzynie Śląskiej pod parą, następnie służyła jako eksponat, w 2005 r. została wydzierżawiona Stowarzyszeniu
"The Wolsztyn Experience" .
W 2006 roku -powrót do służby po naprawie głównej, używana do organizacji pociągów specjalnych w całej Polsce.
W 2010 roku przewieziona do Zakładów Naprawczych "Interlok" w Pile i październiku ponownie zawita do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku na stałe.


Więcej informacji:
Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa ul. Towarowa 4,58-140 Jaworzyna Śląska
www.muzeumtechniki.pl, tel.: 74 637 43 30,kom.: 692 407 401
pozdrawiam
Michał Krawczyk
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 13-10-2010, 11:37    Odpowiedz z cytatem

Jak już zawita na stałe, czy będzie on dalej utrzymywany pod parą!?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krawczykus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Paź 2007

PostWysłany: 13-10-2010, 13:14   Powrót parowozu do Muzeum Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, w Muzeum na pewno będzie go można zobaczyć pod parą, a czy gdzies na dalszych trasach, to wszystko zależy, od tego, czy będą zamówienia, ale na pewno kilka jazd się odbędzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Cze 2010
Skąd: Dolnyśląsk

PostWysłany: 13-10-2010, 17:36    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o obecne władze parowozowni to wszystko jest możliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krawczykus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Paź 2007

PostWysłany: 13-10-2010, 21:16   Powrót parowozu do Muzeum Odpowiedz z cytatem

Może Pan rozwinąć myśl?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CarnageLink Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2010
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: 16-10-2010, 14:43   Uroczysty powrót parowozu. Odpowiedz z cytatem

Witajcie. Oto takie małe wiadomości. Parowóz Tkt 48-18 z 1957 roku - tzw. tendrzak, wyprodukowany przez Zakłady HCP w Poznaniu. Przeznaczony byl do ruchu podmiejskiego i pociągów towarowych. Prędkość maksymalna 80 km/h, całkowity ciężar 98 ton, moc parowozu - 1060KM Masa napędna „tekatki” była nieduża, co w połączeniu z czterema parami kół napędowych dawało doskonałe przyspieszenie rozruchu. Cecha ta sprawiała, iż zdecydowana część tendrzaków prowadziła składy osobowe, szczególnie z dużą liczbą przystanków. Często prowadziły składy w terenach podgórskich z uwagi na dobre wpisywanie się w łuki i tę samą prędkość konstrukcyjną w obie strony (częsta zmiana kierunku trakcji). Popularne „tekatki” były (za swe cechy trakcyjne) ogólnie lubiane przez załogi. Tkt 48-18 od 1993 roku była na stanie Parowozowni w Jaworzynie Śląskiej pod parą, następnie służyła jako eksponat, w 2005 r. została wydzierżawiona Stowarzyszeniu"The Wolsztyn Experience" .W 2006 roku -powrót do służby po naprawie głównej, używana do organizacji pociągów specjalnych w całej Polsce.W 2010 roku przewieziona do Zakładów Naprawczych "Interlok" w Pile i październiku ponownie zawita do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku na stałe.

Miłośników starej kolei serdecznie zapraszamy do śledzenia przejazdu parowozu z Piły, przez Poznań, Leszno, Wrocław do Jaworzyny Śląskiej.

Odjazd Piła - 5:00
Przyjazd Poznań – 8:00
Przyjazd Leszno – 9:30
Przyjazd Wrocław – 13:00 –15 00 - Dworzec Główny – możliwość zwiedzania przy peronie w ramach otwarcie rzeźby miejskiej Wrocławia „Pociąg do nieba”
Przyjazd Jaworzyna Śląska – 16:00 - 19:00 bocznica Muzeum - możliwość zwiedzenia parowozu

To tyle pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pitras Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sty 2010
Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: 19-10-2010, 20:52    Odpowiedz z cytatem

Jechał dzisiaj, aczkolwiek lekko opóźniony. Z Lubonia wyjechał koło 9,00. Fajnie było zobaczyć ten parowóz pod parą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thenatanaell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009
Skąd: Chojnów

PostWysłany: 19-10-2010, 21:03    Odpowiedz z cytatem

Czekałem na niego w Jaworzynie Śl. Miał być o 17. Później mówili o godzinnym poślizgu. A na sam koniec pracownica muzeum powiedziała, że TeKatka zdechła w Żmigrodzie i może być o 21 ale i o 4 nad ranem. Chcieli żeby wróciła pod parą ale chyba zostanie ściągnięta przez Stonkę do parowozowni... Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pitras Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sty 2010
Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: 19-10-2010, 22:45    Odpowiedz z cytatem

To za dużo dzisiaj nie przejechała. Nieco ponad połowę trasy. Heh przypomina mi się tegoroczna parada parowozów. Piękny niemiecki parowóz tuż po remoncie i uległ awarii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CarnageLink Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2010
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: 20-10-2010, 13:36    Odpowiedz z cytatem

Ja byłem w Jaworzynie. Na początku miała być planowo. Potem się pytam obsługi, no to twierdzili że o 17. Potem, że o 18, bo zatrzymali TKt-e w Żmigrodzie, bo musieli ją zatankować wodą, potem mówili, że o 20-21, bo muszą na nią zarzucić węgla. We Wrocławiu zatankowali jej węgla, i nawet nie miała już wjeżdżać do Wrocka na 2h, tylko od razu ma się kierować do Jaworzyny. Mnie już nie było po 20, bo o 19:18 miałem "Szczelińca", który był opóźniony po wyjeździe z Poznania, no to przyjechał "Szczeliniec" o 19:40. Mam informację, że TKt-ka zajechała wczoraj do Jaworzyny i już tam stoi, ale nie jest już tam pod parą bo ją wygasili. Pozdrawiam i poszukam zdjęć z jej przyjazdu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

krawczykus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Paź 2007

PostWysłany: 21-10-2010, 17:17   Powrót parowozu do Muzeum Odpowiedz z cytatem

Powrót parowozu TKt48-18 do Jaworzyny Śląskiej.
Dnia 19.10.2010r. odbył się przejazd parowozu TKt48-18 z zakładów „Interlok” w Pile do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej, który to udało się zorganizować dzięki spółce „Przewozy Regionalne”, towarzystwu „The Wolsztyn Experience” oraz Towarzystwu Przyjaciół Kolejki Średzkiej. Parowóz do 2005 roku stacjonował w Jaworzynie, kiedy to towarzystwo „The Wolsztyn Experience” wyremontowało go i parowóz trafił na kilka lat do Wrocławia, gdzie prowadził okolicznościowe pociągi. Przygotowania do transportu, po odbyciu naprawy okresowej trwały ponad miesiąc i udało się! We wtorek o godz. 4.30 parowóz wyruszył w podróż do swojego dawnego miejsca stacjonowania. Już dzień wcześniej o godzinie 21 przybyła ekipa ze Środy Wielkopolskiej i od razu przystąpili do rozpalania parowozu. W nocy przybył też maszynista z Gniezna oraz maszyniści z Jaworzyny Śląskiej. Po całonocnych przygotowaniach parowozu do drogi ok. godziny 4.30 parowóz wjechał na stację, ustawił się na torze wylotowym i po otrzymaniu sygnału na semaforze ruszył w stronę Poznania. Pierwszy postój odbył się już 50 kilometrów od Piły – w Rogoźnie, gdzie z uwagi na małe zapasy wody w parowozie, trzeba ją było uzupełnić. Z pomocą przyszli strażacy, którzy przepompowali wodę z wozu strażackiego. Po półgodzinnej przerwie maszyna ruszyła dalej, by w Poznaniu zameldować się o godz. 7.50 – dziesięć minut przed planem. Tutaj też niezbędne było dobranie wody, w tym celu trzeba było zjechać do lokomotywowni PKP Cargo. I tutaj nastąpiło niezwykłe spotkanie, w tym samym czasie zjechał do lokomotywowni inny parowóz – „Piękna Helena” Pm36-2 która przyprowadziła pociąg osobowy z Wolsztyna. Była to rzadka okazja do sfotografowania dwóch czynnych parowozów obok siebie. Piękna Helena udała się powrotem do Wolsztyna, a nasza „Tekatka” ruszyła w stronę Leszna. I odtąd nie wszystko szło już zgodnie z planem, po drodze okazało się, że zbyt mocno nagrzewa się łożysko jednej z osi i przez to trzeba było robić częste postoje na jej nasmarowanie. Kolejna stacja – Leszno, gdzie również znajduje się warsztat naprawy lokomotyw, w którym naprawiane są parowozy z Wolsztyna, w tutejszej lokomotywowni też dobrano wody i uzupełniono oleje… Jak pisałem to nie był koniec problemów, okazało się, że z uwagi na nieplanowane postoje, zapas węgla wystarczy tylko na dojechanie do Wrocławia. Więc czas gonił, w Żmigrodzie kolejne wodowanie i tu też z pomocą przybyli okoliczni strażacy. Kilka minut po godzinie 18 parowóz wjechał w perony stacji Wrocław Główny, gdzie najwytrwalsi miłośnicy kolei mieli okazję po ponad rocznej przerwie na ponowne sfotografowanie tej maszyny „pod parą” we Wrocławiu. Po kilku minutach postoju w peronach nastąpił zjazd do lokomotywowni po wodę i na bocznicę po węgiel który był niezbędny aby dojechać do Jaworzyny. Z zapasem węgla, wody i po uzupełnieniu olejów o godz. 20.00 Ruszyliśmy w kierunku dawnego miejsca pobytu tego parowozu- Jaworzyny Śląskiej po półtorej godziny już bez żadnych niespodzianek Parowóz wjechał na teren Muzeum gdzie czekali już na niego pracownicy muzeum i wolontariusze, którzy na co dzień pomagają w pracach przy zabytkowym taborze kolejowym. Był szampan, przecięcie wstęgi i pamiątkowe zdjęcia. TKt48-18 jest pierwszym po 10 latach czynnym parowozem stacjonującym w Jaworzynie i mamy nadzieje, że będzie wielką atrakcją Muzeum. W sezonie będzie można go zobaczyć pod parą w muzeum, liczymy też na to że uda się zorganizować pociągi retro po pięknych trasach Dolnego Śląska. W tym miejscu chciałbym podziękować wszystkim tym którzy przyczynili się do naprawy i powrotu tego parowozu, dzięki nim choć w części powróciła epoka pary do słynącej z parowozów Jaworzyny Śląskiej.
Michał Krawczyk

http://www.youtube.com/watch?v=LleQY85esnQ

DSC_6851.jpg
Plik ściągnięto 127 raz(y) 100.43 KB

DSC_6845.jpg
Plik ściągnięto 122 raz(y) 89.95 KB

DSC_6842.jpg
Plik ściągnięto 141 raz(y) 91.85 KB

d5843d4145.jpeg
Plik ściągnięto 129 raz(y) 43.46 KB

d7bbc50586.jpeg
Plik ściągnięto 158 raz(y) 54.47 KB

e359358942.jpeg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 39.13 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 23-10-2010, 16:16    Odpowiedz z cytatem

Swietnie. Mam nadzieje, ze tekatka w przyszlym sezonie zawita do Korenova (by osiagnac wyznaczony cel trzeba bedzie kawal roboty odwalic Smile ...).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-10-2010, 13:43   

A jest jeszcze jakaś sprawna oliwkowa Bipa, żeby dołączyć do Tekatki i jeździć retro np do Trzebnicy lub Sobótki Question
Powrót do góry

krawczykus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Paź 2007

PostWysłany: 09-11-2010, 22:12    Odpowiedz z cytatem

Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku
Zaprasza
5 grudnia 2010
od godz. 11 00 -15 00
wszystkie grzeczne dzieci na wspólną
zabawę Mikołajkową

Do Jaworzyny Śląskiej przyjadą Święci Mikołajowie-będzie ich aż 8, aby każde z przybyłych dzieci dostało prezent. A Mikołajowie przybędą do Muzeum parowozem TkT48-18, który zastąpi im tego dnia renifery. Oczywiście nie zabraknie prezentów dla dzieci, które przyjadą do Jaworzyny ze Świdnicy, Strzegomia, Żarowa, Wrocławia, Wałbrzycha i innych okolicznych miejscowości.Oprócz tego będzie można potańczyć, pośpiewać, zagrać na instrumentach oraz zjeść pyszny obiad z deserem.Gościem specjalnym będzie Niebieski Święty Mikołaj, który co roku odwiedza dzieci z całego powiatu świdnickiego, w towarzystwie Komisarza Lwa opowiedzą o bezpieczeństwie, a dzieci wezmą udział w konkursach i turniejach sprawnościowych. Atrakcją będzie otwarcie największej kolejowej choinki w powiecie świdnickim. Poza tym dla dzieci dostępne będzie kino świąteczne z najlepszymi bajkami o Bożym Narodzeniu, przejazdy drezynami, ekspozycje do zwiedzania m.in Mini Muzeum Zabawek czy makieta kolejowa, a w Domku Świętego Mikołaja, jego pomocnicy będą czytali bajki grzecznym dzieciom.
To tylko niektóre z atrakcji przygotowane z okazji Mikołajek w Jaworzynie Śląskiej.

plakat mikołaj.jpg
Plik ściągnięto 92 raz(y) 108.41 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl