kns według Twojego toku myślenia to piwonno się uwalić wszystkie pociągi z Krakowa do Nowego Sącza, Krynicy i Zakopanego bo przecież jest Szwagropol, Frej i PKS który ma klimatyzację i jeździ często. Ale weź pod uwagę że jest jeszcze Stary Sącz, Piwniczna, Rytro i Muszyna gdzie te autobusy nie dojeżdżają, a tam też ludzie jeżdżą.
Z Tarnowa także jest marne połączenie autobusowe z Nowym Sączem i Krynicą, więc pociąg jest najleprzą alternatywą.
A co rozumiesz przez większą konkurencyjność? Chyba nie EIC do Krynicy???
A tak na marginesie, to skąd masz takie informacje że Frej zbankrutował? Specjalnie sprawdziłem i kursy tego przewoźnika są wykonywane tak do Zakopanego jak i do Nowego Sącza (poza dwoma zawieszonymi do Nowego Sącza)
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-10-2010, 05:57
Cytat:
Planowo. Jeszcze nie było tak, żeby Malinowski nie był spóźniony o co najmniej 10 minut, przeciętnie to jest koło 30 minut, czyli jedzie 7h:30 a autobus (są trzy) od 8h do 8:40. Autobus za to ma klimatyzację, czyste WC, jest w nim cicho, nie trzeba taszczyć bagaży bo kierowca wsadza do bagażnika i przede wszystkim jest o wiele taniej.
Jakoś nie raz byłem planowo w Krynicy albo w Warszawie przed czasem. Na Malinowskim czasem też zdarzała się klima, dawniej nawet planowo, WC z zamkniętymi obiegami także czyste a bagaże w Krynicy pomagała wnosić drużyna.
A co rozumiesz przez większą konkurencyjność? Chyba nie EIC do Krynicy???
A tak na marginesie, to skąd masz takie informacje że Frej zbankrutował? Specjalnie sprawdziłem i kursy tego przewoźnika są wykonywane tak do Zakopanego jak i do Nowego Sącza (poza dwoma zawieszonymi do Nowego Sącza)
Wszystko zależy od specyfiki trasy, przede wszystkim powinna być niższa cena, bo jeśli w cenie przejazdu w jedną stronę pociągiem do Warszawy mogę obskoczyć to coś chyba nie tak. Dlatego większość znanych mi osób preferuje kombinację Szwagropol/PKS do Krakowa i z Krakowa do Warszawy, nawet PKS to zauważył i uruchomił kurs dowożący na pierwszy IC do Warszawy (3:30 spod dworca PKP).
Frejowi bank zabrał za niespłacane raty trzy najlepsze autobusy, z tego powodu do Nowego Sącz jeździ jakiś kolega busiarz Freja Szroterami, a do Zakopca jeszcze jeżdżą w okrojonym rozkładzie (swego czasu były nawet 22 kursy). Frej po prostu nie wytrzymał konkurencji PKSu i Szwagropolu na trasie do Krakowa - ich głównym błędem było odjeżdżanie spod dworca PKP.
@kryniczanin - z własnych obserwacji to naprawdę nie widziałem planowego przyjazdu Malinowskiego, no ale może masz rację, a z tą drużyną to dobrze wiemy jak bywa, niektórzy mają problem, żeby chwilę poczekać przy sprawdzaniu.
Fakt że kombinacja autobus-pociąg do Warszawy z przesiadką w Krakowie w przypadku Nowego Sącza to kródszy czas przejazdu, ale weź pod uwagę jeszcze że na trasie pociągu są jeszcze inne miejscowości przez które autobus nie przejeżdża. Więc gdyby zamiast EIC na tej trasie kursował TLK (lub IR) i miał dodatkowo postoje w Grybowie, Bobowej i Tuchowie to pewnie tam też chętni by się znaleźli, a czas przejazdu wiele by się nie wydłużył.
Poza tym uważam że planowany poranny TLK Nowy Sącz-Warszawa mógłby zostać wydłużony w ramach połączenia relacji do Gdyni, Olsztyna, Lublina lub Białegostoku może taka kombinacja by miała większe zainteresowanie niż drogi EIC z Nowego Sącza czy Krynicy do Warszawy.
Poza tym uważam że planowany poranny TLK Nowy Sącz-Warszawa mógłby zostać wydłużony w ramach połączenia relacji do Gdyni, Olsztyna, Lublina lub Białegostoku
Szczególnie, że będzie on zestawiony z ED74! Życzyłbym przyjemnej podróży takim wynalazkiem z Nowego Sącza nad morze.
Troszku zboczyliśmy sobie z tematu, ale prawda jest taka, że Kryniczance nie jest potrzebne wprowadzanie drogich ekspresów czy IC skoro mając do wyboru osobowy w dobrej cenie za zł18 to nie oszukujmy się, że ktoś wyda kilka razy więcej za przejazd powiedzmy do Krakowa IC. Owszem znaleźli by się ludzie ale na dalekich trasach, typu Warszawa czy Gdynia, ale nie będzie to wielka wymiana. To jest region gdzie liczy się cena biletu i częstość podrózy. I zamiast dawać EIC powinni dać TLKę podobnie zamiast IR, który będzie pociągiem drogim lepiej dać Regio+ w taryfie osobowej. To przyniesie więcej pożytku.Co do zamknięcia kasy w Krynicy to IC cały czas dążyło do zamknięcia kasy bowiem jak pokazywała sprzedaż biletów sprzedawali praktycznie większość biletów PR, więc im to było na rękę, nie oszukujmy się. A jak pokazało zachowanie obu firm to wypadek z mostem był im na rękę. Zauważcie jak ochoczo zawieszano kursy. I to nie tylko te, które były zagrożone ale wszystkie. Zresztą doszło do absurdu, że najbliższa kasa od Krynicy jest w Rytrze, a z rezerwacją w Nowym Sączu. Zastanawia mnie czy czasem jakiś mądry nie wpadnie na szatański pomysł likwidowania takich kas jak Grybów czy Tuchów czy Bobowa. Bo to oznaczałoby powolny koniec linii.
Wracając do tematu mnie zastanawia tylko 1 fakt, jak to jest , że 5 lat temu było 4 kursy Kosice-Kraków-Kosice, 4 Nowy Sącz-Jasło, 8 Gorlice-Zagórzany, 8 Kraków-Krynica-Kraków, a teraz z trudem mamy 0,0,0,2 czyli z 26 zostały 2. To pokazuje w jakim kierunku idzie transport w małopolsce. A śmiem twierdzić, że gdyby nie idiotyczna decyzja w 2006 to powyższe pociągi jeździłyby nadal...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-10-2010, 10:52
Cytat:
Szczególnie, że będzie on zestawiony z ED74
Na pewno? Oby nie!!! Łodzianie trzymajcie swoje badziewia u siebie nie narzucajcie innym swoich pomysłów.
Według zarysu rozkładu IC ED74 ma jeździć w pociągach Bydgoszcz-Zakopane, Kraków-Słupsk-Gdynia i Kraków-Kołobrzeg. Nowy Sącz-Warszawa będzie na wagonach więc śmiało może jeździć dalej.
Skoro mowa o Łodzi i nowym rozkładzie to nasuwa się pewna konkluzja. Jeżeli jaśniewielmożny derektor MZPR nie pozbiera się do kupy i nie zacznie wykonywać swoich obowiązków należycie tzn. raz na zawsze da sobie spokój z KKA i chociaż spróbuje zadbać o konkretny rozkład jazdy przypominający ten z przed pięciu lat, to w końcu jakiś sfrustrowany pasażer wpadnie do tej wylęgarni ciepłych stołków i pokaże panu Rębilasowi, że gdzie drzewa rąbią tam wióry lecą, jak to miało ostatnio miejsce w siedzibie pewnej partii w Łodzi.
A tak ogólnie to ED74 powinny jeździć tylko na trasie Łódź - Warszawa.
Dokładnie.
A co do upchania ED74 do Sącza to PIC mógł wpaść na to a gdzie indziej dać wagony.
[ Dodano: 24-10-2010, 13:16 ] kns, Mi się zdarzało 10 minut przed czasem być na Zachodnim. Co do wnoszenia bagaży to raczej nie było z tym problemów w Krynicy. Do Krynicy też w większości przypadów przyjeżdzałem punktualnie a nawet po 2 minuty przed czasem.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-10-2010, 12:37
WC i klima w autobusie z Wawy do Krynicy? błagam, ja wiem ze fajnie miec duzo argumentow w dyskusji, kiedy porownuje sie pociag i autobus, ale błagam no
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum