Wysłany: 27-09-2010, 16:06 Wzrost liczby pasażerów w I półroczu 2010
Jak informują „Rynek Kolejowy” przedstawiciele Departamentu Transportu i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, w I półroczu 2010 r. frekwencja w pociągach uruchamianych przez PR Kraków wzrosła o około 5% w stosunku do analogicznego okresu 2009 r. Praca przewozowa wzrosła zaś o ok. 40%.
- Z analizy danych uzyskanych w Małopolskim Zakładzie Przewozów Regionalnych Krakowie za pierwsze 6 miesięcy roku 2009 i 2010 dotyczących liczby przewiezionych pasażerów oraz wielkości wykonanej pracy przewozowej w Małopolsce wynika, że nastąpił wzrost obydwu tych wskaźników. W stosunku do I półrocza 2009 roku zanotowano większą o około 5% frekwencję w pociągach, podobnie kształtowała się również praca przewozowa, która w odniesieniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku zwiększyła się o około 40% - informują pracownicy Departamentu Transportu i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
- Na ten wzrost ma niewątpliwie wpływ wprowadzenie na 46 odcinkach oferty „Połączenie w dobrej cenie” na długich relacjach (np. Kraków – Zakopane 144 km, Kraków – Nowy Sącz 166 km, Kraków – Krynica 227 km). Ponadto na wzrost liczby podróżnych korzystających z usług przewozowych mają wpływ m.in. specjalne oferty taryfowe z cenami konkurencyjnymi w stosunku do innych przewoźników, takie jak bilety strefowe jednorazowe i okresowe obowiązujące wokół aglomeracji krakowskiej. Połączenie w dobrej cenie (obecnie w naszym regionie 46 odcinków objętych jest promocją pozwalającą zaoszczędzić niekiedy 60% w porównaniu z cenami podstawowymi), tańszy o 10% Zintegrowany bilet, wspólny na komunikację miejską i pociągi, a także przejazdy grupowe itp. – wyjaśniają urzędnicy.
- Przypuszczalnie przedstawione wskaźniki mogłyby osiągnąć wyższy poziom, gdyby nie kilkukrotnie nawiedzające region południowy powodzie, które spowodowały okresowe utrudnienia w ruchu pociągów i przez to wymuszoną rezygnację części klientów z podróży koleją – dodają przedstawiciele UMWM.
źródło: Rynek Kolejowy
Darek -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-09-2010, 19:16
Jak się chce i pomyśli to można przekonać i zachęcić potencjalnych pasażerów do korzystania z kolei.
Super to niech się wezmą do roboty, i puszczą więcej pociągów! Widać, ludzie w MP chcą korzystać z komunikacji kolejowej. Ale to 5% tylko... ciekawe, jakie są tendencje na poszczególnych trasach.
No proszę, probusiarski beton PR Kraków robi absolutnie wszystko, żeby zniechęcić ludzi do korzystania z kolei regionalnej, a ludzie mimo to uparcie i na złość kolejarzom jeżdżą pociągami.
Proponuję wywalić nieudolnego dyrektora PR Kraków i jego świtę na zbity pysk, a frekwencja wzrośnie nie o kolejne 5%, a co najmniej o 15%.
_________________ KOLEJ tak - PKP nie
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-09-2010, 18:10
Taaa pasazerowie zachęceni do korzystania z uslug PR Kraków mozliwoscia zakupu biletu zintegrowanego pozwalają zaoszczędzić 10% pieniazkow, teraz zostana zniecheceni podwyzka ceny biletu strefowego o wlasnie 10%...
Dawac strefe do Brzeska, natychmiast ! Ludzie coraz częściej jadąc z Krakowa do tego miasta wybierają już nawet nie busiki, ale nawet Szwagropole, TransFreje, czy autobusy lecące na Zamosc czy St. Wole ! To nie do pomyslenia jak kolej przepadła w tym miescie !
Kolej jest konkurencyjna i czasem przejazdu, i iloscia polaczen (20 par pociagow REGIO) a do pociagow do Krakowa wsiada kilka-kilkanascie osob ! Problemem jest cena- 5 zł za busa, 11 zł za pociag- czemu nikt z tym nic nie robi
Pułtuś ale pamietać też trzeba , że pasażerowie jeżdząc na strefowym płacą dalej mniej niż w normalnej taryfie , więc i tak powinni się cieszyć
np
Krzeszowice strefowy 5,20 zł , miesięczny 115 zł , w normalnej taryfie to 7 zł i 175 zł
Trzebinia 7,50 zł i 160 zł ( PWDC 6 zł ) , w normalnej 9 zł i 190 zł
Chrzanów Śród. 7,50 zł i 160 zł ( PWDC 6 zł ) , w normalnej 10 zł i 220 zł
Strefa jak najbardziej powinna być coraz bardziej rozszerzana . Ostatnio w przełomie był wywiad z burmisztrzem Libiąża i zamierza walczyć o III strefą .
Jak tak dalej pójdzie to i Oświęcim zapragnie strefy.
Poza tym nie można stref wydłużac bez końca. Owszem to może zwiększyć ilośc pasażerów, ale też ograniczy wpływy z biletów.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
przy szlakowej jaka jest między Trzebinią , a Oświęcimiem to Oświęcim jak najbardziej mógłby do strefy wejść , tym bardziej , że lini nie zamierza się remontować , a od grudnia kolejne ograniczenia wejdą .
Lepiej wozić pasażerów i wygrywać z busami ( Chrzanów ) niż przewozić powietrze np. dzisiejszy R-30134 w Chrzanowie Śródmieściu wysiadło ponad 30 osób , a dalej pojechało z 10/15 z czego pewnie większośc na fabloku wysiadła
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-09-2010, 15:12
kris123 napisał/a:
Jak tak dalej pójdzie to i Oświęcim zapragnie strefy.
.
Jesli bedzie ku temu przesłanie ekonomiczne, to nie widzę problemu żeby tak było.
Do Oswiecimia niby tyle pociagow, a ilekroć widuje PKSy Krakow-Oswiecim, to jezdza zapchane poczekamy, zobaczymy, po remoncie E30 dużo się zmieni- busiarstwo na Slask zostanie całkowicie zmiecione z powierzchni ziemii.
bo do Oświęcimia pociąg się wlecze 10 km/h w Libiążu , 20 km/h w Chrzanowie , ogólnie średnio 30km/h to nie ma jak tłumów oczekiwać .
Pożyjemy zobaczymy ,jaki będzie rozkład , jaka cena biletu itp . Autobusy/Busy są zdecydowanie tańsze
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-10-2010, 19:26
Tyle że kolej ma dwa asy w rękawie, a busiarstwo nie.
Kiedyś wkoncu bedzie remont szlaku i kiedys wkoncu przyjda nowe pojazdy szynowe. Do Oswiecimia nie bedzie sie jechalo 2 h tylko godzine pietnascie- a busy osiagnely juz szczyt swoich mozliwosci- nigdy nie beda ani szybsze, ani wygodniejsze
Infrastrukturę drogową też się rozbudowuje - przykład Nowy Sącz - Kraków, jeszcze 10 lat temu autobusy jeździły 2 godziny 25 minut, teraz najszybsze jadą godzinę i 50 minut i można jeszcze szybciej
Warto pamiętać, że w przypadku Oświęcimia dochodzą jeszcze turyści krajowi (zagraniczni jeżdżą Cracow Tours za 96 zł!), dla których cena jest najważniejsza.
tylko kiedy ?? za 5 , 10 ,15 lat ?? Kiedy już może nie być pociągów na tej lini .
Na dzień dzisiejszy nikomu nie zależy na remoncie lini Trzebinia - Oświęcim , od grudnia ma być fantastyczna średnia 25 km na godzine więc w ciemno można stawiać jaka będzie znikoma frekwencja , a co za tym idzie likwidacja kursów , szczególnie tych popołudniowych na Kraków .
A konkurencja nie śpi busy co 15 minut , dziś ruszyła nowa linia autobusowa z Chrzanowa na Kraków po A4
Pociągów jest sporo to fakt. jeżdżą w takcie godzinnym i to jest plus tyle, że stan torowiska za Trzebinią jest zabójczy. Pociągi wleką się i to jest efekt , ż nie są przepchane. Szybki remont może pomóc, tylko skąd wziąć pieniadze
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum