Co do Katowic to też uważam że większa ilość pociągów regio w tym kierunku nikomu nie zaszkodzi. Brakuje mi jedynie wieczornego regio z Katowic do Krakowa który przez wiele lat kursował i w zeszłym roku został uwalony, a pusty wcale nie jeździł.
Tym bardziej że jest planowany IR z Wrocławia który będzie wyjeżdżał z Katowic o 21.20, ale jedynie w niedziele , a moim zdaniem powinien jeździć codziennie (najlepiej na odc. Katowice-Kraków jako regio), bo o tej porze z Katowic, Mysłowic czy Jaworzna ciężko się jest wydostać w kierunku Krakowa czymkolwiek.
Poza tym sprzydałyby się 2-3 pary Katowice-Tarnów-Katowice i by było całkiem znośnie.
Niech mi ktoś wytłumaczy takiego oto dziwoląga:
IR 3051 Kraków Gł. - Bohumin p. Wadowice, Bielsko-Białą - do KZL postój na każdym przystanku, od KZL tylko na wybranych. Czy DB ma złe oznaczenie tego cuda? Mają IR, a chyba raczej będzie to R+...
"Skalnica" oznaczona jako IR i kończy bieg na stacji Skalite, zaś pociąg do Koszyc do Koszyc nie pojedzie tylko do Plavca. To jakiś żart?
43430 z Bielska do Krakowa też ma oznaczenie IR... zatrzymuje się wszędzie.
CottonwoodEN71, ten do Bohumiona to normalny przyspieszony regio, "Skalnica" pojedzie do Żyliny i ten pociąg do Koszyc też pojedzie do Koszyc, niemniej DB zwykle podaje dla pociągów regio stacje graniczne jako stacje docelowe. Poza tym rodzaje pociagów są jak zwykle pomieszane Ale ważne, że jakieś są Poza tym i tak nie ma części pociągów, m. in. IR "Ślązak" Kraków-Zielona Góra (powrotny natomiast jest).
Co do pociągu 4.48 ze Stróż jest to pociąg kolejarski, ale i służy dowozowi do szkół i jeśli faktycznie ma być na 7 w Krynicy musi jechać o tej porze. Poza tym ci kolejarze też jakoś się do roboty dostać muszą. I proszę pociągi do Biecza znikły. Teraz dopłacać będą firmie autobusowej za to, żeby organizowały przewozy. Chore to wg mnie. Pociąg do Koszyc powinien być przyśp, ale nie ma pociągu który w obrębie 30 min zatrzymywał by się na każdym przystanku więc nie ma rady. Co do Zakopianki doszły 2 pociągi do Suchej 15.25 i do Zakopanego po 18.30, i wszystko by było dobrze gdyby nie durne zamknięcie kasy, która skutecznie obniży wpływy. Paranoja 60tyś biletów i wycvięli kasę... I durna info, że anjbliższa odprawa Sucha i Zakopane. Mam nadzieję, ze kasa w rabce powróci, zamiast tego można zamknąć lub ograniczyć Wadowice ( 22 tyś). Kolejny minus IR Gubałówka zamiast codziennie w wakacje pojedzie w 1 dzień w tygodniu, przykład spieprzenia czegoś co jest dobre.
Co do skalnicy pojedzie do Ziliny. takt na Wieliczkę zapewniony, dodatkowy kurs do tarnowa koło 9. Ogólnie bez rewelacji są plusy ale i ogromne minusy, a zamykane kolejne linie i kasy odbiją się na PR czkawką i kacem
Na Sedziszów raczej bez zmian. Spore cięcia na Zagórz, brakuje pociągów do Hyrowa...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
w każdym razie niech kursuje. I tak i tak 100% zysku jest, 1 % kolejarz na ryczałt i 99 przewoźnik a czy dopłąca przewoźnik czy podróżny to specjalnego znaczenia nie ma
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
W sumie obiektywnie rzecz biorąc PR w naszym rejonie lepiej zarobi przewożąc kolejarza do Stróż - 1,50 + wspomniany przez krisa ryczałt do pełnej stawki (bodajże 7zł) od pracodawcy niż pełny bilet "połączenie w dobrej cenie" za 3zł za który płaci marszałek województwa swoją dotacją. A jak to faktycznie się bilansuje wiedzą tylko same PR-y.
Co do Zakopianki doszły 2 pociągi do Suchej 15.25 i do Zakopanego po 18.30
Nie, nie tak. Doszedł 1 pociąg, ten o 18.30. 15:25 to przesunięty pociąg z 14.44.
Odjazdy do Suchej z Krakowa, wg RJ 2010/11:
5:22 Zakopane (D)
7:45 Zakopane
12:25 Zakopane
15:25 Sucha Beskidzka
16:25 Sucha Beskidzka
18:43 Zakopane
22:34 Sucha Beskidzka
Podoba mi się takt motyw z końcówką 25. Myślę, że zarówno z godziny 12:25 jak i 15:25 skorzysta więcej pasażerów, szkoda jednak, że 15:25 jedzie tylko do SB.
Cieszy mnie też dodatkowy pociąg do Oświęcimia p. Spytkowice [odjazd 19:15].
Martwią Wadowice, choć pociąg do Bohumina jest pewnym polepszeniem oferty na tym odcinku.
Oj troszku się mylkisz . Bo ja teraz zauważyłem, że przez zciachanie pociągu na odc. Sucha-Zakopane powstaje luka 6.5 godzinna, a z tego mamy problem. Bo obserwując odjazdy z rabki nie ma pociągu od Suchej do Zakopanego którym można wrócić z roboty. Bo kto będzie czekał na pociąg od 14.51( czyli 30 minut za wcześnie) do 21.27. Skopali to niestety. O ile na odc. Kraków-Kalwaria to jest plus,o tyle wycofanie pociągu roboczego zbierającego ludzi z makowa,jordanowa, Rabki i nowego targu i innych jest BLEDEM.
Odj z Rabki mamy takie:
kierunek zakopane
6.02
7.51
10.15
14.51
21.27
kier kraków
6.18
10.29
13.45
15.24
18.57
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
na papierze w sumie wygląda to pięknie . 26 pociągów Kraków - Oświęcim , PWDC , większa częsć trasy objęta strefą . Tylko ta prędkośc w nowym rozkładzie pociąg 15/20 minut dłużej ma jeżdzić co spowoduje odpływ pasażerów
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-11-2010, 22:42
Aha, czyli jednak nie ma dodatkowej pary do Zakopanego, tylko przesunieta godz. odjazdu? Ten 14 42 tylko do Suchej, dalej sa tylko cztery pary:cry:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum