Dziś otwarcie. Widzewski dworzec czeka na podróżnych !
W odnowionym budynku znajduje się więcej kas biletowych, ławek oraz bezprzewodowy internet, z którego podróżni będą mogli bezpłatnie korzystać, czekając na pociąg
Przygotowania do otwarcia trwają od kilku dni. Wczoraj przywożono ostatnie meble do wyposażenia kas i ustawiano ławki. Kilkanaście osób sprzątało pomieszczenia i robiło poprawki.
Udostępniono drugi z parkingów, który - mimo zakończenia prac - nadal był zamknięty. Nie było bowiem odbiorów technicznych, a bez nich nie wolno otworzyć placu. Sytuacja denerwowała kierowców, dla których aut brakowało miejsc na pierwszym parkingu i zmuszeni byli zostawiać je na pobliskim osiedlu.
Przebudowa dworca i jego okolic związana jest z przejęciem przez stację ruchu z Dworca Fabrycznego, który w marcu zostanie zamknięty i zburzony - nowy dworzec będzie wybudowany pod ziemią.
Przez najbliższe lata to właśnie na dworcu Łódź Widzew będzie zatrzymywać się większość pociągów przyjeżdżających do Łodzi. Żeby wszyscy podróżni się pomieścili, trzeba było rozbudować budynek i przystosować go do tak dużego ruchu.
Powstało dodatkowe skrzydło, w którym znajdują się kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia. W drugiej części jest miejsce na kiosk i punkt gastronomiczny. Rozstrzygnięto już przetargi i wkrótce zostaną one zagospodarowane.
Przebudowane zostały również drogi dojazdowe do stacji. Wzmocniono nawierzchnię na ul. Augustów oraz ul. Służbowej. Powstały też dwa parkingi. Jeden na 150 aut, drugi na ok. 200.
Bezpośrednio przy dworcu stanęły cztery przystanki komunikacji miejskiej. Zatrzymywać się na nich będą autobusy: 69, 69A, 69B, 75, 77, 85, 85A i N1. Podróżni będą mogli skorzystać także z autobusów: 90, 91, 91A i 91B oraz tramwajów: 8, 9, 10. Do tramwajów trzeba przejść jednak kilkaset metrów.
Przebudowa dworca kosztowała blisko 6 mln zł. - Jest już gotowy na przejęcie ruchu z Dworca Fabrycznego - mówi Marcin Barański, dyrektor biura ministra infrastruktury. - Na stacji w późniejszym etapie zostaną jeszcze przebudowane perony.
Chodzi m.in. o starą, szpetną kładkę nad torowiskiem, którą ma zastąpić eleganckie przejście podziemne z windami dla niepełnosprawnych. A perony mają być przykryte dachem.
- Pod koniec miesiąca zakończy się pierwszy etap przetargu dla tego zadania. W marcu wybierzemy wykonawcę, który najpierw zrobi projekty, a później je wykona - mówi Marek Faber, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe. - Przejście podziemne oraz dwa nowe perony zostaną wykonane nieco z boku i ich budowa nie będzie kolidowała z obsługą pasażerską. Następnie przerzucimy na nie ruch i zajmiemy się terenem, który obecnie służy podróżnym - tłumaczy Faber.
W przyszłym roku zaczną się także prace na torach za dworcem, które stopniowo zaczną się chować pod ziemię, aby w efekcie wprowadzić pociągi do podziemnego dworca Łódź Fabryczna.
To jeden z etapów budowy trasy szybkiej kolei, która ma połączyć Wrocław, Poznań, Łódź i Warszawę.
Wszystko pięknie ładnie, ale dopiero co ten dworzec był remontowany! I znowu kupa kasy wydana bez sensu. A jeśli ma przejąć potok pasażerów z Fabrycznego to pojedyncze ręcznie otwierane drzwi to jakaś pomyłka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum