To cieszy i mam nadzieję że to nie kiełbasa wyborcza. Szczególny sentyment mam do pozycji 6 (Mielno). Bywałem tam często w dzieciństwie na koloniach i pamiętam jak się fajnie jeździło na tej linii. Szczególnie to podkładanie aluminiowych złotówek na szynach w Mielnie To były czasy, a składy były latem mocno napchane turystami.
Jednak niezależnie od doniesień prasowych z urzędnikami z UMu i lokalnymi politykami warto porozmawiać. To nie zaszkodzi.
Wszystkie wymienione trasy wpisano do umowy po to, by w razie ich reaktywacji nie było konieczności robienia dodatkowego przetargu na przewozy po tych liniach, bo to w warunkach UM trwa niemiłosiernie długo.
OPi
Może jest jakaś nikła szansa na reaktywację?
Kilka tygodni temu w Kurierze Szczecińskim dołączano informator budżetowy UM woj. Zach.-Pom.
Znalazłem tam artykuł o przewozach na liniach kolejowych (fragment):
Cytat:
Umowa ramowa określa również linie, na których przewozy mogą być uruchomione w trakcie jej obowiązywania, jeśli zostaną spełnione warunki techniczno-eksploatacyjne:
1. Szczecin Główny - Trzebież Szcz.
2. Złocieniec - Kalisz Pomorski
3. Stargard Szcz. - Lipiany
4. Płoty - Wysoka Kamieńska
5. Połczyn Zdrój - Świdwin
6. Mścice - Mielno Kosz.
OPi, pamiętasz które to było wydanie Kuriera? Byłoby fajnie, gdybym miał dostęp do tego, o czym piszesz. Byłby to dodatkowy atut w rozmowach na szczeblu lokalnym. Dobrze, że to zestawienie ujęto w ramach umowy - dzięki temu sprawa nabrała formalnego charakteru.
Tymczasem brak odpowiedzi z UMu. Telefonów też nikt nie odbiera. Ale jeszcze spróbuję. Artykuł artykułem, ale moje pytania były bardziej szczegółowe. ;-)
Czy trafnie zgaduję, że masz jeszcze ten dodatek (no, chyba, że zapamiętałeś pozycje i kolejność w tabelce tak szczegółowo )? Czy mógłbyś go jakoś udostępnić (zdjęcie cyfrowe, skan)?
Tymczasem brak odpowiedzi z UMu. Telefonów też nikt nie odbiera. Ale jeszcze spróbuję. Artykuł artykułem, ale moje pytania były bardziej szczegółowe. ;-)
A pod jaki numer dzwoniłeś?
Nie wiem czy telefon to właściwy sposób na rozwiązanie tego typu problemów, ale jakby co to baza teleadresowa Urzędu Marszałkowskiego jest tu:
http://www.wzp.pl/umwzp/baza_teleadresowa/
Dzwonić należy do Wydziału Infrastruktury i Transportu.
OPi, dzięki wielkie, bardzo się przyda to, co przesłałeś. :-)
Stoker, chciałem zatelefonować tylko po to, aby dowiedzieć się, kiedy uzyskam odpowiedź na maila. Osobiście zamierzam wybrać się do lokalnych samorządowców, ale dopiero wtedy, gdy będę dysponował jakimiś przydatnymi dokumentami. Za taki uważam odpowiedź z UM.
Znam stronę, którą podałeś i z trzema wymienionymi tam numerami próbowałem się połączyć.
Nie zapominajmy też o tym, aby skontaktować się z mieszkańcami powiatu Pyrzyckiego. To dla nich w pierwszej kolejności byłaby ew. reaktywowana linia. Chodzi mi tutaj oto aby ich też zainteresować tą sprawą jaką mieszkańców. Bo jednak my jesteś z innych miast (chyba) a jak mieszkańcy też pokażą, że chcą reaktywacji to niewątpliwie będzie łatwiej.
Wyżej podałem link do artykułu na Rynku Kolejowym w którym jest też podana informacja o tym, że ofertę można poszerzyć o m.in linię z Stargardu do Pyrzyc. Jednak jako, że jest to wiadomość archiwalna i żeby ją przeglądać trzeba mieć konta na stronie Rynku Kolejowego pozwolę sobie wkleić cały artykuł z zaznaczeniem interesującego nas kawałka.
Przetarg na przewozy pasażerskie
Województwo zachodniopomorskie rozpisało przetarg na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie regionu w latach 2009-2012. Wartość kontraktu to prawie 160 mln zł.
Wśród wymogów stawianych chętnym do wzięcia udziału w przetargu znalazło się dysponowanie potencjałem umożliwiającym wykonanie usług stanowiących przedmiot zamówienia:
- minimum 66 elektrycznych zespołów trakcyjnych o pojemności minimum 160 miejsc siedzących każdy, wyposażonych w centralnie zamykane drzwi wejściowe oraz zdolnych osiągać prędkość maksymalną co najmniej 100 km/h,
- minimum 6 spalinowych zespołów trakcyjnych o pojemności minimum 160 miejsc siedzących każdy, wyposażonych w centralnie zamykane drzwi wejściowe oraz zdolnych osiągać prędkość maksymalną co najmniej 100 km/h.
Innym wymogiem jest należyte wykonanie w ostatnich 3 latach przynajmniej jednej usługi w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich o wielkości rocznej pracy eksploatacyjnej co najmniej 4 mln pociągokilometrów.
Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT to 159 612 337,00 zł. Jedynym kryterium oceny propozycji jest cena.
Oferty zostaną otwarte 26 listopada.
Zamówienie obejmuje świadczenie przewozów w relacjach:
Gdańsk - Słupsk - Koszalin - Świdwin - Stargard Szczeciński (linia nr 202),
Chojnice - Szczecinek - Złocieniec - Runowo Pomorskie (linia nr 210),
Wrocław - Zielona Góra - Kostrzyn - Chojna - Gryfino - Szczecin Gł. (linia nr 273),
Poznań - Krzyż - Stargard Szczeciński - Szczecin Gł. (linia nr 351),
Szczecin Dąbie - Goleniów - Międzyzdroje - Świnoujście (linia nr 401),
Koszalin - Kołobrzeg - Trzebiatów - Gryfice - Goleniów (linia nr 402),
Piła - Ulikowo (linia nr 403),
Szczecinek - Białogard - Kołobrzeg (linia nr 404),
Piła - Szczecinek - Miastko - Słupsk (linia nr 405),
Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski (linia nr 407),
Złocieniec - Kalisz Pomorski (linia nr 410),
Sławno - Darłowo (linia nr 418).
Zamawiający może poszerzyć zamówienie o:
Szczecin Gł. - Trzebież Szczeciński (linia nr 406),
Stargard Szczeciński - Pyrzyce - Lipiany (linia nr 411),
Płoty - Wysoka Kamieńska (linia nr 420),
Świdwin - Połczyn Zdrój (linia nr 421),
Mścice - Mielno Koszalińskie (linia nr 427).
Czy ta linia Płoty-Wysoka ma obecnie jakiś sens? Wg mnie z kolei, pociągi powinny wrócić ale tylko na odcinek Police zakład/Jasienica-Niebuszewo. Pętla wokół miasta narazie nie jest potrzebna, a co najwyżej do Turzyna. Jednak powinno się pomyśleć o relokacji przystanków w północnej cz. Szcz. oraz lepszych dojść do nich.
Pętla wokół miasta narazie nie jest potrzebna, a co najwyżej do Turzyna. Jednak powinno się pomyśleć o relokacji przystanków w północnej cz. Szcz. oraz lepszych dojść do nich.
To tak jak ty mówisz, to połączenie na pewno nie miałoby sensu, bo nie byłoby żadnego skomunikowania na dworcu Głównym i wtedy na pewno nikt by nim nie jeździł.
Raczej dużo chętnych do przesiadek nie będzie, chodzi głównie o szybki dowóz do centrum. A z Turzynu na Główny to pusty przebieg i długi. Tabor niewykorzystany. Z kolei z Niebuszewa optymalne połączenie tram z centrum. Ale na Turzyn mógłby jechać. Jeszcze lepsza opcja: wybudowanie przez miasto estakady od E.Plater do wiaduktu i włączenie tramwaju bezpośrednio w linię. Pod skrzyzowaniem przy dawnym Domu Marynarza krótki tunel je omijający i wprowadzający linię na estakade. Wreszcie i Stettin miałby premetro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum