Jeśli będzie jechał według rozkładu, który jest rozkładem zarysowym IC, to uwalą to połączenie zaraz w marcu, albo i wcześniej. Cztery i pół godziny do Warszawy to przesada
Warte uwagi jest to, że brakuje skomunikowań w Lublinie na pociągi do Warszawy i tylko jeden w ciągu dnia będzie miał czas mniejszy niż 4 godziny, reszta 4-5 godzin! Gratuluję bezmyślności!!!
[ Dodano: 12-11-2010, 20:24 ]
miało być jeszcze połączenie IR do Radomia i do Warszawy.... pewnie nic z tego
Poza tym skomunkowanie pociągów R z pociągami TLK w Lublinie jest co najmniej fatalne dla Chełma
Na to wygląda ,iż bezpośrednie połączenie do Warszawy mamy jednak potencjał naszego miasta wciąż nie jest w pełni wykorzystywany bo przecież istnieje jeszcze duże zapotrzebowanie na inne kierunki niż stolica a mianowicie Kraków. W stolicy małopolski studiuje bardzo wiele osób z Chełma a PKS jest tego świadom.Prawie codziennie PKS Chełm-Kraków odjeżdża niemal pełny często jest tak dużo pasażerów ,że przewoźnik musi podstawiać dwa autokary, Pks poszedł nawet nawet na rękę i utworzył kurs ekspresowy zatrzymujący się po drodze tylko w trzech miastach.
Gdyby PR lub PKP IC zechciałoby by utworzyć połączenie Chełm-Kraków myślę ,że 97% osób byłoby skłonnych przesiąść się do pociągu ponieważ w świadomości polaków pociąg to najbezpieczniejszy środek transportu. Jeżeli chodzi o czas przejazdu to byłby on porównywalny. pozostaje jeszcze kwestia ceny musiałaby być znacznie niższa od taryfy PKS-u. I tak każdego dnia PR i IC uciekają setki złotych dziennie.
Co do pociągów REGIO Chełm-Lublin to potrzeba reformy na tej trasie.Nie jest źle ale mogło by być lepiej.
Po pierwsze ,zmiana w cenniku biletów mam na myśli tu promocje weekendowe przy zakupie biletu w obie strony bo właśnie w soboty i niedziele dużo osób jeździ do Lublina w celach rozrywkowych.Ważna jest również cena biletów miesięcznych.
Warto również przywrócić jednakową cenę biletów dla stacji Chełm i Chełm Miasto.
Po drugie, należy do maksimum skrócić czas przejazdu poprzez skrócenie postojów na niektórych stacjach z minuty do pół minuty.A także wprowadzenie kilku
REGIO + to znacz aby niektóre pociągi nie zatrzymywały się na stacjach : Zawadówka,Zalesie Kraszeńskie, Wólka Kańska i Świdnik Wchód. Ponieważ w wielu wypadkach generuje to straty i niepotrzebnie wydłuża podróż.
To, że w rozkładzie jest np: 9:53/54 nie oznacza że postój trwa minutę.
Przykład: pociąg odjeżdża ze stacji x o 9:45,0. Jedzie 8,5 minuty, a więc do stacji y przyjeżdża o 9:53,5. Postój trwa pół minuty do 9:54,0. To nie śmieszne wcale, ale prawdziwe, rodem z trasowania PLK. Przyczaiłem to na wywieszkach PKP IC w Poznaniu o zmianach tymczasowych, było dla TLK 1811: Szamotuły 18:23,5/24,0. Wronki 18:36,0/18:36,5. Krzyż 18:55,5/18:56,0.
sasho33, tak, wiele, bardzo iele jest takich przypadków, a szczególnie przy rozkładach zamknięciowych, objazdach itp.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Gratuluję pomysłu na dołączanie wagonów 2 klasy do pociągu KIEV EXPRESS na odcinku Dorohusk-Warszawa Zachodnia. Pociąg wyruszy o 4.42 z Chełma, a o 8.50 będzie na Centralnej! 4 godziny i 8 minut!!!!!!!!!!!!!! Rekord Polski! Chyba nawet osobowy relacji Chełm-Waraszawa-Łódź, który jeździł 30 lat temu pokonywał tę trasę szybciej!!! I kto będzie tym monstrum jeździł? Trudno oprzeć się wrażeniu, że PKP rzucają takich ochłap mieszkańcom Chełma, czyniąc wielką łaskę, a potem wyciągną wniosek, że połączenie nie jest rentowne. 46 złotych za 4 godziny i 8 minut? To skandal!!! Więc niech lepiej uwalą ten pociąg jeszcze 11 grudnia zanim go wyślą! A busiarzom gratulujemy! Klientów przybędzie! Kolei także gratulujemy BEZMYSLNOSCI!!!
Już niedługo na Ukrainę pojedziemy pociągiem bezpośrednio z Chełma. Być może już wkrótce z Chełma ruszy bezpośrednie połączenie kolejowe na Ukrainę. Przejazd do ukraińskiego Kowla trwałby, wraz z wszystkimi odprawami granicznymi, około 3 – 4 godzin. Spotkanie w tej sprawie odbyło się w Kowlu.
W spotkaniu z ukraińskimi partnerami wzięli udział samorządowcy z Urzędu Marszałkowskiego Naszego województwa, przedstawiciele PKP oraz dyrektor Lubelskiego Zarządu Drogowych Przejść Granicznych i Józef Górny ze strony władz Chełma.
Wiceprezydent miasta uważa, że szanse na uruchomienie takiego połączenia są bardzo duże. Sprawą zainteresowana jest także strona ukraińska. Przedstawiciele Przewozów Regionalnych obliczają, że taka linia byłaby opłacalna. Obliczono wstępnie, że koszt przejazdu mieściłby się w kwocie 10 złotych w jedną stronę. Cena bez wątpienia bardzo przystępna. I co najważniejsze byłaby to podróż w miarę szybka i wygodna, bez czekania wiele godzin w kolejkach na granicy. Ustalono ze stroną ukraińską, iż codziennie odjeżdżałyby dwa pociągi – jeden rano a drugi w godzinach późno popołudniowych. Łącznie taki przejazd miałby trwać pomiędzy trzy a cztery godziny, czyli szybciej niż normalnie samochodem.
Po rozmowach z Ukraińcami potrzeba jeszcze porozumienia z Izbą Celną i Strażą Graniczną. Według prognoz Górnego zostanie to załatwione do końca tego miesiąca. Wiceprezydent przewiduje, że pierwszy pociąg do Kowla mógłby wyjechać z naszego miasta w połowie tego roku. Według niego skorzystają na tym połączeniu obie strony. Pomysł bardzo dobry, popieramy i trzymamy Pana wiceprezydenta za słowo.
No ale kibicować trzeba...autobusem jeździ się dość nieprzyjemnie, kolejka do odprawy jest często makabrycznie długa, godzinę można jeszcze posiedzieć ale nie cztery...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum