rev2010, masz nawet na forum w dziale "wojewodztwo dolnoslaskie" watek o wymienionych przeze mnie 5 EZT-ach, poza tym masz o tym na stronie kolejedolnoslaskie.eu, jesli dobrze pamietam adres internetowy tej (tfu!) spolki samorzadowej. Co do terminu wykonania polaczen w przetargach to masz racje. Niestety, beton betonem zostanie i nadzieja tylko w tym, ze sie pokruszy (o ile nie jest zbrojony).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Moglem czegos nie dopatrzec, przyznaje. Nie mam ani producenta, ani terminu realizacji. Nie wiem tez, czy ma to UMWD, niemniej KD zrobilo juz z tego taka propagande (przywlaszczajac juz sobie wszystkie 5 wozow, a przeciez to ma kupic UMWD i moze oddac w dzierzawe PR), jakby wozy na dniach mialy wyjechac z fabryki i przybyc do Wroclawia albo Legnicy... Przynajmniej tak zrozumialem artykul na stronie KD.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
No i mamy odpowiedź na matematyczną zagadkę postawioną przez Patryka Wilda - 155.222.524,28 zł.
Utrzymanie obecnego rozkładu jazdy z obecnymi przewoźnikami kosztować będzie województwo więcej ponad 51,7 mln zł każdego roku. To efekt nieudolnej polityki transportowej prowadzonej przez obecną władzę pod przewodnictwem Marka Łapińskiego, Zbigniewa Szczygła i Agnieszki Zakęś. Nic nie wyszło z akcji "dupochron" o której wspominał Nikolai tuż po ogłoszeniu tego "przetargu". Ciekawi mnie co teraz zrobi beton UMWD. Przecież nie znajdzie nowego przewoźnika do obsługi wszystkich tras, po których jeżdżą obecnie Przewozy Regionalne. Spółka do zadań specjalnych, jak to mawiał Zbigniew Szczygieł, na początku tego roku też nie jest w stanie uratować sytuacji, bo cały dostępny tabor już dziś nie wystarcza na realizacje powierzonego przez organizatora przewozów rozkładu jazdy.
Pytanie tylko czy cały ten przetarg nie miał być zamieceniem pod dywan problemu do wyborów samorządowych, a po wyborach to niech się martwią następcy, bo ta władza dobrze wie, że zostały jej już tylko dwa tygodnie!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Moglem czegos nie dopatrzec, przyznaje. Nie mam ani producenta, ani terminu realizacji. Nie wiem tez, czy ma to UMWD, niemniej KD zrobilo juz z tego taka propagande (przywlaszczajac juz sobie wszystkie 5 wozow, a przeciez to ma kupic UMWD i moze oddac w dzierzawe PR), jakby wozy na dniach mialy wyjechac z fabryki i przybyc do Wroclawia albo Legnicy... Przynajmniej tak zrozumialem artykul na stronie KD.
Urząd Marszałkowski udzielił poręczenia Kolejom Dolnośląskim na dofinansowanie części projektu resztę KD ma pozyskać z funduszy unijnych a dopłacić jedynie Urząd Marszałkowski ale beneficjentem tych środków są koleje dolnośląskie i dla nich będzie sprzęt ale spokojnie jeszcze nawet nie ogłoszono przetargu dopiero jest wniosek do Brukseli w fazie opiniowania a kiedy przyjdzie pozytywna decyzja wtedy dopiero będzie można ogłosić przetarg na dostawę co oznacza, że może jeszcze z rok potrwają same procedury, a przecież i trzeba brac pod uwagę jeszcze i ewentualne sprzeciwy i odwołania tak więc czekaj tatka latka
Procedury przetargowe potrwaja, wiec KD nawet na Euro nie zdazy ich kupic, bo tylko w Polsce potencjalnych realizatorow ewentualnego zamowienia jest trzech (Pesa, Newag, Stadler). Jesli oczywiscie Bruksela odpowie pozytywnie. Jak nie, to na dolnoslaskich torach nadal beda krolowac kible, kolzlomy i pesobusy. Dzieki za naswietlenie sprawy.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Moim zdaniem UMWD czekal, az oferte zlozy KD. A ze przewoznik ten oferty nie zlozyl, przetarg odwolano. Tak ja to widze.
UMWD na nic nie czekał, bo interes KD w tym pseudo-przetargu był już zabezpieczony. Jeśli dobrze wczytacie się w SIWZ to zobaczycie, że przetargiem nie były objęte linie kolejowe obsługiwane przez KD, a na liniach objętych przetargiem była klauzula, że będzie po nich jeździł jeszcze inny przewoźnik (w domyśle KD), tak jak to obecnie odbywa się na linii Wrocław - Węgliniec i Kamieniec - Kłodzko, gdzie obok PR jeżdżą także KD.
Poza tym, żeby składać w przetargu swoją ofertę to trzeba mieć tabor, a KD nie mają nic. Wszystkie szynobusy, którymi dysponują KD należą do UMWD.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Kolejny geniusz się znalazł. I niby czym wg Ciebie ta kolejna, czy nawet miedziowa spółeczka będzie wozić ludzi? Szczególnie, że proponujesz tutaj przekazanie SA do Przewozów Regionalnych? Poza tym tak jak wcześniej napisał Ralny, w SIWZie było wyraźnie zapisane, że część linii jest z przetargu wykluczona. Chodzi o linie, które obsługiwać będą KD _szynobusami_ należącymi do samorządu.
Przedłużenie umowy, bo samorząd nie ma innego wyjścia. To chyba logiczne. No jeszcze jest jedno radykalne rozwiązanie: zamówienie usługi u przewoźników drogowych czyli likwidacja przewozów kolejowych na liniach obsługiwanych przez Przewozy Regionalne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum