Wysłany: 16-07-2010, 15:59 MPK Wrocław z licencją na przewozy koleją
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał wrocławskiemu MPK licencję, zgodnie z którą spółka będzie mogła przewozić pasażerów również pociągami. - To decydujący krok do tego, byśmy mogli uruchomić kolej aglomeracyjną - mówi wiceprezes MPK Patryk Wild.
- MPK czekają duże zmiany. Jesteśmy jedną z pierwszych spółek miejskich, która uzyskała licencję na świadczenie usług kolejowych - mówi Wild. - Dzięki tej licencji możemy rozpocząć rozmowy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe, by uzyskać dostęp do torów i uruchomić kolej aglomeracyjną. Pierwszą jej linię zamierzamy otworzyć pod koniec przyszłego roku na odcinku Psie Pole - Dworzec Główny - Brochów.
Nie wiadomo jednak, czy trasy nie trzeba będzie skrócić ze względu na trwający remont Dworca Głównego. - Będziemy o tym rozmawiać z PKP - mówi Wild.
MPK nie ma na razie zamiaru kupować pociągów. - Pasażerów wozić będą szynobusy, weźmiemy je w leasing - zapowiada wiceprezes.
Licencja pozwoli też MPK rozpocząć przygotowania do uruchomienia w przyszłości tramwajów dwusystemowych, czyli takich, które kursują zarówno po torowiskach tramwajowych, jak i kolejowych. - Taki pojazd będzie mógł dojeżdżać do np. Rynku, po czym zabrać pasażerów choćby do Obornik - mówi Wild.
Dotychczas nigdzie w Polsce nie funkcjonuje takie rozwiązanie. Dlatego przy pracy nad projektem MPK liczy na wsparcie Belgów. Wczoraj spółka podpisała umowę o partnerstwie z Przedsiębiorstwem Transportu Regionalnego z Brukseli. Belgijskiemu odpowiednikowi naszego MPK udało się w ostatnich latach dwukrotnie zwiększyć liczbę pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. - Nasza współpraca będzie polegać na wymianie wiedzy i doświadczeń - powiedział Patrick Bultynck, dyrektor w belgijskiej spółce.
Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Hmmm ciekawe...mysle ze jednak Pan Wild dostanie jakies klody pod nogi wiem ze w UMWD nieprzepuszcza mu tego zeby jego pociag wyjechal szybcij niz ten do lotniska...
Pierwsze pociągi mają pojawić się już w 2011 roku. Pojadą z Dworca Głównego m.in. do Siechnic i Wrocławia Pracze.
- Początkowo planujemy dwie relacje: Wrocław Pracze - Wrocław Główny oraz Siechnice - Wrocław Główny - Wrocław Nadodrze - Długołęka. W kolejnych latach zakładamy uruchamianie kolejnych połączeń - powiedział portalowi KOW Janusz Krzeszowski, rzecznik prasowy MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu.
Wrocławskie MPK, jako jedna z pierwszych spółek miejskich, uzyskało licencję na świadczenie usług w zakresie przewozu kolejowego. Po urzędowych formalnościach planuje rozpocząć rozmowy z PKP PLK S.A. w celu uzyskania dostępu do kolejowej infrastruktury.
- Nie było żadnych problemów ze zdobyciem licencji. Współpraca z organem licencjonującym czyli Urzędem Transportu Kolejowego przebiegała, i mamy nadzieję, że dalej tak pozostanie, w bardzo dobrej atmosferze. Skrupulatnie staraliśmy się wypełnić wszelkie wytyczne i zalecenia niezbędne do uzyskania takiego dokumentu - powiedział portalowi KOW Wojciech Zdanowski, z Działu Rozwoju i Analiz MPK we Wrocławiu.
Wstępnie miejskie przedsiębiorstwo zakłada inwestycję w nowoczesne szynobusy, które najprawdopodobniej będą wzięte w leasing.
- Chcielibyśmy przewozy uruchomić jak najszybciej, ale wcześniej chcemy dobrze i profesjonalnie przygotować się do roli przewoźnika kolejowego. Pierwsze pociągi naszej spółki pojawią się prawdopodobnie na wrocławskich liniach kolejowych w 2011, a pełna gotowość do zdolności przewozowej uzyskamy przed EURO 2012 – dodaje W. Zdanowski.
Licencja, jaką zdobyła spółka pozwala nie tylko na uruchomienia połączeń kolejowych, ale również na obsługę tramwajów dwusystemowych. Takie pojazdy mogą jeździć zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych.
- Usługi przewozowe świadczone przez naszą spółkę są finansowane przez miasto Wrocław. Projekt „kolejowy” jest to projektem pilotażowym. Chcemy sprawdzić, czy faktycznie pociągi miejskie spotkają się z zainteresowaniem Wrocławian, szczególnie tych zamieszkałych w odległych od centrum dzielnicach. Prowadzone przez nas badania marketingowe wskazują na potrzebę uruchomienia nowych usług przewozowych – mówi J. Krzeszowski.
Wrocławskie MPK szuka też wsparcia za granicą. Podpisana umowa o współpracy z Przedsiębiorstwem Transportu Regionalnego w Brukseli. Belgowie, ze względu na swoje długoletnie doświadczenie, z pewnością będą mogli służyć radą i pomocą.
- Jednak najwięcej obaw dostarczają nam liczne remonty i modernizacje prowadzone w obszarze Wrocławskiego Węzła Kolejowego. W szczególności dotyczy to prowadzonej rewitalizacji Dworca Głównego oraz estakady. Ale z drugiej strony, to dzięki tym inwestycjom możliwe będzie rozwój miejskich przewozów kolejowych w obszarze miasta Wrocławia – kończy W. Zdanowski.
źródło: KOW
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-11-2010, 19:44
Przed wyborami, w ramach kiełbaski wyborczej serwowanej przez Patryka Wilda, jutro ruszy specjalny szynobus, powiedzmy że MPK Wrocław.
Cytat:
13.XI.2010 - D - Uruchomienia kolei przez MPK Wrocław
Za pieniądze można wszystko i pewnie tu podziałała ta metoda. Ciekawe ilu ludzi nie dostrzegło, że jest to tylko i wyłącznie przedwyborcza propaganda..
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-11-2010, 22:45
Modliszka napisał/a:
Czy władze DB Regio wiedzą, że Przewozy Regionalne kupczą ich taborem w celach polityczno-propagandowych przed wyborami samorządowymi?
Co lepsze, w przerwie między przyjazdem szynobusu do Wrocławia (9:30) a odjazdem do Drezna (13:05).
mateusz123 napisał/a:
Czyli miałem dobre przeczucie że nie warto dzisiaj było iść na dworzec, a wiadomo czemu nie doszedł do skutku?
Może PLK wsparła trzebnickich professionals, którzy dziś nową, gorszą Pesą "przy udziale władz i społeczeństwa" objeżdżali odcinek Wrocław Główny - Wrocław Leśnica.
Życzę MPK powodzenia. Może ta 'konkurencja' pomiędzy pociągami umwd a mpk wyjdzie jeszcze nam na dobre.
Edytowane:
To co już powinno się jednak dziać jest próba nawiązania współpracy. Dobrze by było,u gdyby udało im się założyć wrocławski związek komunikacyjny, który sprzedawał by bilety i rozdzielal pieniądze pomiędzy przewoźnikami.
Mpk ma jeszcze tę przewagę nad pociągami marszałka, że dysponuje gotowym systemem taryfowym w obrębie aglomeracji. Jeżeli więc nie będzie współpracy, cienko to widzę. Szary obywatel wybierze tańszy pociąg. Preferencyjnie taki, na który ma już bilet miesięczny.
Dziś o godz. 9:57 z dworca głównego we Wrocławiu odjechał pociąg na zlecenie MPK Wrocław promujący Wrocławską Kolej Metropolitalną. Jednostka to spalinowy zespół trakcyjny produkowany przez Siemensa o nazwie Desiro należący do Deutsche Bahn, który kursuje np. pomiędzy Wrocławiem, a Dreznem.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zamierza wyleasingowac takie pojazdy właśnie od DB. Władze spółki wraz z Urzędem Miejskim chcą na uruchomić przewozy na odcinku Długołęka - Siechnice (to po zmianie prawa przewozowego) jednak na początek pociągi mają kursować pomiędzy stacjami Wrocław Psie Pole - Wrocław Mikołajów co 30 minut poza szczytem i co 15 minut w szczycie. Na razie nie wiadomo kiedy do tego dojdzie ponieważ MPK Wrocław nie posiada kompletu dokumentów pozwalających na samodzielne wykonywanie przewozów. Jeden kilometr wykonany przez taki pociąg przewoźnika ma kosztować ok. 20 zł.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
W sobotę pasażerowie będą mogli wypróbować nowoczesny autobus szynowy. MPK testuje go w ramach projektu uruchomienia Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej.
SERWISY
MPK Wrocław Na wycieczkę nowym autobusem szynowym będzie się można wybrać o godz. 11.27 i 12.12. Uczestników pierwszej przejażdżki MPK zabierze do Siechnic. Drugi kurs zaplanowano do Długołęki lub Brochowa. Odjazd z peronu drugiego na Dworcu Głównym.
Przejazd w obie strony jest darmowy. MPK rozda pasażerom ankiety, w których będą mogli wyrazić swoje opinie na temat szynobusu, ocenić na przykład, czy jest cichy i czy podróż nim jest wygodna.
Sporo ludzi przyszło. Dostaliśmy ankiety do wypełnienia, czy desiro się podoba czy ma odpowiednią ilość miejsc itp, w jakich relacjach chcemy aby jeździły pociągi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum