Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Zwolnienia w PKP IC - absurdy i bezsesnsy
Autor Wiadomość

ulubiona Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2009

PostWysłany: 21-11-2010, 20:19   Zwolnienia w PKP IC - absurdy i bezsesnsy Odpowiedz z cytatem

Jednym z założeń tego forum jest przyjrzenie się w jaki sposób władze PKP Intercity próbują wyłapać pracowników niewygodnych, aby można było uzupełnić liczbę 750 osób do ilości 2000 osób, bez możliwości interwencji związków zawodowych. Na zasadzie jest kij dajcie mi pracownika. Przytoczę przykład w jaki sposób można zakwalifikować pracownika do ewentualnej grupy do zwolnienia. Metody są różne, tylko nie wszyscy pracownicy o tym wiedzą. W Północnym Zakładzie PKP Intercity w Gdyni jeden z pracowników dostał wezwanie do wyjaśnienia następującej treści:
"Proszę o złożenie wyjaśnień w sprawie:
W jakim stanie technicznym został przygotowany skład pociągu nr.... relacji ........... w dniu .......... a szczególnie wagon.................., ponieważ kierownik pociągu na stacji . zgłosił, że podróżna wsiadając do stojącego pociągu przydeptała sobie na stopniu wagonu płaszcz i wpadła pomiędzy wagon a peron doznając urazu prawego podudzia?"
Ten pracownik jest zagrożony. Zachodzi pytanie: Ile takich absurdów jest do uwidocznienia.
Czy takim działaniem możemy powstrzymać zwolnienia pracowników potrzebnych, ale nielubianych ?
Zapraszam do dyskusji.

_________________
zasady, tak, ale równe dla wszystkich
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 21-11-2010, 20:46    Odpowiedz z cytatem

Widzę, że PKP IC dusi się w oparach własnych absurdów. Oby tak dalej, a za 2-3 lata po tej spółce pozostaną tylko wspomnienia...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 22-11-2010, 21:02    Odpowiedz z cytatem

Eee tam czym się przejmować...

Mnie tam średnio raz na tydzień jakaś "góra" straszy że mnie zwolni
a ja się tylko pytam czy już się pakować Cool

/pewnie w końcu zwolnią, ale przecież nie umrę chyba ze stresu?/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 26-11-2010, 00:12    Odpowiedz z cytatem

Mam przed sobą ciekawe pismo. Oto skrót:
Szczecin 19.11.2010
BZGST2a - 074-259/10
Pan Dyrektor Zakładu Północnego PKP Intercity S.A.

W kontekście ewentualnych zmian struktury Sekcji BZGST2 ( likwidacja gniazda Białogard ) ale także z przyczyn naturalnej absencji spowodowanej odejściami na emeryturę - proszę o wzięcie pod rozwagę i akceptację poniżej proponowanych zmian:
- w związku z w/w likwidacją gniazda Białogard istnieje konieczność zmiany miejsca pracy ( na Szczecin ) dla wszystkich pracowników, dla których istniałaby potrzeba zatrudnienia w Szczecinie. Dotyczy to zespołu drużyn trakcyjnych ale także Pani E.K. oraz Pani L.F. Obie pracownice obecnie poddawane są szkoleniu przed objęciem funkcji dyspozytora na tutejszym posterunku z dniem 01.12.2010 r. Traktowane to jest jako uzupełnienie stanu zespołu dyspozytorów, który z dniem 01.12.2010 zostaje uszczuplony o trzy osoby ( emerytury ). W przypadku drużyn trakcyjnych - zmiana miejsca pracy przyniosłaby skutek ograniczenia pracy nieefektywnej, w postaci jazd pasażerem, którą obecnej chwili jesteśmy zmuszeni stosować, powodując ograniczoną możliwość efektywnego wykorzystania drużyn trakcyjnych. W związku z powyższym prosimy o podjęcie kroków ( możliwie najszybciej ) zmierzających do zmiany miejsca pracy.
- Uzupełnienie stanu osobowego zespołu dyspozytorów naszej Sekcji mogłoby nastąpić również przez połączenie stanowiska planisty ( harmonogramy ) oraz dyspozytora, poprzez zmianę dekretu dla Pana M.B. Przeprowadzony wywiad z Panem B. potwierdza jego aprobatę dla tego po0mysłu.W tym kontekście pragnę poinformować, że w dotychczasowej pracy Pan B. wykazał się wielką sumiennością w pracy, otwartością na przyswajanie wiedzy, ze skutkiem osiągnięcia już dużego stopnia fachowości.Na pewno istotny jest również fakt ukończenia szkoły kolejowej ( Technikum Kolejowego ) oraz jego przekonanie o słuszności podjęcia pracy w naszej firmie i związaniu swojego życia zawodowego z koleją. Zaangażowanie i dotychczasowa postawa w zespole naszej Sekcji - była jedną z przyczyn propozycji uhonorowania pana B. listem pochwalnym.

Uprzejmie proszę p pozytywne rozpatrzenie moich propozycji.
Naczelnik Sekcji D.T.

Co za styl i argumenty?! "Rodzić" wnioskuje o wykończenie swoich "dzieci". Shocked
"W związku z powyższym prosimy o podjęcie kroków" - skąd ta liczba mnoga? Kto za tym stoi?
Inspirowany reorganizator czy narzędzie w rękach ukrytych "mocodawców"?

To w takim razie ja dopowiem co o tym "paszkwilu" sądzę. Język
W kontekście ewentualnych zmian - jeszcze nie zatwierdzonych - uważam, że jest to działanie na szkodę firmy! Przytoczone tu argumenty są bezwartościowe i nie poparte stanem faktycznym! To są kłamstwa.
Co to jest absencja naturalna? W Sekcji Szczecin sygnalizowane były od dłuższego czasu czekające Nas w Białogardzie ( i nie tylko ) odejścia na emeryturę i wobec tego wnosiliśmy o uzupełnienie zatrudnienia w Gnieździe Białogard. Nie wyrażono takiej zgody! Jednocześnie przyjmowano do Szczecina dodatkowo maszynistów mimo posiadania wiedzy, że nie będzie pokrycia na wykonywanie przez nich pracy.
Układanie obiegów i harmonogramów jest w gestii Szczecina. Poprzedni pracownik nie dawał sobie z tym rady i zamiast go zwolnić zdecydowano o jego przeszkoleniu na maszynistę. Przyjęto nowego, który po "chwili" pracy zasłużył sobie na list pochwalny. Ilu to maszynistów od 30 lat zmagających się z trudami tego zawodu otrzymało taki list lub podziękowanie za trud i rzetelne wykonywanie swojej pracy? A tu geniusz!
Aktywny przy układaniu planów jest maszynista dbający o interes grupy TKM czyli otoczenia "najlepszego związkowca Świata". Chętnie zobaczę statystykę pracy maszynistów ze Szczecina w porównaniu z Białogardem. Ile Szczecin robi nadgodzin? Ile nieefektywnych? Ilości dni chorobowych i ich występowanie?
Czy reakcja D.T. na występujące nieprawidłowości była na czasie i właściwa? Mam wątpliwości.
Dlaczego wybiegając przed szereg przeszkala się te dwie Panie skoro do dnia dzisiejszego pełnią one role dyspozytora Gniazda Białogard i wywiązują się z tego zadania bardzo dobrze! Przecież to takie samo stanowisko !! Może zamiast tych "zdecydowanych" przesunięć warto by się zastanowić nad nadwyżką maszynistów w Szczecinie i czy oni nie mogą pełnić służby dyspozytorskiej?
Sugerowanie jakoby Białogard generował wzrost godzin nieefektywnych w postaci jazdy pasażerem jest nadużyciem. Brak jest jakiejkolwiek koordynacji planowania i ustalania obiegów na poziomie Zakładu czyli popularnie "każdy zbój na swój strój" bez zwracania uwagi na ekonomię i właściwe wykorzystanie stanu osobowego. Wynikające z tego straty i ich uzasadnianie istnieniem Gniazda Białogard jest kamuflażem niemocy i braku pomysłu na reorganizację i restrukturyzację mającą nastąpić w Zakładzie Północnym.

Przytoczone pismo jest próbą instrumentalnego traktowania Pracowników i lekceważącym podejściu do wykonywanej przez Nich pracy. Nadmieniam, że do dnia dzisiejszego nikt nie poinformował pracowników Gniazda Białogard o "wojnie podjazdowej" w postaci takich ustaleń jak wyżej. Brak jest jakiejkolwiek dyskusji a aktywne zaangażowanie się w te "podchody" ZZM jest uwłaczające dla idei związkowej. To co się dzieje w Szczecinie i Białogardzie jest za wiedzą i aprobatą lokalnych związkowców. Oni posiadając wiedzą nie mają odwagi poinformować Pracowników o tym co ich czeka i jakie plany wobec Nich ma Dyrekcja.

Co do drugiej części tego pisma nie bardzo mam ochotę się wypowiadać - stwierdzenia tam zawarte są rodem z PRL-u i są przykre do bólu.
Czy Pracownicy przejęci z "Cargo" w 2008 nie mieli "przekonania o słuszności podjęcia pracy w naszej firmie i związaniu swojego życia zawodowego z koleją"????
"Przeprowadzony wywiad z panem B. potwierdza jego aprobatę dla tego pomysłu" !!!!!
Może Naczelnik Sekcji przeprowadzi wywiad z Pracownikami Gniazda Białogard i sprawdzi czy potwierdzą oni aprobatę dla jego pomysłu????
Jeszcze w tym roku czyli 2010 Naczelnik na spotkaniu w Białogardzie mówił Nam prosto w oczy, że możemy czuć się jedną Rodziną.
Po przeczytaniu tego pisma czujemy się bękartami!!

Traktowanie przez Dyrekcję dyrektyw restrukturyzacji instrumentalnie i nie widząc za tymi działaniami Człowieka-Pracownika oznacza, że to co do tej pory artykułowano w oficjalnych wypowiedziach władz Intercity to czcza gadanina i brak szacunku.
Ekonomia - ekonomia ale troszkę szacunku i uczciwości wobec Nas się za ten wysiłek jaki wkładamy w swoją pracę co dnia chyba Nam się należy??
Zapraszam do dyskusji i informuję, że to dopiero początek "prania brudów". Jeżeli ktoś z władzy to przeczyta to zapraszamy do tego niepotrzebnego Gniazda Drużyn Trakcyjnych w Białogardzie na uczciwą rozmowę i merytoryczną dyskusję na argumenty.
Chyba warto - chyba, że na marce IC i jej Pracownikach już nikomu nie zależy - jeśli tak to cieniutko widzę przyszłość nie tylko IC.

PS. Pozdrawiam Krzysia i jego otoczenie -zawsze miałem o was złą opinię ale nie sądziłem, że "joker" okaże się facetem bez jaj. Jego też się pozbędziecie jak się wam znudzi albo okaże się niewygodny.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 26-11-2010, 01:02    Odpowiedz z cytatem

Jaki Pan taki kram. Matko kto takie bzdety wypisywał do "góry"? Very Happy

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 26-11-2010, 09:06    Odpowiedz z cytatem

Nynuś - może nie miał wyjścia? Happy
Jeśli tak to to kto dyktował a kto pisał?
Jako przykład braku podstaw do takich sugestii i opinii podam takie to ekonomiczne działania poprawiające efektywność. Maszynista z Białogardu jedzie pasażerem do Szczecina o 12.48 aby tam wykonać pracę w postaci jednego zjazdu od pociągu na Łęgi i powrót aby na stacji Szczecin Główny grzać lokomotywę i o 21.36 powrót pasażerem do Białogardu. Czyli ponad 11 godzin "palenia głupa" i plus 300 km pasażera. To się nazywa EFEKTYWNOŚĆ!
Wielokrotne próby wspólnego układania obiegów dla Szczecina i Białogardu były już na starcie "storpedowane" i ta lisia mordka czyli "układach planów" w postaci maszynisty grupy TKM nigdy nie dopuścił aby te plany były efektywne i jawne.
Z racji tego, że były one układane w Szczecinie My w Białogardzie mimo tego, że były one dla Nas i dla Firmy "złe " i nieefektywne - nie mieliśmy na nie wpływu. Z tego co widzę Naczelnik także nie miał na nie wpływu.

Co do samej sprawy "likwidacji" to w zarysie restrukturyzacji Pracodawca wykazuje, że w Białogardzie widzi potrzebę zatrudnienia 13 maszynistów ( wynika to z diagramu zamieszczonego w programie restrukturyzacji ).
Ich umiejętne "zagospodarowanie" przy wyznaczonym miejscu pracy w Białogardzie właśnie wtedy pozwoli na ich efektywne zagospodarowanie! Proszę zauważyć jakie liczby są tam zapisane przy Szczecinie i Gdyni !
W Szczecinie na 63 maszynistów prognozuje się pozostawienie 56 - w Krzyżu z 1 na "0" - z Kołobrzegu i Białogardu na 23 ma zostać 13. Plus dwóch instruktorów ( nie wiadomo po co? Wink ) i jeden wybitnie bezproduktywny którego z etatu maszynisty pozbyć się nie można czyli związkowiec krzysio.
Nie widać w tych założenia żadnej potrzeby wykazanej w piśmie D.T. - więc mam prawo postawić tezę, że w ten sposób czyści sobie przedpole aby tych 56 w Szczecinie wcześniej czy później nie zostało zaoranych przez IC np. rękoma Poznania.
W Gdyni jest jeszcze lepiej - zapotrzebowanie 110 a jest 109. Ameryka.
Ciekawe ilu z tych 110 w Gdyni jest zatrudnionych w Słupsku?
Czyżby organizacja ZZM nie zauważała, że nie ma tam ŻADNEJ struktury IC a taka sama grupa maszynistów funkcjonuje z miejscem wykonywania pracy "SŁUPSK" i nikomu to nie przeszkadza.
Może i takie pismo z przenosinami do Gdyni leży sobie gdzieś na biurku?
Po ruchach w Gdyni podejrzewam, że bez względu na ekonomie chcą zrobić z Nimi to samo co z Nami tylko to jeszcze do Nich nie dotarło. Tylko tam będzie łatwiej - nie ma GNIAZDA. Happy

Co do absurdów, to wobec złej i niewłaściwej informacji dotyczącej planów restrukturyzacji IC i plotek rozsianych przez Dyrektora ZP na spotkaniu w Kołobrzegu dwóch maszynistów z Białogardu napisało podanie PDO. Wartościowi - młodzi - efektywni i co? Dyrektor bez problemu podpisuje im odejście!!!
Maszyniści z Gdyni mogą napisać ilu złożyło takie podanie i komu udzielono zgody.
Doprowadziło to do sytuacji, że moi dwaj koledzy będą pracować w "Lotosie" a w IC Szczecin ( i nie tylko ) będą pracować dziadziusie po 58 lat z wielka perspektywą pracy przez jeszcze 25 lat!
To się nazywa właściwa polityka kadrowa!!!
Oni nie musieli pisać PDO - ale jak uzyskują informacje od Naczelnika -Dyrektora - ZZM, że ktoś uparcie dąży do likwidacji ich miejsca pracy i nie pozostawia pola manewru to wcale nie dziwię się ich decyzji.

Tyle na dziś - jutro statystyka pracy i wynikające z tego paradoksy.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 26-11-2010, 16:14    Odpowiedz z cytatem

gumis, trochę nie rozumiem, tego co napisałeś, otóż wy jako Białogard pojdziecie pod Szczecin, więc jaki problem wplatac się w plan szczeciński? Ja rozumiem że dojazd wejdzie do godz. pracy ale służbę np. Szczecin-Krzyż możnaby zrobić, przynajmniej mnie się tak wydaje. Rozumiem że razi jazda pasażerem, no ale...
Zastanawia mnie tylko jedno, kto będzie prowadzał sezony kołobrzeskie... bo Gdynia może się nie wyrobić w godz.
Pozdrawiam

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 26-11-2010, 20:46    Odpowiedz z cytatem

Jedno dobre w tym PDO

że poodchodziły młodziaki, i człowiek się nie stresuje
widzi w pracy takich samych dziadków jak ja sam i stare baby Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 26-11-2010, 22:08    Odpowiedz z cytatem

beton44, Boże ty widzisz i nie grzmisz - takie ty głupoty wypisujesz...

gumis, Gdzie ten plan restrukturyzacji (z liczbami) można znaleźć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 26-11-2010, 23:16    Odpowiedz z cytatem

Szymek, nie do końca. Np w PLK średnia wieku to 50 lat! Za 5-10 lat nie będzie miał kto tam pracować. Nie da się wyuczyć specjalistów w jeden rok, a jak wszyscy pójdą na emeryturę, to ciekaw jestem, kto się zajmie utrzymaniem infrastruktury. Jeszcze jak ruszy KDP czy RailBaltica to znaczna większość kolejarzy z PLK z uprawnieniami odejdzie do prywaciarzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 27-11-2010, 00:51    Odpowiedz z cytatem

Damian Łódź - przepraszam, że zwrócę Tobie uwagę. Nie przeczytałeś uważnie tego pisma.
Ten cytat wyjaśnia wszystko - "w związku z w/w likwidacją gniazda Białogard istnieje konieczność zmiany miejsca pracy ( na Szczecin ) dla wszystkich pracowników, dla których istniałaby potrzeba zatrudnienia w Szczecinie." czyli miejsce pracy Szczecin i dojazd do pracy bez wliczania w czas pracy.
Z wyliczeń i zapotrzebowania wychodzi, że nie istnieje potrzeba zatrudniania w Szczecinie maszynistów z Białogardu ale jest możliwość "cichego" wykończenia sąsiada, który nie tyle jest niepotrzebny co niewygodny.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 27-11-2010, 00:58    Odpowiedz z cytatem

gumis, czyli o to chodzi że czas jazdy pasażerem nie wlicza się do jazdy Waszych służb tak?
ps. nieprzepraszaj Very Happy

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 27-11-2010, 01:06    Odpowiedz z cytatem

Na dziś się wlicza ale jeżeli wypowie się nam umowy z nowym miejscem pracy jako Szczecin to pasażer będzie za friko.
Do tej pory większość za cichym przyzwoleniem władzy i tak jeździła na służby Szczecińskie w razie ich widzimisię za friko i wtedy wychodziło, że gość jest w pracy np. 18 godzin a pisał 12 ale jak ktoś chce być frajerem to jego biznes albo może nie frajerem ale coś w zamian za złamanie przepisów mu obiecano.Czyli dla "dobra" firmy i ze związkowym poparciem.
Teraz mają "podziękowanie".

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 27-11-2010, 01:12    Odpowiedz z cytatem

gumis, a Wy jako Białogard nie prowadzaliście sezonowych TLK?

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Punisher Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2010

PostWysłany: 27-11-2010, 05:50    Odpowiedz z cytatem

gumis napisał/a:
Co do absurdów, to wobec złej i niewłaściwej informacji dotyczącej planów restrukturyzacji IC i plotek rozsianych przez Dyrektora ZP na spotkaniu w Kołobrzegu dwóch maszynistów z Białogardu napisało podanie PDO. Wartościowi - młodzi - efektywni i co? Dyrektor bez problemu podpisuje im odejście!!!


A to nie jest czasami tak, że wezmą PDO i zatrudnią się np. w PR. Wtedy będzie to absurd i ich cwaniactwo. Jeśli tak się stanie będzie to znaczyło, że Twoje pisanie to krokodyle łzy. Płaczesz powołując się na krzywdę calego Białogardu, a myślisz tylko o sobie Shocked

_________________
Jeśli wrogowie cię chwalą, musiałeś popełnić błąd.
(August Bebel)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl