Dziwki mnie fakt, że zniżka studencka w PKS-ie jest mniejsza niż przy kolei np. w moim mieście zniżka dla studenta korzystającego z PKS-u wynosi 25%. Czy jest to spowodowane czasem transferu pieniędzy z budżetu do przewoźnika
Pokaż mi studenta, ktory z dnia na dzien zaakceptuje podwyzke ceny swojego biletu np z 8 do 16 zł
A czy ktokolwiek zabrania kolejarzom wprowadzić ulgi handlowe? W całej Europie to działa, tylko u nas nie może. W autobusach nie ma ustawowych i nikt nie narzeka
agent70: Na kolei są ulgi ustawowe (więc przewoźnicy dostają zwrot kasy). W PKSach są ulgi handlowe, zależne od przewoźnika (bo nikt do ulgowego biletu nie dopłaca - no, za wyjątkiem miesiecznych).
PS. Ja również wolę PKS, wielokrotnie jeżdżę w góry czy nad morze autobusem, bo taniej i wygodniej (przynajmniej nie stoję na korytarzu). O międzynarodowych nie wspomnę.
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
To ja pociągnę obydwa tematy - w PKS a tym bardziej w busach nie ma co liczyć na zniżkę studencką w wysokości 51% .
Na bilety miesięczne jest cały czas 49%, więc teraz do 51% podwyższą.
Poza tym przewoźnicy drogowi na biley jednorazowe stosują ulgi handlowe - zazwyczaj w okolicach 20 - 30%, co przy niższych cenach biletów normalnych powoduje, że bilet jest tańszy niż na pociąg z ulgą 51%.
Przecież samorządy dopłacają także do transportu osobowego(pasażerokilometry),dlaczego więc nie ma ulg ustawowych (np.studentom) w PKS lub u innych busiarzy?
_________________ W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-12-2010, 00:49
Ulgi w PKS dla studentów to tylko komercyjne 20-30% na dalekobieżnych trasach
Przecież samorządy dopłacają także do transportu osobowego(pasażerokilometry),dlaczego więc nie ma ulg ustawowych (np.studentom) w PKS lub u innych busiarzy?
Bo w PKSach stosuje się ograniczony pakiet ulg.
Moim zdaniem tak też powinno być na kolei, a zaoszczędzone pieniądze przekazywać bezpośrednio na remonty linii => szybsza jazda => większa konkurencyjność wobec przewoźników drogowych, czyli efekt ten sam co przy zniżce. A stosowanie ulgi handlowej pozwala na dużą manipulację stopniem ulgi, przez co na liniach z dużą konkurencją można obniżyć ceny, a na liniach bez konkurencji podwyższyć.
Przecież samorządy dopłacają także do transportu osobowego(pasażerokilometry),dlaczego więc nie ma ulg ustawowych (np.studentom) w PKS lub u innych busiarzy?
Bo nie ma obowiązku ustawowego. Jeśli samorząd wprowadzi ulgi prawem miejscowym, to wtedy będą takie ulgi, na okreslonych trasach i w określonej wysokości. Dofinansowanie transortu nie jest jednoznaczne z istnieniem ulg.
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
>kns<, oczywiście że niższa, bo niższe koszty amortyzacji i osobowe.Np:w biurze u busiarza siedzi tylko on (jeśli nie jest akurat za kółkiem),księgowa "na godziny" i to wszystko. A samorząd płaci za ilość przejechanych kilometrów, nie przewiezionych pasażerów.
_________________ W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Prezydent podpisał ustawę wprowadzającą zniżki dla studentów
Prezydent Bronisław Komorowski podpisał ustawę o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej. Zgodnie z nią od 1 stycznia 2011 r. ulgi dla studentów na przejazd środkami komunikacji publicznej wzrosną do 51 proc. Była to jedna z obietnic wyborczych Bronisława Komorowskiego w tegorocznej kampanii wyborczej.
Ustawa ta wprowadza zmiany w ustawie z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego, które dotyczą podwyższenia obowiązującego wymiaru ulgi na przejazdy środkami publicznego transportu kolejowego i autobusowego dla studentów, odpowiednio z 37% i 49% do 51%.
Ulga w wysokości 51 proc. dla studentów będzie obowiązywała przy przejazdach jednorazowych w pociągach ekspresowych, osobowych i pospiesznych. Analogiczna ulga obejmie też przejazdy w pociągach osobowych i pospiesznych na podstawie imiennych biletów miesięcznych. Z 51-proc. ulgi skorzystają też studenci posiadający bilety miesięczne imienne na autobusy zwykłe i pospieszne publicznego transportu zbiorowego. Wszystkie ulgowe uprawnienia będą przysługiwały studentom do 26. roku życia. Z kolei ulga dla młodzieży szkolnej korzystającej z imiennych biletów miesięcznych wyniesie 49-proc. i przysługiwać będzie do 24. roku życia - informuje PAP
źródło: Rynek Kolejowy/PAP
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum