_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
No skąd... AKMki się buntują często. Dobrze, że czasem można nimi zjechać, bo bywały przypadki, że nie szło ich ruszyć przez kilkanaście godzin ze szlaku.
Sypie się projekt Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. PKP nie dostaną 50 mln zł dofinansowania na budowę i przebudowę przystanków kolejowych. Opiewający na prawie 70 mln zł wniosek zakładał utworzenie przy stacjach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej intermodalnych węzłów, zapewniających łatwą przesiadkę do komunikacji miejskiej.
Wniosek o sfinansowanie 72 proc. kosztów inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego został odrzucony, bo nawet nie spełnił warunków formalnych. Co dalej z Łódzką Koleją Aglomeracyjną? Na razie niezagrożony wydaje się być zakup nowego taboru i remont torowisk, ale bez dobrze zorganizowanych węzłów przesiadkowych ŁKA ma znacznie mniejsze szanse na sukces.
Pieniądze unijne nie będą też przeznaczone na modernizację kolejnych czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Wniosek, złożony przez województwo łódzkie, opiewający na prawie 30 mln zł, także nie spełnił kryteriów formalnych.
Wysłany: 08-12-2010, 20:06 Nowoczesnym i wygodnym pociągiem po regionie 6 grudnia 2010
Na tory województwa łódzkiego wyjechał pierwszy zmodernizowanym pociąg zamówiony przez Samorząd Województwa Łódzkiego. Obsługuje trasę Łódź Kaliska – Sieradz - Łódź Kaliska.
Trójwagonowy, elektryczny zespół trakcyjny EN-57 to jeden z najpopularniejszych pociągów pasażerskich w Polsce, eksploatowany także w innych krajach Europy. Teraz, dzięki wdrożonemu przez Zarząd Województwa Łódzkiego programowi kompleksowej modernizacji taboru kolejowego, gruntownie odnowione, wzbogacone o nowoczesne rozwiązania pociągi, pojawią się na torach w barwach województwa.
W wagonach jest klimatyzacja, toalety zostały przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, a przy fotelach znajdują się gniazda elektryczne umożliwiające korzystanie z laptopów. Kolory i wzory na bocznych ścianach nawiązują do motywów graficznych Województwa Łódzkiego inspirowanych twórczością Katarzyny Kobro
Projekt „Inwestycja w tabor kolejowy – zakup trzech zmodernizowanych pociągów o napędzie elektrycznym”, realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013. Całkowita wartość projektu wynosi 23 mln 469 tys. zł, z czego 16 mln 107 tys. zł stanowi dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wykonawcą modernizacji są Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S. A.
Ciekawe, czy po uporaniu się z usterkami i wypuszczeniu na trasę ten cały AKM nadal będzie obsługiwał tylko połączenia Łódź - Sieradz, czy też może puszczą go na Łódź - Skierniewice... czego osobiście bardzo bym chciał.
AKM powinny się pojawić na relacjach dalekobieżnych REGIO jak np. Łódź - Poznań, czy Łódź - Wrocław. W relacjach tych jedzie się od 4 do 5 godzin, więc AKM nadawał by się idealnie. Można by też pomyśleć aby, jedna jednostka kursowała na InterREGIO relacji Łódź - Warszawa.
Zostały zakupione przez łódzki Urząd Marszałkowski więc wątpię, żeby zostały "wypuszczone" za granicę województwa. Skierniewice są realne, ale na Wrocek i Warszafkę bym nie liczył. Tak samo na Poznań, gdzie teraz niektóre składy PR jeżdżą na wagonach (stara bipa zawsze będzie wygodniejsza od nawet najbardziej nowoczesnego kibla).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum