Kupią tego, który da najniższą cenę. Bombardier w ogóle nie interesuje się naszym rynkiem EZT, w przetargu pewnie będą Newag, Pesa i Stadler czyli jak zwykle.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-10-2010, 15:32
Ostatecznie UM kujawsko pomorskiego porozumiał się z PR ,wprawdzie przetarg na linie zelektryfikowane będzie unieważniony a umowa z PR będzie na rok .Natomiast Arriva będzie gościła w kuj -pom przez kolejnych 10 lat, do końca miesiąca będą podpisane wszystkie dokumenty
A podobno jeden kolejarz mówił przy tobie, że cały przetarg będzie unieważniony? Sam widzisz, że nie warto słuchać paplania przypadkowych osób i potem to jeszcze puszczać w eter.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-10-2010, 16:29
Czasami warto a czasami faktycznie nie,tak jak w tym przypadku
Zarząd województwa kujawsko-pomorskiego, zgodnie ze wcześniejszymi przewidywaniami, zadecydował dziś o unieważnieniu czterech z pięciu części przetargu na długoterminowe przewozy w województwie. Jedynym oferentem na te pakiety były Przewozy Regionalne, które zażądały dużo wyższych niż dotychczas kwot dopłaty.
Arriva ma prowadzić przewozy w województwie na liniach niezelektryfikowanych przez okres dziesięciu lat za dopłatą w cenie 17,99 zł / pckm. Przewozy na liniach zelektryfikowanych w najbliższym roku będzie prowadzić spółka Przewozy Regionalne, z którą prowadzone są obecnie negocjacje na temat ceny usługi. W ubiegłym tygodniu radni sejmiku województwa zwiększyli o ponad 20% planowaną dotację do przewozów, aby umożliwić krótkoterminową umowę.
Urząd Marszałkowski daje sobie teraz trzy miesiące na analizę, co dalej. W grę wchodzi powołanie własnego przewoźnika, współpraca z jednym z sąsiednich województw nad utworzeniem wspólnego przewoźnika - co jest o tyle interesujące, że wspólnym przewoźnikiem należącym do województw są właśnie Przewozy Regionalne, oraz rozpisanie kolejnych przetargów.
Wypowiedź Anny Lenarczyk, dyrektor marketingu Przewozów Regionalnych, specjalnie dla portalu KOW:
"Przetarg w Kujawsko – Pomorskiem został ogłoszony na trzy miesiące przed terminem wejścia w życie nowego rozkładu jazdy. To zbyt mało czasu, aby móc dobrze się do niego przygotować - skalkulować koszty i poszukać możliwości ich optymalizacji.
Dodatkowo wymagania zamawiającego dotyczące eksploatowanego w ramach kontraktu taboru były bardzo duże. Samorząd chciał by przewoźnik zapewnił nowe pociągi, a używany tabor miał być nie starszy niż 23 lata. Aby spełnić te wymagania musielibyśmy nie tylko zakupić nowe jednostki ale też wymienić 30 proc. taboru, który jeździ obecnie po kujawsko – pomorskich torach. Dlatego cena, którą zaoferowaliśmy w przetargu była tak wysoka.
Trzeba też pamiętać, że w przypadku długoterminowych kontraktów pojawia się więcej niewiadomych i ryzyk, które trzeba uwzględnić w kalkulacji kosztów.
Przykładem jest 3 letnia umowa na przewozy właśnie w województwie kujawsko – pomorskim. Została ona podpisana w październiku 2007 r. Jednak od tamtej pory realia, w których działamy bardzo się zmieniły. Przewozy międzywojewódzkie zostały przekazane do PKP IC, co dla spółki oznaczało zmniejszenie pracy przewozowej o jedną trzecią i „obcięcie” połowy przychodów w skali całego kraju. Odbiło się to również na działalności spółki w poszczególnych województwach. Dlatego w 2010 r. w Kujawsko – Pomorskim brakuje nam aż 20 mln zł by zbilansować koszty działalności.
W najbliższym czasie będziemy negocjować z samorządem województwa warunki umowy na organizację przewozów w 2011 r. Chcemy osiągnąć porozumienie i wynegocjować taką kwotę, która zapewni nam sfinansowanie uruchamianych pociągów. Długoletnie kontrakty są dla przewoźników bardzo korzystne, ale muszą być ogłaszane z dużym wyprzedzeniem by był czas na przygotowanie atrakcyjnej oferty"
źródło: KOW
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Tymczasową umowę na prowadzenie przewozów kolejowych wynegocjowały władze województwa kujawsko-pomorskiego ze spółką Przewozy Regionalne - podaje PAP. Województwo jakiś czas temu zrezygnowało z podpisania kontraktu na dziesięcioletnie przewozy z PR ze względu na zbyt wysoką cenę zaproponowaną przez jedynego oferenta w przetargu.
- Efektem zakończonych już negocjacji jest roczna umowa, na podstawie której PR będą obsługiwać wszystkie połączenia na zelektryfikowanych liniach kolejowych w regionie kujawsko-pomorskim, przy dopłacie samorządu województwa do każdego przejechanego przez składy spółki kilometra w wysokości 15,36 złotych. Dopłaty będą przekazywane w formie miesięcznych zaliczek - powiedziała PAP w czwartek Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka województwa kujawsko-pomorskiego.
Sumy należne za listopad i grudzień przewoźnik otrzyma w pierwszym kwartale przyszłego roku. Umowa precyzuje też, że punktualność pociągów nie może być niższa niż 90 procent oraz daje samorządowi województwa prawo kontroli objętych nią przewozów - pisze PAP.
źródło: PAP / RK
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przez góry, doliny, rozlega się głos
Ave, Ave, Ave Arriva !
Ave, Ave, Ave Arriva !
Na stronie Arrivy jest do pobrania nowy rozkład jazdy. Jak widać, po powyższej pieśni jest on dużo lepszy niż obecny. Mam nadzieje że będzie z roku na rok coraz lepiej.
Czy lepszy,to nie wiem?Ostatni całotygodniowy pociąg z Laskowic do Grudziądza o 18.15.dwa następne to jakieś "ogryzki" kursujące albo w sobotę,albo w niedzielę.
całego jeszcze nie widziałem, ale pod uwage napewno majstrowanie na linii "czerwonej"
:
a) likwidacja Laskowice - Wierzchucin przez Leosie (3->2 pary), wyglada na wygaszanie popytu przez Marszałka.
b) ostatni pociąg Laskowice - Grudziądz tylko w terminach. Z głębi kraju trzeba bedzie wracac przez Toruń i godzinę wcześniej
OK, zgadzam się że mógłby być dużo lepszy, smuci nieco fakt aż dwóch par na Toruń - Sierpc, ale i tak jest więcej niż w obecnym. Doszło sporo ciekawych połączeń.
Szkoda ze Brodnica - Działdowo leży... jakby była opcja to myślę że można by się załapać na Chojnice - Wierzchucin - Laskowice - Grudziądz - Jabłonowo - Brodnica - Działdowo...
Cieszy też fakt że będzie trochę ruchu w Grudziądzu, trochę blado wygląda Malbork - Grudziądz, ale myślę że jak zajdzie potrzeba to Arriva uruchomi dodatkowe/ nowe kursy.
Szkoda mi trochę Arriva Express ale ostatnio jechałem z kumplem i z Kościerzyny do Gdyni raptem kilka osób... Dobrze że będzie na Bydgoszcz - Kościerzyna przez Czersk
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Na Bydgoszcz - Chojnice jak zwykle cuda. Co to za pociąg Bydgoszcz - Serock? W weekendy pociąg o 17 do Bydgoszczy nie będzie zatrzymywał się wszędzie. Ma postój w Wudzynie, gdzie wsiadają 2-3 osoby, ale w Błądzimiu czy Maksymilianowie nie. Do tego 2-godzinna przerwa między 16 a 18 w kierunku Wierzchucina. Co roku kombinują ile idzie, zamiast po prostu obecny przerobić tak aby nie było pociągów do Świekatowa czy Błądzimia, tylko co najmniej Wierzchucina.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-12-2010, 22:10
Co do lini czerwonej tab 431 to ja widzę tam zmiasny tylko na lepsze np poranny kurs z Brodnicy do Grudziądza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum