Oświećcie mnie przy linii Gołańcz - Wągrowiec - Poznań Gł / Rogoźno ?
Co to są te godziny na żółtym tle pociąg z Wągrowca do Piły przez Rogoźno czy co ?
mm, wygląda na Wągrowiec-Piła, wszak został udrożniny szlak z Wągrowca do Rogoźna.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-10-2010, 19:15
Ale te śmieszne pociągi nie mają sensu ekonomicznego Jeszcze ze zmianą czoła w Rogoźnie Do tego przystanki oddalone od osiedli ludzkich. Bzdura na resorach niestety. Lepiej byłoby uruchomić połączenie Czarnków-Rogoźno ze skomunikowaniem na Poznań
Virakocha, ten Czarnków to jest poprostu niemożliwe:
Raz: Czarnków nie wygeneruje dużych potoków podróżnych
Dwa: Trzeba by remontować linię do Czarnkowa bo ta jest w tragicznym stanie
Trzy: W Bzowo Goraju byłaby potrzebna zmiana czoła
Cztery: Za długo by pociąg jechał, do tego ta Twoja przesiadka... Autobus jeździ szybciej.
To prawda ze konduktorzy maja nowy rozkład ??? . Rozmawiałem z Konduktorem który jechał na relacji leszno - Wolsztyn i miał nowy rozkład odjazd z leszna o 14:32 i 15:32 wedł. nowego planu .
Spójrz na bahn.de. Tam rozkład różni się o wiele od rozkładu zarysowego z lipca.
[ Dodano: 24-11-10, 21:27 ]
Przeanalizowałem sytuację na liniach zelektryfikowanych z dojazdem do Poznania. Kierunki: Opalenica, Jarocin, Kościan, Gniezno, Września, Oborniki, Wronki.
O ile z dojazdem do Poznania jest bardzo dobrze we wszystkich kierunkach (no może za wyjątkiem Obornik, ale tragedii nie ma więc to zostawmy), tak sytuacja z powrotami (przyjąłem godziny od 12:00) wymaga pewnej korekty.
I tak:
do Opalenicy należałoby wprowadzić o 21:40 pociąg w (H) - kurs do Nowego Tomyśla
do Jarocina należałoby wprowadzić o 21:53 pociąg w (H)
do Kościana wszystko jest cudownie, wystarczyłoby tylko pociąg o 21:50 zmienić na (H) zamiast: oprócz (6)
do Gniezna podobnie jest świetnie, raczej nic nie trzeba zmieniać, może tylko TLK o 20:30 w (H) zamiast: oprócz (6)
do Wrześni należałoby wprowadzić pociąg o 20:35 w (1-5), mógłby być do Konina
do Obornik sytuacja jest dramatyczna, wielkie dziury między 18:44 - 21:04 - 23:00, do tego ten pierwszy pociąg tylko w (D); należałoby oznaczyć go na (H), a dalej wprowadzić pociąg o 19:40 w (1-5)
do Wronek należy tylko wprowadzić połączenie o 21:21 lub 21:51 w (1-5).
Pociągów powrotnych od 12:00 jest (uszeregowałem wg ilości z oznaczeniem H):
do Wrześni 18 (16 codziennych)
do Wronek 18 (15 codziennych)
do Kościana 20 (14 codziennych)
do Gniezna 18 (12 codziennych)
do Jarocina 15 (12 codziennych)
do Opalenicy 13 (9 codziennych)
do Obornik 9 (7 codziennych)
Jak widać, sytuacja poza Obornikami jest bardzo dobra. Może tylko Opalenica lekko odstaje, ale tam z kolei przepięknie rozplanowano pociągi, IR i TLK wpasowano w dziury między Regio, także jest ok.
Mam nadzieję, że rozkład jeszcze się trochę zmieni. Chodzi o połączenia Poznań - Chojnice. Gorzów-Chojnice. Już dawno PR nie zafundowały takiego braku skomunikowania. Według nowego rozkładu pociąg przyjeżdża do Piły z Poznania, 10 minut po odjeździe pociągu do Chojnic.
Jeszcze lepsze kwiatki są z wieczornym połączeniem z Gorzowa. W końcu jest bezpośrednie połączenie Gorzów - Piła ale przyspieszono odjazd ostatniego pociągu do Chojnic i to o 30 minut.
Od wielu lat istniało szybkie połączenie z Kostrzyna do Chojnic (18.00-22.00), dzięki czemu można było szybko wrócić z Berlina. Teraz trzeba będzie czekać w Pile od 20.30 do rana.
Rozkład PR jest dziwnie skonstruowany dla połączeń Poznań - Piła - Chojnice - Piła - Poznań. Nastawiony jest tak aby na odcinku Piła - Poznań - Piła korzystać z TLK. PR w Pile nie są skomunikowane.
Heh, na stronie PKP jest już nowy rozkład jazdy. Z połączeniem Wolsztyn- Poznań 2x dziennie i Poznań Wolsztyn 1x dziennie. Parę dni do wprowadzenia, a taki bałagan.
Wszyscy dostali. oczywiście bez linii niezeelektryfikowanych.
Nie ma dodatkowych pociągów do Murowanej Gośliny i Stęszewa (Grodziska Wlkp.). Przedewszystkim razi mnie 2 godzinna dziura między R-77650 (odj. z Poznania 13:28), R-77328 (15:28) i R-77330 (17:28). Podobnie jest z sytuacja na Wągrowiec. Pozatym ziściło się to czego się obawiałem: przesunięcie najwczaeśniejszego Regio z wolsztyna z 6:06 na 6:26. Tym sposobem nie ma mozliwości aby się przesiąść na: IR Adam Mickiewicz do Bielska Białej, IR Wolin do Świnoujścia, IR Mazury do Olsztyna oraz TLK do Warszwy i Świnoujścia. Nie przedłużono też najwcześniejszego regio z Grodziska Wlkp. (przyj do Poznania około 5:10) do Wolsztyna.
Odstają nie tylko Oborniki, ale też MG i Grodzisk, a znam wiele osób właśnie z Grodziska którzy dojeżdżają do pracy do Poznania, głównie samochodem bo często nusieliby czekać w pracy godzinę.
Emillex, 2 godzinna dziura to raczej nie tragedia. Na 272 do Kluczborka pociągi praktycznie jeżdżą w cyklu 2 godzinnym o 8:52, 10:52, 12:52 poza godzinami szczytu gdzie skład jest co 30 minut. A co do przyjazdu składu z Wolsztyna do Poznania o 6:26 to wystaczy przesunąć Mickiewicza o te 30 minut albo regio wcześniej tak jak był. Zresztą co to za skomunikowanie skoro ten pociag pojedzie 2 razy w tygodniu
Kit z Mieckiewiczem, zawsze jest IR Wielkopolanin. ale Ten IR do Olsztyna (łączący mnie w zasadzie z całymi mazurami) a także najbardziej boli mnie brak skomunikowania z IR czy TLK do Świnoujścia. Nastpeny pociąg to jakiś regio do Szczecina, w Świnoujsciu nie byłym wcześniej niż 13 coś, a mógłbym być o 10...
Właśnie się dowiedziałem, że w szynobusie jadącym jako REGIO na całej trasie Poznań 18:32 - Kostrzyn n/O, po wyjeździe ze stacji początkowej frekwencja wynosi uwaga: 180%.
Szkoda, że musieli zrobić obydwa szynobusy jako REGIO na całej trasie powrotnej (z powodu takiego, że wypełniają dziury czasowe na 351 w kursowaniu R), natomiast całe szczęście, że jako REGIO+ na odcinku Krzyż-Poznań jadą w stronę Poznania (tu dlatego, że w ciągu 30 minut zawsze jest inny REGIO na kiblu).
Dzisiaj pociąg REGIO 77530 Poznań-Ostrów Wielkopolski na pięciu przedziałowych wagonach. Cztery wagony klasy 2 oraz jeden klasy 1. Wagony z Lublina,Wrocławia, B.Białej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum