Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Kolejowy cyrk w Gorzowie - albo IR albo TLK
Autor Wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 04-12-2010, 15:19    Odpowiedz z cytatem

to ile toto bedzie jechac? Krzyz - Bydg. 2:45, do Torunia 1:15, z Torunia do Wwy 2:15... 7,5h?? Teraz jesli dobrze pamietam 5,5 przez Poznan?

To sie Gorzowianie uciesza, siekierka na kijek normalnie. I te skomunikowania EIC z szynobusami...

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-12-2010, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Niesamowite zamieszanie przy układaniu nowego rozkładu PKP. Na tydzień przed jego wprowadzeniem pojawiła się nowa opcja przeprowadzenia połączenia z Gorzowa do Warszawy! Ostatecznie gorzowski pociąg pojedzie przez Piłę i Bydgoszcz. Ale zostanie przedłużony do Lublina!

Od 12 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład pociągów. Gorzowscy parlamentarzyści walczyli zażarcie o to, aby połączenie z Gorzowa do stolicy wznowiła spółka Intercity. Teraz jeździ pociąg InterRegio, dofinansowany przez lubuskiego marszałka. Podróżuje się taniej, ale w mniej komfortowych warunkach.

Zamieszania wokół nowego połączenia ze stolicą było sporo. Na początku listopada spółka Intercity w końcu ogłosiła, że uruchomi pociąg z Gorzowa do Warszawy.

Główny plan był taki, aby połączenie przebiegało przez Poznań. Tu pojawiły się jednak problemy. - Poznański dworzec jest w przebudowie. Nie możemy tam rano prowadzić manewrów na torach, nie możemy łączyć składów - tłumaczyli nam pracownicy spółki.

Szukali kolejnych rozwiązań. Jeszcze w listopadzie pojawiła się kolejna idea. - Jedziemy przez Zbąszynek, tam połączymy pociągi z Zielonej Góry i Gorzowa w jeden, i razem pojedziemy do stolicy. Te połączenie ma kilka atutów, jest tańsze, a przy okazji zabieramy mieszkańców Międzyrzecza i Skwierzyny, ważnych miejscowości w regionie, które nie miały wcześniej dobrego połączenia kolejowego - ogłosiła Beata Czemerajda z biura komunikacji korporacyjnej w Intercity.

W "Gazecie" napisaliśmy wtedy: takie połączenie nie ma racji bytu. Z egzotycznego połączenia przez Zbąszynek (od lat kolejowym oknem na świat dla gorzowian jest bowiem stacja Krzyż) drwili kolejarze. Bogdan Mucha z departamentu gospodarki i transportu w Urzędzie Marszałkowskim zaznaczał: - Wygląda na to, że zainaugurują nowe połączenie kolejowe od uruchomienia... autobusu zastępczego.

Na trasie z Gorzowa do Zbąszynka trwają bowiem doraźne remonty torów, a na początku roku ruszy wielka modernizacja linii nr 367 z dużym udziałem funduszy unijnych.

Przewoźnik zaczął się konsultować ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe, która reguluje dostęp do torów. - Mieliśmy szereg roboczych spotkań specjalistów od tworzeniu rozkładu pociągów z obu spółek. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że pociąg przez Zbąszynek to nie jest dobre rozwiązanie - tłumaczyli się wczoraj pracownicy Intercity. Z naszych informacji wynika, że to PKP PLK nie zgodziła się na przejazd przez Zbąszynek i dalej przez Poznań.

Rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki informował: - Otrzymaliśmy z Intercity wniosek o pociąg z Gorzowa [przez Krzyż i Piłę - red.] do Bydgoszczy, z którego wagony byłyby przełączane na stacji Bydgoszcz Główna do pociągu Bydgoszcz - Lublin przez Toruń, Włocławek, Kutno i Warszawę.

Co to oznacza dla gorzowian? Kiedyś już takie połączenie przerabialiśmy. To najdłuższa możliwa trasa z Gorzowa do stolicy. Podróż potrwa więc dłużej. Nie pięć i pół godziny (przez Poznań), tylko dwie godziny dłużej! Ale jest też atut: z Gorzowa dojedziemy bezpośrednio aż do Lublina. Takiej możliwości przez ostatni rok nie mieliśmy.

Nowy pociąg będzie jeździł z Gorzowa codziennie o godz. 5.15, w Bydgoszczy będzie o 8.42, do Warszawy Centralnej dotrze o godz. 12.50, do Lublina o 15.20.

Jak będzie wyglądał powrót ze stolicy? Tu mamy dobre wiadomości dla gorzowian. Połączenie startuje na stacji... Białystok (14.06). Z Warszawy Centralnej wyjedziemy o godz. 16.45 (Bydgoszcz 20.37, Krzyż 23.16), na gorzowskim dworcu pociąg ma się pojawić 15 minut po północy.

Za każdym razem gorzowskie wagony będą dołączane do innego pociągu TLK na bydgoskiej stacji.

Źródło: Gazeta Wyborcza Gorzów

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 06-12-2010, 15:07    Odpowiedz z cytatem

No dobra, to skoro IC robi połączenie okrężną trasą to nie mogło zostać tamte InterRegio?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 06-12-2010, 15:53    Odpowiedz z cytatem

ET40, nie moze bo Pan profesor nie pozwoli Język

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 07-12-2010, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Cyrk w kasach z TLK do Gorzowa:
http://www.tvnwarszawa.pl/wideo.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 07-12-2010, 22:59    Odpowiedz z cytatem

To jest żenada co oni zrobili z tym TLK...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 14-12-2010, 19:44    Odpowiedz z cytatem

Totalna porażka z TLK z GW do Warszawy. Mam świeże informacje od znajomego z tamtych okolic. Skład pociągu to SU45+B+B+A. Dwójki ośmiemiejscowe, standardowe, jedynka 6 miejscowa, identyczna wręcz jak wagony z IR do GW. Frekwencja? 5, może 6 osób. Dla porównania, w IR, ludzie stali w tym jednym wagonie, często ściśnięci. Jak widać zostali uszczęśliwieni. I po co było tak narzakać i psioczyć na IR na łamach Gazety Lubuskiej, drodzy pasażerowie? Chcieliście mieć "lepszy pociąg"? To macie. A że rozkład nie pasuje, że drogo, że długo. No cóż. Coś za coś. Macie prezent świąteczny od Engelharta.
Pozdorwienia dla UMWL.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 14-12-2010, 20:00    Odpowiedz z cytatem

No dokładnie.
Jeszcze na pierwszym kursie jechał 2br (ale bez klimy), a teraz już krzaki tak jak mówisz...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kubanowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009

PostWysłany: 14-12-2010, 20:43    Odpowiedz z cytatem

gdy ja pisałem, że IR był komfortowy to większość osób pisała, że w porównaniu do TLK był beznadziejny... no to mamy (albo no to macie). Był pociąg tani, jadący przez 6 godzin, z wagonami 2 klasy w dobrym stanie. Teraz jest pociąg drogi, jadący 8 godzin, z wagonami 2 klasy w złym stanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 14-12-2010, 20:46    Odpowiedz z cytatem

Większośc, w tym ja, pisała tak ponieważ TLK miał jechać przez Poznań do Warszawy! A że zdecydowali się na gównianą trasę w ostatniej chwili, to i gówniane wagony puścili.
W związku z czym, miałby wagony z dawnego ex Lubuszanin a co to oznacza to sam wiesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sko Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2010
Skąd: Poznań Główny

PostWysłany: 14-12-2010, 21:08    Odpowiedz z cytatem

Wielokrotnie widziałem ładnie napełnione pociągi IR Gorzów Wlkp. - Poznań i dalej do Warszawy. Stacja Poznań była dobrym argumentem tego pociągu. Teraz szynobusy z lubuskiego wożą ludzi do Poznania docelowo lub na przesiadkę. Część nadal pewnie przesiada się w Krzyżu, ale żeby tylko 6 osób napełnienia docelowo??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 14-12-2010, 21:26    Odpowiedz z cytatem

Szkoda tylko że nie ma w zasadzie żadnej alternatywy dla Gorzowian w celu dostania się do Warszawy przed południem. W n owym RJ jeździ taki późnowieczorny pociąg (około 23) z Kostrzyna do Krzyża. Byłby to bardzo dobry dojazd na Szczecinianina. Jednak nie może być tak pięknie. Jak wiadomo, Szczecinainin został skrócony do Poznania. Już widzę tłumy gorzowiaków szturmujących w Krzyżu Chrobrego (bo w zasadzie tylko nim można się dostać najwcześniej do stolicy). Typowe działanie prowadzące do zmuszenia podróżnych do skorzystania z prestiżu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 14-12-2010, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Szczecinianin ma wagony bezpośrednie do Lublina przez Warszawę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl