rysio, połączenia międzynarodowe nie muszą być drogie. Kilka przykładów:
- SparDay (19 EUR z Warszawy do Pragi to taniej niż ICkiem do Katowic)
- SparNight za 29 EUR z Warszawy do Amsterdamu
- z Krakowa do Bohumina jedziesz w taryfie REGIO + przejściówka za 2 zł
- jadąc na Słowację jedziesz REGIO w taryfie krajowej do punktu granicznego i dalej według taryfy słowackiej
- kupując TCV T/P do Czech / na Słowację masz 40% zniżki. Taniej niż Warszawa-Katowice-Warszawa w taryfie I
- jadąc z Krakowa do Wiednia do Bohumina jak wyżej, na czeskiej krajowej i dalej promocyjny Breclav-Wien. Całość za około 150 zł w obie strony.
- mając In-Kartę CD masz 25% zniżki na bilety TCV
O tym jakie jest zainteresowanie pociagami miedzynarodowymi widac po frekfencji
A jaka ona jest kazdy widzi. Wykupowane sa pule tanich biletow, kilku biznesmenow, bojacych sielatac samolotami, troche delegaci i wszystko. Ruch przygraniczny tez jest martwy, mimo niskiej ceny nawet na liniach istniejacych.
Cytat:
IC Szczecin - Amsterdam utrzymał się 5 lat.
I powinien byc nadal, gdyz Polak predzej pojedzie na Zachod za chlebem niz na Most Karola, jezeli w obu przypadkach placi porownywalna cene.
Pociagi miedzynarodowe typu Franfurt, Paryż, Rzym, Madryt, Belgrad wróca jezeli Polaka bedzie stac na kupno normalnego biletu po normalnej cenie bez potrzeby uganaiania sie za ochlapami typu Spar day i inne. Gdyby to byl taki interes to nie bylo by potrzeba dotacji w ruch miedzynarodowym. Od jakiegos czasu mamy otwarty rynek dla przewozow miedzywojewodzkich. Pociagi takie moze uruchamiac kazdy, i jakos chetnych nie ma. Nawet Rosjanie uruchamaiajac PAryz -nicea, nie zdecydowali sie zaryzykowac postojem handlowym w Polsce
Bardzo dużym błedem było likwidowanie połączeń Kraków-Kosice a teraz do Ziliny. Naprawdę żal
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Bardzo dużym błedem było likwidowanie połączeń Kraków-Kosice a teraz do Ziliny. Naprawdę żal
Oj naprawdę żal. "Skalnica" była dość tanim połączeniem Krakowa z całą Słowacją, bo w Zilinie były rewelacyjne skomunikowania z Bratysławą, Koszycami czy Bańską Bystrzycą. Także na polskim odcinku "Skalnica" to było dogodne połączenie na wypady z Krakowa w Bekid Śląski i Żywiecki.
Niestety. Tyle lat jeździła i przez te cyrki i walki firmowo-finansowalne tracimy kolejne połaczenie. Tanie i szybkie.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
narazie mamy różne wersje. I to co wyjedzie mamy w hafasach i tabelach sieciowych, ale jak to zwykle bywa co wyjedzie poznamy pewnie w praniu.
I pewnie w pierwszych dniach szykuja sie poprawki rozkładu.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
W nowym rozkładzie na linii Kraków-Tarnów znalazłem coś takiego:
17:27 odjazd z Krakowa Głównego pociąg do Rzeszowa
Jest to pociąg przyspieszony. Na odcinku Kraków-Tarnów zatrzymuje się na stacjach Kraków Główny, Kraków Płaszów, Kłaj, Bochnia, Brzesko Okocim, Tarnów Mościce, Tarnów.
Pytanie: po co się zatrzymuje w Kłaju?
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-12-2010, 23:56
Oj prosze Cie.... Sam analizowałem kiedyś postoj w Kłaju. I oto wnioski. RegioPlus o ktorym mowisz to oczywiscie popularny Rzeszowianin.
KORZYŚCI:
- Klaj jest najwieksza z wiosek miedzy Krakowem a Bochnia. Zasługuje więc na jeszcze jedno polaczenie, miedzy 16:40 a 17:45.
-Z tego co zanotowałem, w Kłaju z tego pociagu wysiada jakies 10-15 osob, w piatek koło 20.
-Do Kłaju jeździ chmara busów, zakładam że częsciej niż kolej, ktora do Kłaju jeździ tak jak wiemy, srednio co godzinę. 17:15 to popularna pora powrotow.
-Sumując, dzięki postojowi w Kłaju zabieramy busiarzom kilkunastu pasazerow. Watpliwe by czekali pol godziny na nastepny pociag, gdy busy maja co chwile.
-Zadowolony klient to zysk dla firmy- PRy zyskaja wiecej finansowo.
NIEKORZYSCI:
-Przez postoj w Kłaju czas jazdy do Tarnowa i Rzeszowa jest dluzszy o... minute lub dwie. Mysle ze to niewielka roznica, i przez ta minutę nikt z polaczenia nie zrezygnuje.
Podsumowujac, korzysci przebijają niekorzysci i postoj jest jak najbardziej racjonalny.
s.p. Moscickiego też można było zatrzymać w Podłężu i Kłaju, a nie likwidować ze wzgledu na niby-słabą frekwencje (60-70% w tygodniu i 100% w piatki).
Popieram Pułtuś.
Zwłaszcza, że nikt się nie dziwił że Kasprowy Z Krakowa do Zakopanego jako Regio+ zatrzymywał się wszędzie poza 2 stacjami w Krakowie. A szkoda bo zamiast szybkiego pociagu mamy osobówkę
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Kasprowy Z Krakowa do Zakopanego jako Regio+ zatrzymywał się wszędzie poza 2 stacjami w Krakowie.
ależ ten pociąg nie miał wtedy marki RegioPlus! To był tylko osobowy z nazwą
Postój w Kłaju gorąco popieram, dość dużo osób korzysta z tej stacji, na odcinku Płaszów-Bochnia chyba właśnie Kłaj oraz Podłęże generują najwięcej pasażerów.
To czasem tak go w rabce zapowiadali. W każdym razie chyba 3 lata temu i on i Janosik jechały jako przyśpieszone na całej trasie
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Mościcki stał się pośrednio ofiarą MI. Niestety na kryniczance trzeba było uruchomić coś za pociąg do Koszyc i ścięto Mościckiego. Jedyna nadzieja to to, że po I korekcie wróci status quo ze starego rozkładu, czyli przywrócą Jaworzynę w starej formie, ale to nadzieje złudne...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum