Wysłany: 18-05-2007, 12:25 Nowy tabor PKP Intercity
PKP Intercity kupuje lokomotywy
Nowoczesność i uprzejmość mają być wizytówką PKP Intercity. By tak się właśnie stało spółka zamierza kupić w najbliższym czasie dziesięć lokomotyw.
Za miesiąc PKP IC planuje uruchomienie dodatkowego połączenia Poznań - Berlin. Jak mówi Czesław Warsewicz, prezes spółki PKP Intercity, po polskiej stronie wszystko jest już gotowe. Teraz trzeba tylko odbyć ostatnie rozmowy z niemieckimi kolejarzami - pisze "Głos Wilekopolski".
Jednak prawdziwą rewolucją jest to, że PKP IC planuje zakup lokomotyw. Dotąd dysponowała wyłącznie wagonami. Lokomotywy, aż sto, wypożyczała ze spółki Cargo PKP, suto za to płacąc.
Prezes PKP IC wyjaśnia, że firma nie jesteśmy zadowolona z lokomotyw jakie ma obecnie do dyspozycji. Będzie się starała, by te, które kupi były bardziej dostosowane do jej potrzeb.
Nowe lokomotywy, a także wagony, których ma być trzydzieści, pochłoną tylko w najbliższych trzech latach 400 milionów złotych. Lokomotywy jakie zamierza zakupić w przetargu spółka, mają być tak skonstruowane, by mogły jeździć i w Polsce i pozostałych w krajach Europy.
Oprócz zakupu lokomotyw IC chce zatrudnić maszynistów. Czy oznacza to, że restrukturyzacja PKP trwająca od dobrych dziesięciu lat w praktyce się nie sprawdza?
Z pewnością z chwilą zakupu lokomotyw, PKP IC najzamożniejsza z kolejowych spółek będzie odprowadzało mniej pieniędzy do wspólnej kasy.
Spółka nie wyklucza, że po otwarciu polskich granic dla obcych przewoźników nie tylko nie zamierza oddać im pola, ale będzie rywalizowała o klientów poza granicami kraju.
Najlepsze jest to że Spółce PKP Intercity w połowie roku 2005, PKP Cargo zakomunikowało że jak się IC nie dołoży do napraw głównych lokomotyw EP09, to niestety Cargo nie zrealizuje wszystkich kursów zapalonowanych przez PKP IC (najszybszymi póki co Polskimi lokomotywami). - powinien o tym napisać Przezes Jacek Prześluga.
Zakup lokomotyw to już przerabialiśmy i nic z tego nie wyszło - a może inne rozwiązanie ??
Ale być może przy okazji napiszę jeszcze coś w tym temacie.
dzisiaj IC FREDRO z Wrocławia prowadzony był lokomotywą EU 07 fakt : w Poznaniu planowo ,ale wygląd -można sobie wyobrazić - fuj !!!
swoją drogą żadna spółka nie lekceważy swoich obowiazków jak zbetonowane cargo
PKP IC od roku zapowiada zakup lokomotyw i od roku na tym się kończy. Jak zobaczę ogłoszenie o przetargu to uwierzę w realność tych planów, choć od ogłoszenia o przetargu do realizacji jeszcze daleka droga.
Jeśli masz na myśli odkupienie od Włochów - to raczej zapomnij, bo sprawują się dobrze i są nowe zatem Włosi ich się nie pozbędą w ciągu najbliższych 10 lat. A sytuacja z PKP po prostu pozwoliła im szybko nabyć nowoczesne lokomotywy. Jeśli masz na myśli ponowny zakup w Bombardierze tej samej konstrukcji, to ja nie uważam tego za dobry pomysł bo technologia w ciągu tych 10 lat poszła na przód i dziś na rynku są dostępne lepsze konstrukcje. Co innego kupować gotowe (co zrobili Włosi), a co innego czekać na realizację kontraktu.
akerman co masz do eu07? myślisz że złom ep09 jest lepszy?
z jednym się z tobą zgodzę EP09 dla obsługi nie jest wcale lepsza tym bardziej w upalne dni gdzie nie da się wysiedzieć w kabinie i jest to lokomotywa przestarzała w dniu jej produkcji , ale EU07 (jeszcze niskie numery) to skansen i uważam że dalsze modernizowanie jest bezsensowne i ni jak nie pasuje do realiów XXI.
Ludzie przecież na kupno lokomotyw ogłasza się przetargi i w kraju taki jak nasz bierze się najtańsze, spełniające SIWZ. Owszem przetargi można ustawiać, ale bez przesady.
Różne loki można spotkać w byłym Pafawagu, ale nie ma co się dziwić, w końcu to jest jeden z zakładów Bombardiera.
Przetarg jak będzie ogłoszony to wtedy zgłoszą się firmy ze swoimi konstrukcjami, nikt nie będzie odgrzewał dla nas starego kotleta.
Narazie czekajmy na wyniki przetargów w Cargo i LHS bo IC to chyba ogłosi ten przetarg "w lutym".
Narazie czekajmy na wyniki przetargów w Cargo i LHS bo IC to chyba ogłosi ten przetarg "w lutym".
To chyba nie jest możliwe bo PKP IC w swoim dokumencie dotyczącym zmian w rozkładzie 2006/2007 był zakup nowych lokomotyw, więc raczej kupi wcześniej niż 8 grudnia.
Cytat:
Przetarg na 10 lokomotyw ma być ogłoszony w czerwcu
No i dobrze bo już się czerwiec kończy, ale niech też nie zwlekają z dostawą.
Zwrot "w lutym" ma znaczenie idiomatyczne i oznacza "nigdy". Genezą była sprawa z dostawą lokomotyw EU11/EU43 dla PKP w drugiej połowie lat '90, dostawa ciągle miała być na dniach, ciągle się opóźniała, zaczęły się pojawiać pytnia kiedy i ktoś rzucił, że w lutym... Z uwagi na fakt, że lokomotywy te nigdy nie dostarczono zwrot ten przyjął takie znaczenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum