Wysłany: 20-12-2010, 10:40 Propozycje połączeń 2011/2012 dla Warmii i Mazur.
Witam!
Myślę, że warto zacząć dysksję na temat połączeń jakich brakuje w naszym województwie.
[ Dodano: 20-12-2010, 10:46 ]
Ja osobiście widziałbym wydłużenie szynobusu (Elbląg-Olsztyn) do Szczytna, bo jeśli już na trasie zelektryfikowanej jeździ szynobus spalinowy to niech on jedzie dalej na trasę niezelektryfikowaną, osobiście widziałbym relacje ELBLĄG-OLECKO-ELBLĄG p.Olsztyn, Szczytno, Pisz, Ełk, tyle, że to jest raczej mało realne połączenie.
Jestem za łączeniem relacji, ale taka długa na pewno nie wchodzi w grę. Głównie z tego powodu iż szynobus może się zepsuć lub coś podobnego i co wtedy.
Co do następnego rozkładu to od siebie dołożył tym w godzinach szczytu z Olsztyna pociągi do:
- Olsztynka (x2)
- Morąga (x2)
- Ostródy (x2)
Takie typowe dojazdówki z Olsztyna.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-12-2010, 19:28
Koniecznie należy wznowić ruch pociągów w relacji Olsztyn Ełk przez Mikołajki i niech UM dorzuci kasę w celu wznowienia po latach ruchu pociągów z Działdowa do Brodnicy z tego co mi wiadomo UM kuj-pom już kilkakrotnie proponował rozsądne zasady finansowania tego połączenia ale cymbałom z Olsztyna brakuje rozsądku
Działdowo - Brodnica to podstawa. Olsztyn - Ełk przez Pisz też sie przyda, ale najpierw remont.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-12-2010, 20:08
Zwiększenie z 2 do 4 par pociągów do Braniewa przez Młynary z czego jedna mogłaby startować z Gdańska Głównego (SA133)- na odcinku Gdańsk-Elbląg jako przyspieszony i lub wydłużenie ich do Olsztyna (przez Dobre Miasto-przez przejście z jednego obiegu na drugi)
Wydłużenie kursów Olsztyn-Pisz-Ełk do Olecka i zwiększenie ich z dwóch do czterech par
Uruchomienie sezonowych pociągów do Mikołajek w ilości pięciu par z sensownym rozkładem jazdy (skomunikowania z IR i TLK).
Wydłużenie kilku par pociągów osobowych z kierunku Iławy/Działdowa/Elbląga do Korsz (trakcja elektryczna) ze skomunikowaniem na SZT do Ełku
ja bym dorzucil do listy pobożnych zyczen półpary na Szczytno po przyjezdzie IR Mazury z Poznania. Wracac mógłby z 9626 z Ełku. Albo od razu drugie półpary Szczytno - Olsztyn na Mamry do Wrocławia. Sezonowo, tj. wakacje, koncowki weekendow, i moze 5 i 7 w ferie zimowe.
Co do Olecka to milebybylo polaczenie z Suwalkami. Teraz trzeba jezdzic przez Bialystok z kierunku Olsztyna :/.
No, ale stan torow tam jak na Kudowiance, 10-20km/h
A co do pociagow z pomorskiego,hmm.... O ile w W-M przejdzie jazda spalinowca pod trakcja, tak tutaj Struk powie "po co, mamy kibellosy". Plus, teraz jest bardzo dobre polaczenie Chojnice - Olsztyn rano z jedna przesiadka w Tczewie (13min) na przyspieszoną Motławe. Na Łynę o 1317 trzeba godzinę czekać w Tczewie bo nie ma pociagu z Chojnic. I to mozna poprawic od przyszlego rozkladu. W Pomorskim niby zwieksza sie pula pracy przewozowej, wiec mozecie zaczac suszyc glowe pomorskiemu UM
No i czy marszalek by sie zgodzil na puszczanie swojego szynobusu bagatela 100-150km w głąb terytorium wroga?
Co do Braniewa - tak, ale jesli mialoby wrocic to polaczenie, to takze Trojmiasto - Grudziądz. Ktos w ogole orientuje sie, jakie tam sa realia? Bo na stronie WMTMK pisza, ze frekwencja do Elbląga dość marna... Moze nadzalewówką byłaby większa?
Olsztyn-Ełk przez Pisz to jest, Olsztyn-Ełk przez Mikołajki!! To jest potrzebne.
Działdowo-Brodnica też koniecznie. No i takie moje prywatne marzenie to Biskupiec-Szczytno
Miałem jeszcze jedno prywatne marzenie. To było Brodnica-Iława, no ale już podobno po marzeniu
Jestem też jak najbardziej za łączeniem relacji, moim zdaniem to wzbogaca ofertę przewozową.
Romanek, można by nawet pokusic się o łącznik "Mazur" gdyby były na wagonach sezonowo do Mikołajek,no ale to tylko marzenia.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Przede wszystkim to przywrócić dawne Mamry do Ełku, ale przecież IC nie pojedzie na spalinówce :/
Kolejna rzecz, to reaktywować linię przez Mrągowo, z tym, że konieczny byłby remont Mrągowo-Orzysz, bez tego nie ma sensu.
Ełk-Olecko przedłużyc do Gołdapi/Suwałk ale tam bez porządnego remontu ani rusz.
wiec zamiast liczyc na niemozliwe, moze cisnac Marszalka zeby ugadal sie z PR?
Którędy teraz ten wagon przy Mazurach do Ełku jezdzi, przez Korsze?
Najprosciej IMHO byloby w wakacje dolaczyc drugi wagonik-bohuna do IR Mazury.
Ten do Elku przetrasowac przez Pisz (albo zostawic), a ekstra wagonik do Mikołajek/Mrągowa. Przynajmniej w C, jak szynobus do Kartuz w pomorskim.
A jak zbyt duzo dla PLKi bedzie kosztowalo ciagniecie ekstra wagonika z Wroclawia, to dopiac go w Toruniu.
Tylko wtedy wszystko na piętrusach bo ludzi po dach bedzie.
Gdyby nasze województwo dogadało się z PODLASKIM to możnaby pomyśleć o szynobusach OLSZTYN-SUWAŁKI, BRANIEWO-SUWAŁKI lub nawet ELBLĄG-SUWAŁKI, przykładowo przyspieszony REGIO+:
Dołączam się do reaktywacji Olsztyn - Mikołajki - Ełk lub w wersji skróconej do Mikołajek.
PLK robi coś na szlaku Orzysz-Ełk, ale to chyba zw. na ruch towarowy, ale żeby Mikołajki i Mrągowo były odcięte od sieci PKP - to smutne. Najgorzej, że nic nie mówi o modernizacji, a bez niej nie ma mowy o reaktywacji.
To samo Ełk-Olecko-Suwałki.
Moje propozycje:
- nocny sezonowy iR z Wrocławia/Katowic przez Częstochowę, Łódź, Toruń, Giżycko do Ełku.
- w sezonie wydłużenie iR Warszawa-Białystok do Ełku, i skomunikowanie tego składu z wszystkim co przyjeżdża i odjeżdża z Ełku: tj. kierunek Pisz, Giżycko, Olecko.
- dodanie par pociągów Olsztyn-Korsze-Ełk i Ełk-Białystok, bo liczba połączeń jest niewystarczająca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum