Wysłany: 24-12-2010, 01:41 Monopol KD na Dolnym Śląsku?
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zapowiedział, że organizowanie, dotowanie i wykonywanie usług publicznych w zakresie regionalnych, kolejowych przewozów pasażerskich w województwie dolnośląskim w terminie od 1.1.2012 do 31.12.2012 r.w ramach realizacji rozkładu jazdy na następujących liniach kolejowych (łącznie około 3,1 mln pociągokilometrów): Wrocław - Trzebnica, Wrocław - Legnica - Bolesławiec - Węgliniec, Legnica - Kłodzko, Kłodzko - Wałbrzych, Zgorzelec - Węgliniec, Legnica - Żary, Węgliniec - Żary, Wrocław - Żmigród, Wrocław - Oleśnica, Kamieniec Ząbkowicki - Kłodzko, Jelenia Góra - Lubań Śląski - Zgorzelec, zgodnie z art. 5 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23.10.2007 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70, zostanie bezpośrednio udzielone podmiotowi wewnętrznemu Województwa Dolnośląskiego - spółce Koleje Dolnośląskie S.A.
źródło: inforail.pl
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Ja sie zastanawiam, czym oni to obsluza. Juz teraz nie maja czym jezdzic. Damian, z tego co widze to wroclawski PR zostanie jeszcze na 274, 276, 283, 309 i 311. Tak wiec PR Wroclaw jeszcze nie padnie. A ciekaw jestem, kto bedzie obslugiwal linie Luban-Wegliniec? I jezeli na odcinku Jelenia-Luban beda jezdzic szynobusy, to po co w 1986 roku wieszano tam druty?
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
To jest jakaś parodia... Jest 3 w nocy, nie wiem może mi się to śni - jakby co to mnie obudźcie i to prędko. Niektórym to się już w głowach przewraca!! Pierw pokażcie, że macie czym ludzi wozić potem się dobierajcie do wszystkiego! Ja wybierając się na pociąg nie mam zamiaru jechać autobusem (o ile takowy będzie..)
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-12-2010, 06:04
Fałszywy alarm, dziennikarska nadinterpretacja. Będzie tak, jak jest.
Chodzi o to, że UMWD zabezpieczył się przed koniecznością ogłaszania przetargu na linie już obecnie obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie lub te, na które KD wejdą pięcioma nowymi EZTami i nowymi szynobusami. Zobaczcie - tylko te trasy znajdują się w "wykazie"
To zakładany ukryty cel usamorządowienia - rozbicie PR które zostaną najwyżej na ścianie wschodniej, na zachodzie bowiem bogate regiony powołają własne koleje na wzór Mazowsza.
Efekt - niezagrożony monopol jedynie słusznej spółki czyli IC na trasach dalekobieżnych.
To zakładany ukryty cel usamorządowienia - rozbicie PR które zostaną najwyżej na ścianie wschodniej, na zachodzie bowiem bogate regiony powołają własne koleje na wzór Mazowsza.
Efekt - niezagrożony monopol jedynie słusznej spółki czyli IC na trasach dalekobieżnych.
Nie byłbym tego taki pewien, PR będą musiały na czymś zarobić, a skoro IR się opłacają...
Mieszkam w Głogowie i czuje sie jakbym nie mieszkał na dolnym śląsku, i Wrocław zapomina ,że Głogów jest na Dolnym Śląsku, więc u mnie nie ma takiej groźby ,że wejdą pseudo Koleje Dolnośląskie u mnie jeżdzą pociągi wielkopolskie!!!
Tak, i szczerze Wam mówię.
Niech Urząd Marszałkowski ogłosi przetarg na linię Wrocław-Trzebnica,
oczywiscie musisz wygrac to prywatny przewoźnik, tak, żeby oferta wyglądała porządnie i obsługiwać połaczenie desirami. KD potrafi nie jeździć nawet pół dnia na trzebnickiej.
29.09.11r. o godz. 08.54 ze stacji Wrocław Główny wyruszył promocyjny pociąg Kolei Dolnośląskich do Wołowa. Na przejażdżkę zaproszonych było wielu gości, m.in. pan Jarosław Charłampowicz — Radny Województwa Dolnośląskiego. To będzie drugie po Jelczu Laskowicach połączenie z Wrocławia, którego obsługę Koleje Dolnośląskie rozpoczną od 11 grudnia br.
Monopol monopolem. Bardziej zastanawiająca jest wrześniowa aktywność władz KD. Nagle zaczęły sie promocje, np nowych połączeń, które odpalają dopiero za kwartał. Popatrzmy jednak na wspólny mianownik:
Po drodze wsiadło wielu zaproszonych gości, imprezę uświetnił również swoją obecnością Pan Marszałek Marek Łapiński.
Dziwne, że nie pojawił się główny marszałek Jurkowlaniec. Aaaaa, przecież to nie on tylko Łapiński kandyduje do Sejmu. Oczywiście to moje subiektywne zdanie, ale wygląda to na element kampanii wyborczej POlityków, na koszt podatników sponsorowany nie wprost, ale poprzez samorządową spółeczkę.
P.S. Dziwne, że do Wołowa nie pojechał, może zapomniał, że to też jego okręg wyborczy.
rew2010, oczywiście, że chodzi o kampanię wyborczą. Co do tego chyba nikt nie powinien mieć żadnych wątpliwości. Podobna aktywność KD i zarządu UMWD była przed wyborami samorządowymi.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Pamiętam jak 3 lata temu czytaliśmy stenogram z posiedzenia sejmiku, gdzie radny Wild, ówczesny wicemarszałek przedstawiał plan powołania spółki samorządowej, która miała odpowiadać potrzebom społeczeństwa. Szkoda, że od grubo ponad 2 lat spółka spełnia jedynie rolę politycznego narzędzia mimowolnie finansowanego przez społeczeństwo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum