Ja proponuję wakacyjny pociąg TLK relacji Olsztyn Gł. - Jelenia Góra; mógłby być to łącznik do pociągu Hel - Jelenia Góra dołączany na stacji Inowrocław
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-12-2010, 13:07
Mógłby jeździć jednak z Mikołajek w zestawieniu SM/U42+B+B+A+BDrisu a w Olsztynie dołączano by EP07 i wagony WL (kuszetka)+ABnouz+Bnou. Kwestia wyciągnięcia SMroda z Grabówka
Virakocha, chciałeś powiedzieć chyba "kwestia początku mądrego myślenia w IC"
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
a co powiedzielibyście o IR w relacji Przemyśl/Rzeszów - Kraków - CMK - Tomaszów Maz.- Łódź Kaliska - Kutno - Toruń - Iława - Olsztyn (w wakacje do Ełku)???
W ten sposób zyskalibyśmy między innymi:
- bezpośrednie połączenie Olsztyna z Łodzią, Tarnowem, Rzeszowem a w przypadku przedłużenia także z Przemyślem
- bezpośrednie połączenie Torunia z Rzeszowem i pozostałymi miastami Podkarpacia
- dodatkowe połączenie Torunia z Krakowem (obecnie tylko 1 dziennie), w dodatku szybsze niż obecne TLK
Ostatnio zmieniony przez danex dnia 26-12-2010, 12:41, w całości zmieniany 1 raz
danex, Przemyśl a właściwie Rzeszów gdzie jest baza PR - Tarnów-Kraków - Katowice - Częstochowa - Łódź Kaliska (tu łącznik z Wrocławia d.Niegocin) - Kutno - Toruń - Iława - Olsztyn - Giżycko - Ełk.
Kursowanie tylko lato, pociąg nocny z Rzeszowa około 16.
Zestawienie:
LOK-B+B+Az+Bh/ B+B+Az+Bh+B*
*kursuje w (5)
Kolor niebieski - z własnego ilostanu zestawia PR Rzeszów
Kolor czerwony - z własnego ilostanu zestawia PR Wrocław
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
danex, ten pociąg byłby hitem sezonu. Piszcie do centrali do dyrektor marketingu, byłaby szansa ująć to w korekcie czerwcowej.
ps. o ile PR jeszcze będzie istnieć.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Fakt połączenie Ełk-Wrocław przez: Toruń, Łódź jest potrzebny. Uważam, że na odcinku Ełk-Olsztyn ten pociąg powinien jechać przez: Pisz.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-02-2011, 21:00
Proponuję połączenie Pisz-Olecko oraz Olecko-Pisz (powrót) jako wydłużenie obiegów tak aby mieszkańcy wsi przy linii kolejowej byli na 7 rano w pracy i 8 do szkoły:
Pisz tam 4:40 p 19:26
Stare Guty 4:53 p 19:13
Kaliszki 5:00 p 19:05
Biała Piska 5:10 p 18:55
Drygały 5:25 p 18:40
Pogorzel 5:31 p 18:34
Bajtkowo 5:42 p 18:23
Nowa Wieś Ełcka 5:52 p 18:13
Ełk Szyba Zachód 6:10 p 17:55
Ełk 6:15 p 17:50
Analizując sieć połączeń dalekobieżnych w nowym rozkładzie przydały by się bezpośrednie pociągi z Olsztyna do:
- Zielonej Góry (np. grupa wagonów w TLK do Wrocławia rozłączanych w Poznaniu Gł.),
-Jeleniej Góry (np. wydłużenie TLK Olsztyn-Wrocław),
-Rzeszowa mógłby to być nowy nocny pociąg przez Warszawę, Lublin, Tarnobrzeg, w sezonie z wagonami do Zagórza.
[ Dodano: 26-03-2011, 09:50 ]
Co do połączeń międzynarodowych w naszym regionie to nie wiem czy jest szansa na poprawę.
Warmińsko-Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych przedstawił projekt nowego rozkładu jazdy, w którym nie zlikwidowano żadnego połączenia, a wprowadzono dodatkowe kursy między Olsztynem a Iławą i Elblągiem.
Jak powiedział na konferencji prasowej szef zakładu Przewozów Regionalnych Ryszard Kuć, dodatkowe połączenia zostały wprowadzone na najbardziej obleganych trasach, a godziny odjazdów składów – jak zapewniał – są odpowiedzią na oczekiwania pasażerów.
Jako przykład takiego połączenia Kuć podał wprowadzenie dodatkowego porannego połączenia z Iławy do Olsztyna. Dotychczas pociąg z Iławy odjeżdżał o 5:58 i był o godz. 7 w Olsztynie, a podróżowali nim zarówno dorośli jak i uczniowie. Teraz dodatkowo wprowadzono skład, który z Iławy odjedzie o 6:37 i w Olsztynie będzie o 7:40. Przewoźnik liczy, że będzie oblegany przez uczniów.
Kuć dodał, że Przewozy Regionalne wprowadziły też dodatkowy kurs z Olsztyna do Iławy o godz. 16:25, czyli w porze powrotów ze szkoły i pracy. Dotychczas między godz. 15 a 18 nie odjeżdżał z Olsztyna do Iławy żaden pociąg.
Kolejne nowe połączenia wprowadzono między Olsztynem a Elblągiem – skład odjedzie z Olsztyna o godz. 4:30. „Nie liczymy na to, że będzie oblegany od stacji początkowej, ale raczej na to, że do Elbląga będą nim dojeżdżali uczniowie z Małdyt czy Pasłęka. Pociąg przyjedzie do Elbląga o 6:20 a wiele elbląskich szkół o godz. 7 rozpoczyna lekcje” – powiedział Kuć. Nowe połączenie powrotne z tego miasta do Olsztyna zaplanowano na 15:45.
Przewozy Regionalne liczą, że nowe kursy przyciągną do pociągów pasażerów, którzy po wprowadzeniu we wrześniu podwyżek przesiedli się do prywatnych busów.
„Jeśli nasz pomysł się nie sprawdzi, w nowym rozkładzie, letnim, będziemy się wycofywać z nierentownych kursów: - przyznał Kuć, który dodał, że z powodu nikłego zainteresowania przewoźnik chciał zlikwidować połączenia m.in. do Braniewa, ale nie zgodził się na to regionalny samorząd, który o 2 mln zł zwiększył dotację Przewozom (z 45 mln zł do 46,9 mln zł). Kuć zaznaczył, że Warmińsko-Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych jako jedyny w kraju podpisał na przyszły rok umowę z regionalnym samorządem.
W rozkładzie, który wejdzie w życie 11 grudnia, nie zlikwidowano w woj. warminsko-mazurskim żadnej linii, a jedynie niektóre kursy (m.in. do Braniewa) będą realizowane wyłącznie w dni robocze.
W ramach nowego rozkładu jazdy średnio na dobę będzie realizowanych 159 kursów.
Kuć poinformował, że wprowadzenie dodatkowych połączeń wymagało wprowadzenia oszczędności: nie są zatrudniani nowi pracownicy, a możliwe remonty składów przeprowadzane są we własnym zakresie.
W Warmińsko-Mazurskich Przewozach Regionalnych pracuje 645 osób. Średnia wieku pracowników wynosi ponad 44 lata.
Mamy Ełk-Korsze-Olsztyn to podstawa, na Ełk-Pisz-Olsztyn trwa remont na Szczytno-Olsztyn(ZKA), a czekam na Ełk-Mikołajki-Olsztyn, najkrótsza trasa po remoncie byłoby zapewne najszybciej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum