Wysłany: 23-12-2010, 12:22 Pierwsza roczna korekta rozkładu jazdy pociągów
Celem optymalnego dostosowania rozkładu jazdy do możliwości przewoźnika i organizatora przewozów kolejowych, oraz dla zapewnienia jak najlepszej obsługi pasażerów, przeprowadza się korekty w rozkładzie jazdy. Najbliższa korekta będzie miała miejsce 1 marca 2011 r., ale wnioski do Zarządcy Infrastruktury składane będą do 7 stycznia.
Każdy może zasugerować zmianę rozkładu jazdy pociągów regionalnych – wystarczy nadesłać swoje uwagi na załączonym formularzu pocztą elektroniczną na adres: kontakt.koleje@dolnyslask.pl do dnia 29 grudnia 2010 r. Wnioski zostaną przeanalizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i, jeśli będą uznane za zasadne – przekazane do wdrożenia.
Wniosek z propozycjami zmian powinno zawierać następujące informacje:
- imię, nazwisko i dokładny adres zgłaszającego (anonimy nie będą rozpatrywane), a także adres e-mail;
- informacje o częstotliwości korzystania z kolei (codziennie – do pracy, szkoły, fakultatywnie – raz w tygodniu, na 2 tygodnie, w miesiącu, 2-4 razy w roku, 1 raz w roku, w ogóle nie korzystam, ale zacznę, do rodziny na weekend, na studia na weekend, na przesiadkę w głąb kraju lub za granicę);
- najczęściej przemierzaną trasę;
- treść postulatu (dowóz/odwóz na konkretną godzinę, skomunikowanie z innym składem, tłok w pociągu).
Nie będą rozpatrywane wnioski:
- niepełne i anonimowe;
- ogólnikowe i nie niosące konkretnego postulatu;
- do połączeń Inter- i Eurocity, TLK, interRegio i międzynarodowych (za wyjątkiem małego ruchu granicznego);
- z uwagami do stanu taboru i prędkości kursowania pociągów (to nie miejsce na uwagi nt. przewoźnika);
- zawierające uwagi o stanie linii i dworców (adresatami takich uwag i skarg są spółki odpowiadające za utrzymanie linii i infrastruktury kolejowej: PKP PLK i PKP Nieruchomości).
Jednocześnie informujemy, że w trakcie korekty nie planuje się uruchamiania nowych połączeń.
Wniosek z propozycjami zmian powinno zawierać następujące informacje:
- imię, nazwisko i dokładny adres zgłaszającego (anonimy nie będą rozpatrywane), a także adres e-mail;
Zapomnieliście o peselu, nipie, picie, sricie i grupie krwi... Czy wam już całkiem odbija w tym UMWD? Gorzej jak za komuny!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Adres kontaktowy kontakt.koleje@dolnyslask.pl jest aktywny i wszystkie wiadomości są odbierane, pracujemy nad wyeliminowaniem mylącego autorespondera.Wiadomość zwrotna jest spowodowana niewielkim błędem w systemie mailowym. Jeśli idzie o dane, wymagane przy składaniu wniosku, są one zgodne z Kodeksem Postępowania Administracyjnego w zakresie obsługi korespondencji urzędowej. Udział w konsultacji jest dobrowolny, a dane zastrzeżone wyłącznie dla tego procesu. Jednocześnie warto nadmienić, żezaproponowany rodzaj konsultacji społecznej jest jedynym tego typu procesem w skali kraju, a doświadczenia poprzednich konsultacji przy okazji tworzenia rocznego rozkładu jazdy okazały się niezwykle owocne i wiele z postulatów pasażerów udało się wdrożyć.
UMWD, niestety, ale Noema ma trochę racji. Jeśli dostaniecie dobrą propozycję korekty od osoby anonimowej, która aż prosiłaby się, żeby wcielić ją w życie z korzyścią dla pasażerów, to rozumiem, że taką propozycję olejecie dla bzdurnej zasady? Czyli na złość mamie odmrożę sobie uszy! Zastanówcie się kto dla kogo jest. Wy czyli urząd dla nas, czy my dla was.
Gdyby wam naprawdę zależało na kolei, a wszyscy na forum są zgodni, że UMWD ma w d... kolej regionalną, bo dla was liczy się tylko tzw. DKD, czyli dojazdówki do Wrocławia, a reszta do uwalenia, to zainteresowalibyście się każdym mailem na ten temat.
Wielu ludzi wysyła dosyć trafne sugestie do UMWD . Niektórzy mają nawet swój pomysł na rozkład. Jednak nie wiedzieć czemu ,pomimo pomocy ludzi i ich uwag ,bo przecież to oni z tej kolei korzystają ,rozkłady są ułożone w taki sposób że nie ma sensu korzystać z Kolei Regionalnej bardzo często. Daje się muchowozy tam gdzie marszałek czy też ktoś z UMWD chce a tam gdzie składy są na prawde potrzebne ,gdzie ludzie pilnie ich potrzebują bo od tego zależy ich praca i nauka tam tego brakuje...
Jest też wiele propozycji co do nowych reaktywowanych tras na ich dobre zagospodarowanie ,gdzie zwykli ludzie dją propozycje które macie jak na wyciągnięcie ręki, gdzie często okazuje się że nawet z niską szlakową da się zachęcić ludzi do pociągów i tworzyć konkurencje dla transportu samochodowego .Może trudno w to uwierzyć ale linie Jerzmanice -Legnica , Legnica - Lubin Górniczy-Głogów itp. były nie trafione głównie przez rozkład ...
Tym samym wydaje się masę pieniędzy Naszych Wspólnych w błoto a to przecież nie są to grosze i nie możemy sobie na to pozwolić . Musimy dobrze spoglądać wstecz i Nie możemy pozwalać sobie na błędy.
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=6525&start=105
Ja na przykład napisałem z prośbą o przedłużenie chociaż jednej pary pociągów na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski do Legnicy, albo chociaż do Bolesławca. A jak nie da rady tego zrealizować przy jednym szynobusie, to niech dofinansują skład wagonowy...
Po co w ogóle są te korekty rozkładu? W marcu "ulepszy" się rozkład jazdy i za miesiąc pojawi się kolejna prośba "ulepszenia" w czerwcu. W wakacje znowu trzeba będzie pomyśleć nad "ulepszeniem" we wrześniu, a wszystko i tak zostanie "wywrócone do góry nogami" w kolejnym rozkładzie już od grudnia. Cały czas tak samo. Czemu to ma służyć w ogóle? Skoro pytacie w UMWD co trzeba poprawić na liniach w rozkładach to widać macie blade pojęcie o kolei i tych połączeniach, które sami zamawiacie czy tworzycie. Ile z osób, które robią to zestawienia korzysta z usług kolei, ile w ten sposób dojeżdża do pacy? Łatwo jest tworzyć sobie siatkę na ekranie komputera. Może więc kupicie sobie bilet sieciowy i pojeździcie po dolnośląskich liniach i zobaczycie gdzie nie można dojechać, gdzie ile osób korzysta z kolei i dlaczego taka a nie inna ilość jest pasażerów na danym szlaku. W końcu jeśli jest tam jakaś komórka odpowiedzialna za kolej (a nie wiem) to za to co miesiąc dostajecie kasę. Swoją drogą to korzystając z regionalnych połączeń np. na trasie Wrocław - Oława - Wrocław swoje uwagi należałoby zgłosić władzom województwa opolskiego?
Jeśli idzie o dane, wymagane przy składaniu wniosku, są one zgodne z Kodeksem Postępowania Administracyjnego w zakresie obsługi korespondencji urzędowej.
To nie jest wniosek o udostępnienie informacji publicznej ani podanie o załatwienie jakiejś sprawy urzędowej. To są propozycje do zmian w rozkładzie jazdy pociągów! Nie widzę najmniejszego powodu, żeby osoby składające takie propozycje musiały podawać adres zamieszkania, tym bardziej, że korespondencja odbywa się drogą elektroniczną. Ale cóż, nasi urzędnicy każdego szczebla żyją mentalnie w minionej epoce. Nie będzie adresu domowego to e-mail do kosza! Absurd goni absurd! Szkoda, że ta idiotyczna zabawa w urzędnicze absurdy odbywa się za pieniądze podatników, którzy tych urzędników utrzymują.
Moje postulaty przedstawię tu na forum, bo wiem, że UMWD i tak je oleje.
A więc przede wszystkim KD wyjazd z linii zgorzeleckiej! Nikt ich tu nie chce! Miała być nowa jakość, a jest nowy kolejowy syf. Druga sprawa to absolutnie nie wolno dopuścić KD do linii lubańskiej, bo Lubań skończy tak jak skończył Lwówek Śl. Obecność KD na tej linii i przymusowe przesiadki w Lubaniu z pociągu PR do szynobusu KD będą gwoździem do trumny dla linii lubańskiej. Dość gnojenia regionu jeleniogórskiego rękami pani Ładniak!
Kolejna, podstawowa sprawa, więcej bezpośrednich pociągów relacji Zgorzelec - Wrocław, bo te idiotyczne przesiadki w Węglińcu nikogo nie interesują, o czym najlepiej świadczą pustki w szynobusach KD i "sardynki" w REGIOekspresach do/z Drezna. Wręcz hańbą i szczytem nieudolności jest, żeby UMWD nie potrafił zapewnić bezpośredniej komunikacji kolejowej z Wrocławia do Zgorzelca (trzech par RE nie liczę, bo to zasługa Niemców i UMWD nic do tych pociągów nie ma!).
Jak widać, moje wnioski absolutnie nie mają szansy na spełnienie, bo nie da się (słynny pekapistowski "niedasizm" zagościł także w UMWD), więc i pisać do UMWD nie mam po co.
Mogłabym jeszcze wnioskować o pogonienie z KD prezeski Ładniak, ale z drugiej strony im dłużej Gienka będzie rządzić (a raczej nierządzić) w KD, tym prędzej ta spółka upadnie (tak jak pod jej rządami upadała i nadal upada kolej regionalna na Dolnym Śląsku). A im szybciej KD padną tym prędzej niektórzy marszałkowie przestaną bawić się w swoje malutkie, lokalne, nieudolne i upolitycznione spółeczki kolejowe, które bardziej przypominają dziecinną kolejkę PIKO niż poważną kolej.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Poki PR jezdza po 274, 283 i 311 (a nie zanosi sie na to, zeby pani Ladniak tam chciala sie (znowu) wbijac z Kompromitacja Dolnoslaska), pociagi w rejonie jeleniogorskim nie zagina, bo PR stara sie jak moze i czym moze. Warunkiem jest jednak dalszy sukcesywny remont 274. Juz jest troche lepiej, ale czekamy na dalsze prace. Popieram nie dopuszczenie KD do calkowitego panowania na jeleniogorsko- zgorzeleckim odcinku 274, wolalbym zeby odcinek JG- Luban byl obslugiwany na zmiane z PR.
[ Dodano: 27-12-2010, 10:11 ]
Tez raczej sfera marzen, ale mozna by sprobowac zrobic podsyl na polaczenie Zgorzelec- Wroclaw z... Jeleniej Gory po lwoweckiej. SU42 ci w Jeleniej dostatek (stoi chyba z 7), tylko wagony sciagnac z Wro (niech to nawet beda bonanzy). PR, jak ich znam, na ten pociag sciagnelyby jakiegos byka od Cargo. Tyle ze UMWD bedzie sie tlumaczyc zbyt duzymi kosztami skladow wagonowych i nie bedzie chcial dotowac takiego pociagu... Pomyslec, ze w rozkladzie 2008/2009 wszystko sie dalo...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Owszem lokomotyw SU42 stoi w Jeleniej Górze pod dostatkiem - tylko pojawia się kolejny problem natury technicznej - gdzie robić przeglądy i naprawy oraz tankować lokomotywy. Węgliniec odpada ponieważ szopa tamtejsza jest własnością Cargo, trzeba by podpisać umowe na utrzymanie a tu koszty rosną. Jazdy luzem do i z Jeleniej Góry gdzie można by tankować i serwisować te lokomotywy (też w Cargo) nie mają również ekonomicznego sensu. Taki jest oto skutek podziału koleii.
Myslalem o takim obiegu, ze np. wyjazd z Jeleniej wieczorem, pociag noc spedza w Zgorzelcu, rano jako Zgorzelec- Wroclaw jedzie do Weglinca, czeka na przyjazd Wroclawiaka, po czym razem z nim jedzie znow do Zgorzelca i wraca z tym samym skladem do Jeleniej. Po poludniu powtorka z rozrywki. Jakby sie uprzec, to w taki sposob da sie zrobic nawet 4 pary takich podsylow (wykorzystujac dwie lokomotywy), tylko trzeba je jakos sensownie poustawiac, zeby byly potoki. A to byloby trudniejsze.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Wysłany: 27-12-2010, 11:03 Propozycjie korekty rozkładu jazdy na Nadodrzance
Czesć jestem nowy na tym forum i zakładam temat bo korekty trzeba wysyłać do 29.12.2010. Macie może jakies sensowne propozycjie korekty na Nadodrzance pociągów jadący z Wrocławia Gł do Głogowa , Zielonej Góry czy Szczecina.
Moja propozycja to np żeby pociąg REGIO z Wrocławia Gł do Szczecina Gł w okresie wakacji letnich przedłużyć do Świnoujścia lub Kamienia Pomorskiego
Takie coś mogło by być ale znowu pojawia się kolejny problem - w Zgorzelcu przez noc (przynajmniej w zimie) ktoś tą lokomotywe musi dozorować i grzać wagony czyli drużyna trakcyjna na noc w obsadzie podwójnej, bo z tego co się orientuję to nie wszystkie SU42 są wyposażone w czuwak. Drugi problem jest taki, że w gnieździe drużyn PR w Węglińcu jest tylko kilku maszynistów ze spalinowym prawem kierowania a co gorsza oni zatrudniani są na VT642 czyli RE do Drezna. Trzeba by zatrudniać maszynistów z Jeleniej Góry a ci zaś w godzinach by się nie wyrabiali bo do Węglińca trzeba dojechać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum